Cryo ontdooiing - duimen jullie?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Zuske, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Thanks meiden! :)

Roos, ik heb gisteravond alles eruit gegooid (had overdag vrij om alles op een rijtje te zetten maar mijn is burn out, al 2 jaar en die was door o.a. UWV gebeld en had paniek dus kwam niet aan mezelf toe). Nu wel opgelucht en prompt is vanmorgen dat stomme bloeden gekapt. Grrr... Alle onderzoeken zijn inderdaad ook geent geweest op die mk'en. Ze hebben alles gecheckt en alles lijkt perfect... Laatste poging willen we naar DD. Maar... toch erg benieuwd hoe het met jou gaat! Tell us :D

En Fiona, bloeden nu wel gestopt?

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Lastig dat alles goed lijkt, maar toch, 8 mk's is niet gebruikelijk. Lijkt me toch dat er ergens in het proces iets niet klopt. Ik hoop dat je 2e ICSI gewoon goed aanslaat. Kunnen ze dan in ieder geval geen ondersteunende medicatie geven na de TP? Dat lees ik ook nog wel eens. Van die bolletjes Utrogestan. Heb ze zelf nooit gebruikt.
    Eerst maar eens ICSI-2. Wanneer ga je daar mee aan de slag? Hoe weet je nu wanneer je weer mag spuiten? Of moet je deze cyclus wachten?

Mijn bloeddruk zakt behoorlijk. Heb nu de thuismeter en gisteravond was het 103/57 en vanmorgen 107/62. Zit nog wel aan de medicatie, maar als dit zo door blijft gaan, denk ik dat we die er weer af kunnen gooien. Tenzij de meter stuk is, maar dat zal wel niet. Hartslag klopt wel en hij is van het ziekenhuis, dus dan mag ik toch aannemen dat het klopt. Het is bij mij puur de stress van in het ziekenhuis zijn en of alles goed is, dan vliegt ie omhoog.Verder gaat alles z'n gangtje. Helaas had het echobureau geen plekje meer vrij, anders hadden we deze week of volgende week de geslachtsbepaling willen laten doen. Naja, wel jammer. Had al ruim van te voren gebeld, 2 weken geleden, maar ze hebben het druk blijkbaar.

Nou Jordan, doe het rustig aan! En Fiona hoe is het?

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Roos, gelukkig dat je bloeddruk stabiel en normaal lijkt nu. Balen dat je zo'n stress krijgt van die witte outfits in het zhuis ;) Kan me het goed voorstellen hoor. Het is ook niet niks allemaal bij elkaar. Maar dit is een goed teken toch? Hopen dat je van de meds af mag! Ik krijg bij verse tp altijd utro, bij cryo's niet maar daar kan ik om vragen, ga ik doen in het vervolgtraject. Ik word maandag door mijn arts gebeld, ik denk dat ik mijn cyclus moet afwachten dus ik denk dat ik eind juni weer start ongeveer als mijn cyclus doorpakt. Ik heb tenslotte 10 dagen gevloeid. Nu bijna niet meer alleen nog wat rest bloed.

Fiona, hoe gaat het daar??? Bloeden gestopt? Nog even en je mag gaan kijken! Spannend joh!

Ik heb mail contact met dr. S in DD. Heb net mijn uitslagen door gemaild. Erg benieuwd!

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames,
    Sorry voor de late reactie... weinig tijd gehad de laatste dagen...
    Hier gaat het prima... hele week geen bruin verlies gehad, alleen vandaag weer een beetje, maar denk dat het komt omdat we gister weer een keertje gesext hadden...
    Krijg wel steeds een klein beetje meer kwaaltjes... vandaag steeds meer last van mijn borsten en wat misselijk door de dag heen... tja en moe dat blijf ik ook wel...

Roos, fijn dat het zo goed gaat met je! Hopelijk inderdaad binnenkort zonder medicijnen!

Jordan, afwachten voor jou weer dan hoe of wat verder... hopelijk voel je je weer n klein beetje beter... en hopelijk kunnen ze je in DD beter helpen dan hier, de ontwikkelingen zijn daar in elk geval al wel een stuk verder dan hier... succes meid!

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Fiona, wat super dat het bruinverlies verder weg is gebleven. Lekker proberen te genieten he!!! Volgende week eindelijk echo. Zo spannend! Ik voel me trouwens weer oke hoor. Er zit wel wat verdriet maar dat zal blijven denk ik tenzij ik toch nog zwanger raak en 9 maanden later een beeb vast mag houden ;)

6. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Fiona, spannend, de 1e echo komt ook in zicht nu. Hoe is het met de kwaaltjes? De vermoeidheid zal nog wel even blijven. Ik was er met 14 weken redelijk vanaf. De eerste paar weken was ik niet vooruit te branden.

Jordan, fijn dat je mailt met dr. S. Hij is een zakelijke man, maar als je weet hoe je ermee om moet gaan, krijg je veel gedaan. Hij werkt het beste als je zelf de regie in handen hebt, zelf je vragen stelt en zelf actief meedenkt. Omdat hij zoveel mensen ziet, moet je zelf goed je klachten aangeven. Daar speelt hij dan goed op in. Ik hoop echt dat hij iets voor jullie kan doen. Las ergens dat je bij Menzis verzekerd bent. Is op zich geen probleem, maar ze vergoeden geen extra dingen, zoals Assited Hatching. Ook nooit indienen bij M. Gelukkig weten ze dat in DD en sturen ze je 2 rekeningen, 1 alleen met de TP en 1 met TP en AH. Maar goed, zover is het nog niet.

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Gaan ze bij Menzis moeilijk doen als AH op de factuur staat? Als je een normale ICSI poging doet in DD, evt. met extra medicijn, wat moet je dan ongeveer bij betalen? Heb jij enig idee? En voor AH? Ik heb zelf geen flauw idee namelijk waar ik op moet rekenen.

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Wij hebben destijds (2010) de ICSI en de punctie in DD laten doen. De follikelmetingen en de bijbehorende medicatie ging via NL. Voor het NL gedeelte betaalden we niets.
    In DD hebben we de anesthesie zelf betaald. Die was 150 euro. De daadwerkelijk ICSI kosste 2500 euro en dat was incl TP. Alleen was die bij mij 2 mnd later ivm overstimulatie. De AH kost geloof ik 160 euro, maar daar heb je keuze in.
    Van de verzekering kreeg ik het NL-tarief vergoed. Dat was 1500 geloof ik. Dus 1000 euro voor ons zelf. De TP van de overige cryo's kun je ook vergoed krijgen voor een gedeelte. Ik zat destijds bij IZZ en die deden helemaal niet moeilijk. Helaas vorig jaar Menzis en die deden wel moeilijk over bepaalde extra dingen.
    In DD hebben ze veel extra mogelijkheden om je kansen te vergroten. Helaas vallen die bijna allemaal buiten de verzekering. Verstandig is om te kijken wat je in NL kunt laten doen, zoals de medicatie en echo's. Scheelt alweer een beetje. Volgensmij staat de prijslijst ook op de site van de kliniek.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Roos, ik heb een afspraak gemaakt in DD. 31-10. Ik ga ook Gent bellen, kijken of die wat sneller kunnen. Dan ga ik daar vragen wat zij denken te moeten doen en dan ga ik rekenen. Ik vind Gent wel eng omdat ik lees dat het met de cryo preservatie niet zo goed wil maar goed, daar ook maar over praten daar. Hoe gaat het met jou? Je bloeddruk helemaal mooi?

En Fiona, stil bij jou, alles ok? Bijna trouwen! :D Leuk met z'n drietjes!

10. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haa dames, sorry even niet zo veel gereageerd...
    Ben aardig beroerd geweest de afgelopen dagen en dat blijft ook wel met vlagen... vooral 's avonds na het werk en 's morgens bij het opstaan... niet zo fijn aangezien ik het erg druk heb op het moment met werk (rapporten schrijven, schooljaar afronden enz.) en de bruiloft natuurlijk... maar goed...
    Heb last gehad van obstipatie... kon niet naar de wc... uiteindelijk siroop gekregen van de huisarts, die helpt wel een beetje, maar het wil nog niet zo vlotten... dus dinsdag in het ziekenhuis bij de echo ook meteen ff vragen...
    Verder ook behoorlijk regelmatig misselijk en heeeeeeel moe elke keer... wel met vlagen maar goed...

Jordan, fijn dat je richting DD kunt, duurt in derdaad nog wel even, maar goed... wel goede verhalen over gehoord!

Roos, hoe gaat het met jou inmiddels? Nog steeds alles goed ook met de bloeddruk?

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Meiden, alles goed? Fiona, echo zie ik? Hoe ging het? En Roos hoe gaat het met jou?

Ik ben aan het dieeten want door hormonen en niet kunnen sporten ivm whiplash (kneusje) ben ik best aangekomen laatste jaar. Ik was het afgelopen weekend zo beu dat ik aan de shakes ben. Als het nodig is stel ik ICSI een maandje langer uit.

12. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met mij gaat alles goed... echo was helemaal goed, precies zo lang zwanger als we al dachten...
    Ik voel me sinds gister een klein beetje beter... iets minder misselijk en iets minder moe gelukkig ook.

Wat knap dat je zo gaat dieten! Succes hoor!

Roos hoe gaat het met jou?

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Super fijn om te horen. Dan nu helemaal en nog een x gefeliciteerd maar de echo geeft toch wel dé bevestiging. En minder kwaaltjes. Prettiger ook!

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Fiona, weer niet of je dit nog leest maar fijne dag vrijdag!!!!!!

Roos, bij jou alles ok?

Deel Deze Pagina