Bij mij zijn aan de start van het traject alleen de standaardbloedonderzoeken gedaan. Op eigen aandringen zijn m'n B12 en progesteron onderzocht. Deze zijn beide gelukkig heel goed. Ik vind het heel belangrijk om zoveel mogelijk te doen om een goede kans te hebben, maar wel binnen het redelijke (wat ik redelijk vind). Voor een terugplaatsing stop ik bijv. met cafeine drinken, ik eet en drink als een zwangere na een tp enz. Ik heb aan het begin helemaal geen alcohol gedronken, maar nu drink ik af en toe een glaasje als ik zeker weet dat ik op dat moment niet zwanger ben. Ik ben zelf geen type voor accupunctuur of een homeopaat, maar ik snap het wel als mensen dat willen proberen.
Wat fijn om te horen zeg!! Het zal inderdaad wel moeilijk zijn er meteen vertrouwen in te hebben, maar je hebt op dit moment in ieder geval een inimini baby'tje in je buik. Ik duim voor je en zend je heel veel positieve energie dat hij/zij een fijn plekje vind in je buik! Probeer er wel in te geloven hoor, want wat je zegt; het kan gewoon! Heb je een beetje afleiding komende dagen? Ik verwacht deze week ongesteld te worden. Denk/hoop woensdag.. Nu dag 26 van mijn cyclus, op dag 15 had ik mijn eisprong (duidelijk gevoeld en positief getest).
Dat heb ik ook nog steeds, het kan me ook zo ineens enorm overvallen en dan zitten de tranen nog heel snel heel hoog. We hebben nu nog 4 bevruchte eicellen die moeten nog delen tot dag 5 en op dag 5 is de tp. Als dit niet lukt dan doen we de 3e icsi ook nog we kunnen onze droom voor een 2e nog niet laten varen..... Maar zo'n miskraam dat hakt er echt in en kan er nog regelmatig een traan om laten
Ja ik heb dat op eigen initiatief aangevraagd bij mijn huisarts. Was wel benieuwd na zo'n tijd aan de vitamine. Ik heb mezelf verder ook nalaten kijken door een orthomoleculair arts, die kijken nog iets verder op bepaalde waarde. Ik ben helemaal goed gekeurd dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken wat betreft immuunsysteem en vitamine waardes. Alcohol drink ik niet, net zoals geen koffie dat drink ik ook niet Maar dat lust ik ook niet, verder rook ik ook niet ook nooit gedaan. En tja ik probeer gezond en gevarieerd te eten, en neem dagelijks mijn supplementen. Heb er alles aan gedaan om dit jaar mijn lijf weer op orde te krijgen nu kunnen we er weer tegenaan en gaat de strijd naar een goede embryo verder....
Lief! Ik heb de komende twee dagen lekker vrij, dus kan ik nog lekker rustig aan doen en zorgen dat ik genoeg wandel en met een dekentje op de bank m’n buik warm houden. Daarna weer aan het werk en daar heb ik alleen maar afleiding, dus dan vliegt de tijd altijd voorbij. En komend weekend lekker de kerstboom opzetten en alles versieren, zo’n zin in! Fijn dat het voor jou nu ook begint op te schieten! Nog even geduld tot je menstruatie begint en dan kan het aftellen naar je eisprong weer beginnen.
Wauw wat fijn een mooie bladtocyst!! Ik ga heel erg hard voor jullie duimen dat deze mooierd een lekker plekje in je buik aan het maken is.
Vanmorgen echo gehad en blaasje was 16 mm. Bloed geprikt en zojuist gebeld dat ik vanavond Pregnyl moet zetten en dan wordt zondag onze cryo ontdooid. Als dat dan goed gaat wordt hij maandag aan het eind van de middag terug geplaatst. Mijn hemel... ik ben nu al zenuwachtig voor het ontdooien . Maar het zou wel betekenen dat als alles goed gaat en het blijft plakken we nog voor mijn 40e verjaardag zwanger zouden zijn . Dat zou nog eens een cadeautje wezen .
CRYO TP december 2018 en later Angel2005: 39 jaar - 2e kindje - IVF Buko: 30 jaar - 2e kindje - ICSI HonkeyTonk: 35 jaar - 2e kindje - ICSI Ila: 39 jaar - 1e kindje - IVF Juffie26: bijna 23 december 34 jaar -2e kindje - ICSI Afspraken 2 december terugplaatsing - Ila 10 december: TP cryo (als die goed ontdooit) - Angel2005 11 december: gesprek en echo voor cryo tp in Düsseldorf januari 2019 - Juffie 11 december: start menstruatie ongeveer en medicatie! , Honkeytonk
Wat fijn! Spannend allemaal weer zo, he? Ik vind het altijd fijn als ik de pregnyl mag prikken, dan kan ik zelf er wat aan doen. Maar daarna begint dan weer het wachten op de tp en daarna het eeuwenlange wachten op het testen. En als de test negatief is verlang ik weer terug naar de tijd van het wachten
Super spannend ik snap het. Krijgen jullie er 1 terug? Ik ga ook voor jullie heel hard duimen voor mooiste cadeau voor je verjaardag!!!
Lief! Dankjewel Ja eentje... we hebben er twee in de vriezer maar voelt voor mij als een extra kans om die te bewaren mocht deze niet slagen ...
Ja dubbel is dat he! Ik heb dat ook altijd. Nu zou ik willen dat ik al in die vervelende wachtweken zat maar als het zover is, is het ook weer niet goed
Ja snap ik idd. Ik had er de laatste keer 2 terug maar wil er nu ook 1 doen. En mocht er nog 1 zijn dan die de volgende keer al hoop ik dat er geen volgende keer hoeft te komen voor ons allemaal
CRYO TP december 2018 en later Angel2005: 39 jaar - 2e kindje - IVF Buko: 30 jaar - 2e kindje - ICSI HonkeyTonk: 35 jaar - 2e kindje - ICSI Ila: 39 jaar - 1e kindje - IVF Juffie26: bijna 23 december 34 jaar -2e kindje - ICSI Afspraken 10 december: TP cryo (als die goed ontdooit) - Angel2005 11 december: gesprek en echo voor cryo tp in Düsseldorf januari 2019 - Juffie 11 december: start menstruatie ongeveer en medicatie! , Honkeytonk 14 december: testdatum - Ila
Oh ik duim echt keihard voor je Ila! Hier even mega drukke dagen achter de rug. Maar komt nu langzaam weer ademruimte . Vind het nog steeds jammer dat we geen tp hebben haha. Hebben wel natuurlijk geprobeerd , maar ja, dat is vrij kansloos. Maar hoop toch een van die wonders te zijn!
Hier trouwens ook een miskraam met 10 weken achter de rug. Dat vond ik de heftigste van het hele traject. Het had ene gigantische nasleep en pas na 4 maanden was ik lichamelijk een beetje op orde. Ondertussen kwam de uitslag dat een bloedpropje in de placenta de oorzaak was en dat propje werd veroorzaakt door mijn bloedstolling afwijking (wat ik toen niet wist). Toen storte mijn wereld wel in. Voelde me zo schuldig dat ik mijn baby had vernoord.. zo voelde dat. Toen ook wel flink hulp gehad. De tp erna werd mijn zoontje.
Wat heftig! Natuurlijk kan jij daar helemaal niets aan doen, maar ik denk dat het ons eigen is om onszelf de schuld te geven. Wel heel fijn dat er toen onderzoek naar de oorzaak is gedaan. Bij mij werd er gewoon gezegd dat het pech was en dat waarschijnlijk het embryo in aanleg niet goed is geweest.
Denk idd dat dat vrouwen eigen is om jezelf de schuld te geven. Heb ik vorig jaar ook gedaan, was mijn schuld ik had vast teveel stress en daardoor is mijn baby niet goed kunnen groeien. Ik ben wel op vanalles onderzocht maar daar is niets uitgekomen. Maar toch blijf je denken had ik er echt niets aan kunnen doen? Misschien was dit onze enige goede embryo die ik nu verprutst heb. Alles zit nu weer beetje hoog bij mij omdat het vandaag precies jaar geleden is dat ik de echo zag met een gekrompen vruchtje en heel moeizame hartslag. Jeetje was dat een mokerslag dat beeld vergeet ik nooit weer.....dat hele trage moeizame hartje wat elk moment kon stoppen toen ik ernaar keek Maar toch ik probeer hoop te blijven houden, dat moet anders trek ik het niet. Het is al eens gelukt dus het moet gewoon kunnen......de aanhouder wint uiteindelijk....dat moet gewoon bij ons allemaal ♡
Ik kwam erachter ineens dat na een zwangerschap van 9 weken en 3 dagen de teller weer op 0 staat van aantal pogingen. Laat ik nou net 9 weken en 4 dagen zijn geweest bij de curretage vorig jaar. Heb het even nagevraagd en idd de teller staat weer op 0. We zouden volgend jaar dus nog 3 icsi pogingen kunnen doen....in 2017 hebben we er 2 gedaan waarvan er nu nog 4 cryo zijn. Hopelijk zijn er geen nieuwe pogingen meer nodig maar dit bied toch hoop....