Cryo terugplaatsing in natuurlijke of kunstmatige cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leen31, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen31

Leen31 Actief lid

6 jan 2019
    135
    147
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik heb net de eerste IVF en verse terugplaatsing achter de rug helaas niet gelukt. Nu had ik het ziekenhuis gebeld. Ze adviseren om in een kunstmatige cyclus de cryo terugplaatsing te doen? Maar wat zijn de voordelen/ nadelen van een kunstmatige cyclus ten opzichte van een natuurlijke cyclus? Had trouwens te maken met weinig plek in het UMC...Ik hoor het graag

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.898
    4.174
    113
    Vrouw
    xTamx vindt dit leuk.
  3. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Volgens mij is dat inderdaad omdat het beter te plannen is voor het ziekenhuis. Statistisch gezien zou ik het niet weten wat betere resultaten oplevert. Succes met de behandeling in ieder geval en hoop snel voor je dat je zwanger mag worden :)

anoniem02 vindt dit leuk.
  4. Leen31

Leen31 Actief lid

6 jan 2019
    135
    147
    43
    Vrouw
    Dankjewel!!! Ik ga mijn vraag is de andere groep zetten@ beheer dit topic mag gesloten worden

5. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Wat ik begrepen heb geeft wetenschappelijk gezien het een niet meer kansen dan het ander. Tenzij je geen goede eigen cyclus hebt, dan is een kunstmatige cyclus uiteraard beter.
    Ik mocht altijd kiezen. Heb 2 terugplaatsingen in eigen cyclus gehad (mbv pregnyl voor timing) en 1 keer kunstmatig. Zelf had ik een beter gevoel bij natuurlijke cyclus. Stel de cryo ontdooit niet goed, dan hadden we nog een spontane kans (hoewel die heel klein is, puur mn gevoel) en je minder/niet afhankelijk van medicatie.

Veel succes!

6. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier precies dezelfde situatie nu. Icsi traject waaruit mijn zoontje geboren is alle tp in een natuurlijke cyclus gedaan met pregnyl.
    Nu krijg ik de keuze. Neig gewoon naar natuurlijk ivm minder hormonen erbij. Maar plan technisch zou kunstmatige handiger zijn.

Deel Deze Pagina