Cryo terugplaatsing augustus/ september / oktober etc

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Patty86, 4 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dass

Dass Lid

21 aug 2020
    77
    77
    18
    Vrouw
    Hier vanochtend echo gehad. Follikel 14 mm, morgen waarschijnlijk terug als ik niet gebeld wordt. Ze zien vocht tussen eierstok en baarmoeder, worst vormig. Nu gaat vandaag overlegd worden wat het zou kunnen zijn en of het invloed heeft op een terugplaatsing. Als er verwacht wordt dat het geen invloed heeft gaan we door, anders dit eerst oplossen. Weer balen dat het allemaal niet zo recht toe recht aan gaat zoals je verwacht, andere kant wel fijn dat ze zeker willen weten dat het m'n kans niet beïnvloedt. Wordt de hele dag naast de telefoon wachten.

2. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw
    Heel verdrietig! Sterkte en knuffel

3. mamawensje

mamawensje Actief lid

30 jan 2023
    404
    411
    63
    Vrouw
    Oh wat naar, wat een tegenvaller weer. Je was al voorzichtig met hopen, maar ik kan me voorstellen dat jullie heel verdrietig zijn. Hoe gaat het nu verder? Natuurlijk verloop, of komt er nog een ingreep? Sterkte...

4. mamawensje

mamawensje Actief lid

30 jan 2023
    404
    411
    63
    Vrouw
    Goed dat ze het inderdaad uitzoeken, als is dit natuurlijk niet wat je wil horen. Hebben ze enig idee wat het vocht kan zijn? Is dit eerder gezien? Ik heb bijvoorbeeld een cyste met vocht erin (al jaren!), en daarvan zeggen ze altijd dat het onschadelijk is. Ik hoop dat het bij jou ook zoiets is. Succes met wachten!

5. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Wat vervelend die onzekerheid...je wilt ook weten dat niet een negatieve invloed heeft. Spannend zeg..sterkte

6. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Ja..het voelde al vanaf het begin niet goed maar zijn uiteraard wel verdrietig...we wachten natuurlijk verloop af volgende week maar weer kijken anders medicatie. En ben dan wel benieuwd wanneer we verder kunnen met onze laatste cryo.

7. HD8489

HD8489 Actief lid

9 mei 2023
    129
    105
    43
    Hi @MED123 wat een rotnieuws ook zeg. Sterkte en wees maar extra lief voor elkaar! Heel veel succes met laatste cryo. Wij zullen hier duimen voor jullie

8. HD8489

HD8489 Actief lid

9 mei 2023
    129
    105
    43
    Zijn er hier dames bekend met adenomyose? Zo ja, ben je/zijn jullie op de hoogte of je iets kan doen middels (bij voorkeur wetenschappelijk onderbouwd) voeding, medicatie o.i.d. om implantatie/innestelingskans te verhogen tijdens het IVF traject?

9. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Ik heb het helaas ook (volgens echo’s bij fertiliteit) maar ken geen behandelmogelijkheden, dus ik lees graag mee naar de reacties. Volgens mij komt het ook vaak voor en weet men niet zo goed wat de gevolgen zijn qua vruchtbaarheid. Maar voor mijn gevoel heeft het hier wel impact (in ruim 2,5j tijd alleen een keer biochemische gehad, ik weet niet zo goed wat er anders steeds mis kan gaan…).
    Ik overweeg nog om me te laten onderzoeken in een endometriose centrum voor meer duidelijkheid…
    Hoe kwam jij erachter dat je dit hebt?

10. Dass

Dass Lid

21 aug 2020
    77
    77
    18
    Vrouw
    @HD8489 niet bekend met adenomyose. Ik heb wel het boek innesteling gelezen, dat gaat vooral in op de invloed van voeding op je vruchtbaarheid. Misschien is dat een start? Had hem zelf via vinted gekocht dan is ie goed betaalbaar.

@MED123 hoe gaat het nu?

Ik heb gisteren en eergisteren een echo gehad en gisteren eindelijk een groot genoeg follikel. Het vocht verwachten ze niets van dus krijg volgende week zaterdag terugplaatsing de 11e van de 11e.
    Zou eigenlijk nachtje weg gaan maar dat heb ik nu uitgesteld, keek er enorm naar uit. Stom traject ook.

11. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Wel bekend met endometriose
    Ik gebruik ook tips uit boek innesteling maar ook het boek endometriose te lijf...die vindt ik nog handiger en door op voeding te letten zijn mijn klachten wel minder. Al begin ik het steeds moeilijker te vinden aan die voeding te voldoen je moet wel oppassen dat je daarvan niet weer gaat stressen.

HD8489 vindt dit leuk.
  12. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Het gaat nog niet erg geweldig..
    Hakt er wel in en zie er ook behoorlijk tegenop weer ivf te moeten..hebben nog 1 cryo. Maar wil liefst zsm door ivm leeftijd ook wel dus ben benieuwd wanneer laatste cryo er weer in mag

Fijn dat je een tp mag wel zuur net dat je nachtje weg moet afzeggen...het beïnvloed ook zo je leven zo'n traject he
    Ik ga voor je duimen dat er maar een gezonde zwangerschap uit mag komen!

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik ook, en heb alles laten nakijken wat mogelijk was. Voor adenomyose kun je niet naar een endocentrum althans dat zei de professor in het EMC tegen mij. Ik wilde ook een doorverwijzing maar dat doen ze alleen voor endometriose graad 3&4 niet voor adenomyose. Adenomyose en vleesbomen worden vaak verward overigens.

Als het geen belemmering is op de plek waar de embryo in word gebracht doen ze niks. Dit kun je na laten kijken met een waterecho maar gewoon met een echo kunnen ze het ook zien. Als je adenomyose aan de buiten wanden zit doen ze niks. Mede omdat verwijderen vaak meer schade aan richt dan het te laten zitten, helaas :(.

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Uiteraard kun je uit het boek, heb hem zelf ook gelezen, wat tips halen over algehele gezondheid maar een lichamelijke aandoening haal je er helaas niet mee weg. Voor ons is 6 gooien, om het zo maar te zeggen, nog een stuk moeilijker dan iemand met een gezonde baarmoeder.

Daarnaast is mijn adenomyose erger geworden door het traject. De plekken worden beïnvloed door alle hormonen die je gebruikt.

Beste is dan ook een lang schema met de pil of lucrin. Dat maakt de plekken rustig.

15. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Ah ja. Ik wil ook vooral het nog iets beter laten checken allemaal. Nu weet ik alleen dat ze op echo bij fertiliteit aanwijzingen zien voor adenomyose en dat er op basis van de klachten verwacht wordt dat ook endometriose zal spelen (maar geen 'chocoladecysten' te zien). Maar ik vind dit nog allemaal een beetje vaag, ik wil graag weten hoe uitgebreid e.e.a. is, waar ik daarin aan toe ben. Niet per se om behandelingen te ondergaan, want die zijn er nou eenmaal amper-niet. Maar voor mijn eigen inzicht.
    Ik vind het ook lastig om nu steeds met die hormoonspuiten aan de gang te zijn. Het is bekend dat die hormonen de endometriose/ adenomyose kunnen verergeren, en ik vraag me soms wel eens af of ik met de behandelingen juist mijn eigen glazen aan het ingooien ben... Vlak voor de start van IUI behandelingen waren de klachten op zijn mildst, had ik voor het eerst in heel lange tijd geen pijnstilling nodig tijdens de menstruatie en had ik vlak na de foamecho een biochemische zwangerschap. Sindsdien nooit ook maar een mini streepje op een test gehad en de klachten zijn ook weer erger (onder Clomid toen zelfs vrij extreem, gelukkig nu weer minder). Zo jammer dat je niet gewoon kunt weten wat nou het juiste is om te doen :(:(

16. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Vandaag is het voor mij zover, de terugplaatsing. Blijf het echt een raar idee vinden dat ik dadelijk gewoon zeker weet dat er een bevruchte doorontwikkelde embryo daarbinnen rond zweeft. Hopelijk vind hij een lekker plekje!

MED123 en Daydreamer89 vinden dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal. Ik had dat ook. Misschien ook omdat ik toch iets de schuld wilde geven.

Heb ook moeten lullen als brugman om een waterecho en doorverwijzing naar de professor in het EMC en ben niks wijzer geworden bij hem. Nu ben ik gestopt met de pil en in afwachting van mijn menstruatie. Ik heb tranexaminezuur voorgeschreven gekregen, dat zorgt voor minder bloed maar is een stollingsmiddel. Mijn menstruaties zijn zo heftig dat ik op de zwaarste dagen elke 10 min door lek door een super tampon. Mijn ijzer daalt dan snel en moet ik aan de preparaten. Ergste is dat het met leeftijd tot menopauze alleen maar erger word. Daarom denk ik na over baarmoeder verwijdering. Alleen vind ik dat nu nog te snel.

Het zijn met recht KUT ziektes. Veel taboe rondom en weinig begrip.

18. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Ja je probeert toch grip te krijgen op de één of andere manier hè…

Echt rotziektes inderdaad ja, het is nog zo vaag allemaal en mensen kunnen er zo veel last van hebben.
    Wat heftig om zo veel bloedverlies te hebben dan ook! Kan me voorstellen dat je het nog te vroeg vindt voor een baarmoederverwijdering. Dat is ook echt een heftige beslissing. Hopelijk kun je het middels medicatie nog even acceptabel houden tot je alles een plekje hebt kunnen geven en toe bent aan nadenken daarover.
    Heel veel sterkte voor jou en je partner de komende tijd! ❤️

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dank je. "Gelukkig" (stom om dat zo te zeggen) heb ik jaren gehad hier overna te denken. Ik denk dat er overna denken niet zo zwaar valt omdat het binnen de familie niet vreemd is. Mijn moeder haar BM is verwijderd met 36, en bij 2 tantes ook rond die tijd. Ook ben ik niet de enige met deze aandoeningen. Mijn moeder en tantes hadden ook endo, vleesbomen, adenomyose. 1 nicht heeft chocolade cystes. 1 nichtje die ik jaren niet had gesproken kamt ook met menstruatie problemen en heb haar met klem gezegd naar de dokter te gaan en zo nog een paar nichten van moeders kant. Wat ik wrang vind want mijn oma heeft 10 kinderen gekregen. Had gehoopt net zo vruchtbaar te zijn.. maar helaas.

20. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Ik heb een uitkomende blastocyst teruggeplaatst gekregen. Alles zag er goed uit en het terugplaatsen ging soepel. Nu mag hij een lekker plekje gaan zoeken en zijn we hopelijk een dikke 8 maandjes samen :)

Daydreamer89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina