Hi Narcisje, Hoe gaat het nu met je? Zijn jullie de afgelopen dagen een beetje doorgekomen? En is er een bloeding gekomen?
Wie / welk traject / waar Narcisje - ICSI ronde 4 - Cuypers en Cuypers in Duitsland Patty86 - IVF 1, Alrijne, 3e kindje (1e mmm) Marley -ICSI cryo1 -VUMC, 3e kindje Suze29 - IVF ronde 1 - 2e kindje (nu als BAM) - mck Leiderdorp Bambiniheart - IVF2 - 1e kindje - Griekenland waarschijnlijk Newlife clinic in thessaloniki start Nov'23 Liliane92 - IVF 2 - 2e kindje - 2 cryo's - NWZ Alkmaar icm VUMC A'dam Mimi87 - IVF 2 - 2e kindje - Isala Zwolle Afspraken / belangrijke data Patty86 - tp medio 18 september Narcisje - 23 augustus terugplaatsing 2 blasto's Marley - 29 augustus tp 1 cryo Bambiniheart - 2 September testdag Suze29 - 13 september cryo tp voor ivf 1.2 Liliane92 - 6 oktober startgesprek cryo terugplaatsing. Mimi87 - 22 sep - uitgangsecho - eind sep 5e tp cryo
Lief dat je het vraagt. De eerste 2 dagen ging het prima. Gewoon rationeel denken en doorgaan met alles. Ik werd de dag dat ik stopte met de medicatie meteen al ongesteld maar sinds gisteravond (toen ik rustig op de bank zat) gaat het emotioneel minder goed. Ik ben nu aan het werk maar het is moeizaam allemaal.. Ik probeer m'n grenzen goed te bewaken maaar ik weet ook gewoon niet zo goed was goed voor me is. Thuiszitten is ook niet goed denk ik.
Dikke knuffel. Heel begrijpelijk dat het er met vlagen toch uit komt emotioneel gezien. Lastige afweging he, wel/niet doorgaan en werken. Ik ben ook altijd gewoon blijven werken. Achferaf bezien denk ik dat af en toe eens een dagje meer rust nemen misschien wel verstandig was geweest. Maar goed....de afleiding is soms ook juist wel helpend he. En de dagen noeten nu ook gewoon even om. Bij de cuypers ben je wel in goede handen, ook om soms stil te staan bij het emotionele aspect vh traject. Tenminste dat heb ik altijd wel zo ervaren.
Een collega waar ik niet direct mee samenwerk en die niets weet over dit alles kwam naar me toe in de gang en vroeg of het wel goed ging want ik zag er zo verdrietig uit.. Dan denk ik; waarom ben ik hier eigenlijk? Ik moet voor anderen zorgen terwijl ik niet eens voor mezelf zorg. Ik kijk het morgen nog even een dagje aan maar als het niet gaat gaat het niet. Ik spreek Cuypers nu verder niet meer behalve als ik weer voor een cryo tp wil gaan. Hopelijk is dat deze maand al wel maar stiekem ben ik ook weer bang om er aan te beginnen (maar niks doen schiet ook niets op dus we gaan het wel gewoon doen)
Tijd nemen is ook ok, een maand niks doen is geen verloren maand dat is een maand extra voor jezelf zorgen. Dit zeg ik uit eigen ervaring. Het voelt wellicht wel zo maar jezelf rust geven en het verlies te laten voelen is geen verloren maand ♡
Lieve dames, Na een positieve test in onze handen te hebben (zoals jullie weten betekent dat meerdere testen ), ben ik gaan bloeden. Ik had nog een beetje hoop door alle wisselende informatie op internet…maar na contact met spoedlijn vandaag is die hoop zo goed als weg. Volgens de dame kon zo veel bloed, zo vroeg in de zwangerschap geen gezonde zwangerschap meer zijn. Kan het nog niet zo goed bevatten allemaal.
In mijn vorig traject heb ik ook 3 maand pauze genomen. Dat was de beste keuze ooit al vond ik het toen heel moeilijk...het was zo fijn. Marley020 wat naar zeg...duimen op een wonder..heel veel sterkte
De emoties wisselen elkaar in een snel tempo af. Alles komt voorbij; hoop, boos, onmacht, onzekerheid, angst, verdriet, verward maar ook dankbaarheid voor wat ik heb. Wil hier zo snel mogelijk doorheen en blik weer gericht op de toekomst. Maar ik weet uit ervaring dat het goed is om stil te staan bij het verdriet. Ga hier vandaag bewust een momentje voor inplannen
Update van mijn kant, shit is getting real en hoe enthousiast ik ook ben knijp ik hem wel een beetje Vanmorgen gyn gesproken. Vandaag laatste pil, het is bittezoet. Wachten op doorbraakbloeding, komt die wel (hoogstwaarschijnlijk niet of minimaal) dan dag 3 aan de progynova. Heb ik hem tot maandag nog niet gehad dan beginnen aan de progynova. 7 dagen later echo voor bms... De spanning zit in mijn strot, eerlijk is eerlijk. Gelukkig zo in de pauze naar acupunctuur.
Misschien goed om te melden dat de testen opliepen, maar voor mijn gevoel te licht waren. De zwangerschap voelde vanaf het begin al onzeker. Dat is denk ik altijd, maar doordat testen licht waren bleef ik extra voorzichtig. Vandaar dat ik ook afstand wilde nemen van Internet want ik werd alleen maar onzekerder van alle knal testen die ik overal zag. Probeerde vast te houden aan de gedachten dat een positieve test en oploop voldoende was.
Ah gossie meis, een hele dikke knuffel! Idd soms even een pauze is niet verkeerd, dan kan je even tot adem komen en goed voor jezelf zorgen! Ik moet zeggen dat yoga en meditatie goed heeft geholpen.
Wat verdrietig..... jeetje.... maar kan het niet nog een innestelingsbloeding zijn? Vaak voel je eigenlijk wel aan je eigen lichaam hoe en wat...... Dikke knuffel.
Oh spannend Asil! Jeetje ik ken je idd van de andere groepen nog. Hoe gaat het verder met jou? Ik snap jouw spanning heel goed.
Hier gisteren begonnen met progynova. Sinds mijn operatie is mijn cyclus dus helemaal ruk en onregelmatig. Maar heb het idee dat mijn menstruatie nu ook niet goed doorzet... zucht... dus twijfel of ik niet te vroeg ben begonnen met progynova. Heb wel gewoon bloedverlies maar erg licht. Herkent iemand dit? Dat het eigenlijk je menstruatie dan weer tegenhoudt bij te vroeg inname?
Ik mag bij bruin al beginnen, zojuist nog de bevestiging dat het niet om een dag hangt. Als in, een dag te vroeg of te laat beginnen. Zou me er niet te veel zorgen over maken ♥ Het gaat goed, lief dat je het vraagt. Het is wel de allerlaatste keer voor ons. Hierna houd het op. Ik ben erg blij en bang tegelijk. Maar het moet een keer gebeuren, en zit nu qua lijf en hoofd het lekkerst in mijn vel. Dus beter nu dan nooit. Gek te bedenken dat ik vorig jaar Oktober de voorlaatste TP had. En ik hierna helemaal afgleed. Gelukkig is er snel in gegrepen en heeft mijn werkgever mij/ons alle ruimte gegeven. Ik heb toen van November tot medio februari thuis gezeten en ben in April pas weer fulltime gaan werken. Als dit niet lukt weet ik niet of er nog een klap komt of dat ik het grootste gedeelte al gehad of verwerkt heb. Maaaaaarrrrr de enige reden waarvan ik hoop weer bij de maatschappelijk werkster te zitten is wanneer ik zwanger ben en begeleiding wil met het omgaan daarvan
Oh dat wist ik niet.... nou deze cyclus is al sowieso ruk, had op dag 12 al positieve ovutest en vanaf een paar dagen daarna al bruinverlies wat nu overgaat in bloed. Lekker ruk allemaal. Hiervoor een lange cyclus gehad. Kennelijk pakt mijn ene eierstok het nog niet helemaal goed op. Maar idd zeg ik weet dat nog wel meid. Wij zaten echt precies hetzelfde toen in dat groepje. Geloof dat iedereen daar nu zwanger is en inmiddels is bevallen. Ik heb ook echt een hele lange tijd niks gedaan... en zelfs niet meer op het forum geweest. ben zelfs geopereerd en hebben zij een eierstok verwijderd..... dus ja.. rust genoeg gehad en nu voor mij ook aan de laatste cryo's beginnen. Fijn om te horen dat het goed met jou gaat! Ik ga weer heel hard met jou meeduimen!!! Ik gun het jou zo erg!!! Ik denk dat we straks een beetje tegelijk lopen met echo's en tp...