Beste allemaal, Nooit gedacht dat ik hier zou gaan schrijven. In het kort mijn verhaal. In januari 2011 gestopt met de prikpil. In juni 2011 had ik eindelijk weer een normale cyclus. Augustus en november een VMK en in maart een positieve test. Uiteindelijk voor onze zoon er dus 15 maanden over gedaan. Na de geboorte van onze zoon weer aan de prikpil gegaan ivm doorbraakbloedingen bij de gewone pil, allergisch voor spiraal dus het enige wat kon was de prikpil. In september gestopt met de prikpil om te gaan voor een 2e wondertje en nu elke keer bloedingen tussen de 15 en 22 dagen. Tekort dus voor een cyclus. Volgens de Gyn is er geen eisprong. Van de HA heb ik primolut gehad maar die zou de bloeding dan stoppen en na 10 dagen zou ik dan de bloeding krijgen. Helaas werkte dat niet bij mij en ik bloedde de hele 10 dagen en daarna na 15 dagen weer. Vandaag naar de gyn geweest alles bekeken en er is niets op mijn baarmoeder, eierstokken etc aan te merken en nu ben ik dus doorgestuurd naar de afdeling fertiliteit. Nu heb ik wel 1 groot probleem en dat is dat ik dus absoluut niet tegen hormonen kan. In die zin dat ik echt ernstige stemmingswisselingen krijg en een totaal ander persoon word. Zo gezegd echt een b*tch eerste klas. Nu mag ik over 2 weken komen ook omdat het bij onze zoon uiteindelijk ook 15 maanden heeft geduurd. Nu vraag ik mij af wie heeft dit ook gehad en wat is er aan te doen? Alvast bedankt voor de reacties!
Hahaha... Die super bitch herken ik!! Maar gelukkig alleen van mijn eerste ronde. Heb je dat bij alle hormonen? Mss kun je vragen om een ander? Ik had nu Menopur om te stimuleren, bijna geen last van stemmingswisselingen gehad, en zeker niet heftig. Gonal is stimulator op basis van chemische inhoud, Menopur is een stimulator op basis van natuurlijke hormonen (uit de urine van zwangere vrouwen). Mss kun je dat dan proberen? Succes
Nic dank je wel voor je antwoord! Het probleem is ik ben allergisch voor alle hormonen. Bij mijn zwangerschap ben ik 9 maanden echt te erg geweest voor woorden. Ik vind het zo lastig want de wens voor een 2e is er maar ik ben dan zo erg in mijn stemmingen geloof me niemand wil dan met mij omgaan Zelfs mijn man zei tegen mij met de primolut dat hij wist dat het door de hormonen kwam maar dat ik dit niet meer moest flikken. En geloof me ik heb mijn man dus ook pas 1x heel boos gezien en dat was met de primolut. Hoe ver moet en kan ik gaan, wat kan ik eraan doen om die gigantische stemmingswisselingen aan te kunnen.
Primolut is chemisch, toch? Ik zou de natuurlijke proberen, menopur heb ik in totaal maar 8 dagen hoeven spuiten. Anders, in echte extreme gevallen kunnen ze je een demper geven, die haalt de scherpe randjes een beetje weg. Je man moet niet zeuren, wacht maar tot je een punctie krijgt, jij doet hier het werk, niet hij.
Oke dan ga ik in ieder geval een beetje met wat meer informatie naar dat gesprek. Euhm geloof me mijn man zeurt echt nooit hoor Tijdens mijn zwangerschap ben ik door die kl*te hormonen bijna opgenomen geweest omdat ik een gevaar was voor mijzelf. Goddank naarmate de zwangerschap vorderde had ik er geen last meer van maar de eerste 20 weken waren een ware hel voor mijzelf en alle mensen om mij heen. En toch is de wens er voor een 2e en durven we het weer aan maar wel onder strikte begeleiding en dus niet teveel hormonen. Het is zo verrot als je lichaam weigert waarvoor het eigenlijk gemaakt is Toen ik in 2011 begon dachtik dat doen we gewoon even. meerdere miskramen later en daarna die hormonen die rond gierde in mijn lijf door de zwangerschap ben ik nu een heel stuk minder naïef en zal ik ook nooit meer aan mensen vragen wanneer ze gaan beginnen aan kinderen etc. Maar die natuurlijke hormonen zal ik inderdaad onthouden en ook die dempers want geloof me zonder ga ik geen enkele behandeling aan
De gonal maakte me toen helemaal wild. Als op straat iemand me aankeek kon ik diegene zo naar de keel vliegen. Opvliegers, huilbuien, ga maar door. Maar je overleeft het. Bij mij hebben ze wel na die cyclus gekozen voor een ander hormoon
Nou exact!! Ik vloog iedereen aan 1 slecht woord in mijn ogen en ik kon diegene wel neer trappen Nu ben ik al lekker opvliegend van mijzelf maar dit was bizar! Maar ook de "stemmen" in mijn hoofd, de onrust, de paniekaanvallen. God als ik daar aan terug denk dan denk ik weleens waar beginnen we weer aan Het is dat we dolgraag een 2e willen. Echt ik heb zoveel respect voor mensen die dit iedere maand moeten gebruiken om maar een kans te mogen krijgen. Maar stomme vraag zou je die dempers ook mogen gebruiken tijdens de zwangerschap, weet iemand dat?
Ja, maar de gyn moet je daar om vragen, niet de huisarts. Dat moet echt in overleg met de gyn. Maar nogmaals, ik heb nu menopur gehad, omdat die op basis van natuurlijke hormonen was reageerde ik daar veel minder heftig op. Je lichaam herkent de stoffen die daar inzitten. Paniekaanvallen moet je idd niet hebben tijdens de zwangerschap, arme jij!
Nee ik heb mijzelf ook door laten verwijzen Mijn HA dacht het wel even zelf te doen toen heb ik gezegd "ik dacht het even niet" Uiteindelijk vandaag naar dezelfde Gyn geweest die mijn zwangerschap heeft begeleid bij mijn zoon en die wist nog exact hoe ik was (45 echo's gehad door die stomme paniekaanvallen) en die heeft mij meteen doorgestuurd naar de Gyn die alles weet over cyclussen, alle vruchtbaarheidsbehandelingen etc. Gelukkig vroeg ik ook meteen naar haar en zij zei ook meteen met de kleine man heb je er ook 15 maanden over gedaan en nu na 6 maanden zit er nog totaal geen regelmaat in dus ik stuur je nu meteen door. Ik dacht echt dat ik nog minimaal 6 maanden moest wachten. Maar ik ga in ieder geval met die beste man overleggen welk hormoon voor mij geschikt zou zijn mocht ik die moeten gebruiken. Als ik maar weer een eisprong heb dan zijn we in ieder geval weer 1 stapje dichterbij. Ja die paniekaanvallen waren op zijn zachts gezegd niet prettig, zal je besparen hoe het er aan toe ging maar dat hoop ik nooit meer mee te maken. 1x onbezorgd zwanger zijn dat is eigenlijk mijn grote droom nu om te kunnen genieten ervan dat lijkt mij zo mooi om mee te mogen maken.
over precies 2 weken meneer de Gyn vond het nodig eerst op vakantie te gaan En ik ben al zo'n lekker ongeduldig type Maar helaas zit ik dan weer waarschijnlijk net in mijn bloeding dat vind ik altijd dan zo naar om dan naar de gyn te moeten maar goed even afwachten, ik hoop in ieder geval op een gyn die mij kan en wil verder helpen.