Cryo in eigen cyclus terug ! ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Doosje31, Jun 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doosje31

Doosje31 Actief lid

Oct 12, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik krijg nu mijn enige cryo terug geplaatst in eigen cyclus zonder hormonen.
    1x pregnyl spuiten volgens mij

Iemand hier ervaring mee? Posi of nega ?

Ik heb zelf altijd een cyclus van 25 dagen, das kort, maar met de IVF wordt dat altijd langer, en misschien daarom altijd mis?

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hey,

ik heb een zoontje die van een cryo tp is! :) en heb ondertussen alweer 2x een cryo teruggeplaatst gekregen in eigen cyclus, zonder resultaat helaas. ik vind het wel prettig dat het in eigen cyclus is, 1 of 2x op controle, vaak maar 1x zelfs, en dan pregnyl spuiten, tp en klaar. geen gezeur met hormonen enzo, dat vond ik ook nogal fijn. het is gewoon allemaal wat korter. ik hoop dat ie bij jou goed ontdooit (is bij mij nooit een probleem geweest) en lekker blijft zitten! :) succes!

3. Doosje31

Doosje31 Actief lid

Oct 12, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Vind ik ook Wordt die hormonen en die puncties echt zat! Heb er maar 1 dus hoop dat ontdooien goed gaat

4. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een cryotje dat teruggeplaatst is in mijn eigen cyclus en nu met haar 3,5 jaar naast me haar ontbijt eet :D

Volgens mij heeft een cryo net zo veel kans en bij mij zelfs meer, want mijn lichaam was echt compleet van slag na al die hormonen. Verse tp's eindigden bij mij 2x in een vroege miskraam. Er natuurlijk wel even van uitgaande dat het goed ontdooit.

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ik reageerde heel erg op de hormonen (meer dan bij een stimulatie) - was blij dat ik de derde cryopoging met alleen pregnyl mocht doen...en zie onderschrift/banner :D. Heb trouwens ook een cyclus van 24/25 dagen en had daarom wel twee dagen eerder dan normaal de eerste FM (dag 10 volgens mij) en kon gelijk die avond de spuit zetten.... Succes!

6. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    1,288
    0
    36
    Vancouver
    Hier ook ongeveer 8 cryo terugplaatsingen gehad in eigen cyclus, met soms wel en soms geen pregnyl. Helaas nog geen positief resultaat, dus op naar volgende ICSI.

Succes met je tp ! :)

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik begin nu ook met cryo terugplaatsing in eigen cyclus.
    Had een milde ondersteuning met hormonen eerlijk gezegd geruststellender gevonden. Heb ook een korte lf en daardoor niet zoveel vertrouwen in mn eigen cyclus...

8. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik heb de eerste 5 tp in geregelde cyclus gehad. zonder (blijvend) resultaat helaas. mijn laatste 3 plaatsingen waren in natuurlijke cyclus en vind dat veeeel fijner!! geen gedoe met pillen/hormonen en voel me daardoor stukken beter!! helaas nog geen resultaat maar het voelt alleen al veel beter en ben daar al heel blij mee!

mijn man wou echter wel weten of het beter was of slechter en deze vraag hebben we zowel bij onze gyn als bij de feriliteitsarts gesteld en beide gaven als antw dat het niet is bewezen dat het slechter of juist beter is.
    alleen,.... bij mn laatste geregelde cyclus kreeg ik een dubbele dosis progynova omdat mn slijm nogal langzaam groeide, ipv dag 14 goed zat ik meestal wel op dag 20 ofzo. alleen tijdens de controle echo's bleek, dat mn slijm niet toenam maar na 16dagen gebruik zelfs afnam!! wellicht nam het dus ook af bij de gewone dosis op langer gebruik (dus als ik t gewoon gebruikte zou het misschien niet meer werken na tp omdat mn lichaam zich bij grote hoeveelheid tegen keert.)
    daarbij groeit mn slijm nu prachtig en heb ik op dag 18 meestal een prachtig slijm en rijp ei!
    enige ondersteuning die ik WEL krijg in mn natuurlijke cyclus is pregnyl. 1x 10.000 of 5000 eh voor de eisprong (afhankelijk van hoe mn ei is en wanneer de plaatsing is) en 3x 1500eh na de terugplaatsing (om de dag)
    hier heb ik weinig tot geen last van en het voelt alleen maar goed om toch nog iets "extra;s" te doen! enige nadeel,...mn ltf is daardoor wel lang en ik wordt dus pas 16dagen na eisprong ongesteld!

Succes!!!!!!!! en hopelijk had je wat aan mijn ervarings verhaal ;)

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Positief en zwanger :).

Succes meis!

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    ook hier een tp in eigen cyclus! heerlijk zonder de hormonen !!
    succes!

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Als je een korte luteale fase hebt, zou ik dit aangeven en dan krijg je of zoals bij ST nog extra Pregnyl ter ondersteuning of evt Utrogestan. Dit doen ze ook als je progesteron van nature laag is in de fase na je eisprong.
    Zeker even aankaarten. De lengte van cyclus zelf maakt niet zoveel uit, mits je BM-slijm dik genoeg is en je dus een luteale fase van 10 dagen of langer hebt!

Succes!

12. Doosje31

Doosje31 Actief lid

Oct 12, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch veel positieve reacties!
    Ik ga op dag 8 al voor de echo
    Meestal op dag 11 eisprong
    Ik moet 1x pregnyl spuiten heb ik vernomen
    Maar ben al blij dat ik verder geen spuiten en nog fijner, geen punctie meer
    We gaan er voor !

13. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Succes meis!

14. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

Jan 7, 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    Hoi hoi even een vraagje als dat mag......ik ga waarschijnlijk aan een cryo tp beginnen in augustus want begin nu ongi te worden(2 dagen helderrood en bruin bloed) dus ga ervan uit dat onze 1e poging mislukt is :( maar nou wilde ik eigenlijk weten hoe een cryo tp in je eigen cyclus in zn werk gaat........je spuit alleen maar pregnyl om je eisprong op te wekken toch en dan krijg je een tp van 1 of 2 emmy's....maar waar blijft je eigen eitje dan die je in je eigen cyclus ontwikkeld? Kan die dan ook nog bevrucht worden? En heb je meer kans van slagen bij een cryp tp dan bij een normale icsi poging of blijft het hetzelfde percentage van slagen.......

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    In theorie zou je eigen eitje ook nog bevrucht kunnen raken!
    En de kans is ongeveer even groot. Alleen is het bij een cryo wel afwachten of hij goed ontdooit.

16. Doosje31

Doosje31 Actief lid

Oct 12, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijft afwachten !
    Proberen positief te blijven, das het moeilijkste.
    Vooral omdat je maar 3 pogingen vergoed krijgt.
    Einde komt zo wel heeeeel dichtbij :(
    Maar goed, duimen voor plakken van de cryo
    Succes meiden!

17. Doosje31

Doosje31 Actief lid

Oct 12, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed ontdooit donderdag tp

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hoeveel cryo's heb je nog uit je 2e IVF poging / punctie?

19. Doosje31

Doosje31 Actief lid

Oct 12, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    1tje maar :(
    Helaas

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Maaaar, je hebt een cryootje! En een cryo is een kans!!!
    Succes donderdag!

xxx

Share This Page