Blijvende pijn na HSG / eileiders onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lovely79, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    #1 Lovely79, 21 jun 2012
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
    Wij proberen al een tijdje zwanger te worden. Na een aantal maanden in het ziekenhuis te lopen voor een cyclus onderzoek (eisprong goed) wilden ze een HSG onderzoek doen bij mij en bij mijn vriend een onderzoek naar zijn zaad. Ik had van tevoren geen informatie op internet opgezocht, wel had ik een folder meegekregen vanuit het ziekenhuis. Deze heb ik half en snel doorgelezen omdat ik niet hou van ziekenhuizen. Nu lees ik veel meer over de behandeling en lees zelfs dat het de vruchtbaarheid kan beinvloeden, dat was een verassing want dat wist ik niet.

Nu mijn ervaring over de HSG: ik vond het behoorlijk pijnlijk, niet het inspuiten van de vloeistof maar het samenknijpen van de baarmoeder met een of andere haak? ik zag deze op het beeldscherm en las er ook over...tja dan haak ik al af met verder lezen...... maar goed dat deed echt zo'n pijn dat ik lag te wiebelen op het bed. Ik moest me meer ontspannen werd mij gezegd. Van tevoren had ik een Aleve pijnstiller gehad van 275 mg en 2 antibiotica pillen die ik had voorgeschreven gekregen i.v.m. eventuele infecties zeiden ze. Ik kon me niet ontspannen omdat alles zo snel ging en ik alleen maar pijn voelde. Na een korte tijd voelde het beter en kon ik de vloeistof netjes volgen op het beeldscherm, geen pijn meer gelukkig! Ook bij het opstaan was de pijn voor 70% weggetrokken. Thuisgekomen ging het goed, maar na een paar uur kreeg ik krampen. De dag erna moest ik komen voor de rontgenfoto om te zien of er verklevingen waren. Ze drukten wat in mijn zij en na 1 minuut was ik alweer klaar! Volgende week bellen ze voor de uitslag, maar de eileiders waren goed doorgankelijk dat zeiden ze gelijk tijdens het onderzoek.

Nu ben ik bijna 4 dagen verder en ik kan niet lang staan en lopen vanwege de pijn. Ik slik elke dag een Aleve 275 mg en dan gaat het wel iets beter, maar ik vind het zo gek dat ik nu meer pijn heb dan toen ik opstond na het onderzoek. Het is een zeurende pijn met af en toe een steek, meestal links bij mijn lies. Heeft iemand ervaringen met dit onderzoek en hoe ging het bij jou? Hoe voelde jij je na 4 dagen? Ik hoor graag meer reacties om te vergelijken.

Ps. hebben jullie toen ook gelijk gemeenschap gehad in deze cyclus? Vandaag zou ongeveer de eisprong zijn maar ik durf niet vanwege de pijn :(

Bedankt alvast!!

2. TLN

TLN Lid

28 dec 2011
    51
    0
    6
    Cijfermiepje...
    Amersfoort
    Ik zou toch even het ziekenhuis bellen voor de zekerheid, want ik heb dat onderzoek ook gehad (ik vond 't ook absoluut geen feestje en dan zeg ik 't nog subtiel haha) maar het moment dat het klaar was, was de pijn weg en vervolgens heb ik er geen last meer van gehad.
    Ze hadden in het ziekenhuis aangegeven dat ik dezelfde en volgende dag nog wat last zou kunnen krijgen maar meer ook niet...

Niet om je bang te maken maar de gyn of de assistente kan je vaak beter vertellen of het gebruikelijk is of niet dan mensen die 't onderzoek 1x gehad hebben.

3. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Bedankt TLN voor je reactie. Ik heb er zelf ook al aan gedacht om te bellen en omdat het niet beter wordt ga ik maandag gelijk bellen want volgens mij is dit niet normaal. Het voelt nu als branderig en mijn hele onderbuik doet pijn (voelt als ontstoken) pufff heb ik weer!
    Ik wil jou veel suc6 wensen met je zwangerschap ik zie dat je bijna 24 weken zwanger bent, leuk!

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik bleek achteraf al tijdens de hsg een sluimerende blindedarmontsteking te hebben... Zit in dezelfde zone zeg maar. Vond de hsg vreselijk, maar kan dus ook zijn gekomen doordat de vloeistof in je buikholte komt en daar bij min langs ontstoken delen ging. Is natuurlijk vrij uitzonderlijk, maar sluit dus niet andere oorzaken dande hsg uit!

5. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Hallo Kanshebber, ik probeer vandaag zo min mogelijk te bewegen en blijf op bed of op de bank liggen! Ik heb ook mijn vermoedens en ik denk dat het contrastvloeistof misschien de oorzaak is. Als het goed is zouden hier geen slechte stoffen in zitten. Misschien zit er nog wat vloeistof in mijn buikholte wat nu zo irriteert of een geïrriteerde eileider/stok? en het blijft links meer pijn doen ik denk dan geen blindedarm maar een ander orgaan... Ik hoop dat ik maandag meer hoor en dat ze me willen helpen want ik vind het nu een beetje "eng" voelen.

Mag ik vragen hoe ze er bij jou uiteindelijk zijn achter gekomen van die ontsteking?
    Gefeliciteerd met je moederschap!

6. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Voor de mensen die dit misschien volgen. Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en moet woensdag terugkomen voor controle. Als het niet beter wordt is het misschien een buikinfectie. Ze zeiden dat de ingespoten vloeistof via de buikwand opgenomen moet worden. Als de buikholte irriteert (wat nu het geval is) dan kan dat een infectie zijn van iets wat per ongeluk naar binnen is gekomen tijdens het HSG onderzoek. In elk geval hoor ik woensdag meer. Ik voel me alweer behoorlijk misselijk en dizzy worden nu van het typen :(

7. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    ben gastouder bij 3 hele leuke kindjes:D
    roermond
    Hoi, ik wou je even heel veel beterschap wensen! Ik duim voor je dat je je snel weer beter voelt!

8. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Hoi Nance, dank je voor je lief berichtje. Ik hoop dat ze een oplossing kunnen vinden morgen en dat ik geen blijvende pijn/ schade hieraan zal overhouden. Fijne week x

9. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    en het is woensdag... vanmiddag ben ik dus naar het ziekenhuis geweest en ik had zelf urine meegenomen, ik dacht als ze er niet om vragen dan vraag ik er zelf om, maar gelukkig zaten we daar wel op een lijn mee en ik kon gelijk zeggen, heb ik bij me. Een uur later (ik was net weer thuis) ging de telefoon en gelukkig is er een oorzaak gevonden! Ik had teveel witte bloedlichaampjes in mijn urine wat duidt op een blaasontsteking. Ik had helemaal geen pijn bij het plassen. Nu ben ik aan de antibiotica 5 dagen 4 pillen slikken. Ik ben wel opgelucht al heb ik nog vreselijk veel pijn want ik loop er nu al 10 dagen mee, maar nu weet ik dat het goed gaat komen, ik heb er weer vertrouwen in.

Dus kanshebber, bij jou zat het rechts en bij mij links en beide een ontsteking na/door het HSG onderzoek.

10. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    ben gastouder bij 3 hele leuke kindjes:D
    roermond
    Ok, hopen dat je er nu dan snel vanaf bent:).
    Gelukkig dat het niks met je baarmoeder is:).

Deel Deze Pagina