Wat super super fijn!!! Heel veel succes morgen!!!! @indy90 & @Justme1985 mooi gezegd; iedere gek lijkt kinderen te kunnen krijgen. Voelt soms zo oneerlijk! Herkent iemand de bijwerkingen van progynova? Ik heb sinds dit weekend enorme hoofdpijn, duizelig & misselijk. Iets wat ik anders echt nooit heb. Toen ik de bijsluiter erbij pakte stonden deze dingen wel als bijwerking vermeld Daar stond trouwens ook in dat je progynova absoluut niet mag gebruiken bij zwangerschap, terwijl ze in het ziekenhuis dit tot 3 maanden zwangerschap voorschrijven, neem aan dat dat de uitzondering is
@Linde2016 dat las ik idd ook bij de bijwerkingen van progynova, vond dat ook heel apart dat je het tot 3 maanden van de zwangerschap moet gebruiken, maar dat er in de bijsluiter staat dat je het absoluut niet mag gebruiken bij zwangerschap . Ik denk dat ik het eens ga navragen bij de afdeling. Ik hoop dat bij jou de hoofdpijn snel verdwijnt! En hopelijk zal het allemaal leiden tot een mooi resultaat met een cryo dat zich innestelt. Ik moet zeggen dat de progynova slikken me dit keer heel goed meevalt. Heb behalve vermoeidheid verder (nog) geen klachten gelukkig. Nog een weekje slikken en dan eerste fm. Ben heel benieuwd of we direct worden ingepland voor een terugplaatsing... Hebben jullie soms ook het gevoel dat de tijd zo langzaam langs je heen kruipt als je wacht? Sinds ik in dit traject zit, leef ik van moment tot moment en van cyclus tot cyclus, en de rode draad in heel dit traject is toch wel 'afwachten' en 'geduld hebben'. Ervaren jullie dat ook?
@indy90 Wat een goed nieuws en wat een luxe dat je dat vandaag al hoort! Ik hoor dat pas op de dag zelf tussen 10 en 12! Morgen jullie mini ophalen dus, wat zul jij lekker slapen @Linde2016 ik herken de hoofdpijn in de eerste dagen als ik begonnen ben. Daarna trekt dat weg. Geloof ook dat de bijwerkingen per cyclus kunnen verschillen. Deze keer geen hoofdpijn gehad namelijk. Ook hier doorslikken als ik zwanger ben. Ik vertrouw er op dat ze weten wat ze doen, maar dacht toen ik het de eerste keer las wel wat gek. @Salie heel herkenbaar hoor. En hoe langer ik bezig ben, hoe langer het wachten ook voel. Je gaat echt van moment naar moment leven. Waar ik in het begin alleen naar testmoment leefde, leef ik nu van cyclusdag naar cyclusdag. Tja probeer het maar eens los te laten. Hier voel ik me echt een hormonenbom. Moet maar liefst 5x per dag denken aan progynova en/of utro dat is best wel een hele taak. Nu aftellen naar zaterdag, spannend. Hopelijk ontdooit een van de eskimo's goed!
Hoi dames, Geen idee of het passend is dat ik mee ga schrijven maar geef het maar aan haha. Wij hebben ook deze maand een cryo tp, maandag eerste echo zal in een natuurlijke cyclus zijn. Vraag of het passend is omdat het voor ons tweede kindje zou zijn.
Welkom siepje, natuurlijk mag je meeschrijven, meerdere die hier meeschrijven zijn bezig voor een 2e kindje . Spannend deze maand!
He een bekende Welkom! Een pagina terug staat een lijstje. Als je de laatste even kopieert en aanvult, dan zijn we weer up to date!
Dat ervaar ik zeker ook zo! En de tijd kruipt voorbij. Vooral na de teleurstellingen leek het altijd alsof een nieuwe poging weer zover weg leek en dat voelde dan weer heel machteloos. Je hebt er geen tot heel weinig invloed op. Ik ga ook navragen hoe het nou zit met het slikken van de Progynova
@dame82 En 5x per dag aan 1 van de medicijnen denken... alsof je er al niet genoeg mee bezig bent! Hoop zo op een prachtig resultaat! Zenuwslopend dat je pas op de dag zelf hoort of alles goed is gegaan. Ik merk dat ik er, nu ik ermee bezig ben, van baal dat het in het umcu niet in een natuurlijke cyclus kan. We hebben geen keus maar had dat toch liever gedaan om in dit gekke traject toch zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven. Hoe ervaar jij dat? Mijn hoofdpijn lijkt inderdaad minder te worden, gelukkig!
Dame 82 34 jaar 1e Kindje Cryo- terugplaatsing: 12-8 testdatum 26-8 ********************************************** lisje 27 jaar 1e Kindje cryo-terugplaatsing: 4-8 testdatum: 14-8 ********************************************** Indy 27 jaar1e Kindje cryo-terugplaatsing: 8-8 testdatum: 20-8 ********************************************** linde2016 31 jaar 2e Kindje Cryo-terugplaatsing: ? testdatum: ? ********************************************** Espoir | 29 jaar | 2de kindje cryo terugplaatsing: eind augustus testdatum: ? ********************************************** justme1985 |32 jaar |2de kindje Cryo-terugplaatsing: 11-8 testdatum: 25-8 ********************************************** Salie | 28 jaar | 1ste kindje cryo-terugplaatsing: 18/19 augustus? testdatum: Geen idee -------------------------------------------- Siepie85 | 32 jaar | 2de kindje Cryo tp: ergens in augustus Testdatum: nog geen idee ----------------------------------------------- 8-8 indy -- terugplaatsing 11-8 justme1985 -- terugplaatsing 12-8 Linde2016 -- eerste meting 12-8 Dame82 -- terugplaatsing 14-8 Salie -- eerste meting --------------------------------------------
Voor mij is de kunstmatige cyclus een beetje dubbel. Van alle medicatie die ik tijdens dit traject heb moeten gebruiken, vind ik progynova echt het meest venijnig. Die bijsluiter is ook niet mis. Maar in mijn natuurlijke cyclus heb ik veel last van voortijdig bruin/bloedverlies en dat leek ook steeds meer te worden. In de kunstmatige cyclus heb ik hier geen last van. En dat is gevoelsmatig wel echt een verademing. Dus tja het levert mij ook iets op. Maar kan me zeker voorstellen dat als je cyclus gewoon goed is dat dit niet heel fijn voelt.
Thanks meiden. Ik probeer de ochtend maar te vullen met schoonmaken ben nerveus! Ben blij als hij veilig in mn buik zit. Nog 2 uurtjes wachten.
Heel veel succes! Even een toevoeging van mijzelf, hier gaat het in een natuurlijke cyclus. Mn eigen cyclus is niet super regulair dus zullen wel weer een aantal echo's worden om goed te timen, maar de vorige keer is het wel zo gelukt dus wie weet. We hebben uit de poging van onze dochter nog 3 cryos in de vriezer en die zijn gelukkign allemaal apart ingevroren want waar zij uit kwam dat was eentje die met zn 2en waren ingevroren waar er dus een de prullenbak in verdween. Wij lopen via het oude Lucas Andreas nu olvg west als satteliet ziekenhuis bij het Vumc.
Wat fijn dat het voor jou wat oplevert! Ik heb bewust de bijsluiter vooraf niet gelezen maar vind de impact heftiger dan bij een verse ivf poging.
Cryo on board! Mijn matige cryo tijdens invriezen heeft zich in een dag ontpopt tot een van goede kwaliteit. Hij zit nu veilig in mijn buik. Duimen jullie allemaal mee?
Dat doet 'ie goed, lijkt me heerlijk om te horen! Fijn dat hij nu veilig bij jou is Ik duim heel hard mee!!!