Zijn er dames die net als ik een korte LF hebben en toch (vrij gemakkelijk) zwanger zijn geworden? Mijn LF is 10 dagen, 1x 9 dagen. Ben bang dat dit het zwanger worden misschien belemmerd... Wat zeggen jullie of wat is jullie ervaring? En wat zegt een gyn hierover?
Je luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn. Als je daaronder zit, kan het de innesteling nadelig beinvloeden.
Het kan idd de innesteling beinvloeden als de LF erg kort is.. ik ben bang dat je er op dit moment niet veel aan kunt doen. Er zijn hormonen die je kunt krijgen om de LF langer te 'maken', maar volgens mij moet je LF dan nog korter zijn.. maar ik durf het niet zeker te zeggen.. dit heb ik eens in een ander topic gelezen. Anders eens de huisarts of een gyn vragen?
Hier met LF 10 zwanger! (en eerder 2x zeer vmk gehad). Had al op dpo 9 positieve test. Op dpo 11 positieve digitale. Korter dan 10 zou ik contact opnemen met de huisarts. Succes.
Ik had na 4 a 5 cycli met luteale fases rond de 8 a 10 dagen een afspraak in het ziekenhuis bij de fertiliteitsverpleegkundige. We hadden het bloed al laten prikken (net na de eisprong) en ook gingen we het hele riedeltje door. Maar op de dag van de afspraak was ik net een paar dagen zwanger! Zonder hulp. Dus het kan wel!
Ik heb/had een lf van 5 dagen, echt veel te kort!! We liepen al bij de gyn maar uiteindelijk zonder hulp zwanger geworden! Kans is klein, maar het kan dus wel.....
Hè mammavanmimi, wat fijn dat ik jouw berichtje lees, ik heb ook zo'n kort lf. Ik loop nu wel bij de gyn
Dat een erge korte LF de innesteling kan beïnvloeden weet ik ja. Daarom dit topic. Die van mij is altijd 10 dagen en dus 1x 9dagen geweest. Heb niet de neiging om direct bij de HA aan te kloppen. Maar ben benieuwd of er meiden zijn met hetzelfde en zwanger zijn ( die zijn er heb ik nu gelezen) en wat ik evt kan doen om mn LF te verlengen zonder medische hulp. Tarwekiem ben ik voorzichtig mee want lees daar verschillende verhalen over. En misschien is een LF van 10 dagen helemaal niet te kort en kan het gewoon zonder. Vandaar mn vragen en onzekerheid...