hij is niet perse te licht hoor. Hcg niveau’s lopen heeeel erg uiteen. 4 weken : tussen de 5 en 400 5 weken : tussen de 18 en 7000 je zou met een niveau van 12 op zaterdag (stel hij liep vrijdag nog verder af en ging zaterdag pas weer stijgen) dan zou je vandaag op 24 zitten. Of nog niet eens want hij kan er ook 72 uur over doen om op verdubbeling te zitten. Ik snap dat je voorzichtig bent hoor <3 maar ik vind dit geen te lichte test , ik vind het een mooie oploop. Maar… bloed test zal uitslag geven! Ik ben blij dat je duidelijkheid hebt straks!
Uitslag net binnen. Ik wacht nu op de reactie van de kliniek. Hopelijk zijn ze nog niet gesloten nu en hoor ik vandaag nog iets.
Wat vind je er zelf van? Ik vrees met een HCG van 26 op 17 DPO dat het echt te laag is. Ook de opbouw is helaas veel te traag. dikke knuffel. Akelig dat het nu ook nog zo'n vervelend staartje krijgt.
Sommigen zeggen juist dat het prima kan, dus ik ben nog een beetje in de war. Ik ben benieuwd wat de kliniek er van vindt. Zij zullen dit vast vaker hebben meegemaakt.
Ik ben ook benieuwd. Uiteraard hoop ik het positieve voor je!! Maar ik merk dat ik je wil behoeden, Heb gemerkt dat hier op het forum men vooral geneigd is om te blijven vasthouden aan ieder klein positief signaal. En dat dit soms ook ten onrecht tot allerlei hoop leidt. Terwijl een laag en traag opbouwend HCG, vooral NIET iets is om blij mee te zijn, maar juist iets is om goed te volgen. (omdat het echt vaak geen vitale zwangerschap betreft).
De arts zegt dat hij gekkere dingen heeft gezien en zegt dat ik over 3-4 dagen nog eens moet prikken. Ik weet dat het geen denderende stijging is maar ik probeer het toch een beetje hoopvol te bekijken want met negatief denken ben ik ook nergens en ik ben nog nooit zo dichtbij geweest.
Ik snap de boodschap die @blij83 geeft en die is ook waardevol. Uiteraard zal er iets in je achterhoofd spelen. Maaaarrrr ik zou het ook lekker aankijken en zien hoe het gaat geen bloed geen kramp of steken op eierstokhoogte, koorts dan lekker afwachten. Goed of slecht, er gebeurd wat, hoe lang het ook duurt geniet er ook een beetje van. Net wat je zegt zo dichtbij ben je niet eerder geweest. Ga je blijven testen of neem je even afstand en rust tot de bloedname?
Het kan alle kanten op! Vervelend is dat we niet weten of hij is gaan stijgen vanaf een waarde van 15 of dat hij eerst nog is gedaald. maar feit is: hcg is aan het stijgen. Er is iets aan de hand, er is iets ingenesteld en iets is druk bezig. Hoe voel jij je? Wat zegt je gevoel?
Ik duim voor je @Narcisje en ik snap dat je voor je gevoel heel dichtbij bent. Denk alleen heel eerlijk dat dit hcg niet hoog genoeg is en de stijging ook te minimaal voor een gezonde zwangerschap. ik denk alleen maar als het maar geen bbz is. Hou jezelf goed in de gaten. Bij elke twijfel bellen. Sterkte meid!! Ik duim echt dat ik er helemaal naast zit.
@Narcisje, dat is een kleine stijging! Jammer dat je zo nog langer in de wacht zit doordat de uitslag inconclusive is. Je had natuurlijk liever direct een knaller gehad, maar er lijkt toch iets HCG te produceren. Of het voldoende is, dat weet je pas weer over een paar dagen natuurlijk en ik wil je veel geluk sturen en een knuffel voor de extra stress in de tussentijd.
Ik voel me heel verward, angstig en verdrietig ineens. Zoveel mensen zeggen dat het niet goed zit en ik ben zelf ook al dagenlang realistisch, maar toch word ik heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Ik vind het heel lastig dat we niet weten waar we aan toe zijn.
Ja natuurlijk! Dat is totaal begrijpelijk! Je bent afhankelijk van de natuur nu. Oftewel: compleet machteloos. Ik hoop op een super mooie streep morgenochtend! Duim duim duim <3
Ik ga vanavond de nachtdienst in en heb dus een heel ander ritme en andere urineconcentratie morgen, dus duidelijk vergelijken wordt niks. Dat is wel balen..
Zoveel mensen vinden er wat van inderdaad, en hoe meer mensen je zal vragen (of ongevraagd een mening krijgen..) hoe meer verschillende dingen je zal horen. En dan kan je je afvragen waar die meningen op gebaseerd zijn. Zijn het feiten? Of is het wat iemand voor waar aanneemt zonder het werkelijk te weten? Kijk bijvoorbeeld je arts, die zegt 'ik heb wel gekkere dingen gezien'. Nou, misschien is het goed om daar aan vast te houden. Bijvoorbeeld.. Ik heb een bbz gehad, die kans is maar 1%. Super klein dus, en toch had ik 'm. Dus ja als je arts zegt dat hij wel gekkere dingen gezien heeft dan is er dus een mogelijkheid dat je gewoon hartstikke zwanger bent. Hij zegt tenslotte niet dat er geen hoop is. En misschien kan je even intunen op jezelf, wat zegt je gevoel? Je intuïtie?
Gisteren heb ik de startecho gehad en mijn follikel is nu 14 mm, groeit 2 mm per dag zei de arts. Als ik vrijdag nog geen piek heb gehad dan moet ik bellen. Ik mocht starten met de clearblue roze, maar nu ben ik dat dus helemaal vergeten vanmorgen! Net geplast en ik dacht oh, ooooohhhhhh! Maarja toen was het al gebeurd. Is het zinvol om later vandaag te testen? Meestal heb ik m'n piek rond dag 17/18, maarja ik wil het ook niet gemist hebben
Normaal gesproken moet je ovulatietesten sowieso niet met ochtendurine doen. Het beste is tussen 10 en 19u maar ik geloof dat CB wel met ochtendurine mag