Hallo, ik ben op weg naar mijn tweede IUI poging. Ik heb vrijdag een meting gehad en ik heb twee eitjes, 1 van 19/15 mm en een kleinere van 15/13 mm. nu hebben ze besloten dat ik zondag Ovitrelle spuit en dus dinsdag pas mijn IUI heb, in de hoop dat die grote nog niet gesprongen is en de kleinere dan groot genoeg is. Ik word hier heel onzeker van..ik had gister ook al vruchtbaar slijm. Nu zegt mn angst dat die die grote dinsdag allang weg is en die kleine mss nog niet groot genoeg is. Gister sex gehad en dat doen we dan zondag weer om te proberen het grote ei toch nog te pakken, mocht ie eerder springen. Maar ja als ik zelf zwanger kon worden zat ik niet in IUI. Iemand ideeen? Is het bijvoorbeeld wel mogelijk dat de grote al eerder springt en dan de kleine pas door de Ovitrelle, dat je dus twee eisprongen hebt op twee verschillende momenten? Thx!
Nee, eitjes springen altijd tegelijkertijd als er meerdere follikels klaarliggen. Twee eisprongen met tijd ertussen in 1 cyclus is helaas totaal onmogelijk. De Ovitrelle zorgt voor een LH-piek welke de eisprong in gang zet. Als er eenmaal een eisprong is geweest wordt er automatisch door je lichaam een hormoon aangemaakt welke een volgende eisprong voorkomt. Daar doe je niks tegen. Als er al een eisprong is geweest voordat de Ovitrelle gezet is, zal de Ovitrelle dus ook niet zorgen voor een nieuwe eisprong.
Dank voor je reactie. Ik vind het wel gek want ih ziekenhuis zeiden ze dus we gaan voor dinsdag want dan hebben we de meeste kans op een dubbele eisprong maar in ieder geval is die kleine dan goed, ook al is de grote dan al weg, hebben we die kleine dus nog. Dus dat klopt niet met wat jij zegt. Als je gelijk hebt, maak ik me nu nog meer zorgen. Met hoeveel mm springt een eitje gemiddeld? De grote is dus 17mm (19 bij 15) en ik dacht 1,5 mm groei per dag? Ben er steeds meer van overtuigd dat dinsdag echt te laat is
Moet je niet ook eisprong testen doen? Ik had voor afgelopen donderdag een afspraak voor een inseminatie maar ik had opeens zondag al een positieve test en die avond dus meteen pregnyl gezet. En afgelopen maandag de inseminatie, 3 dagen eerder dan gepland dus!
Nee in principe zijn er geen afspraken gemaakt over ovulatietesten. Wel heb ik er net een gedaan om wat meer houvast te krijgen en deze was gelukkig nog negatief. morgenavond zet ik ovitrelle. morgenochtend zal ik nog een keer testen
Super lastig maar probeer de artsen te vertrouwen. eerlijk is eerlijk het blijft een "lucky shot". ik heb zo vaak gedacht; vruchtbaarslijm mn eisprong is al geweest! etc etc. dan is t altijd goed om sex te hebben want "wie weet"! ovulatie testen zijn ondanks alles niet super betrouwbaar. ik testen zo vaak positief en dan kwam ik op t folikkelspreekuur en dan zaten de eitjes er nog! Heel veel succes!
Hi Harlene, dank voor je reactie. Ik probeer ook echt de artsen te vertrouwen en de volgende ronde kon ik het ookin hun handen laten en dit gaf mij ook veel rust. Nu viel ik alleen weer terug in mn controlfreakerigheid Ik heb gisteravond voor de Ovitrelle dus nog een ovutest gedaan en deze was nog steeds negatief. Dat is dus goed denk ik. Dan zal morgenochtend de IUI hopelijk zo goed mogelijk getimed zijn. Gister ook nog even zelf aan de bak...je weet maar nooit wat er van blijft zitten
Ik heb net mijn 3e iui behandeling gehad. Mijn follikels waren 15 en 16 mm. Ik moest die avond pregnyl spuiten en anderhalf dag later de inseminatie. Heel anders dus dan bij jou. Je moet de doktoren vertrouwen maar je leest hier op de site dat ze de eitjes op verschillende grootte laten springen. Ik word er ook erg onzeker van dus snap je heel goed. Hoop voor je dat het nu raak is voor je en dat de ritjes niet te vroeg zijn gesprongen.
spannend babs je derde IUI! Wat voor gevoel heb je erover? Is er bij jullie een reden gevonden? Bij ons niet...ook wel juist frusterend soms... Succes en ik duim voor je!
Hoop natuurlijk dat het raak is maar twee dagen na de inseminatie kan ik er nog niets van zeggen. Duurt nog heel lang voordat we iets gaan weten. Mijn vriend is onvruchtbaar dus we voor ons iui van een donor. Jullie vandaag tweede iui gehad? Heb je er wel vertrouwen in? En heb je jouw vraag ook nog gesteld aan de verpleegkundige ?