Cryo’s van overleden man gebruiken: RTL nieuws

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Splitijsje, 24 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat mag en kan iemand mooi vinden. Ik zou het niet kunnen hoor als ik bv kanker zou krijgen en dan wetende dat mijn kinderen zonder me op zouden groeien, me niet zouden kennen en ik hun niet, nee ik zou het niet willen.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.591
    8.717
    113
    Vrouw
    Hij heeft volgens mij wel iets getekend, alleen gaat er nu iets mis met de uitwerking daarvan

3. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Heb je zelf in een medisch traject gezeten? Of hier ervaring mee?

Zara75 en Snoepjes vinden dit leuk.
  4. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja, maar dat staat hier los van toch?

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.136
    3.212
    113
    Vrouw
    Is het vanuit de kliniek dan niet nalatigheid geweest om deze mensen iets te laten tekenen wat niet conform wetgeving is? Wij hadden nog een OVK van IVF 1. Bij de verse TP van IVF 2 kwam de embryoloog naar me toe en zei expliciet: bespreek dit met je man en regel dit deze week nog door het terug te sturen aan ons (met retourenveloppe). Ik hoop voor deze vrouw (want dat is haar wens), dat de rechter kijkt naar de geest van de wet…

6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.893
    3.069
    113
    Wij hebben voor de punctie een papier ondertekend met dat we toestemming geven na overlijden dat de ander ze terug kan laten plaatsen of juist vernietigen.

7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Als je kinderen al geboren zijn en je wordt ziek en overlijdt, gebeurd dat ook.

Maar goed iedereen heeft daar z'n overwegingen in. In dit geval is onduidelijk of hij wel/niet toestemming zou hebben gegeven omdat het blijkbaar niet gevraagd is om op papier te zetten.

Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja maar als iemand er geen goed gevoel bij heeft zal die niet tekenen. Ik zou het niet kunnen. Wat een ander doet moet hij zelf weten. Abortus bv zou ik ook nooit kunnen. Ook al zou ik dan ziek worden tijdens de zwangerschap, ik zou dolgraag willen dat het kind gered wordt. Voor mij voelt dat anders. Iedereen heeft daar andere overwegingen in. Er zijn ook denk ik vrouwen die het niet vinden kunnen om de cryo te vernietigen maar bv wel een abortus (niet medisch noodzakelijk) zouden kunnen.

Elke vrouw moet dat zelf weten.

9. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Vind je dat geen moeilijk idee? Stel jij overlijdt, dat je man dan jullie cryo's boj een andere vrouw of draagmoeder zal kunnen terugplaatsen?

10. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Maar wat gebeurt er meestal met cryo's dan als de kinderwens vervuld is als beife ouders leven? Stel er zijn er 3 of 5 en ouders willen graag 2 kinderen en dat lukt. Wat doen ze dan met de overgebleven cryo's?

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    (Ik weet eigenlijk niet waarom ik reageer want je relt in ieder topic en probeert dat hier vast ook dus als je wilt gaan rellen vertel ik je alvast dat ik daar niet aan mee ga doen.)

Ik heb nog 16 cryo's liggen en die gaan wij zeker niet allemaal terug laten plaatsen of er moet iets gigantische misgaan en geen enkele pakt meer. Maar dan mogen ze onze cryo's gebruiken om onderzoeken op te doen zodat ze eventuele volgende mensen met problemen kunnen helpen.

Maar je kan er ook voor kiezen om ze te laten vernietigen.

12. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat is dan mooi toch dat het jouw keuze is? Helemaal niks mis mee. Maar zo zijn er ook mensen die ze willen laten vernietigen en daar is ook niks mis mee.

13. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    En misschien kan je je opmerking over rellen achterwege laten. Het gaat hier om respectvol discussiëren.

14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik zie een embryo/cryo al als leven en zou dus juist ook het kind willen 'redden'.
    Ik ben blij dat ik nooit de keuze heb hoeven maken wat ik met cryo's zou doen.

Ik denk dat je er pas echt wat over kan zeggen als je het hebt meegemaakt of voor de keuze hebt gestaan. Dan wel zwangerschap, abortus, cryo ed

Gewooniemand en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja ok, maar als je er 16 hebt dan kan je ze niet allemaal redden bedoel ik. Bij 5 misschien nog wel. Dan is het of vernietigen of aan de wetenschap geven.

Ik zie zwangerschappen vanaf de conceptie zelf ook als leven. Maar ook daarin verschillen mensen van mening. Een niet medisch geindiceerde abortus... Ik moet er niet aan denken. Maar er zijn zat vrouwen die dat anders zien. Die zeggen het is geen leven, het is geen baby. Dat is dus het moeilijke dat iedereen dat anders ziet.

16. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Wat wel kan is, als je het echt als leven ziet dan doneren aan een echtpaar dat geen kinderen kan krijgen.

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Stel je hebt er 16 je weet ook niet hoeveel er goed ontdooien als ze uit de vriezer komen. Van die 16 is er een kans dat er misschien 2 terugplaatsing kan plaats vinden en dan moet het lichaam het ook nog opgepakt worden door het lichaam.

18. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Da
    Dat klopt. Maar het gaat om de situatie dat de kinderwens wel vervuld wordt en er cryo's over zijn. Waar kiest iemand dan voor. Doneren aan de wetenschap of vernietigen. Of doneren aan een ongewild kinderloos echtpaar.

Iedereen zal daar anders instaan. Net als bij abortus. Wat ziet men als een leven en wat niet?

19. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    En dan komt mijn kind bij mensen te wonen die ik niet ken? Waarvan ik niet weet hoe hun leven gaat zijn? Wie weet komen ze zwaar in de armoede of worden ze mishandeld?

Maar hey dan zijn mijn cryo's wel gered :o: het is een ingevroren klompje cellen van 5 dagen. Het is nog helemaal niks. o_O Als ze niet in een warme baarmoeder worden geplaatst wordt het geen kindje.

Marsupilami en Zuul vinden dit leuk.
  20. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee dat is waar. Toevallig heb ik tot nu toe pas 1x gehad dat onze cryo niet goed ontdooide. De eerste terugplaatsing was meteen onze dochter :)

Deel Deze Pagina