Na clomid aan de puregon

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pinky83, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hoi meiden!

Er zijn al verschillende (langlopende) topics waar mensen mee schrijven die puregon prikken. Die lopen allemaal al zo lang, dat het me handig en leuk leek een nieuwe te beginnen! Ik hoop dat er jullie aanhaken en je ervaring met mij willen delen!

Zelf ben ik afgelopen week begonnen met t spuiten van puregon. Clomid deed helaas niet wat we hadden gehoopt. Best spannend en raar, jezelf injecties geven! Gelukkig valt t allemaal reuze mee en heb ik weinig nare bijwerkingen.

Dinsdag krijg ik een echo om te zien of t aanslaat en of er goed zitten met de dosering... Fingers crossed!!

2. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey pinky!

Succes! Hoop voor je dat het doet wat het moet doen! Krijg je ook pregnyl?

Ikzelf heb 2 ronde clomid gehad en alweer 4 met puregon met pregnyl. Begin aug een hsg gehad en eind september een gesprek of we overgaan op iui.

Hoeveel spuit je?
    Ik begon met 50 wat goed aansloeg maar inmiddels spuit ik 100. Lijkt toch alsof m'n lichaam eraan wen.
    Wel heb ik veel minder last van bijwerkingen die ik met clomid wel had.

Succes!

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben deze ronde voor het eerst begonnen met spuiten, Fostimon.

Op cd 10 was er al een mooi ei te zien van 17mm, de dag erna pregnyl gezet en op cd 13 eisprong.
    Nu dus in afwachting op mn nod! Toch weer spannend ;)

Voor t spuiten heb ik 6 rondes clomid gehad, waarvan 4 met eisprong. Mn cyclus was nog steeds te lang, waardoor ik over moest op spuiten. Ik heb overigens geen pcos, maar 'gewoon' een ontregelde cyclus:(

4. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Spidy!

Volgens mij wilde ze me geen pregnyl geven. Ik heb geen pcos, maar wel een ontregelde cyclus. Gek genoeg deed ik het voor dit hele circus niet eens heel slecht qua regelmaat, maar nu heb ik in 4 maanden maar 1 eisprong gehad! De clomid leek dus aan te slaan maar helaas, dat was een eisprong op 'eigen kracht'. Ik heb mijn HSG ook al gehad, uitslag was gelukkig goed!
    Ik spuit trouwens 42. Ze zijn nogal voorzichtig omdat ik soms wel zelf wat aanmaak. Morgen hoor ik hoe het er voor staat. Ben benieuwd!

Watvoor bijwerkingen had je? Ik heb nergens last van, behalve dat mijn huid (gezicht) er behoorlijk op reageert. Het valt nogal op, zegmaar ;)

Wat spannend of jullie over gaan op iui! Reageer jij nu wel goed op de puregon?

Mooie tekst heb jij trouwens, en o zo waar!

@Flora01, hi!
    Is fositmon net zoiets als Puregon? Zoals ik al schreef, ben ik nog niet helemaal thuis in alle termen!

Dat wachten op die NOd is een hel als je het mij vraagt! Heb nu 1x een eisprong gehad en ik kon nergens anders aan denken!

Wel fijn voor jou dat je goed reageert met steeds een mooi ei! Dat is toch al de helft! ;)

5. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben jij toevallig ook actief op het viva forum? Heb net daar een reactie gelezen wat precies op dat van jou lijkt :)

Qua bijwerkingen had ik enorme last van opvliegers. Dat voornamelijk en werd er echt een heks van.

Puregon sloeg prima aan hier tot deze mnd. Morgen heb ik weer een fm maar had vanm al een positieve ovulatietest. Denk dat ik beter meteen kan starten met 75 ipv 50.
    Met clomid had ik te dun baarmoederslijmvlies en dat is nu helemaal goed.

Ik had voorheen altijd een regelmatige cyclus maar een halfjr na het stoppen met de pil ging het mis. Zo raar.

6. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Haha, nee! Ik ben eigenlijk niet zo van dit soort dingen, dus dit is mijn eerste forum!

Had je die opvliegers met Clomid of nu? Ik had die ook heel erg toen ik Clomid gebruikte! Nu gelukkig niet meer! Mijn heks-gehalte is volgens mij net zo hoog als anders ;)

Morgen ook een fm, toevallig! Hopelijk krijgen we beiden goed nieuws.

Raar toch he? Mijn cyclus was dus ook altijd goed. Niet op de dag af, maar wel redelijk!

Succes morgen!

7. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opvliegers met clomid ook, vreselijk!

Jij ook succes morgen meid!

Flora: met jou schreef ik nog even in de club over clomid toch?
    Ook nog niet zwanger dus.. :(

Waarom spuit jij fostimon als ik vragen mag?

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @fostimon: het is ongeveer hetzelfde als Menopur, maar dan de goedkopere variant. Het is van urine gemaakt van vrouwen die in de overgang zijn, dus natuurlijke hormonen. Puregon wordt geloof ik helemaal in het lab gemaakt en is dus een synthetisch middel. Maar de werking is precies hetzelfde.
    Het ene ziekenhuis gebruikte het ene middel en het andere ziekenhuis weer een ander.

@bijwerkingen: ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen! Heerlijk! Met clomid wel enorm veel..

@spidy: idd ik schreef met jou mee in een clomid clubje. Daar ben ik al een tijdje niet meer geweest :) jammer dat ook jij nog niet zwanger bent :(
    Vanaf welke ronde ben jij meer gaan spuiten? Daar ben ik ook bang voor, nu reageer ik zo goed.. Maar voor hoe lang zal dat gaan duren..

@pinky: succes vandaag bij je fm! Ben benieuwd, hopelijk al een mooi eitje te zien!

HSG heb ik in maart gehad, gelukkig was dat ook helemaal prima :) de zwemmers van mijn man overigens ook, boven gemiddeld :D

9. stephaniesv

stephaniesv Actief lid

9 apr 2013
    169
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik ben afgelopen week ook begonnen met spuiten maar dan Gonal-f..
    vond het ook wel spannend maar eigenlijk viel het reuze mee!

Hiervoor heb ik een ronde clomid geslikt, maar daar had ik te veel bijwerkingen van en mocht nu over op spuiten..

ben heel benieuwd hoe lang ik nu moet spuiten? hebben jullie een idee van hoelang je moet spuiten? hier op het forum lees ik namelijk heel veel wisselende dingen. Ik ben er nog niet zo heel erg in thuis..

op welke dag zitten jullie nu?

@ pinky en Spidy :hoe was jullie fm? hopelijk goed!

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ha stephanie!
    Het is idd heel verschillend, de een reageert er snel op en de ander wat langzamer of heeft een hogere dosering nodig.
    De eerste dosering was bij mij helemaal goed en ik heb tot dag 10 moeten spuiten, dag 11 pregnyl gekregen. Dus bij mij ging het heel snel.

Net eindelijk de uitslag van progesteron gekregen, heb ik weer op 7dpo moeten prikken. Hij was 57, dus ik heb een prima eisprong gehad :)
    Nu afwachten tot zondag.. Als ik ongi wordt moet ik op cd 3 terug voor een uitgangsecho. Ze dachten een cyste na mn eisprong te zien :( dus als die er nog zit moeten we een ronde overslaan..

11. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stephanie: ik spoot voorheen ook 11 a 12 dgn. Laatste 2 cyclussen reageerde m'n lijf minder goed dus nu behoorlijk wat langer en een hogere dosis.

Flora: ik ben na 2 ronde overgegaan op spuiten en eind v d maand een gesprek over iui.

Mijn fm was goed. 2 mooie eitjes. Pregnyl zit er weer in dus even flink aan de bak en weer wachten. Mocht ik ongesteld worden heb ik ook een uitgangsecho op dag 3 omdat ik zo n rare cyclus had deze mnd. Ik had tijdens m'n menstruatie namelijk een positieve ovu test had en ik heb een cyste.

Pinky hoe was je fm?

Kunnen jullie er goed met man/ vriend over praten? Of staan ze er toch anders in?

12. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hey ladies!

Wat leuk dat iedereen zo meedoet!

Mijn FM was ok, maar nog niet denderend. 1 ei, alleen nog niet overtuigend groot. Ik moet tot donderdag met deze dosering door, dan weer een FMen kijken of de dosis moet worden aangepast.

@ spidy, jouw FM was dus goed gegaan! Good for you! Hopelijk blijft de IUI ellende jullie bespaard!

Ik heb overigens nog niet eerder van een uitgangsecho gehoord? Is dat vanwege de cyste?

Mijn vriend is een lieverd, maar het blijft natuurlijk een man! ;) hij doet z'n best en gaat mee waar hij kan (en mag, gek genoeg doe ik die echo dingen liever alleen). ik denk alleen dat vrouwen met een kinderwens en waarbij het ook niet zomaar lukt, het echt begrijpen. De onderzoekjes, de angst dat het misschien nooit gaat lukken.. Jullie kennen het vast!

Overigens hebben wij het onze familie en vrienden nog niet verteld. Het is geen geheim, maar we willen ze zo graag verrassen met goed nieuws, en nog niemand ongerust maken.

Hebben jullie het allemaal wel verteld aan de omgeving? Of op t werk?

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @spidy: wat fijn, twee eitjes zelfs! Op welke cd zit je nu? Jullie hebben dus weer huiswerk meegekregen ;) wanneer klussen jullie als je pregnyl hebt gehad?

@pinky: ik heb verder ook nog nooit een uitgangsecho gehad. Idd omdat er nu een cyste zat na mn eisprong moet ik die nu laten maken als ik ongi word.. Tijdens mn ongi dus:( daar kijk ik wel een beetje tegenop.. Voor echos draai ik mn hand niet meer om, maar tijdens ongi vind ik toch minder prettig..

@ml: het is een schat van een jongen :) stiekem googled ie op zn werk vanalles (zwangerschapskans met spuiten ed) en steunt me enorm. We praten er best veel over en hij heeft t er soms ook echt moeilijk mee als het weer niet is gelukt.. Hij wil zo graag papa worden.. Ik voel me soms ook best schuldig tegenover hem, ookal kan ik er natuurlijk ook niet zoveel aan doen.
    Hij gaat regelmatig mee naar gyn-bezoekjes. Als hij het geregeld kan krijgen op zn werk.

@vertellen: hier weten onze ouders, broers, zussen en mijn beste vriendin en haar vriend dat we bezig zijn en in de MMM zitten. Ik vind het erg fijn om er met iemand anders dan ml ook over te kunnen praten. We hebben 'afgesproken' dat we er zelf wel mee komen als we wat kwijt willen, zodat we niet steeds vragen krijgen hoe het gaat. Dat werkt tot nu toe goed!
    We vertellen lang niet alles, zodat ze toch nog een beetje verrast zijn wanneer het raak is :)

Weltrusten dames!

14. stephaniesv

stephaniesv Actief lid

9 apr 2013
    169
    0
    16
    hoi hoi,

Wat goed dat jullie FM goed was.. alleen allebei misschien een cyste? kan dat het gevolg zijn van spuiten?

als ik tussen de 10-12 dagen zit met spuiten valt het nog wel mee.. hebben jullie ook dat het de ene dag gevoeliger was dan de andere? soms voel ik hem helemaal niet en soms best wel erg! en hebben jullie last van bijwerkingen?

@flora en pinky ik hoop voor jullie dat jullie zwanger zijn en geen ronde hoeven over te slaan of misschien gaan overstappen op IUI.

@ allemaal..
    Hoelang zijn jullie (al) bezig?

@ vriend
    mijn vriend is heel lief en we kunnen er ook goed over praten.. en als hij mee kan ivm zijn werk dan gaat hij ook mee..
    hij staat er niet anders in, alleen soms heb ik zelf wel is het gevoel van tot hoever zou je gaan? Het spontane is er nu al een beetje af..als ik wel eens babyboom keek en ik zag de vrouwen daar hormonen spuiten dan dacht ik nou dat is erg! en nu doe ik het zelf.. heel gek. hebben jullie dit ook?
    en hoe kijken jullie tegen meerlingen aan? zouden jullie het dan afbreken of?

@ vertellen
    bij ons weet helemaal niemand het.. en eigenlijk vinden wij dat wel fijn.. we hoeven niet elke keer dezelfde vragen te beantwoorden.
    alleen is het wel gek dat iedereen in onze omgeving al een baby bij ons verwacht.. dus de vraag op we al bezig zijn komt wel regelmatig voorbij.

15. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hi Flora!

Ik kan me voostellen dat je daar niet echt naar uitkijkt. Ik hoop zo voor je dat je die echo bespaard blijft! Ook omdat je dan heel goed bericht hebt natuurlijk! ;) jouw NOD is bijna, toch? Kun je je test-driften nog een beetje in bedwang houden? :)

Waarom krijg jij trouwens die Pregnyl? Springen jouw eitjes niet vanzelf, of doen ze dat om zo beter te kunnen plannen ofzo?

Bij mij op m'n werk zijn ze wel op de hoogte. Niet iedereen, maar mijn baas en directe collega's wel. Moest ook wel om alle ziekenhuisbezoekjes te verantwoorden. Het is ook wel fijn dat ze het weten hoor! Ze zijn gelukkig heel begripvol en flexibel!

16. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klussen pregnyl: de dag van de pregnyl, dag erna en dag daarna.

Ik vind een echo tijdens menstruatie ook behoorlijk gênant maar goed ze zijn wel wat gewend en het is niet anders.
    Wat ik nog gênanter vind is zoals van de week dat er een hele knappe co assistent bij de echo was van een jaar of 22 haha. Zou verboden moeten worden :)

Hoelang bezig: bijna 2 jaar nu :(

Vertellen: tot voor kort tegen bijna niemand. We worden er nu makkelijker in vanwege confronterende vragen. M'n bazin en collega's weten het, ouders, en paar goede vrienden. Ik moet het er gewoon af en toe over hebben buiten m'n vriend om.

Bijwerkingen spuiten: Geen!! :) zo'n verschil met clomid!

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    #17 Klaartje863, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    @spidy: hahaha, gelukkig hebben wij geen knappe assistenten/gyn's oid! Dat zou wat zijn idd. Hihi

@pinky: ik krijg pregnyl om er zeker van te zijn dat de eitjes op tijd springen. Met clomid kreeg ik geen pregnyl, mijn eitjes sprongen toen gewoon uit zichzelf. De gyn gaf aan dat ze bij spuiten standaard pregnyl geven, omdat het dan vaker voorkomt dat de eitjes niet vanzelf springen of te laat springen.

@stephanie: cyste kunnen idd een gevolg zijn van het spuiten.. Al denk ik eigenlijk dat mijn cyste geen echte cyste was :( Ik denk eerder dat het gewoon de gesprongen follikel was, die nog niet helemaal verschrompeld was.
    Ik heb eerder een cyste gehad, daar had ik heel veel last van. Ook voel ik mn follikels altijd goed zitten.. Nu heb ik dus ergens last van en dat vind ik een beetje vreemd.. Maargoed, volgende week zullen we het weten! Ik verwacht dus wel dat de 'cyste' weg zal zijn.

@hoe lang bezig: wij zijn nu 1jr en 4 maand bezig. Vanaf januari zitten we in de MMM. 'Gelukkig' zijn we al vrij snel doorgestuurd naar de gyn.

@bijwerkingen: ik heb ook geen bijwerkingen, heeeeeerlijk :D hihi. Dat was met clomid wel anders.

@testdrang: daar ben ik eigenlijk al een hele tijd van genezen :D Ik wacht altijd liever tot mn NOD. Liever ongi dan een witte test :)
    Dus nog even geduld tot zondag!

18. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hee Stephanie!

Ik had jouw reactie helemaal niet gezien joh!

Over het spuiten, morgen zit ik al op dag 13.. Die ene keer dat ik een eisprong had, kwam die ook oas vrij laat. Hopelijk durven ze de dosering een beetje snel op te voeren mocht dat nodig zijn. Die lange cyclussen zijn heel irritant als je zo ongeduldig bent als ik :)

Het klopt dat het de ene dag iets gevoelliger is, maar echt vervelend is het nooit echt. Meer het idee, het is zo onnatuurlijk om jezelf te prikken! Bijwerkingen.. Alleen ineens een onrustige huid! De opvliegers zijn gelukkig weg, wat vervelend is dat! Heb jij veel last van bijwerkingen?

Wij zijn al met al ook al wel bijna 2 jaar bezig hoor! Eerst (te) lang zonder ziekenhuis toch proberen met ovulatietesten enzo ook. Vana begin dit jaar lopen we bij het ziekenhuis.

Het spontane is wel jammer he? Ik vind het nog steeds frustrerend als anderen zo snel het geluk hebben of er zo makkelijk over doen! Niet eerlijk misschien, maar zo voelt het. Op deze leeftijd lijkt ook iedereen wel zwanger of achter een kinderwagen te lopen! Iedere keer word ik banger dat het ons nooit zal lukken!

Heeft iemand van jullie al kids?

Wij vinden het ook wel fijn om het niemand uit te hoeven leggen allemaal... En wat kun je nou eigenlijk echt uitleggen he? Gelukkig heb ik 1 collega die heel lief en betrokken is, dat scheelt natuurlijk ook. De vraag of wij geen kindjes willen krijgen wij ook zo vaak! Mensen denken er niet eens bij na volgens mij.. Frustrerend!

@Flora, bij ons geven ze volgens mij niet standaard Pregnyl! Wat raar dat dat zo verschilt eigenlijk! Het is wel makkelijker, zo kun je gericht klussen! Is het zo'n zelfde prik als de Puregon?

Knap van je dat je je zo kunt inhouden met testen hoor! Ik heb de vorige keer ook braaf gewacht. Gek genoeg word ik na zo'n witte test altijd vrij snel ongesteld. Jezelf gek maken is dus echt niet goed ;)

19. stephaniesv

stephaniesv Actief lid

9 apr 2013
    169
    0
    16
    hoi,

@flora
    Ik hoop voor jou dat het ook geen 'cyste' is. Als het wel zo is zou hij dan ook vanzelf weer weg moeten gaan? we gaan voor je duimen met z'n allen! het blijft toch iedere keer spannend.

@Pinky
    volgens mij zaten we ook een beetje gelijk een reactie te typen! hahah. hoelang duurt jou cyclus ongeveer? ik hoop voor je dat ze idd de dosis een beetje durven op te hogen..(op hoeveel zit je nu?) wanneer moet je weer terug komen?
    Bij mij doet het prikken ook niet pijn, maar meer vervelend.. van één prik heb ik een hele blauwe plek op m'n buik.. ik heb gelukkig geen bijwerkingen en dat was net zoals jullie met clomid wel anders.. pff, nu heb ik alleen een beetje een onrustige huid.. ben er niet erg blij mee maar het is niet anders.
    Het is idd wel jammer dat sommige heel makkelijk over een zwangerschap praten alsof je het bij de supermarkt kan kopen.. maar dat ligt misschien eerder aan hun, omdat ze daar gewoon nooit over nagedacht hebben denk ik!

mijn vriend heeft een dochter. en we willen haar graag een broertje of zusje voor haar, maar soms denk ik wel is als het niet mocht lukken dan hebben wij al een mooie dochter.want het is een echte schat!

@ allemaal
    Hoe is het met jullie? en wanneer is jullie NOD?

20. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Voor ons zou dit ook ons 1e kindje worden.

Wat betreft een cyste. Ik heb er dus ook 1 maar die zit er al ruim een jaar. Kan geen kwaad zeggen ze. Heb er ook geen last van.

Mijn nod is 18 september. Eisprong is geweest en het wachten en vanalles voelen is weer begonnen. Vreselijke weken.

@testdrang Heb ik geen last van. Wacht echt tot m'n nod. Te bang voor teleurstelling!

Deel Deze Pagina