Het is per persoon weer verschillend. Mijn hormoonwaarden waren ook niet zoals het hoort te zijn, dus ik denk inderdaad dat een ziekenhuis het alleen maar geeft als ze het echt nodig achten. hou je het nog vol om niet te testen Lisje? nog maar een paar dagen! Spannend hoor. Ik ben heel hard voor je aan het duimen!!
Ja doordat ze in mulheim de micro tese konden doen bij mijn man en omdat ze in dusseldorf veel meer technieken en handelingen kunnen als ik Nederland. Daarbij vind ik dusseldorf veel persoonlijker dan jn Nederland. Ze kijken in dusseldorf echt naar je als persoon en wat jij nodig hebt en houden ze niet zo star vast aan die ellendige protocollen en nemen echt de tijd voor je daar jn dusseldorf iets wat wij in Nederland als totaal niet denkbaar hebben ervaren. Gewoon maar standaards iedereen het lange protocol geven staat mij ook enorm tegen plus dat je in Nederland gewoon maar pijn moet hebben bij de punctie, ook iets wat in Dusseldorf dus niet hoeft, lekker onder narcose en je voelt nergens niets van. En zoals ik zei ze kunnen daar veel en veel meer als in Nederland ik ben blij dat wij nooit geen poging hebben verspild in Nederland. Ook de invries en ontdooi technieken in dusseldorf zijn veel beter als in Nederland en ze hebben de embryoscope. Ik ben ontzettend blij met dusseldorf zou niet meer terug naar Nederland willen. Die behandeling waar jij het over hebt om makkelijker in te nestelen heet asistend hatching dat doen ze in dusseldorf al heel lang. Dat wordt niet vergoed door de verzekering. Ik duim voor jullie dat deze embryo lekker bij jullie blijft en je verder niet meer hoeft na te denken of je wel of niet naar dusseldorf wilt.
juffie je hebt hemeaal gelijk. zowel in dusseldorf als in gent zijn ze zoveel verder. helaas komen wij daar als 2 vrouwen niet voor in aanmerking. dr is ook niet bewezen dat er iets 'mis' is bij mij dus ga ervan uit dat het gewoon weer moet lukken. ik moet zeggen dat de kliniek wij heen gaan ook heel goed meedenkt en ook echt wel hoort wat wij willen. (niet alle artsen trouwens) 1 arts waar wij altijd heen gaan die loopt standaard een uur uit juist omdat ie de tijd neemt voor je dus dat is wel fijn. moet je gelijk geven dat dit over het algemeen in de zielenhuizen niet het geval is. ja druffia de weekende gaan altijs snel dus komt helemaal goed.
@ Druffia, hou op schei uit, ik heb vandaag alleen maar bezig geweest met testen halen en testen doen volgends mij.. was aardig op dreef pffff. @ Juffie, hoe werkt het daar, lange wachttijd voor je mag starten? En hoe vaak moet je heen en weer naar het ziekenhuis? Bizar he om te horen dat ze daar zo veel verder zijn, dan denk ik waarom gaan ze hier daar ook niet mee aan de slag? @ Denanja, spannende week volgende week!!
Kwa wachttijden momenteel durf ik niet te zeggen sorry, wij konden toen meteen na het gesprek starten 4 jaar geleden. In december intake en januari waren we al gestart en in mei was ik zwanger. Nu we weer voor de cryo gaan zijn er geen wachttijden voor ons omdat we daar al bekend zijn zeg maar. Uhm hoevaak ik toen op en neer zijn geweest weet ik ook niet meer exact ff denken....zal een keer of 4 geweest zijn van eerste spuitdag tot de punctie. Ik heb daar 12 dagen gespoten en op dag 13 de punctie. Voor ons is het 30 min rijden naar de kliniek toe maar een vriendin van mij toen daar keren kennen woont in Purmerend en die reden dik 3 uur en pakte dan een hotel daar in de buurt. Ze zijn daar echt zo veel verder inderdaad reden dat ze dat hier niet doen is omdat in Nederland de zorgverzekering veel te veel inbreng heeft in het geheel het gaat allemaal maar star en stroef en onpersoonlijk hier in Nederland. Nu zullen er echt wel artsen zijn die heel aardig zijn helaas hennen wij die nooit getroffen in het radboud in Nijmegen. Wij vonden en vinden nog steeds dusseldorf een enorme opluchting. Ik heb er echt vertrouwen in daar. Ps: Hoe is het met jou?
Pff ik denk dat ik te graag wil.. gisteravond beetje menstruatie krampen gehad dat ik dacht ah, daar komt het. Maar nog niks hoor.. zou t echt kunnen dat je het gewoon te graag wilt dat het daarom uitblijft Heb een stabiele cyclus en had het echt uiterlijk vandaag moeten worden. Grr ben zo ongeduldig!
Jup dat kan inderdaad. Hier had ik het afgelopen zaterdag moeten worden ook heel regelmatig maar doordat ik er zo op zat te wachten kwam het pas maandag.....nu hopen dat mijn eisprong beetje optijd komt...
Hoi dames, mag ik hier ook gezellig met jullie meekletsen? Ik heb in oktober mijn eerste punctie gehad maar de verse tp is helaas niet gelukt. Deze maand weer aan de slag, ik zit op cd 13 en maandag heb ik mijn tweede fm. Het duurt zeker nog even want mijn ei heb ik meestal ergens tussen cd 16 en cd 25 @xmayx ik zit ook in Westeinde en heb mijn embryo's in LUMC liggen. Hoe vond je het ivf traject? Trouwens, doen jullie de cryo transfer met Pregnyl/Ovitrelle aan het eind of helemaal niks? Bij mijn ziekenhuis doen ze helemaal niks en ik vind het zo raar!
gezellig anniko ik doe in kunstmatige cyclus dus kan je niet vergelijken maar volgens mij bij gewone.cyclus doen ze bij ons pregnyl. balen dat het mislukt is zeg! ik ben aan het wachten tot dinsdag dna is t dag 10 en gaan we plannen wanneer de tp is zitten we straks met zn allen bij elkaar
Ik krijg mijn cryo ook terug in volledig natuurlijke cyclus en gebruik daar gelukkig helemaal niks bij echt niks. Ik vind het super dat dat kan en ik helemaal niets hoef te gebruiken. Enkel en alleen mijn lh piek testen en dat is het zoveel relaxder als met die rot hormonen.
Nou ja Juffie, when you say it like that, dat klinkt inderdaad wel relaxd, klopt Alleen ben ik altijd een beetje bang dat mijn eisprong niet precies komt wanneer zij denken Dat heb ik eens bij een iui gehad. Maar ja, ik denk dat ik het meer optimistisch moet zien, dank je!
Snap ik heb ik ook hoor ik klink wel heel ruig Als mijn test op maandag positief is heb ik deze ronde pech want dan is de tp op zondag en dan zijn ze dicht in dusseldorf. Maar goed die 4 weken maakt ju ook niet meer uit. Ik vind het heel fijn om zonder hormonen zwanger te kunnen worden tenminste een poging tot. Geen last van die hormonen, geen overstimulatie helemaal niks van dat. Dichterbij zo natuurlijk mogelijk zwanger worden zak ik niet komen... Inderdaad positief blijven probeer ik ook en lukt de ene dag beter als de andere.
Hoi anniko welkom. Ja klopt mijn cryo's liggen ook in t LUMC. Door een aantal 'complicaties' heb ik het traject ik het einde wel als erg naar en zwaar ervaren. Maar het westeindr zelf en de FA artsen vond ik wel super. Ik loop/liep bij Dr Geluk en Dr Ransijn 'henny' en jij?
@Juffie wat vervelend hoor, ik hoop dat je test nog lekker negatief blijft, wat wel raar klinkt maar deze keer mag ie dat wel he? @xmayx ja ik loop ook bij dr Geluk en Ransijn. Wat voor complicaties heb je opgelopen tijdens je traject als ik het mag vragen? Ik zelf vond de punctie heel erg pijnlijk en ik heb ook veel napijn gehad, maar geen overstimulatie.
Ik had behoorlijk overstimulatie. De punctie in Bronovo was ook vreselijk pijnlijk.Punctie duurde langer dan de verdoving helaas. maximale dosis gehad maar zo veel eitjes en een verstopte naald dat ze het laatste stuk door moest zonder verdoving Ben daar geholpen door Dr Loo. Ze heeft me gekatheteriseerd (volle blaas door de spanning waarschijnlijk) tijdens de punctie ook een behoorlijke bloeding veroorzaakt waardoor ik een infectie heb opgelopen en een blaasontsteking erbij. En dat icm de overstimulatie werd een ziekenhuisopnamen dus ben behoorlijk ziek geweest helaas. Eigenlijk best een nare ervaring wat betreft Bronono. Maar Westeinde zelf vind ik wel erg fijn. Hoe heb jij het ervaren allemaal? ben jij al klaar met de traject?
Hoi allemaal, Ik wil hier ook graag even mee kletsen. Allereerst @xmayx: jeetje wat een verhaal! Hopen dat je deze keer een dubbele dosis geluk hebt, succes! Ik heb in december een miskraam gehad (erg prille zwangerschap), gelukkig snel weer een menstruatie gehad dus konden weer door ik heb afgelopen dinsdag (17 januari) een tp gehad van een cryo, een blastocyst van goede kwaliteit... nu wachten dus... denk wel het een en ander te voelen in m'n baarmoeder, maar dat wil niet zoveel zeggen volgens mij... Ik heb dinsdag nog 2500 pregnyl gezet, dus ga morgen een testje doen om te kijken of de pregnyl eruit is...
Ik hoop het ook Hallo456 welkom Ik hoop voor jou dat dit een mooi plakkertje is en er een mooie zwangerschap ontstaat. Spannend he! Ik wacht bof steeds op mn menstruatie. Ik wil te graag denk ik haha dus het komt maar niet!