Nooit nota gehad van cryopreservatie..toch niet vernietigd??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Buurvrouw31, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik ben vorig jaar dmv ivf zwanger geraakt en heb nu een dochter. We hadden nog 1 cryo die is ingevroren en hebben mogelijk nog een wens voor een tweede kindje. Nu kwam ik net met opruimen de brief tegen waarin staat dat er een cryo is ingevroren en dat er jaarlijks een nota volgt a €60. Alleen vorig jaar en dit jaar hebben we nooit een nota ontvangen...ik begin hem ineens te knijpen..ze zouden toch niet de cryo hebben weggedaan? Of wordt het met de verzekering verrekend? Zal maandag wel bellen maar ik maak me nu wel zorgen. Hoor je die nota thuis te krijgen? Alvast bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb nog nooit een rekening gezien van onze cryo's. Ik neem aan dat er eerst overlegd wordt, voordat er cryo's worden vernietigd?

3. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ok dank voor je reactie. Misschien verschilt het ook per ziekenhuis...Het zijn bewaarkosten per jaar staat in de brief. Ik neem toch aan dat ze idd eerst overleggen maar zal blij zijn als ik dit zeker weet..

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Zit je bij een Nederlands ziekenhuis? als ze de nota naar de zorgverzekeraar hebben gestuurd zou je deze moeten kunnen zien op je persoonlijke gedeelte van de website van de zorgverzekeraar.
    Daarnaast zou ik er niet raar van opkijken als het ziekenhuis z'n administratie niet op orde heeft en vergeten is te factureren of erg laat is met factureren.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb daar ook nooit een rekening van gezien. Wel een brief gehad maar daar stond in dat het na de bewaartermijn van 5jr mogelijk was deze te verlengen met een x bedrag per jaar.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Wij hebben van het vumc daar wel heel snel een rekening van gehad.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben daar ook nog niks van gehad. Onze zoon is nu 6 maand.

Ik zou eens in je verzekering declaratie overzicht kijken. Wie weet staat het daar tussen. En sowieso even het ziekenhuis bellen, heb je gelijk je antwoord.

8. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Bij ons is het ook vumc. En in verzekeringsoverzicht staat het niet. Hmm nu ik lees dat vumc bij anderen wel heel snel was met een nota denk ik dat het niet echt een goed teken is dat wij zowel vorig jaar als dit jaar niets hebben ontvangen. Nou morgen maar even bellen dus...

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij kregen van Leiderdorp ook elk jaar een rekening. En toen ze nog in dusseldorf lagen zelfs elk half jaar een rekening

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze cryo's liggen in het UMCG in Groningen. Ze zijn in 2009 de vriezer in gegaan, er moeten nog zeven liggen. Ik kreeg borstkanker, dus het was de bedoeling dat ze een aantal jaar zouden blijven liggen. Er is ons toen verteld dat ze vijf jaar bewaard worden. Na die vijf jaar zou ons gevraagd worden of we het nog eens met vijf jaar willen verlengen. We zijn nu bijna acht jaar verder. We hebben nooit een rekening gezien, maar ook niet een brief met de vraag om verlenging.

Alhoewel we de cryo's zeer waarschijnlijk niet meer kunnen gebruiken, hoop ik wel dat ze er nog liggen. Ik zou het heel erg vinden als ze zonder overleg vernietigd zouden zijn, terwijl jij denkt dat ze er nog zijn. Want we hadden zeker voor de vijf jaar-verlenging gekozen.

11. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Jeetje Jippie dat lijkt me ook heel vervelend..Misschien zelf eens navragen?

Mijn cryo ligt gelukkig nog in de vriezer pffieuw.. Het ziekenhuis loopt achter met betalingen innen...

Deel Deze Pagina