Helaas weer ongesteld geworden. Ik moet op dag 2 beginnen met puregon, normaal is de dag dat de menstruatie begint dag 1, maar het begon pas gisteravond om half 11. Is dan vanavond prikken niet wat snel? Wat wordt er bij jullie gezegd? Ik weet ook niet of het kwaad kan als je te vroeg begint. Dit wordt onze laatste iui, duimen maar!
Deze vraag heb ik weleens aan mijn gyn gevraagd, zij zei dat de dag waarop je ongesteld wordt dag 1 is. Dus voor jou gisteren dag 1.
Bij mij zeiden ze juist dat de dag waarop je s ochtends voor het eerst ongesteld bent dag 1 is... Dus als je de hele dag ongesteld bent, dat zou dan dus vandaag pas zijn... Ik zou maar even bellen misschien of voor morgen als dag 2 gaan.
Ik zou gewoon gisteren als dag 1 rekenen hoor. Een dagje extra Puregon kan ook geen kwaad, mocht het zo zijn dat je eigenlijk anders moet rekenen
Dat is vast ook weer waar . Heb je lekker weer eerder je eisprong en nod en hoef je minder lang te wachten haha.
Lastig, ik zou ook gister als dag 1 rekenen. Denk niet dat het veel kwaad kan als je 1 dag te vroeg begint. Het zal nu te laat zijn om nog te bellen denk ik. Dan denken die gynaecologen er anders over .... ik hoor ook verschillen of je beter s ochtends of s avonds moet prikken.
Bij UMCU wordt gezegd dat als je na 18:00 uur ongesteld wordt de dag er na de eerste ongesteldheidsdag is. Dus gisteren om 22:30 ongesteld geworden dan is vandaag je eerste dag en moet je morgen beginnen met spuiten. Als je twijfelt gewoon verpleegkundigspreekuur of poli bellen voor advies, dan weet je zeker waar je aan toe bent!
Bedankt voor de reacties, helaas was ik te laat thuis om te bellen en had er op werk geen gelegenheid voor. Heb nu besloten om morgenvroeg te beginnen met spuiten, ik neem de middenweg haha. Ik heb een korte cyclus dus ben ook snel bang dat ik te laat ben. Volgens mij maakt het tijdstip waarop je spuit niets uit. Zolang het maar op een vast tijdstip is.
Hier als je voor 18 u ongesteld bent geworden, reken je dat als cyclusdag 1. Heb je na 18 u bloedverlies gekregen, dan tel je de volgende dag als cyclusdag 1. Volgens dat principe zou je morgen moeten beginnen met spuiten. Succes!
Ik heb dit meerdere malen duidelijk gevraagd aan mijn artsen. Start de bloeding (met rood bloed; geen bruine afscheiding) voor 18:00 uur, dan is dat dag 1 en je start met prikken op dag 3. Is de bloeding na 18:00 uur, dan geldt de volgende dag als dag 1.
Ik kom net terug van de kliniek, en moest de avond niet als dag 1 rekenen want dat zou te kort zijn. Als je dan op dag 2 met puregon zou beginnen is het te snel. Ben gistermiddag begonnen met spuiten en dat was goed. We gaan er weer voor! (proberen we)
Dank je, ik hoop het ook! Deze maand een hogere dosering puregon en deze maand utrogestan na de iui. Deze laatste ronde nog even alles erop en eraan!