Pregnyl bij kleinere follikels, groeien ze nog door?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Teddy1984, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik ben een beetje onzeker over onze situatie en hoor daarom graag jullie ervaringen en verhalen.
    Na 18 dagen stimulatie met Gonal F (icm decapeptyl) voor ICSI had ik te weinig eitjes voor de punctie en krijgen we nu een escape IUI. Vanochtend had ik bij de echo drie follikels 1x 18 mm en 2x15 mm. Nu moet ik vanavond de pregnyl zetten en krijgen we vrijdag de IUI behandeling.

Is er een kans dat de twee follikels van 15 mm ook nog mee doen? Groeien de follikels nog door na de pregnyl? Ik hoop het wel want ons zaadkwaliteit is niet al te best en dat zou toch iets meer kans geven! Wat denken jullie?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Ja deze gaan nog doorgroeien en ook springen. Stel dat ze nog 1,5 mm per dag groeien zullen ze rond de 18 mm zijn als ze springen.
    Of dat ze rijp/groot genoeg zullen zijn om bevrucht te worden kan niemand zeggen.

Succes!

3. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor je reactie!
    Dat zou heel mooi zijn als ze straks 18 mm zijn en gaan springen. Of ze bevrucht gaan worden is natuurlijk altijd maar afwachten maar na onze teleurstelling van het stopzetten van de ICSI, voelt dit toch weer als een kansje!

4. Manonmama

Manonmama Actief lid

17 apr 2015
    136
    0
    0
    Ja, ze groeien nog door. Als follikels kunnen vanaf 14 mm niet meer terug op stok gaan, dan groeien ze door. Ze groeien en 2 mm per dag. Je eisprong is binnen 24 tot 36 uur na de injectie. Die follikels van 15mm vanochtend zullen nu waarschijnlijk 16mm zijn en morgen (24 uur na pregnyl) 18mm. Dan zullen ze meespringen.

Heel veel succes in de wachtweken, hopelijk heb je over 2 weken een positieve test in handen!

Deel Deze Pagina