Utrogestan bolletjes kopen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RoGiJuLi, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Wie weet of je ergens utrogestan bolletjes kan kopen?
    Bij de ivf pogingen waaruit mijn kids zijn ontstaan kreeg ik na de punctie utrogestan.
    Bij de laatste ivf poging had ik maar 6 eitjes en kreeg ik 3x pregnyl na de punctie en geen utrogestan.
    Ik ben deze keer (en na de 3 cryo's) niet zwanger geraakt. Dit terwijl het de keren hiervoor (2004 en 2009) in poging 1 raak was. Toen kreeg ik dus wel utrogestan omdat ik meer dan 10 eitjes had.

Na mijn cryo's in natuurlijke cyclus afgelopen 3 maanden kreeg ik het niet omdat ik een normale cyclus heb en ondersteuning dan niet nodig is volgens mijn gyn.

Echter ben ik nu 5 jaar ouder dan de laatste ivf poging waarbij het gelijk raak was en ik lees dat je eigen progesteron aanmaak afneemt naarmate je ouder wordt.

Ik wil dit nu eens zelf gaan gebruiken en dus zelf kopen.
    Wie weet waar deze bolletjes te koop zijn? (Zonder recept).

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Internet apotheek en dokter | Online medicijnen bestellen daar heb ze besteld. Ook mijn gyn vond het niet nodig voor een tp in natuurlijke cyclus.
    Het is wel vrij prijzig omdat er nog kosten bij komen voor verzending en recept. Uiteindelijk komt het neer op ongeveer 50 euro voor 30 bolletjes. Dus dat is 15 dagen.
    Als je meer in één keer besteld wordt het verhoudingsgewijs goedkoper. Dan betaal je ongeveer 100 euro voor 3 verpakkingen dus 45 dagen.
    het duurt ongeveer 3 a 4 werkdagen voor je ze binnen hebt.
    succes!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx!! Dit is het overdenken wel waard.... ze zijn idd prijzig ;):)

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik heb ook utro gebruikt, maandag 20 april heb ik de echo. Als die goed is, doe ik mijn medicijnen die over zijn weg. Heb nog ruim 60 bolletjes, je mag ze van me hebben als je wilt. Pb me maar!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou gewoon nogmaals met je gyn gaan praten , en uitleggen dat je laatste poging zo goed mogelijk in wilt gaan .
    ik heb het in ieder geval wel gekregen , van wegens herhaalde miskramen en de baat het niet schaad het niet idee ;)
    nou weet ik dat het in sommige landen , volgens mijn spanje en griekenland en nog wat landen vrij verkrijgbaar is wie weet gaat er iemand daar op vakantie en kan het mee nemen ;).

Succes ik hoop dat de laatste ivf pogingen gaan slagen !

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Ik pb je Rozaly :)

7. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik kreeg het niet van de gyn (die vond het onzin), maar wel gewoon van de huisarts.
    Misschien is dat nog het proberen waard?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Okay tnx voor de tip BB.

Mijn gyn wil het ook niet geven, ondanks dat het bij de ivf met utro gelijk raak was en de ivf met pregnyl niet en ook de cryo's zonder ondersteuning niet.
    Volgens haar waren de 2 zwangerschappen bij poging 1 raak echt geluk hebben en is het normaal dat een verse tp en 4 cryo's niet plakken.... dat een gemiddeld mens dus meer nodig heeft dan 5 emmy's.

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik word zo moe van al dat domme gezwets van al die artsen hier in nederland. Utrogestan is nou echt een geval van baat het niet, schaadt het niet. Het is een lichaamseigen hormoon, niet een heel heftig medicijn en toch schieten de meeste gyns in een kramp als je er om vraagt. Je vraagt toch gvd niet om een shot heroine? :x

Mijn huisarts zei: je bent een verstandige dame, en ik weet zeker dat je er dan ook verstandig mee om zult gaan. Ik geef je dat vertrouwen als jij denkt dat het je helpt.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik snap dat ook niet dat veel artsen daarin niet mee willen werken.

Ik ben echt blij dat mijn arts zo meedenkend is. Zij had dit ook zelf voorgesteld, tegen protocol in van het ziekenhuis.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    In Griekenland, Spanje en Italië is het zo verkrijgbaar voor ongeveer 7 euro per doosje van 15x 200 mg. Ga je toevallig binnenkort die kant op? Of ken je iemand die daarheen gaat?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Nope ken niemand die daar heen gaat.
    Ik ga zelf wel naar portugal over 2 maanden :D

13. Maartje76

Maartje76 Nieuw lid

26 apr 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heeft iemand nog een paar Utro-bollen over?
    Wij hebben wss begin volgende week de punctie (6de inmiddels) en voor 10dagen Utro gekregen. Mocht iemand nog iets over hebben dan kan ik een paar dagen extra gebruiken. Dus overbruggen van 10dagen tot 14dagen na de punctie.
    Alvast bedankt.

Gr Maartje

Deel Deze Pagina