Hoi Ik heb een vraag en krijg niet echt terug gevonden op het forum dus denk stel hem toch maar. Wij hebben te horen gekregen dat onze laatste kans op zwangerschap icsi zal zijn. Nu lees ik over invriezen van eicellen die ze dan bij je weghalen en goed van kwaliteit zijn maar die dan dus over zijn. Mijn vraag is eigelijk als ze die dan invriezen voor eventueel volgende terugplaatsing. Valt die terug plaatsing ook onder de icsi(die je 3x vergoed krijgt) of is het terugplaatsen dan niet een icsi behandeling? En hoe zit het dan met de zaadcellen? Worden deze ook meteen nee ingevroren in de eicel of moet m'n man dan weer een potje inleveren? Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe dit werkt
Wat vervelend voor jullie dat je dit nieuws hebt gekregen! Uit een icsi behandeling kunnen na hormoonbehandeling en punctie meerdere embryo's (eicel en zaadcel zijn dan al versmolten en gedeeld in het laboratorium) ontstaan. Zaad en eicellen worden alleen los ingevroren in uitzonderlijke gevallen, zoals bv ziekte omdat mn eicellen moeilijkerin te vriezen zijn. Een embryo heeft dan de meeste kans weer goed te ontdooien. Als er meer embryo's van goede kwaliteit ontstaan dan kunnen worden teruggeplaatst in jouw baarmoeder op dat moment, worden deze overgebleven embryo's ingevroren, dat heet cryo. Deze worden dan eventueel in de volgende cyclus teruggeplaatst als je dat wil. Maar ze kunnen ook jaren in de vriezer blijven, mocht je poging met een verse embryo wel slagen en je zwanger zijn. dan heb je nog extra kansen voor bijvoorbeeld een tweede kindje. Dit valt allemaal onder 1 poging. Dus cryo's zijn echt bonuskansen. Belangrijk te weten is dat niet iedereen altijd cryo's heeft, integendeel het merendeel niet en een cryo minder goede kansen op een zwangerschap geeft. Succes!
Okay bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik kwam er even niet duidelijk meer over uit op internet En afkortingen lezen lukt me ook nog niet helemaal... Maar dat zal in loop van tijd wel komen als zelf meer mee te maken ga krijgen. Maar als er uit die behandeling geen geschikte embryo komt. En er een tweede punctie komt. Dan is het wel een 2de keer icsi? Ja was aan ene kant wel slikken uitslag. Maar aan andere kant wisten we dat niet goed zat bij m'n man. Dus uitslag was of nooit kinderen of behandeling mogelijk. Dus icsi geeft altijd meer kans dan als natuurlijke manier 0% is. Wel raar gevoel omdat bij mij niks aan hand is. Maar samen kind dan samen vechten en alles voor over hebben denk ik maar ...
vorig jaar hebben wij dezelfde uitslag gekregen.. dat komt echt rouw op je dak hè? hebben ze geen folders mee gegeven?? of heeft het zh geen info op hun website staan?? je moet het eigenlijk zo zien dat een punctie 1 poging is.. sterkte en succes met wat komen gaat!
Ja dat is ook een raar idee violetta. Bij mij was ook niks mis, en nu zwanger van de tweede (eerste een verse embryo, zit hier naast me op de bank, en tweede van een cryo) dus ik heb hoop voor jullie! Mochten er geen embryo's ontstaan tijdens de poging, dan ga je inderdaad naar poging 2 van de drie pogingen die worden vergoed. Van 0% naar een kans van 25% (zo'n beetje gemiddeld met icsi) is een enorme sprong vooruit moet je maar denken. Zo stonden wij er ook in.
Hoi. Ja zo denk ik er ook over hoor! Maar helaas m'n man meer doemdenker. En zei in eerste instantie. Dat dien we niet. Is "maar" 25% en dan moet jij zoveel voor doen.. Toen heb ik gezegd als we niks doen is 0% en zal ik altijd afvragen wat als wel gedaan hadden?! Mijn wens is zo groot dat ik er alles voor over heb. Maar hij is negatief. Hij wil nu wel behandeling aangaan "maar ga ons toch niet lukken want is ons toch niet gegund". Merk dat wel moeilijk vind hoor. Vooral om zelf ok niet zo te gaan denken. Is allemaal al heftig genoeg zo. Maar fijn om hier die goede berichten te lezen bij mensen waar gelukt is!
die gedachte had ik ook vaak.. gelukkig was mijn lief altijd veel positiever! Wat ik altijd in mijn gedachten heb gehouden was dat ik nooit mezelf af wou vragen van WAT ALS?? Dat gaf mij de kracht om door te gaan! Hoop dat je vriend het positieve gevoel terug krijgt! Succes meid!
Ja, zo is het, zodra een punctie wordt gedaan, telt het als poging, doe je wel stimulatie maar geen punctie, dan niet. Ook al vindt men na de punctie geen eicel, dan nog telt het...En wat babytjuh al zegt, stel niet te vaak de vraag "wat als", maar aan de andere kant, blijf ook genieten van je leven en van elkaar. Dat je leven niet stopt, als je nooit zwanger zou worden, zeg maar. Dat was altijd mijn motto. Maar ook bij ons is het gelukt, dus misschien heb ik wel makkelijk praten (ook een cryo die nu naast me in haar kinderstoel zit )
Ik denk ook niet bij alles wat als, ik bedoelde als ik geen icsi factoren dat ik dan denk dat ik over tijdje wel ga denken van wat als gedaan hadden zouden we dan wel/niet kind hebben. Daarom wil ik nu alles aandoen wat geprobeerd kan worden. Ben nu nog aan jonge kant dus lijkt me gunstiger dan als over 5 jaar ineens toch wil proberen.. Is vooral moeilijk voor mij niet in negatieve te schieten ben jaren depressief geweest. En zoiets als dit is niet bevorderlijk en dan met een minder positief denkende man is het soms zwaar. En voel ik me erg eenzaam vaak... Maar we komen er wel weer uit... En al die positieve verhalen hier doen me ook wel goed.
Ik herken die eenzaamheid violetta; mijn man en ik stonden er ook heel anders in. Bij elk middel dat faaalde, dacht ik; weer een kans minder, straks blijft er niks over. Hij dacht; nu hebben we meer info over wat wel en niet werkt. Hij was de positieveling en ik de doemdenker die zich zorgen maakte. Dat maakt eenzaam. Veel praten over wat je van elkaar nodig hebt (begrip, steun, ookal denken jullie er anders over) helpt. Succes!