Lieve meiden, Gisterochtend weer op Nlse bodem aangekomen! Dat geeft een heel fijn gevoel als je net een paar weekjes zwanger bent. In het laatste weekend kreeg ik opnieuw een bloeding, nadat het 9 dagen rustig was geweest. De bloeding was opnieuw niet heftig. Roze/rood bloed bij voornamelijk het afvegen. Direct heb ik een afspraak geregeld bij de gyneacoloog en morgenochtend (donderdag) krijg ik een echo. Heel spannend, maar gek genoeg vindt mijn huisarts het niet zo spannend en probeerde mij vooral gerus te stellen. Mijn huisarts is van dezelfde leeftijd en net zelf ook moeder geworden. Zij denkt (al heeft zij ook geen glazenbol) dat de gyneacoloog mij zelfs zou terug verwijzen naar een verloskundige. Enkele jaren geleden bij het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker had zij ontdekt dat ik streptokokken in mijn baarmoederkond heb zitten, een bacterie dus. Maar dit kan alleen maar gevaarlijk zijn bij de bevalling en daarna. Je kindje wordt dan na de bevalling extra goed in de gaten gehouden. Ik hoop jullie morgen blij nieuws te kunnen mededelen, al blijft het een prille zwangerschap. Bij de twaalf weken zal ik opgelucht ademhalen. (Oja een zwangerschapstest die ik gister heb gedaan was nog altijd knal positief!)
Wat super spannend Zwangie. Wat goed dat je meteen die afspraak hebt geregeld. Aan de ene kant wel fijn dat je huisarts zich geen zorgen maakt, aan de andere kant vind ik wel dat ze heel laconiek reageert... ze kan tenslotte niet weten wat er zich binnenin jouw lichaam afspeelt en bloedverlies is toch altijd een reden om polshoogte te nemen lijkt me. Ik hoop echt enorm met je mee dat je morgen heel goed nieuws krijgt! Dikke knuffel xxxx
Helaas is het mis... Gisterochtend bij de echo is er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd. Diezelfde middag is op de ok mijn linker eileider verwijderd, incl het vruchtje. Het vruchtje liet geen hartactie zien, maar de placenta groeide wel door. Mijn hcg was 13000!. Lig nu nog in mijn ziekenhuisbed en ben erg verdrietig. Vanmiddag mag ik naar huis. Bedankt voor al jullie steun!
Oh wat vreselijk! Heel veel sterkte! Wat kan het leven dan toch ontzettend ... zijn. Ik hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven. Hele dikke knuffel
Ik vind het echt zo klote voor je. Het is goed dat je op tijd terug was in NL. Een buitenbaarmoedelijke zwangerschap kan erg gevaarlijk zijn. Ik hoop dat de fysieke pijn meeviel. Je hebt goed naar je lichaam geluisterd en op tijd actie ondernomen! Heel veel sterkte de komende tijd!!