We gaan bijna naar zuid frankrijk Eerst 7 uurtjes rijden en volgende dag 5 uurtjes maar wat kunnen de kids doen onderweg? zoon is 10 jaar bijna is fan van minecraft roblox pokemon. Heeft een switch dochter is bijna 7 en is fan van veel, is creatief, leest graag. Heeft een kidizoom de ipads gaan mee maar ze mogen daar een offline filmpje op kijken en soms een offline spelletje doen, maar dat doen we enkel om even rust te hebben in de auto.
Hier gaat de switch ook mee. We hebben een houder aan een van de stoelen, dus ze kunnen ook met elkaar spelen. Oudste twee hebben hun telefoon en de jongste een tablet. Over schermtijd ga ik op reisdagen niet moeilijk doen. Puzzelboekjes/doeboeken doen het hier ook altijd goed. Of luisterboeken.
Hier gaan ze toch op schermpjes kijken, dan blijven ze het langste rustig ik maak van mijn telefoon altijd een wifi hotspot. Dan kunnen ze ook op youtube ofzo kijken. Ze krijgen ook altijd een schetsboek met fijne stiften. Een vakantie doeboek, of tijdschrift. Wat snoepjes en drinken.
Zoon is 8 en gaat luisteren naar podcasts en luisterboeken. Hij kan niks doen met scherm of boeken vanwege wagenziekte.
Hier toch ook erg veel schermen in de auto. Ze hebben allemaal een eigen tablet, daar kunnen ze zelf vooraf spelletjes en offline filmpjes op zetten. Voor de jongste neem ik altijd stickers en een kladblokje mee, een krasblokje en zo’n tekenbordje dat je schoon kunt wissen. Verder ook een grote zak pijpenragers (en daar spelen haar broers dan ook altijd stiekem mee ), daar kan ze best lang mee spelen. Voor de jongens vaaks nog een puzzelboekje of Donald Duck, maar dat gebruiken ze in de auto eigenlijk zelden. Daarbij hebben wij altijd genoeg lekkers mee voor onderweg. En spelletjes hè, al die vreselijke autospelletjes (wie ziet het eerste een schaap, een kenteken met een Z, Wie ben ik, ik zie ik zie wat jij niet ziet, enzv) . En vooral af en toe even lekker de auto uit. Aanvulling: wij doen ook om de zoveel in een rondje dat iedereen 1 liedje mag kiezen om keihard in de auto te spelen. Dat wordt altijd wel een leuke mengeling van ‘echte’ muziek, Hand in hand, Kameraden, sprookjesboomliedjes en game-tunes. Vinden de kinderen altijd hilarisch.
Wij doen in de ochtend altijd zonder schermpjes: boeken, kleuren, spelletjes. Ik ga ook gewoon lekker zitten voorlezen een uur. Dan in de middag na de lunch komen de schermen. Van een hele dag schermen wordt iedereen doodmoe en vervelend bij ons.
Wij zijn vorig jaar met de auto naar Portugal gegaan (27 uur onderweg met pauzes) en naast schermen hadden we vanalles mee. Auto Bingo, boter kaas en eieren, wit papier en kleine stiften en potloden, magnetisch tekenbord, waterkleurboeken enz. Dochter had ook een tas vol barbies en LOL poppetjes mee, zoon een paar auto's en treinen. Ze hadden beide ook een laptop tafeltje wat ze op schoot konden zetten, ook echt een aanrader!
Hier ook de schermen mee en daar mogen ze dan onbeperkt op. Vorig jaar een auto bingo uitgeprint zodat ze die konden doen. Verder een bal mee die bij de voeten van de jongste ligt. Bij iedere stop is er wel een grasveldje waar ze dan even kunnen voetballen.
Ik had een gratis maand proefabonnement op nextory genomen. Thuis hadden ze luisterboeken gedownload en die hebben ze heel veel geluisterd. Staan veel leuke op
O, dat brengt mij op een vraag. Wij willen ook een houder voor de switch en dan 1 die je naar het midden kan doen, zodat ze het allebei kunnen zien als ze samen spelen. Welke hebben jullie.
Luisterverhalen, die van het geluidshuis met Warre Borgmans zijn echt superleuk en grappig! De zevenmijlslaarzen is echt hilarisch, zelfs voor een volwassene nog. Maar er bestaan er nog veel meer Zo van die ophang dingen voor aan de voorstoel met vakjes en in elk vakje een cadeautje waarvan ze elk uur iets mogen opendoen.
Wij houden in de auto ook geen schermtijden aan. Kleuren/knutselen vinden ze niks. Lezen of vakantiedoeboek is even leuk. Verder hebben we een auto-playlist op Spotify met muziek voor iedereen. Vroeger deden we ook het frankrijk- nummerborden spel. Proberen alle departementen te spotten. En dan inkleurdn op een kaartje van Frankrijk. Maar daar waren we zelf een stuk fanatieker in dan de kinderen Nadeel is tegenwoordig dat niet alle auto's die nummers nog hebben.
Wij hebben hem aan de bijrijderstoel, maar je kan hem wel wat draaien. Wij hebben er gewoon een van skoda. Die is prima voor onze skoda, maar jullie hebben een kia toch? Ik zou daar eens kijken. Ze hebben vorig jaar lekker zitten mariokarten met zn drieen op de achterbank.