Goedemorgen, 1,5 week geleden heb ik een eerste Cryo tp gehad. Ons ziekenhuis wil dit in elk geval de eerste keer in een kunstmatige cyclus doen. Omdat ik veel last heb van bijwerkingen Progynova ben ik de bijsluiter eens gaan lezen. Hierin staat heel duidelijk vermeld dat direct met Progynova gestopt moet worden bij een zwangerschap. Ik schrok hier best van. Ben er steeds vanuit gegaan dat wat de artsen voorschrijven oké is. Nergens kan ik hier verder informatie over vinden. Nu weet ik nog niet of ik zwanger ben, maar toch... het zit me niet lekker. Heeft iemand hier misschien meer informatie over?
Ik las ook de bijsluiter van de utrogestan bollen, hier staat ook dat je moet stoppen bij een eventuele zwangerschap, terwijl de artsen zeggen doorgaan tot aan 12 weken zwangerschap. Ik ga der vanuit dat de artsen weten wat ze doen. Als je echt twijl heb zou ik je zeggen bel de fetiliteitsafdeling op.
Mijn tweede dochter is ontstaan uit een cryo tp waarbij ik progynova heb gebruikt tm 8 weken en utrogestan tm 12 weken. Op advies van de arts in Düsseldorf.
Wat betreft de bijwerkingen progynova. Ik heb het 2 cycli gebruikt zonder problemen. Maar de 3e keer had ik erg last van mijn maag en darmen en was ik extreem moe. Maar dit was na ongeveer anderhalve week verdwenen.
Ja ook hier protocol progynva en utrogestan t/m 8 weken. Ik denk dat voor dames in de MMM een ander protocol/beleid geldt. Progynova wordt ook in andere gevallen gebruikt. Ik vind juist fijn idee zo'n kunstmatige cyclus. Geen gestrest met testen, echo's en bloed prikken. En de wetenschap dat de hormoonlevels voldoende zijn.
Ja, dat dacht ik dus ook eerst; heerlijk zo'n kunstmatige cyclus en als ik al die bijwerkingen niet had zou ik er zo weer voor kiezen. Waar het niet dat ik haast niet reageerde op de Progynova en dus een dubbele dosis kreeg. Ik werd er intens moe van, somber, had last van mijn darmen en maag was totaal mezelf niet meer. Gelukkig reageert lang niet iedereen er zo heftig op. Ik heb echt liever een verse ivf poging (behalve de punctie) dan nog een keer aan de progynova