Cryo in natuurlijke cyclus, toch utro-bolletjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vogelindeboom, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelindeboom

Vogelindeboom Actief lid

29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Hoi! Ik heb zondag de eerste cryo TP gekregen in mijn natuurlijke cyclus (alleen een keer pregnyl gespoten om eisprong exact te timen). Heel spannend allemaal. Nu liggen er in m’n kast nog utrobolletjes van bij de verse poging na punctie en het is zó verleidelijk om die te gebruiken. In de hoop dat het toch een zetje geeft. Het is zon raar idee dat de cryo er nog maar net in zit en ik toch al over een paar dagen ongesteld kan worden. Het krijgt maar zo kort de kans...

Heeft iemand hier ervaringen mee?

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Normaal gesproken neemt in een natuurlijke cyclus het gele lichaam de progesteron-aanmaak op zich dus is het niet nodig. Ik weet dat hier verschillende vrouwen zitten die vinden dat het "baadt het niet dan schaadt het niet", zelf vind ik medicatie slikken die je niet nodig hebt altijd een beetje tricky....

3. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Ik heb onze cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus gehad met alleen pregnyl voor de timing, net als jij. De verse was mislukt en daar had ik ook utro bij gebruikt. Maar ik voelde mijzelf toen zo hormonaal uit balans dat ik het niet raar vond dat hij mislukte.
    De cryo terugplaatsing helemaal op mijn eigen hormonen gedaan, ik voelde me daardoor erg goed en in balans qua hormonen en het resultaat > zwanger :D
    Door mijn persoonlijke ervaring zou ik dus zeggen: niet doen! Geef je eigen lichaam een kans.
    Maar ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak is bij jullie? Bij ons lag het echt alleen aan mijn partner dat het niet lukte.

4. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Voor de cryo terugplaatsingen gebruik ik ook alleen Pregnyl. Ik heb tot nu toe 3 cryo's terug gehad (allemaal blasto's) waarvan er 1 een vmk werd, 1 een miskraam en 1 heeft niets gedaan. 2 van de 3 hebben dus wel iets gedaan en heeft m'n lichaam daarbij voldoende progesteron opgebouwd. Het kan dus allemaal wel, ook al lijkt de tijd zo kort tot je weer ongesteld kan worden. Ik zou ook niet zomaar medicatie gebruiken als je dit niet voorgeschreven hebt gekregen. In principe moet je lichaam gewoon zelf dit hormoon aan kunnen maken, tenzij uit onderzoek is gebleken dat bij jou dit niet gebeurd. Als je het nu zou nemen weet je niet of het de werking van je eigen gele lichaam versterkt of dat het misschien iets heel anders doet of zelfs je eigen aanmaak op non-actief zet (ik weet niet of dat kan, maar ik zelf zou het risico niet nemen).

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik zou het niet doen. Bij mij pakte de verse met utro ook niet en de cryo zoals jij met Ovitrelle (ander merk pregnyl) en zonder utro sparteld nu lekker in mijn buik rond :p

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb het wel gedaan met overleg met de gyn.
    Na meerdere miskramen en 2 keer bbz.
    Had er veel over gelezen en mocht het dus gebruiken tot 7 weken en ipv van 3 keer 2 bollen 3 keer 1.
    Na 6 weken afgebouwd tot 2 keer 1 bol.
    Tot 12 weken gedaan en na de 12 weken tot 14 1 bol per dag.
    Nu gebruik ik ze om de dag en ga deze week definitief stoppen denk ik.
    Vind dat wel eng maar moet nu geloven dat het goed gaat.
    Ik zeg volg je gevoel heb ik ook gedaan en overleg met de gyn.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zou zeggen volg je gevoel. Ik ben heel erg van: baadt het niet dan…’
    Ikzelf heb altijd en laag progesteron en een korte LF. Maar ik doe ‘alleen maar’ Ovulatie Inductie. Toch ben ik aan de utro momenteel (eerste zwangerschap was het de eerste ronde met utro raak). :)

Deel Deze Pagina