Ovitrelle 1 dag te laat

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Helenablablabla, 17 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helenablablabla

17 jul 2023
    5
    2
    3
    Vrouw
    Hey ben nieuw hier!
    Heb een vraagje
    Ik zit dus in m’n vruchtbaarheidsbehandeling, en vandaag belde de gynaecoloog me om te zeggen dat ik vandaag nog m’n ovitrelle moest nemen. Alleen was ik in slaap gevallen en heb ik dit dus pas nu in de avond via m’n voicemail gehoord.
    En m’n ovitrell ligt nog bij de apotheek. dit betekent dus dat ik die pas morgen kan zetten. Is dit een groot probleem? Ik stress heel hard en weet niet of deze heel cyclus eigenlijk naar de vaantjes is nu
    Alvast bedankt!

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Wat voor soort behandeling volg je? De timing van Ovitrelle luistert heel nauw (1 uur kan nog), maar nu zit er zeker 12 uur tussen. Dus ja…dat kan deze hele cyclus ‘weggooien.

Helenablablabla vindt dit leuk.
  3. Helenablablabla

17 jul 2023
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik doe geen IUI maar ik neem Letrozole
    Gwoon geïnduceerde ovulatie dus zonder inseminatie. Bedankt voor het snelle antwoord

4. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ik had mijn ovitrelle ook erg laat gezet. Rond 16.00 en de dag erna 10.45 IUI, nu bijna 30 weken zwanger!

5. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Aangezien je OI volgt, zou ik vanavond sowieso gemeenschap hebben. Het kan ook zijn dat hij zonder ovitrelle springt. Verder eerst even met arts overleggen voordat je heb ‘alsnog’ zet. Zoals gezegd, timing luistert we echt heel nauw met ovitrelle. Succes!

6. Helenablablabla

17 jul 2023
    5
    2
    3
    Vrouw
    Wow proficiat! Stelt me toch een klein beetje gerust, dankje
    Ben nu in m’n 4de ronde, hierna beginnen we met inseminatie indien nog niet zwanger

Muisjepluisje vindt dit leuk.
  7. Helenablablabla

17 jul 2023
    5
    2
    3
    Vrouw
    Is er dan niet meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, moest ik nu gemeenschap hebben zonder de ovitrelle? Of overdrijf ik nu wat?
    Ik bel in de ochtend sowieso m’n gyneacoloog. Bedankt voor het antwoord!

8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Oo dat weet ik niet, ik weet alleen dat mijn arts tegen mij heeft gezegd in de dagen voor ovitrelle ‘voor de zekerheid’ gemeenschap te hebben omdat we een cyclus er bij een echo achter kwamen dat we de eisprong gemist hadden. Omdat ik daarna band was dat we weer ‘te laat’ zouden zijn met ovitrelle, was het advies vooral alvast gemeenschap te hebben: just in case. Kan me niet voorstellen dat dat dus meer risico brengt…

9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Wat zei de gyn vandaag?

10. Helenablablabla

17 jul 2023
    5
    2
    3
    Vrouw
    Yes sorry,
    Update:
    De gynaecoloog zei dat het geen kwaad kon, het moest gewoon wel zo snel mogelijk, liefst nog in de voormiddag. Het was een heel gedoe, heb 4 apotheken moeten afgaan, maar uiteindelijk een gevonden die die toevallig op voorraad had. Heb ze dan om 10u15 gezet.

Ik begrijp gewoon niet wat de gynaecoloog wilt dat ik doe. Ze zei me om die spuit niet op voorhand te halen, ze bellen me altijd in de namiddag om me te vertellen of ik Ovitrelle nodig heb of niet. Maar de apotheken hier in België werken zo niet. Geen enkele apotheek heeft dat op voorraad. Hier moet je die de dag op voorhand, of vroeg in de ochtend bestellen. Dus als ze mij belt in de namiddag dan kan ik die sowieso niet meer de dag zelf krijgen. Dus zelf al had ik haar telefoontje gehoord, had ik deze nog steeds niet kunnen hebben op maandag. Volgende keer (hopelijk is er geen volgende keer) denk ik dat ik die gewoon toch al in huis ga halen ook al zei ze van niet.

Basilicum vindt dit leuk.
  11. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Fijn dat je alsnog ovitrelle mocht zetten en deze ronde niet 'verloren' is. Wel heel apart dat je het niet op voorhand mag bestellen... Ik krijg in NL altijd mijn ovitrelle bij de eerste dosis spuiten na de uitgangsecho mee. Snap ook niet hoe je het dan op tijd had kunnen regelen.. Zou inderdaad vragen of je hem volgende ronde niet gewoon in huis mag halen alvast. Al hoop ik natuurlijk voor je dat er geen volgende ronde komt ;)

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Wat gekke gang van zaken idd. In Nl mag je het alleen bij de apotheek van het ziekenhuis halen dus dan krijg je het gewoon altijd meteen mee.

Deel Deze Pagina