In de afgelopen 3 IVF/ICSI behandelingen zijn in totaal 8 (incl. eskimo's) kwalitatief zeer goede embryo's teruggeplaatst en toch...... ik word maar niet zwanger. Iemand dezelfde ervaringen? Zou het aan hormonen kunnen liggen of wellicht iets anders? Ik heb elke keer als ik weer met een behandeling bezig ben last van een soort schimmelinfectie aan mijn handen, zou dit ermee te maken kunnen hebben? En het klinkt trouwens smeriger dan het is hoor!! Het zijn een soort kringen op met name mijn vingers waar schilfertjes loslaten.....
Ik heb geen ervaring met IVF. Maar wat jij over je handen schrijft heb ik ook. Alleen noemt de dokter het bij mij eczeem. Heb je er medicijnen voor? Want de medicijnen die ik krijg mag je dus niet nemen wanneer je zwanger bent/denkt te zijn ivm miskramen. Ik denk dat het verder los van elkaar staat als je geen medicijnen gebruikt. Maar heb je deze angst met de gyn besproken? Of met de dokter? Zij kunnen je beter vertellen of het wel of niet in verband staat met elkaar. Ik hoop dat de volgende cryo's goed blijven plakken meis! Liefs Dreamer
Hoi, Ik kan je niet helemaal antwoord op je vraag geven maar misschien wel voor een deel: Allereerst ligt het probleem bij jou of bij je partner? Wij hebben eerst 3x IUI met hormonen gedaan maar omdat het zaad van mijn partner nogal wisselend was zijn we overgegaan op ICSI. En we hebben toen 2x ICSI gedaan helaas zonder resultaat. Uit beide pogingen hadden we ook cryo's maar die waren helaas te zwak om terug te plaatsen. Na onze 2de poging hadden we uiteindelijk weinig hoop dat een derde poging nog zou lukken. We hebben toen een gesprek met de IVF arts gehad en zij had toch hoop dat deze laatste poging zou lukken. Op haar advies heb ik toen een uitgebreid bloedonderzoek gehad (stollingsonderzoek) waaruit bleek dat ik een schoonheidsfoutje in mijn bloed had waarvoor ik nu extra vitamine slik. Manlief is naar de homeopaat gegaan en is ook extra vitaminepillen gaan slikken. Uiteindelijk in januari de laatste en derde ICSI poging begonnen en toen hadden we ook de keuze gemaakt dat we niet meer verder wilden omdat we het emotioneel toch wel erg zwaar vonden. Uiteindelijk na 2 vreselijke wachtweken bleek ik zwanger te zijn en in oktober verwachten we ons eerste kindje. Op je andere vraag kan ik verder geen antwoord geven. Hebben jullie nog pogingen tegoed? Wil je verder succes toewensen en als je nog vragen hebt hoor ik het wel! groeten Mirjam
jeetje ben wel verbaasd bovenstaande te lezen want ik heb ook exceem op mijn handen. bij mij zijn het van die kleine bultjes waar vocht in zit, in de loop van de tijd drogen ze uit en dan wordt het dus schilferig......... mijn acpunctuur zegt dat het komt dooor die hormoonwisselingen die je lijf moet doorstaan, het begon bij mij namelijk tussen de 2e en 3e ivf-behandeling, volgens haar heeft het ook met je vochthuishouding te maken die door de hormoonwisselingen veel wisselt.....
Dank voor al jullie reacties! Misschien is een uitgebreid bloedonderzoek wel een goede optie. wil ook wel eens weten of ik zelf wel voldoende hormonen aanmaak (progestan). Het 'medische' probleem ligt niet bij mij, al vraag ik me dat tegenwoordig wel eens erg af na al die goede terugplaatsingen.....
Ik heb tot nu toe, 3 tp's gehad waarvan 2x 1 cryo. We staan aan het begin van tp 4, mits de cryo's goed ontdooien (laatste keer zijn er 6 verloren gegaan) Hier helaas ook nog niet gelukt, terwijl de eerste meer dan een topper was... Even over die jeuk aan je handen, ik had het 3 weken voor we gingen beginnen aan de icsi. Had toen nog niets gebruikt qua hormonen, dus ik heb stress maar als oorzaker bedacht. Ik had ook onzettende jeuk aan mijn handen, het vel liet los. En daarbij waren ze ontzettend droog. En ik had het ook aan mijn voeten. Ik dacht echt dat ik nooit meer slippertjes zo dragen. Toen we eenmaal begonnen is het bij mij langzaam aan weggegaan. Ik heb alleen een hele vette zalf gebruikt die ik via de huisarts gekregen had. Durfde niets te slikken omdat we bijna zouden beginnen. Niet helemaal hetzelfde als jou, maar ook erg vervelend... Eigenlijk heb je ook helemaal niets aan mij verhaal...solly...Wel heel veel succes met de volgende poging, ik hoop echt dat het raak is... X
Ik heb 2 kinderen uit een vorige relatie, dus ik weet dat ik zwanger kan raken. Vanwege mijn man's slechte zaadkwaliteit hebben we 6 ICSI-pogingen gedaan, die allemaal mislukt zijn. Na die 6 ICSI-pogingen ben ik, ondanks het zwakke zaad, een keer spontaan zwanger geraakt, maar dat liep uit in een miskraam. Wij zijn nu bezig met KID en heb me daarvoor laten onderzoeken en alles zit goed. Ik vond de ICSI's heel erg zwaar en heb het idee dat mijn lichaam al die kunstmatige hormonen gewoonweg niet accepteert, aangezien ik op de natuurlijke manier wel zwanger raak. Onze emmies waren trouwens nooit goed genoeg om in te vriezen, maar dat hoeft niks te betekenen, want mijn buurvrouw is bij de 1e ICSI zwanger geraakt, terwijl zij ook geen cryo's had. Denk niet dat je heel erg blij wordt van mijn berichtje. Heel veel sterkte meid. Het is een kwestie van geluk hebben.
Vanmorgen met de gyn gesproken en hij geeft aan dat zo'n schimmelinfectie geen effect heeft. Hij heeft ook afgeraden om een bloedonderzoek te doen. Hij gaf ook aan dat 25-30% kans is elke keer, dus helaas een groot percentage dat het niet lukt. We wachten ff af voordat we overgaan tot de cryo terugplaatsing. Ze hebben 3 rietjes ingevroren met in elk 1 eskimootje. Wat zouden jullie doen: 3 x 1 cryo terugplaatsen of de eerste keer gelijk 2 en dan een evt volgende keer 1......?
tja lastig, heb zelf geen cryos. je bent natuurlijk van twee dingen afhankelijk, de ontwikkeling van je emmie en of het vanbinnen allemaal perfect is+een beetje geluk. wat zegt de gyn? aangezien je zeker weet dat je drie cryos hebt zou ik het misschien over drie keer verdelen. het enige risico is dan misschien dat een tp niet doorgaat maar dan kan je volgende maand weer verder. Stel het ligt aan het nestje dat een poging niet lukt (weet niet of dat kan hoor) dan ben je maar 1 cryo kwijt. Dat is mijn logische benadering hoor, slaat misschien wetenschappelijk nergens op. Ik vind het ook altijd zo lastig, worden we nou niet zwanger omdat de emmie zich niet verder ontwikkelt of zijn er ook nog andere factoren? Mijn acupunctuur heeft mij overigens aangeraden na de tp geen kiwi en ananas te eten ivm een bepaald enzym. Misschien nog een tip voor jou...