Het is zaterdag. Gynaecologe werkt vandaag niet. De resultaten worden doorgebeld naar haar gsm en zij zou mij opbellen. Ik kan niets anders dan geduld hebben
Wat vervelend zeg! Bij ons zijn ze altijd bereikbaar, er zijn natuurlijk ook afspraken die niet kunnen wachten in het weekend.
Net gepost en ik kreeg telefoon. Mijn hcg is nu 215. Dat ziet er prima uit volgens de gyn. Progesteronwaarde is 6, dat moest minimum 5 zijn. Oké het is nu al gestegen. Ik dacht dat een stijging me meer zou geruststellen...
@karnijn: heel mooi, dat komt wel goed! Op hoeveel dagen na de tp zit je nu en wanneer heb je de eerste echo?
Nu zit ik op 14 dagen na de tp. Voor de eerste echo moet ik nog wachten. Als de bloedname woensdag goed is zal ik waarschijnlijk mogen bellen voor een echo binnen de twee weken, vermoed ik. Ik merk dat ik me toch heel erg veel zorgen maak over die progesteron. Weet iemand waarvoor die juist dient als je zwanger bent? Ik lees paniekverhalen op het internet van vrouwen die 17 enzo hebben. Dat vinden ze laag...
@karnijn: dat is echt een heel mooie waarde voor 2 weken na de terugplaatsing, zou me echt geen zorgen maken als ik jou was. De bloeduitslag woensdag is vast goed en dan duimen voor een mooi hartje op de echo ongeveer 2 weken later! Je progesteron hoef jij je ook echt geen zorgen over te maken, als die niet goed zou zijn dan zou je ook niet zo'n hoog hcg kunnen hebben. Het is puur ter ondersteuning en voor vrouwen zoals ik die zonder te vroeg bloedverlies hebben. Het is bedoeld om het slijmvlies dik te houden, maar je lichaam maakt het zelf ook aan. Heb jij ook progesteron laten prikken dan?
Ja het progesteron werd ook gemeten. Mijn lichaam maakt het niet aan door de kunstmatige cyclus. Ik ben daarvoor volledig afhankelijk van de utrogestan. Naar wat ik al gelezen heb moet progesteron ook stijgen. Anders is een miskraam het gevolg. In een tabel dat ik terugvond van uz antwerpen stond dat je een minimumwaarde van 4,75 moet hebben om zwanger te zijn en 6,57 als je vier weken zwanger bent. Daar zit ik dus iets onder. Normale waarden zijn een pak hoger zo te lezen. Ik probeer mezelf er gerust in te stellen, maar ik heb er toch een hele dag over lopen kniezen en denken. Ken jij er nog andere dingen over?
@karnijn: hoe hoog was jouw progesteron dan? Ik heb de 2 cycli hiervoor ook een kunstmatige cyclus, maar die zijn dus allebei niet gelukt. Snap echt dat je je zorgen maakt, maar met zo'n mooi hcg moet het toch wel goed zitten? Weet niet wat ik nog meer kan zeggen om je gerust te stellen. Zolang je geen bloedverlies en/of krampen hebt lijkt het mij dat alles goed zit!
Mijn waarde is 6. Echt het minimum. Als ik googel lijken de meeste waardes boven de 50 te zitten. Woensdag afwachten. Tot dan miet panikeren. Inderdaad geen kramen of bloed dan moet ik moed houden. Bedankt Leuk dat je hier met mensen kan praten die in hetzelfde schuitje zitten
@karnijn: is wel iets minder dan de grens, maar echt maar iets minder. Ik snap je echt wel (doe het zelf ook ), maar Googlen moet je gewoon echt niet doen! We hopen er te lezen wat we willen lezen, maar het maakt ons alleen maar onzekerder. Woensdag is nog best ver weg, maar we gaan je er allemaal doorheen slepen! Goed dat je zelf ook inziet dat je hoop moet houden zolang je geen bloedverlies en/of krampen hebt! Graag gedaan meis, weet als geen ander hoe jij je nu voelt en onzekerheid is het allerergste dat er is!
Karnijn, wat mooi!!! We hebben dus echt een goed zwanger topic nu... Bijna allemaal nu... Weliswaar pril maar toch met even helpen vanaf acht uur tot nu!
Karnijn, wat fijn! Mooi gestegen waardes! Jouw geduld werd wel op de proef gesteld zeg! Bij mij werd ook niet naar progesteron gekeken tijdens bloedtest. Ik kan je er ook niks over vertellen, behalve dan de tip om je gynaecoloog te vertrouwen. Je zit in het gemiddelde en dat klinkt prima! Susannelilian: voor jou nog een lange dag wachten en dan op naar de echo! Ik duim voor een kloppend hartje! Hier trouwens last van neusverkoudheid. Lees dat dit normaal kan zijn vanwege verminderde weerstand tijdens eerste weken zwangerschap. Toch wel een beetje zorgen omdat ik zo gezond mogelijk wil zijn voor ons embryotje!
@poppetje: nou maar hopen dat het bij ons allemaal goed blijft gaan... Jouw laatste zin snap ik trouwens niet...
@Miekee: inderdaad, hopelijk lukt het een beetje om afleiding te vinden... Dat ziek zijn hoef je je echt geen zorgen over te maken, ik was de 3 dagen na de innesteling hartstikke ziek en toch is het gelukt. Ow meiden, ik hoop zo dat we morgen een kloppend hartje gaan zien, vind het echt super spannend!
Dank je wel meiden. M`n man zegt me ook continu dat ik niet moet wanhopen. Ik ben zwanger. We kunnen alleen maar hopen dat mijn progesteron woensdag al iets sterker boven het minimum zit. Ik ga wat positiever proberen te denken Mieke, inderdaad. Al je energie gaat nu naar het kleine wezentje in je lichaam. Minder reserves om jezelf op peil te houden. Ik begin me ook slechter te voelen. Moe, trekkende liezen, koud, lusteloos,... Susannelilianne, jeej morgen. Spannend. Blijf maar lekker lang in je bed liggen als dat kan. Dan is het sneller middag
@Karnijn: ik weet wat je bedoeld, maak me ook overal zorgen over. Als ik parfum, haarlak of nagellak inadem denk ik al dat het een miskraam of afwijking veroorzaakt... Mn vriend en schoonmoeder zeggen al steeds dat ik me echt geen zorgen hoef te maken, maar ik doe het toch. Kan morgen helaas niet uitslapen, maar heb wel afleiding door fysio en het opzeggen van de sportschool. Vanmiddag hebben we ook nog een verjaardag. Voor jou hoop ik dat je progesteron morgen mooi gestegen is! Bij mij wordt alleen op hcg geprikt...
Haha, susannelilianne dat klinkt zo herkenbaar. Eerder deze week ben ik full speed door de supermarkt gevlogen omdat het daar heel erg hard naar waspoeder rook. Het leek alsof ik dit inademde. Dat kan toch niet goed zijn?! Snel wegwezen dan maar Fijn dat je wat dingen op je agenda hebt staan. Ik moet nog wachten tot woensdag voor de bloedname. Morgen heb ik al plannen, dinsdag moet ik nog zien in te vullen
@karnijn: haha, dat gaat wel heel ver hoor. Als je het ruikt dan proef je het ook hè, was het maar morgen... Als het goed is dan, ben zo bang dat we geen kloppend hartje te zien gaan krijgen... Maar kan alleen maar afwachten en hopen, kan het helaas niet beïnvloeden. Heb nu ook alweer ongi-achtige buikpijn en mn borsten zijn ook minder gevoelig, voel me gewoon echt niet zwanger...
Wat zijn jullie stil vanavond meiden, allemaal de hort op? Ben trouwens wel heel moe, maar dat komt vast van de utrogestan. En mn buik is toch wel opgezet, maar ook dat kan van de utrogestan komen. Mn borsten zijn minder gevoelig en ben ook al even niet misselijk meer. Probeer me er aan vast te houden dat mn hcg wel gestegen is omdat de CB van 2-3 naar 3+ weken ging. Vanavond gaan we nog Forrest Gump kijken voor de afleiding en daarna ga ik lekker naar bed. Morgen eerst fysio, dan de sportschool opzeggen en dan nog een paar uurtjes tot de echo. Duimen jullie voor me? Zie er gewoon tegenop...
'tuurlijk duimen we voor je meid! Ik hoop dat jouw echo een perfect vruchtje laat zien. Nou hopen dat de middag snel voorbij is. Ik voel me ook absoluut niet zwanger. Ik ben niet misselijk, geen pijnlijke borsten, ... Af en toe een zwaar gevoel in m'n onderbuik en wat trekkerig aan m'n liezen. En vermoeid, maar dat kan ook zijn omdat ik iedere dag veel te vroeg wakker ben Als ik thuis kom, kom ik direct kijken naar nieuws van jou. laat maar iets weten!