Cryo-behandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Iza, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Ik kan zo snel niet een centraal topic terugvinden over cryo behandelingen.. (als die er wel is, sluit deze dan maar :) ) Ik vind het niet erg om dit in het IVF/ICSI topic te schrijven, maar omdat IVF/ICSI vaak toch heel anders gaat bij een cryo poging, dacht ik; ik open een nieuw topic!

Zelf heb ik 2 IVF behandelingen gehad die beide zijn mislukt. 2 cryo pogingen opgestart, maar door geen plek in het ziekenhuis is dat niet doorgegaan. :rolleyes:

Nu zijn we een tijdje verder, en vandaag afspraak in het ziekenhuis gehad, we gaan het met hormonen proberen! Om zo de kans op plek in het ziekenhuis te vergroten (dan kunnen ze het een aantal dagen rekken bij geen plek, maar er is nog steeds geen garantie)

Mijn menstruatie is toevallig deze maand van slag, dus zit al op cyclusdag 40.. Dus per vandaag aan een 5 daagse kuur primolut begonnen dus volgende week ergens zal de menstruatie ook gaan komen.

Zodra deze komt, moet ik beginnen met progynova en later verder met progestan. Geheel weer nieuw voor mij, heb alleen ervaring met Menopur, Lucrin en pregnyl. Heel spannend dus! Het is te hopen dat het ziekenhuis deze keer wel plek heeft.. ik krijg wel vanaf deze keer 2 embryootjes terug (als de terugplaatsing dus een keer gebeurd, nog in dit leven ;) ) dus wel een grotere kans van slagen!

Wie heeft hier ervaring mee of is er bezig met een cryo poging? Vind het wel fijn om ervaringen te delen. Dit is toch weer nieuw, zo na de IVF!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    ik heb zelf 3 cryo pogingen gehad uit mijn 1e ivf
    dus als je wat wilt weten
    vraag maar gerust ;)
    wens je alvast heel veel succes hopelijk slaan ze bij jou ook aan ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje, wat een gedoe zeg!
    Ik vind het heel raar dat het ziekenhuis het van plek af laat hangen.
    Alsof jij en je cryo's niet belangrijk zijn zeg!

Wij hebben er ook nog drie in de vriezer maar wachten zeker (verplicht) een jaar.
    Eerst maar genieten van onze zoon!

Heel veel succes bij de cryo pogingen!

Elmo

4. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hallo,

Fijn dat dit topic is geopend!

Wij staan ook voor een cryo behandeling. Hebben 19-6 gesprek. AFgelopen maand is de 1ste ICSI poging mislukt, maar er liggen 2 emmy's in de vriezer, dus vandaar.

Ik ga dit topic volgen en als ik meer weet laat het het weten.

X Jille

5. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Fijn dat er in elk geval animo is!

Spannend Jille, wat balen dat de eerste ICSI mislukt is.. Wel heel fijn dat er cryo's zijn, toch wat minder 'belasting'....

Elmo, ja jij en je zoon! Was hier wat actiever toen je toen zwanger raakte! En nu is ie er al een tijdje! Geweldig :D Geniet er maar lekker van meis!

Dank je Caruli, momenteel geen vragen, maar die gaan er zeker komen! Ik lees net je vlindersite, wat hebben jullie het voor je kiezen gehad zeg.. En wat een mooi mannetje, die Tygo! Heel spijtig dat jullie niet veel langer van hem hebben mogen genieten :cry: Ik hoop dat de poging voor een 3e gaat lukken!

De vorige cryo pogingen waren in natuurlijk cyclus, maar zijn dus niet doorgegaan. Het is te gek voor woorden, maargoed. Het is niet anders! Nu dag 2 van de primolut, ga zondag de laatste nemen dus zal begin volgende week ergens ongesteld gaan worden.. Ben heel erg benieuwd en hoop in elk geval dat de terugplaatsingen dit keer kunnen doorgaan. Daarna zien we wel weer verder... Maar niets frusterender dan bezig zijn en dan weer tot halt geroepen worden..

We gaan elkaar gewoon op de hoogte houden!

Zo en nu ga ik pakken, we gaan lekker een weekendje weg vanaf morgen :D kan niet wachten!

6. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Gisteren de laatste primolut genomen! Hele weekend krampjes gehad, en nu sinds gisteren natuurlijk alles weg.... hahah het zal ook niet!

Ben benieuwd wanneer ik (eindelijk) mijn menstruatie mag verwachten, dan kunnen we echt starten!

7. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik haal dit topic weer even omhoog.
    onze 1e icsi poging is mislukt.We heb nu 2 cryo's.17 juli afspraak met de gyn.
    Ben vooral bang omdat de kansen nu nog kleiner worden.
    Maar ik zie er zo tegenop om weer een hele icsi behandeling te beginnen.is me erg zwaar bevallen eigenlijk.Ook omdat ik de 1e keer te weinig op die hormonen heb gereageerd(had maar 3 follikels)Dus poging afgebroken(ook om de poging ivm verzekering tegoed te houden)en toen een dubbele dosering die gelukkig meer opleverde.
    Dus eigenlijk zijn op dit moment de 2 cryo's de laatste hoop..
    Fijn dat er een speciaal topic is hierover.
    succes!

8. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Marina, jij reageerde dus ook slecht op de hormonen.. Ik had bij de eerste ivf poging maar 4 eitjes na de punctie. Wel allemaal bevrucht, maar geen cryo's. Die poging is ook mislukt. 2e keer had ik 12 eitjes (wat een verschil, maar ook ruim 20 kilo aangekomen door de hormonen.. Wel 6 cryo's over 2 rietjes, maar ook die poging mislukt. Helaas.

Welke hormonen heb jij gebruikt? Ik Lucrin en Menopur.

Sterkte, en cryo is minder belastend. Hoop voor je dat het aan slaat! Ik hoop hier dat de rust in de poging hetgeen is wat ik nodig heb.. Geen gehannes aan mijn lijf, gewoon wachten tot het juiste moment en dan terugplaatsen, maar de vorige 2 keer was dat niet het geval omdat het ziekenhuis geen plek had. Nu dus met progynova en progestan zodat ze het eventueel een paar dagen kunnen rekken en er wel plek is. Maar nog steeds geen garantie. Deze cyclus met primolut gestart, omdat ik in eigen cyclus na 7 weken nog niet ongesteld was. En dat gebeurd me nooit (altijd tussen de 28 en 34 dagen)

Ik ben vorige week woensdag ein-de-lijk ongesteld geworden. A.s. vrijdag heb ik de eerste baarmoederslijmvliesmeting. Is dag 10, maar dag 12 viel op zondag en dan is de kliniek niet open. Hoop dat ik er nu op tijd bij ben en dat het in elk geval doorgaat!

Gelukkig geen enkele last van de progynova. Gelukkig, want dat was met de bovenstaande hormonen met anders. Vanaf morgen moet ik er 2 gaan slikken en vanaf vrijdag 6 :confused:

Goed doel houden we ons maar voor! Ik ben heel erg benieuwd!

9. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Ik heb ook een aantal vragen over cryo's.

Vriezen ze cryo's nou per stuk in of 2 per rietje.
    Ik geloof dat laatste.
    En als je nou maar eentje teruggeplaatst krijgt, wat doen ze dan met die andere, als er maar 2 in 1 rietje gaan? Of krijg je er 2 teruggeplaatst?
    Ik geloof dat laatste, kan toch niet anders?

10. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    Iza,wij kregen de 1e poging (toen 3 follikels) het advies om de poging af te breken ivm verzekering en zo de poging tegoed te houden.
    Ik gebruikte lucrin en gonal-f.
    2e poging dubbele dosering van de gonal-f.
    Hoevaak moet je eigenlijk naar het ziekenhuis en welke controles krijg je bij cryo terugplaatsing?Krijg je dan ook weer injecties?
    Want dat is voor mij nog onduidelijk.Is dit je 1e terugplaasing van cryo's?
    Wat raar dat het ziekenhuis geen plek had!?

Baby81;jij zit op de wachtbank lees ik in je onderschrift?succes !

11. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Marina,
    Wij hebben voor onze tweede ICSI ook een cryo-terugplaatsing gedaan maar onze cryo heeft het helaas niet overleefd. In ons ziekenhuis wordt het geheel in eigen cyclus gedaan. Als ik het goed heb heb ik toen op de 10de dag een echo gehad en daarna moet je aan de hand van LH testen je piek bepalen en dan ga je bellen met het lab en een aantal dagen (4-5 dagen) erna gaan ze ontdooien en dan plaatsen ze terug als de cryo heeft overleefd.
    Succes ermee en hopelijk zal het lukken.
    groeten mirjam

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    meiden ik wens jullie allemaal heel veel succes!
    hopelijk raken met een cryo zwanger!
    het kan ;)

baby: bij ons in het zh proberen ze zoveel mogelijk kansen te creeren.
    ik had 7 cryo's in 3 rietjes ;)

13. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik zit overigens int elisabeth in tilburg.
    Vind het enorm spannend,en word wel gek van de onzekerheid iedere keer.maar dat zullen jullie vast ook wel hebben.

14. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Het is per ziekenhuis en situatie geloof ik verschillend hoeveel cryo's ze per rietje invriezen. Hier 6 cryo's over 2 rietjes en dat vond ik vreemd. Alsof ik er 3 laat terugplaatsen.. Maar het kan zijn dat er 2 toppers zijn en 1 mindere, dan vriezen ze ze gezamelijk in!

Qua echo's e.d. hier valt dat echt mee. Hoef nu vrijdag pas, op dag 10 (eigenlijk dag 12 maar dat is zondag, dan zijn ze niet open) om te kijken hoe dik het baarmoederslijmvlies is. Als dat dik genoeg is, dan een oestranogwattes bepaling via bloedprikken en dan kunnen ze het VU bellen!

Ik slik nu tabletten, dus geen injecties. Dit is de 3e cryo poging, maar de laatste 2 gingen op het moment van ovulatie (in eigen cyclus) niet door omdat het ziekenhuis geen plek had. Ze kunnen maar iets van 8 cryo's per dag doen (het schijnt heel arbeidsintensief te zijn en ze hebben niet genoeg personeel..), dus als je net te laat bent heb je gewoon pech. Nu dus de 3e, en door de medicijnen iets meer kans op wel doorgaan. Omdat ze het nu een paar dagen kunnen rekken.

Ik zit dus bij het VU, maar het ziekenhuis hier in Almere is het zogeheten transferziekenhuis. Alles tot en met de punctie vind hier plaats, bevruchting en terugplaatsing (en dus ook ontdooiing) vind in het Vu plaatst.

Het is allemaal wat. Ben zo benieuwd. Vanaf nu krijg ik 2 emmy's terug. Bij 3 in een rietje dus een grotere kans dat er 2 goed ontdooiien.

Momenteel zit ik in de struisvogelperiode ;) kop in het zand en vooral maar duimen dat het deze keer doorgaat. Als het weeeer niet doorgaat weet ik niet hoe ik reageer. maargoed, daar gaan we niet vanuit! Het moet een keer lukken!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    marina: jij ook in het elisabeth

ik zit er nu 2 jaar, en op zich fijne artsen
    ik heb er maar gelukkig met 2 problemen
    maar die kom ik nooit tegen :)

hoe vind jij ze?

16. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    caruli,ik heb nu al 3 verschillende gyneacologen daar gehad.de 1e was dokter B(volgens mij mag ik zn naam niet wegzetten hier),die vond ik wel oke.Legde alles goed uit,en kreeg voor t eerst inwendig onderzoek bij hem.
    Evalutiegesprek na afbreken 1e poging was met een vrouw,weet die naam niet meer.Was maar n kort gesprekje omdat ik alleen een hogere dosering kreeg en het hele schema gewoon weer overnieuw moest beginnen.17 juli afspraak met weer n andere gyn.
    Het team zelf vond ik ook erg goed,al had ik wel mn voorkeur.De een legt toch iets meer uit,maar allemaal zijn ze erg lief.
    weet jij of een cryo poging voor de verzekering geld?En zouden ze er 2 terugzetten denk je?

iza,ik hoop zo dat deze poging doorgaat zeg,wat stom zeg,2 cryopogingen die gewoon niet doorgaan..

17. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Sja wat moet ik ervan zeggen.. Er zit 'iets' wat een stuk van mijn opgeblazen eileider kan zijn (een hydrosalphinx kan weer gaan plakken en zich vullen met vocht, en dat is ook het geval, maar omdat ze afgeklemd zijn kan het geen kwaad meer), maar het kan ook een eiblaasje zijn of een cyste (cyste lijkt me niet, want ik heb nergens last van. Maargoed, of dat wat zegt).

Bloed laten prikken, want het kan goed dat mijn lichaam gewoon zijn eigen cyclus volgt, buiten de progynova om. Wordt straks gebeld als de uitslagen er zijn.

Door de progynova (vergelijk met de pil) zou dat niet moeten kunnen gebeuren (een eigen eiblaasje wat groeit). Als dat wel zo is, weten ze niet of ze mijn lichaam kunnen sturen op het moment dat dat nodig is (het vu dus geen plek heeft en ze moeten opschuiven).....

Zucht. Dat ik er even geen hoop op heb nu, is niet raar he? Moet maar even mijn verstand op neutraal zetten tot het telefoontje. Misschien is er wel niets aan de hand..

18. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    iza,nog nieuws?

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    marina: die dr b ken ik helaas wel ..
    ik heb altijd dr v D.
    cryo pogingen vallen gewoon onder de ivf waar ze uit komen

wij mogen 31 juli weer naar het zh toe voor een gesprek ;)

iza: hoe is het met je?

Deel Deze Pagina