De lab baby

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Uy82, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    İk wilde graag wat met jullie delen:

Vraag me intusaen af of dit misschien niet al eerder benoemd is.

İk heb onlangs het boek de lab baby van patricia van Liemt gelezen.

Dit boek heeft mij zo goed gedaan. İk dacht echt even over de personage; eindelijk! İemand die me begrijpt:) Op sommige momenten heb ik moeten lachen en huilen tegelijk. Zo herkenbaar dat alles is.

İk vond het fijn om te lezen en dacht deel dit met de anderen.

Xx

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Lief dat je het deelt! Ken het boek zelf niet.
    Ikzelf hou normaal niet van lezen maar heb het boek :paaseitjesmzoeken in het AMC gelezen. Was ook zo een fijn boek om te lezen. Zo herkenbaar, dan voel je je toch minder "alleen".

Bedankt voor de tip wie weet ga ik dat boek ook nog eens lezen.

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hey uy82
    waar gaat boek over ?

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik denk dat ik het boek ook ga lezen
    bedankt voor de tip

5. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een roman maar wel waargebeurd, alles komt gewoon zo bekend voor en je denkt o ja dat hebben wij ook zo ervaren.

Voor mij was het gewoon heerlijk om dit te lezen.

6. Jasmijn1203

Jasmijn1203 Actief lid

27 mrt 2013
    118
    0
    0
    Hoi,

Ook ik heb het boek paaseitjes zoeken in het AMC gelezen.
    Heb het boek bij sommige pagina's huilend gelezen, het kwam allemaal zo bekend voor. Ik heb het boek gekregen van mijn schoonvader, die heeft het ook gelezen en hij zei; nu snap ik een beetje wat jullie mee maken, dat was fijn om te horen. Hij hoort het wel van ons maar toch, iemand die het iedere dag beschrijft als een dagboek is dan toch anders denk ik.

Ik zal jouw boek ook eens gaan opzoeken.

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb ze allebei gelezen,waren supermooi. Nu ben ik bezig aan Koningskinderen van Ingrid van der Kuil maar dat is wel heel heftig. Op ivf boeken .nl staan er nog veel meer.

8. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor de tips, ga daar ook eens achteraan dan.

En wat lief van je schoonvader.. Pfff wordt soms zo moe om alsmaar te blijven zeggen "ja maar als je het zel meemaakt dan is het wel heel zwaar"

X

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niemand snapt de mmm tot je er zelf mee geconfronteerd wordt...

Ik ken alleen het boek 'paaseitjes zoeken in het AMC'. Moet eerlijk bekennen dat ik het boek erg 'mee' vond vallen.
    Ik kreeg eigenlijk soms zelfs een wat negatieve bijsmaak ervan. Die mensen gingen maar om de haverklap op vakantie of met andere uitjes en tussendoor wilden ze nog even een kind (zeg niet dat het zo is, maar zo kwam het op mij over).
    Wij hebben onze eventuele uitjes altijd af laten hangen van de behandeling waar we op dat moment mee bezig waren, om zo ons behandeltraject niet onnodig te vertragen (maar goed, dat is ieder z'n eigen keuze natuurlijk)

Ook vond ik het jammer dat andere emotionele aspecten van zo'n behandeltraject, waar anderen misschien niet zo snel aan denken, bijna niet werden belicht. Bv wat voor druk het kan leggen op je relatie en dat je sex-leven er ernstig aan onderdoor kan gaan...

Ik zal me eens orienteren op de andere boeken.

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik kan het boekje Open zenuw erg aanraden. Ze heeft ook een site waarop een hoofdstuk staat. Dat stukje heb ik doorgestuurd naar goede vrienden en familie, zodat zij weten hoe ik me soms kan voelen en wat ik nodig heb.

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Merah: Ik ben het wel met je eens hoor. Ze hadden elke keer tripjes na een teleurstelling en hadden seks vlak voor de punctie etc. (volgens mij was dat haar boek, toen ze de behandeling in gent deden) Tuurlijk..dat kan, maar het komt mij eerlijk gezegd niet realistisch voor dat je de sterren vd hemel vrijt als je je buik vol met eitjes hebt haha. Bij de meeste stellen zal het inderdaad andersom zijn.
    Ook dronk zij volgens mij behoorlijk vaak alcohol enz. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.
    Toch kreeg ik, nadat ik dit boek had laten lezen aan anderen, ineens veel meer begrip.

Ben wel benieuwd naar het boek van Patricia van Liemt, dat die die radio dj he. Vind het wel leuk dat ze er zo open over is.

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Merah,ik ben het ook met je eens. De hele erge dingen die ze mee heeft gemaakt (denk ik) zet ze niet in haar boek. En ik zou willen dat ik zoveel centen had om op vakantie te gaan én IVF te doen :D
    Heb er zelf wel eens over gedacht een boek te shrijven over de MMM maar bij mij ligt het dus erg gevoelig en ik wil niet schrijven over wat het met me doet. Vind het erg als iedereen dat zou lezen! Overigens heb ik ook ooit een boekje gelezen van Judith Uyterlinde,zij was eerlijker met haar gevoel.

13. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de lab-baby ook een erg goed boek, heel herkenbaar. Ook mijn moeder zei nadat ze het had gelezen ons nog beter te begrijpen.

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik heb het boek besteld :)

Deel Deze Pagina