Nog minder dan 2 weken en dan gaan we naar Florida vliegen. En ik ben een mega stresskip .. zijn er meer mensen die in de meivakantie vanaf Schiphol gaan vliegen? Volgens de druktemeter van Schiphol vliegen we op een “Piekmoment” en moeten we rekening houden met zeer lange rijen. Dus ik maak me een beetje zorgen. Ze zeggen dat je niet eerder dan 3 uur voor de vlucht welkom bent, maar wordt dit ook gecontroleerd ergens? Ik wil helemaal niet nog eerder aan komen want we hebben al een hele vroege vlucht, maar het zou vooral irritant zijn als er heel veel mensen die smiddags pas vliegen wel extra vroeg komen.
Ik kom as we speak terug van schiphol. Familie afgezet op een volgens de druktemeter “piek”. Binnen 5 min door de security…. Heb zelf een keer op een piekmoment gevlogen en er stonden mensen in de rij die er 3,5 uur van tevoren stonden, maar hun incheckbalie bleef echt gewoon dicht dus het had nul zin. Overigens was ik tijdens mijn piekmoment ook met 10 min door de security.
Nou ja we hopen dat het lukt om online in te checken. Nog een beetje spannend omdat ik lees dat het vaak niet lukt met je vaccinatiebewijs online goedgekeurd te krijgen. En we reizen met alleen handbagage.
Wij vlogen vorig jaar op een piek moment in de meivakantie. Waren 4u van te voren aanwezig (dat mocht toen) en binnen 10 minuten de bagage kwijt, vervolgens een kwartiertje ofzo staan wachten bij de security. Op de terugweg hadden we binnen een kwartier onze bagage van de bagageband gehaald. Was prima te doen dus. Daarna in juni op een piekmoment met alleen handbagage, toen een half uur voor de security staan wachten. Vervolgens in juli op een piekmoment midden in de zomervakantie, toen hadden we voor de ruimbagage letterlijk maar 2 mensen voor ons en bij de security 3 gezinnen. Op de terugweg hadden we ook gigantisch snel de ruimbagage weer op de band.
Wij vlogen in de herfstvakantie vanaf Schiphol. Ook toen was er sprake van piekdrukte. Er werden lange rijen verwacht. Maar niks van dat alles. Viel enorm mee. Enige nadeel was dat wel lang bij de gate moesten wachten omdat we overal dus veel te vroeg waren. Maar dat vonden we niet zo erg. Geen stress, gezellig een spelletje gedaan. Fijne vakantie vast!
Mijn man en oudste 2 gaan in de mei vakantie vliegen, ook op een piekmoment volgens Schiphol. Mijn vent maakt zich nergens druk om, hij ziet het wel. Gelukkig ook geen kleine kids mee, dus dat scheelt. Komt vast allemaal goed, ook bij jullie! Fijne vakantie!