Cryo terugplaatsing - ervaringen natuurlijke cyclus of via hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lola1987, 26 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Wij zijn 02/2016 gestart met onze kinderwens en zijn na een jaar doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar kwamen we er achter dat mijn vriend onvruchtbaar is en vandaar dat wij nu door middel van een donor zwanger willen woren.

    Ik heb op 10/07 mijn eerste ICSI poging gehad en 13/07 de eerste verse terugplaatsing.
    Nou ben ik helaas vanochtend ongesteld gewonden.. :( Afgelopen maandag had ik al een kleine bloeding en sinds vorig weekend had ik geen gevoelige borsten meer, niet meer misselijk en had ik al het idee dat het niet gelukt zou zijn.

    Zojuist met het ziekenhuis gesproken en zij gaven aan dat ik morgen alsnog een test moet doen. Mocht het een nee zijn, krijgen we een maandje rust en gaan we volgende maand voor onze cryo. Mocht het een ja zijn, moet ik zaterdag nogmaals testen en bij weer een positieve ja gaan we naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Ben dus benieuwd, maar ga er eerlijk gezegd van uit dat het een nee zal zijn deze ronde.

    De verpleegkundige uit het ziekenhuis zei al meteen tegen mij dat ik dan de eerste dag van mijn volgende ongesteldheid zou moeten beginnen met Progynova.

    Aan de hand daarvan mij vraag voor jullie!! Ik had een stabiele cyclus voordat ik met de hormonen begon en weet dus niet hoe het nu zal zijn.. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dat na 1 maand hormonen spuiten weer zoals het was? En wat adviseren jullie? Cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus of via hormonen? Hoe zijn die hormonen? En wat geeft de meeste slagingskans? Kunnen jullie daar meer informatie over geven? Uiteraard hebben we nog een afspraak met onze arts over 2/3 weken staan..

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
     
  2. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Studies geven aan dat de slagings kans gelijk is bij beide behandelingen.

    Ik heb nu vier cryo tp's gehad. De eerste twee in een kunstmatige cyclus omdat het zkhs aangaf dat het voor hen makkelijker te plannen is. Maar ik had heel erg last van bijwerkingen van Progynova en Utrogestan. Het was een verademing om in de natuurlijke cyclus te zitten. Ten eerste geen bijwerkingen. En ten tweede; het leven wordt meer ontspannen. Omdat ik niet dagelijks met pillen slikken en Utrogestan opsteken in de weer hoef te zijn, ben ik veel minder met het hele gebeuren bezig.

    Dus ja, je geeft aan dat je altijd een regelmatige cyclus hebt. Dan zou ik voor de natuurlijke gaan. Succes met het maken van het besluit.
     

Deel Deze Pagina