Cryo behandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bright, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    CRYO-BABY-BABES 2010

jan/feb 2010

TERUGPLAATSING

Elif: 03 januari
    Miepie80: 05 januari
    Klingel: 26 januari?
    Hypo
    Sikki
    Zara
    Sabrien
    Robing ergens begin februari

TESTEN

Elif: 18 januari
    Miepie80: 20 januari
    Klingel: 03 februari?
    Hypo
    Sikki
    Zara
    Sabrien
    Robing

ZWANGER!!!

Bright: uitgerekend op 14 juni (TP van 2 op 24-09-2009, zwanger van 1, posi test op 06-10-2009)
    Regi: uitgerekend op 01 september (TP van 2 op 14-12-2009, zwanger van 1 of 2? , posi test op 23-12-2009)

2. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Gelukkig Robing, jammer dat er nu geen TP komt maar wel fijn dat alles in orde is. Dat is toch een hele geruststelling!!
    En ja dan gaan we samen voor een kerstkindje 2010, mijn schoonzusje heeft ons in april vorig jaar vertelt dat ze zwanger is en is 20 december bevallen van mijn peetekindje ;). Erg leuk en gezellig zo rond de kerst!!!!!

Klingel, die positiviteit houden we erin!!!!!!! :D
    Samen gaan we ervoor!!!

Ben ontzettend blij voor Regi en Bright!!!!!!! Dat geeft ons moed om met de cryo TP te starten.

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    jee robing balen meid, maar super dat je zo positief blijft

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    CRYO-BABY-BABES 2010

Bekijk bijlage 41348

jan/feb 2010

TERUGPLAATSING

Elif: 03 januari
    Miepie80: 05 januari
    Klingel: 26 januari?
    Hypo
    Sikki
    Zara
    Sabrien
    Robing: ergens begin februari

TESTEN

Elif: 18 januari
    Miepie80: 20 januari
    Klingel: 03 februari?
    Hypo
    Sikki
    Zara
    Sabrien
    Robing

ZWANGER!!!

Bright: uitgerekend op 14 juni (TP van 2 op 24-09-2009, zwanger van 1, posi test op 06-10-2009)
    Regi: uitgerekend op 01 september (TP van 2 op 14-12-2009, zwanger van 1 of 2? , posi test op 23-12-2009)

5. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland

progesteron was 3.2 dus dassss ook erg weinig, niet niks maar wellicht dus inderdaad echt net (gisteren) gesprongen........ laat volgende week di weer progesteron prikken (voor mezelf) dan weten we het zeker..........

jij nog ff wachten voor de volgende ronde... wachten wachten en wachten dat vind ik toch wel erg irritant, maar ja het hoort erbij...

gelukkig zien we steeds meer zwangere onder ons dus dat ie een goed teken !!

6. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

nou nog een positieve aanvulling voor de lijst dan: me!

een sterretje na ICSI maar zwanegr en uitgerekend 9 februari van een Cryo TP

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    mamastarlight van harte gefeliciteerd!!

Meiden vroeg me af: wat mochten jullie echt NIET na de tp?
    Ik hoor vanalles om me heen.
    Dus ik in betrekking tot : bad, zwembad e.d
    Heb dit vergeten te vragen.
    xxx

8. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey Elif,

Je mag alles hoor!!

Ik heb wel rustig aan gedaan, niet hard gesport, gezond gegeten en ben niet in een heet bad geweest.

Je moet doen wat goed voelt.

Liefs

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Elif, mij werd aangeraden geen (hete) baden te nemen/geen sauna en vooral goed naar mijn lichaam te luisteren, lekker rustig aan, maar vooral gewoon doen wat je normaal ook doet. Miepman vat dit op als géén stofzuiger sjouwen, geen boodschappen sjouwen, 's avonds rustig bankhangen, etc... en ik laat hem maar lekker in die waan, haha :D.

Ik ben zelf wel altijd dood- en doodop van de Utrogestan - nu ook weer, slaap rustig elke nacht het klokje rond.

Mamastarlight, gefeliciteerd! Altijd fijn, positieve verhalen :).

Robing, wat naar, die onduidelijkheid....

Ik heb gelukkig idd een TP gehad vanmiddag. Helaas was er 1 cryootje gesneuveld tijdens het ontdooien, maar de andere was van topkwaliteit, was al aan het versmelten. Dus ik schuif naast Elif op het wachtbankje... O, en ik mag na 14 dagen "al" testen, dus 19 jan.

10. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames,
    Jemig, 1 dagje niet gelezen en jullie zijn 4 pagina's verder zowat (dat krijg je ook met al die lijstjes ertussen).
    Pfff, ik zie mensen met "maar" (?) 6 cryo's; ik heb er maar 1tje hoor! Dus....dat wordt wel heel spannend!

Regi: wat een prachtige uitgerekende datum; is mijn verjaardag!

Ik las iemand die zei dat progynova je cyclus platlegt. Nou, dat hoop ik niet hoor......anders is je lijf niet klaar voor een cryo....!!! Progynova bevat het vrouwelijk hormoon dat zorgt voor opbouw van het baarmoederslijmvlies. Volgens mij heb je dan wel je eigen eisprong gewoon, maar helemaal zeker weten doe ik t ook niet.

Trouwens, een vraagje daarover (voor diegene die al eerder een cryocyclus hebben gehad). Ik had vandaag duidelijk vruchtbaar slijm maar heb vrijdag pas de echo ter controle van het baarmoederslijmvlies. Zijn we dan niet veel te laat?

En wat betreft het rustig aan doen na de tp; ik heb ergens gelezen dat geadviseerd wordt geen seks/hoogtepunt te hebben. Weten jullie daar iets van?

xxx hypo

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Eerlijk gezegd durf ik nu helemaal geen sex te hebben hihihi.
    ik had op dag 11 mijn echo en bloedafname om te kijken hoe het met het ei zat.
    Ik had ook maar 3 cryo's maar de beste , en dat bleek ook na de ontdooiing.

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik deed na mijn TP ook geen sex, bad en hardlopen.. durfde gewoon niet. of eerder, ik wou niets doen waarvan ik achteraf kon zeggen: misschien ging t daarom mis....

@hypo: ik dacht ook dat die progyblabla andere dingen deed. eens googlen.

het maakt me soms wel onzeker dat iedereen in elk ander ziekenhuis een ander programma lijkt te hebben voor eenzelfde ding, namelijk de TP.
    daar kan dit controldoosje niet zo goed tegen :)

@lijst: zal m morgen weer bijwerken!

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Nou, dit freakje vindt t ook maar raar hoor; ik heb een prima eigen cyclus en eisprong, dus waarom dan die hormonen. Nou ja...heb inmiddels geleerd daar maar niet te veel over na te denken en gewoon met het zh-protocol mee te gaan!
    Trusten dames!
    xxx hypo

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hai hypo, dat is mij vertelt hoor over de progynova dat je geen ei hebt wat springt dus daar bedoel ik mee dat het je cyclus plat legt, en wat betreft je slijmvlies dat gebeurt idd door de progynova mocht die te dun zijn bij de echo mag je 2 pilletejs per x gaan slikken en dan komt de utrogestan erbij paar dagen voor de tp.

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, Regi, je hebt gelijk; heb t ff gegoogled! Van dat baarmoederslijmvlies wist ik, maar dat ik geen ei heb wist ik niet. Kan het wel kloppen dan dat ik vruchtbaar slijm heb? Wat een gedoe zeg, met die hormonen. Heb jij last gehad van de progynova. Ik heb het idee dat ik er minder eetlust van heb en wat misselijk ben soms.

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    volgens mij kan alles met die hormonen hihi, die progynova vind ik echt troep, idd beroerd was ik ervan en ook erg moe, heb het nu nog maar nu geef ik de zwangerschap gewoon de schuld hihi, maar wen er maar aan want je mag het tot 12 weken blijven slikken haha

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hypo, ik had ook wel iets vruchtbaar slijm (niet zoveel als normaal) met progynova. Ik moet vanaf het begin al 2 pilletjes per dag... Van de progynova weinig last, maar van de utrogestan wel altijd zó moe en al een paar dagen misselijk.

In het AMC (+Zwolle) zijn ze net gestart naar een groot onderzoek naar cryoTP in eigen cyclus vs hormonen. Ik kon niet meedoen ivm TP rond oud en nieuw (lab 4 dagen dicht, dus toch handiger het een beetje te kunnen sturen), maar ben wel erg benieuwd wat eruit gaat komen.

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Miepie: ben ook wel benieuwd naar dat onderzoek! Toch gek he, het ene ziekenhuis met hormonen en het andere doet t weer zonder...
    Nog 2 nachtjes en dan hebben wij al de echo. Ik hoop dat we meteen door kunnen! (duim, duim, duim)

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik ben inmiddels weer een stapje verder!
    Vrijdag de echo gehad en die was gelukkig goed. Maar tjonge, wat een gedoe. Ik heb nog nooit zo'n lange inwendige echo gehad. Ze was enorm aan het zoeken en kon het niet goed vinden. Toen ging ze nog dieper met die staaf naar binnen; getsie! 's Middags had ik toen ik bukte gewoon steken in mijn buik ervan!
    Maar.....de arts heeft de echo die zij niet goed kon zien toch goed beoordeeld, dus we mogen door! Vandaag begonnen met die utrogestanbolletjes en dinsdag bellen ze of woensdag de tp doorgaat. We hebben maar 1 cryootje, dus ik hoop dat ie goed zijn best doet en goed ontdooit! Zo spannend!
    Hoest met de andere meiden?

20. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Regi: zie ik nu dat je een kloppend hartje hebt gezien; wat super meid; wat een geruststelling moet dat zijn!

Deel Deze Pagina