Cryo ontdooiing - duimen jullie?

Discussion in 'MMM clubs' started by Zuske, Feb 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Moedig dat je je niet uit het veld laat slaan en meteen weer doorgaat. Ik was al bang dat ik mn forummaatje kwijt was :(
    We gaan gewoon weer ontzettend duimen en hopen op een goede afloop van de komende TP.
    Goed dat je het laat onderzoeken. Ik heb hiervoor nooit positieve zw testen gehad bij de cryo's na mn dochter. Dus ik ken het niet. Ik heb het wel vaker op het forum gelezen dat het kan. Ik geloof dat ze daar in Dusseldorf ook goed in zijn. Weet niet waar jij onder behandeling bent, misschien zijn ze daar ook goed hoor.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ik ben echt bang als ik stil ga staan dat ik er niet meer overheen kom en er nooit meer aan begin dus we gaan weer door maar heb het zo moeilijk vandaag. Valt me echt tegen. Ik zit hard aan DD te denken maar vraag me ook af wat het kost. Ik heb nog recht op 2 vergoede pogingen en we wilden eigenlijk pas vanaf poging 3 aan DD denken maar als dit de oplossing is wil ik zsm naar DD. Maar sowieso had ik je niet in de steek gelaten hoor. Ben zo benieuwd hoe het met jou gaat. Spannend, nog maar een week en een paar dagen. Ik heb de 29ste ook weer echo ;)

3. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik kan je alles over DD vertellen. Mijn man geeft de vorige keer nog wat formulieren uit het rek mee gegrisd. Daar staan behandelingen en kosten op.
    Ik ben vanaf poging 2 overgestapt en geen moment spijt gehad. Je betaalt wel meer. Mijn verzekering vergoedde toen tot het NL tarief en alles daarboven is voor eigen rekening. Ook kun je kiezen uit extra dingen, bijv assisted hatching, voorbewerken van sperma zodat alleen de absolute toppers gebruikt gaan worden, embryoscope, enz enz. Uiteraard komt er ook een mooie rekening, maar ze kunnen en willen veel meer daar. Ook zoeken ze daar heel erg goed uit wat voor jou de beste behandeling is. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik ze wel.
    Ik ken die vechtlust ook bij mezelf. Moest altijd weer een nieuw doel stellen en als een gek ermee aan de slag.

Gun jezelf vandaag even een baaldag. Eet gewoon alle paaseitjes op en drink liters theetjes en dan gaan we samen op naar de echo van volgende week!!!

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Lief! Dank je wel. Ik gun mezelf ook echt een baaldag hoor maar om het minste of geringste krijg ik tranen in mijn ogen en ik heb vandaag nog bezoek op de zaak dus ik moet me inhouden. Vanavond al met m'n man afgesproken dat we lekker naar Scheveningen gaan om ff flink uit te waaien, weg van huis en weg van stil voor ons uitstaren van ellende.

Ik ben super benieuwd naar DD. Wat kost alles enzo. Als je me info kunt geven heel graag. Ik zit bij Menzis, weet niet of je daar toevallig ook ervaring mee hebt? Ik ben nu trouwens onder behandeling bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.

5. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik hoop dat het vandaag iets beter met je gaat. Hebben jullie lekker kunnen uitwaaien? Wat fijn, het strand zo dichtbij. Daar kun je tenminste even letterlijk de ellende laten uitwaaien.

Ik weet dat Menzis wel streng is qua vergoedingen. Je moet van te voren toestemming vragen aan hun. In DD doen ze assited Hatching. Die rekening moet je vooral niet opsturen naar Menzis. Verder is het een goeie verzekering hoor.
    Ik ben zelf bij PNO verzekerd. Die vergoeden een 4e IVF-poging. Ik heb het voor de zekerheid maar gedaan. We gaan eten, dus ik schrijf een andere keer even verder.

xxx

6. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Jordan, als je bij Menzis verzekerd ben zou ik vooral zorgen dat je alles zwart op zit hebt voordat je overstapt naar een buitenlands ziekenhuis. Helaas heb ik uiteindelijk voor een behandeling in België waarvoor ze gewoon het Nederlands tarief zouden moeten vergoeden een rekening ontvangen van het ziekenhuis voor het gehele bedrag. Ondanks dat ik in mijn recht stond uiteindelijk via rechtsbijstand en vele brieven van advocaat mijn geld terug gekregen ruim een jaar later. Moest deze factuur van bijna 9000 euro eerst betalen aan het ziekenhuis want die willen gewoon betaald worden en maakt hun niets uit dat verzekering in weigerde te betalen.
    Dus zorg dat je schriftelijke toestemming hebt en vraag of Menzis een contract heeft met het ziekenhuis.

Veel succes met de behandelingen en hoop dat je snel toestemming krijgt.
    Ben overigens nu bij ONVZ verzekerd waar ik zonder problemen naar het buitenland kan gaan

7. BlackBarbie

BlackBarbie Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    @ jordan wat vervelend meit... ik weet ff niet wat ik moet zggn... je moet de hoop niet opgeven dikke knuffel ...

@ alle dames - ik ben zojuist gebeld door het lumc dat de ontdooiing goed is gegaan, ik heb vanmiddag om 15.30 uur de tp.

Hebben jullie nog tips, weetjes ter bevordering van de innesteling...???
    Zelf ga ik de fertiliteitsarts ook om advies vragen!

Blackbarbie-25 jaar-1ste IVF-poging - 1ste kindje.
    2013 - 7 febr. miskraam gehad.
    *18 mrt. 2013 - 10e cyclusdag - Follikelecho.
    *22 mrt. 2013 - 14e cyclusdag - 1e Cryo ontdooiing & terugplaatsing.

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Succes vanmiddag!!!!
    Je kunt niet veel meer doen dan gewoon positief in het leven blijven staan en uiteraard gezond leven. Ik hoop op een plakbeebje voor jullie!

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Blackbarie, goed nieuws joh! Echt super. Dus vanmiddag is het zover. Leuk begin van het weekend! Ik heb niet echt tips maar wat ik heb gedaan is gewoon rustig aan. Ik mocht van de arts de eerste 2 dagen niet in bad en geen sex omdat ze toch een openingetje had gemaakt richting mijn bm en dan ivm evt. kans op bacteriën enzo en zij adviseerde ook, gewoon rustig aan, zo min mogelijk stress, leuke dingen doen en that's it :) Misschien heeft je arts nog meer tips. Ik ben benieuwd!

Puck, dank je wel voor je tip. Ik heb van Menzis een formulier gehad wat ik moet invullen als ik naar het buitenland wil, zij hebben geen gecontracteerde behandelcentra (meer?) in het buitenland, staat op de site en werd gister door een medewerker bevestigd. Ook hebben ze een max. aan waar je recht op hebt en dat werkt obv codes dus moet ik dat zelf helemaal uitspitten. Ik ga nu eerst kijken wat mijn arts zegt dinsdag, misschien heeft ze wel een oplossing wat evt ook kan werken. Dat zou ideaal zijn, dan blijf ik lekker in de buurt ;) ONVZ zal ik ook onthouden voor evt. volgend jaar.

Roos, nog maar een week! Spanneeeeend! PNO heb ik ook over gehoord maar dan moet je tenminste een jaar lid zijn toch? Scheveningen dicht bij is ideaal, zeker in de zomer, lekker terrasje bij een strandtent pakken of op het strand liggen als de zon genoeg meewerkt. Maar het liefst ga ik in zeeland naar het strand maar dat is wel weer een uur rijden. Maar goed uitgewaaid. Lekker slecht gegeten haha. Gisteren was ik doodmoe en vandaag gaat het wel weer eigenlijk. We moeten toch door dus we gaan er weer tegenaan. De zon schijnt ook, helpt bij mij ook altijd wel mee ;)

Prettig weekend alvast!!!

10. BlackBarbie

BlackBarbie Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    Hallo dames de TP ging goed !!! nu moet ik 2 weken wachten :( spannend !!!

Er waren geen wonder middeltjes, trucjes of bevorderende dingen voor de innesteling, net wat jullie zeiden.. gezond leven !! niet roken niet drinken, sporten mag !!! het is puur geluk hebben zei mijn arts.

Blackbarbie-25 jaar-1ste IVF-poging - 1ste kindje.
    2013 - 7 febr. miskraam gehad.
    *18 mrt. 2013 - 10e cyclusdag - Follikelecho.
    *22 mrt. 2013 - 14e cyclusdag - 10-cellige cryo TP (nog 1 cryo over).
    *03 april 2013 - Zwangerschapstest

11. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@ Blackbarbie: ik hoop dat je de wachtweken een beetje goed door kunt komen. Zorg voor genoeg afleiding en leuke dingen. Dan gaat de tijd snel. In wezen kun je gewoon doorleven, exclusief de slechte gewoontes dan. Ik hoop op een positief resultaat.

@Jordan: hoe gaat het nu met je? Ik hoop weer wat beter? Alweer hernieuwde vechtlust gevonden voor de komende TP? Voor jullie is Dusseldorf ook nog wel een eind rijden. Zou dan een ziekenhuis is Belgie niet dichterbij zijn? Ik lees ook wel vaak dat Nederlanders daar naartoe uitwijken. Wij zitten aan de gunstige kant van de grens en voor ons is het al anderhalf uur. Je bent gewoon veel tijd kwijt in het Ruhrgebied. Het is het uiteraard meer dan waard hoor, maar toch.

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Blackbarbie, spannend meid. Ga voor je duimen! :)

Roos, ik voel me alweer ok. Vallen, opstaan en weer doorgaan toch ;) En jij, vrijdag eindelijk zover he. Leuk!!! Wij hebben vanavond een date met de arts. Ben benieuwd wat eruit komt. DD is voor ons trouwens 2 uur rijden ongeveer volgens de navigatie. Opzich te doen. België is minder ver dan DD dacht ik toch?

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Roos! Succes morgen bij de echo :)

14. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Dank je!! Ik heb er zin in, maar ben ook gespannen. Ik laat het weten hoe het is gegaan. Jij hebt morgen ook weer echo he? Ook succes! We gaan duimen voor een positieve TP voor jou als het zover is! Ga je nu de follikelgroei op geleide van de echo's doen?
    Volgens de navigatie valt het wel mee inderdaad. Alleen als je files hebt, komt er zo veel extra tijd bij. Wij nemen altijd een half uur extra speling. We hebben 2x file gehad en toen kwamen we krap uit. De andere keren was het redelijk rustig. Nooit in de spits het Ruhrgebied in willen...

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Haha die neem ik mee mochten we toch die kant uit gaan, dan zorg ik dat we rond half 12 afspraka hebben dan ben ik na spits in Ruhrgebied. Ohh vind het zo spannend voor je. Kan me voorstellen dat het dubbel is hoor. Hey, misschien zie je wel 2 leuke wondertjes morgen. Hoe laat moet je? Ga ik het hier beetje in de gaten houden. Ik heb 12 uur echo. Moet wel werken morgen maar heb nu op het werk kunnen regelen dat ik echo's niet hoef te schrijven alleen bijv. een punctie of een ingreep die langer dan een halve dag duurt.

16. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik heb om half 12 de afspraak. Wel moet ik ook eerst werken. Past net allemaal. Morgen gaan we gewoon hier naar het ziekenhuis. Wij hebben alleen de eicelpunctie en de TP in Dusseldorf gedaan. De echo's enzo doen we in NL. Anders is het ook bijna niet te doen. Ik kan ook niet zomaar weg van mn werk elke keer.
    Succes morgen! en ik laat het weten!

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Gelukkig dat het gewoon in NLD is, scheelt weer een stukkie touren. Ik ben ook gewoon aan het werk (zoals je merkt hihi), ik ga straks tussendoor voor de echo, wel eerder klaar met werken. Zo benieuwd naar je echo joh!!

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Ik ben inmiddels weer terug. Echo was ok. Bm slijmvlies was rond de 6,5 dus al aardig op weg, vanavond zet iK Pregnyl en donderdag heb ik tp als de ontdooiing goed gaat :) En jij???

19. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Wij hebben een klein wurmpje gezien, met een mooie hartslag :)
    Ik ben precies volgens schema, 6w6d. Wat een opluchting! Ik vond het zo spannend!
    Wat fijn dat jij ook alweer zo snel een TP hebt. Goed om weer naar toe te werken.

Ik ga zo de MvM maar even bellen. Dat durfde ik nog niet. Tot gauw! Fijne paasdagen.

xxx

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Oh wat fijn hey! Echt super voor je. Dé bevestiging. Lekker van genieten he nu. En inderdaad MvM bellen zodat ik zo nodig nog even flink door kan gaan met Pregnyl hihi. Gefeliciteerd!!!!!!

Ook fijne pasen maar dan gaat lukken he! :)

xx

Share This Page