Cryo terugplaatsing - ervaringen natuurlijke cyclus of via hormonen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lola1987, 26 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Wij zitten in Nijmegen, dus verwacht eerlijk gezegd niet dat ze dat dan doen.. Zij hebben namelijk ook liever dat ik een kunstmatige cyclus in ga hoorde ik vanochtend omdat dit voor hun makkelijker plannen is :S In plaats van dat ze denken aan de patiënt zelf.. maar goed! Vragen kan altijd! En anders wachten we deze complete ICSI poging even af. Mocht het niet goed voelen en we moeten een tweede poging in, kunnen we nog altijd overstappen. Heb namelijk ook veel positieve verhalen gehoord over Nij Geertgen.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Je hoeft dan niet over te stappen :)

    De pipelle is een losse behandeling welke ook los uitgevoerd wordt. Je kunt gewoon bij je eigen zh blijven.

    Wij zaten in zwolle. De eerste keer deed ik hem voor icsi 3 verse tp in amstelland amstelveen.
    De tweede keer deed ik hem voor een cryo tp in duitsland dusseldorf.

    Zolang je het maar een maand VOOR de tp doet

    Heel veel succes met de nieuwe poging!
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  3. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat scratching in Nederland nog alleen een studie is? Daarom doen niet alle ziekenhuizen dit. Op deze site staan de deelnemende ziekenhuizen/klinieken: http://www.studies-obsgyn.nl/scratch/page.asp?page_id=1670 Helaas lees ik hier ook op dat ze geen nieuwe deelnemers meer zoeken, ze doen het alleen nog bij mensen die hier al aan hebben deelgenomen. Ik heb het bij mijn ziekenhuis ook nagevraagd en die doen er niet aan mee en de arts stond er ook niet echt open voor. In Belgie en Duitsland zullen ze hier ongetwijfeld al veel verder mee zijn.
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  4. momim

    momim Niet meer actief

    Hier altijd terugplaatsingen in natuurlijke cyclus gehad, helaas nooit zwanger van geweest (en met IUI-d wel 2 van de 3 keer zwanger).
    Na de puncties 2 keer een cyclus die een aantal dagen langer was, maar vervolgens weer terug in mn oude patroon (en ik heb pcos). Als je het in de literatuur nazoekt hebben meeste studies iets betere uitkomst in natuurlijke cyclus maar ontloopt het percentage elkaar niet erg
     
  5. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tip.. ga deze keer het nog met beide cryo's proberen. Mocht het nog niet lukken, wil ik dit voor ICSI 2 gaan overwegen.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  6. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    dank je wel voor jouw reactie! Ik denk dat ik gewoon voor de natuurlijke variant wil gaan, maar we hebben volgende week een afspraak met onze arts. Even afwachten wat zij zegt..
     
  7. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ik heb ook cryo TP gehad in natuurlijk cyclus. Moest dan komen voor een follikel meting. Als het eitje bijna rijp was dan wel Ovitrelle spuiten en dan geloof ik 6 dagen later de cryo TP. Dat doen ze bij ons ook in het weekend, dus dat maakt dan niet uit. Bij de 2e cryo TP zwanger geraakt.
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  8. Marley020

    Marley020 Actief lid

    17 feb 2018
    356
    286
    63
    Vrouw
    Mag ik vragen welke literatuur jij hebt bekeken? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Heb je misschien een link? Ik ben nl benieuwd of er meer bekend is over leeftijd en/of verschil tussen dames met regelmatige cyclus en/of de aanleiding van het traject.
     
  9. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Deze week gesprek gehad bij de arts en we hebben besloten het in de natuurlijke cyclus te gaan proberen. Liever geen hormonen als het niet hoeft.. Ik heb wel gevraagd of ik tussendoor nog een echo kan krijgen, omdat ik het heel spannend vind om zelf verantwoordelijk te zijn voor het juiste moment! Stel nou dat ze 100% op mij afgaan en het blijkt toch niet goed te zijn, dan is één van de twee cryo kansen alweer weg!

    Maar nou las ik op dit forum dat er dames zijn die vanuit de natuurlijke cyclus toch nog hormonen extra krijgen.. Hebben jullie dat ook gehad? Ovitrelle of Utro? Want ik wil uiteraard een zo groot mogelijke kans op zwangerschap!
     
  10. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Bij mij werd het inderdaad in de natuurlijk cyclus teruggeplaatst. Maar ik kreeg dan echo´s om te kijken wanneer de follikel rijp was. Dan moest ik Ovitrelle spuiten en geloof 6 dagen later de terugplaatsing. Ik hoefde verder GEEN medicatie te gebruiken, omdat mijn lijf na een goede eisprong wel gewoon voldoende progesteron aanmaakt.
     
  11. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Hoe hebben ze dat bij jou getest als ik vragen mag? Ben je daar pas achtergekomen na een helaas mislukte poging? Weet jij ook waarom jij Ovitrelle hebt moeten spuiten?
     
  12. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bij mij hetzelfde. Dat deden ze om zeker te zijn van een goede timing. Ze hebben niks getest, dat is gewoon de normale procedure.
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  13. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Progesteron was ooit al eens bepaald tijdens een cyclus analyse. En die was toen goed. Verder is het inderdaad gewoon de normale procedure zoals ze in mijn ziekenhuis toepassen. De Ovitrelle moet je dan spuiten om het allemaal zo precies mogelijk te kunnen timen.
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  14. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Bij mij gaat het precies hetzelfde. Op de eerste dag van de menstruatie bel ik naar het ziekenhuis om een echo in te plannen op dag 12 van de cyclus. En vanaf dan kom ik steeds terug voor echo's (om de dag of de volgende dag) tot het follikel groot genoeg is. Dan spuit ik die avond Ovitrelle en 6 dagen later heb ik dan de terugplaatsing van een blasto. De Ovitrelle is inderdaad puur om het moment van je eisprong goed te timen. Hij kan springen tussen een bepaald aantal millimeter grootte (ik weet niet precies hoeveel, 18-22 ofzo?). De Ovitrelle wekt de eisprong op, zodat je zeker weet dat je deze zoveel uur na de spuit hebt. Dit kunnen ze dan precies timen met de terugplaatsing.
    Utro wordt bij mijn weten alleen gegeven na een verse terugplaatsing (omdat dan je eigen cyclus is stop gelegd en je daardoor geen progesteron aanmaakt) of wanneer uit onderzoek is gebleken dat je van jezelf te weinig progesteron aanmaakt.
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  15. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik krijg nu ook een cryo tp in mijn natuurlijke cyclus. Deze is best onregelmatig maar ik mag zowat om de dag komen voor echo's en zo houden ze het dus goed in de gaten. Op de dag voor de TP krijg je geloof ik Pregnyl.

    Ik ben benieuwd naar het proces van ontdooien en hoe groot de risico's zijn..

    Dat scratchen klinkt trouwens pijnlijk!
     
  16. Marley020

    Marley020 Actief lid

    17 feb 2018
    356
    286
    63
    Vrouw
    Ik krijg binnenkort ook een cryo teruggeplaatst in mijn natuurlijke cyclus. Moet nog even geduld hebben, want ik heb een verplichte rustmaand.
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  17. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik ben erg gevoelig voor bijna alle hormonen in het hele gebeuren, dus ook de progynova & utro. Mijn voorkeur zou zijn in een natuurlijke cyclus, maar omdat de vorige gelukt is met hormonen ga ik het toch weer doen..
     
    Lola1987 vindt dit leuk.
  18. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    In Nijmegen heb je de optie om mee te doen met het onderzoek naar scratching vanaf ivf poging 2. Je weet dan alleen niet of je het wel of niet krijgt, je kan uitgeloot worden.
     
  19. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Dank je voor de tip! Mochten de twee cryo pogingen niet werken, gaan we hier actie op ondernemen!
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  20. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Bij mij is het dat ik zelf om een echo gevraagd heb, maar anders doen ze dat bij ons niet. Heel gek!
     

Deel Deze Pagina