Cryo terugplaatsing januari/februari wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door CaDi, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Super lief jullie felicitaties. Bedankt.
    Ik vind het nog mega spannend, er kan nog zoveel mis gaan en ik merk er nog maar zo weinig van.
    Donderdag ga ik nog 1 keer weer testen met een clear blue met weken indicator. Heb er nu ook geen meer in huis en ga er pas woensdag weer een halen heb ik me voorgenomen. Kan ik ook niet in de verleiding komen.

Vind het een beetje dubbel om hier nu heel blij te gaan vertellen hoe ik me voel, omdat ik weet dat dit voor jullie misschien lastig kan zijn. Ik hoop echt van harte dat het jullie ook snel gegund is. Dikke knuffel.

En @Barbje wat een domper dat je menstruatie is gekomen:(

2. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Nee écht? Nonde... grrr...
    Trekken we samen een fles wijn open dan maar? Knuffel voor jou.
    Ik ga morgen ook bellen.

3. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    @xxLinn voor een medestrijdster kan ij echt wel oprecht blij zijn!
    Waar ik wel moeite mee heb, zijn mensen die zwanger zijn na een keer de man in de ogen kijken... die dan het kindje op de wereld zetten en in de kraamweek al effe datenight met de man moeten. En dus het kindje al weg brengen.
    Want poeh! De muren komen op ons af!
    Die bestaan...echt en die hebben geen idee hoe gezegend ze zijn. ;)

Op die wolk jij! Oprecht gefeliciteerd en ga lekker genieten!:D

xxLinn vindt dit leuk.
  4. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Super lief. Ik wil graag op de wolk, maar volgens mij dringt het nog niet helemaal tot me door :). Zal vast snel komen. Hoop dat jullie, medestrijders, mij gauw gaan volgen!
    Wij hebben de terugplaatsing stil gehouden voor familie en andere mensen die wisten van ons traject, dus het is nu nog echt ons geheimpje. Hoe leuk :rolleyes:

En waar jij moeite mee hebt kan ik me helemaal in vinden! Geen idee hebben zij ervan wat voor een wonder zij in huis hebben.
    Als we het dan toch over 'moeite hebben met' hebben, mensen die denken dat je in 1 wip zwanger bent en zich er echt niet van bewust zijn hoe enorm je iemand kunt kwetsen met een vraag als: "Nou, wanneer gaan jouw eierstokken rammelen? Had het al lang verwacht bij jullie!". Zo pijnlijk.

Coccie vindt dit leuk.
  5. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    @Barbje, balen zeg! Jee hebt toch altijd weer die hoop en dan weer die teleurstelling.

@Cassie21, jij nog niet ongesteld? Ga je nog wel verder testen?

@xxLinn wauw gaaf zeg! Lekker van genieten! Jij weet als geen ander in welk schuitje we zitten. Een hoe gezellig het hier ook is ik gun niemand om te lang in dit schuitje te blijven! Hoe lang wil je het geheim houden?

@Coccie, het is ook niet raar dat het wat langer duurt voordat bms goed is. Heb 3 maanden in de overgang gezeten en grote operatie gehad. Hoe voel jij je nu?

Weet iemand toevallig hoe het gaat in een kunstmatige cyclus als je zwanger bent, moeten jullie dan door met hormonen of moeten jullie stoppen? Je hebt namelijk geen eisprong en dus geen geel lichaam die hormonen afgeeft.

xxLinn vindt dit leuk.
  6. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden! Ik had heel enthousiast geroepen dat ik ook mee wil schrijven en vervolgens liet ik niks meer horen haha... sorry daarvoor. Ik lees af en toe wel mee en leef ook met iedereen mee. Ik heb geen Cryo's maar 1 ivf poging gehad zonder bevruchting. Vorige keer 6 eicellen eruit gehaald, allen goed genoeg maar toen mocht het niet baten. We zitten nu midden in poging 2 , een icsi poging deze keer. Net zoals de vorige keer volle bak met spuiten 225 menopur. Hopen dat er weer minimaal 6 tevoorschijn komen. Na komende week zal de punctie zijn en daarna hopen we weer op een wonder. Ondanks dat ik hier niet altijd schrijf leef ik met jullie mee en hoop ik voor allemaal dat het lukt. Fijne avond !

Lotusbloempje vindt dit leuk.
  7. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    263
    55
    28
    @CaDi ik zit in een kunstmatige cyclus, en moet tot volgend weekend doorslikken. Als de test dan nog steeds negatief is mag ik stoppen en word ik (hoop ik snel) ongesteld.

Mocht ik toch zwanger zijn dan moet ik tot 12 weken de medicatie blijven door gebruiken. Dat is het protocol in ons ziekenhuis.

8. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    @xxLinn gefelicteerd met je zwangerschap. Leuk dat het jullie geheimpje is:)

@Barbje @Coccie @Lotusbloempje een knuffel voor jullie.

@CaDi mocht ik zwanger raken van een cryo dan moet ik hormonen blijven gebruiken tot dat ik 8 weken ben. Daarna moet de placenta het overnemen.

Hier is het vooral beetje hectisch qua planning. Verwacht aanstaande donderdag/vrijdag ongesteld te worden en dan moet ik rond carnaval voor mijn 1ste echo komen en alles goed is krijg ik waarschijnlijk ook in die week al de terugplaatsing. Op t werk is t dan heel druk vanwege de vakantie en onze dochter wordt op de maandag van carnaval 1 en dat vieren we een week later.

Lotusbloempje, xxLinn en Coccie vinden dit leuk.
  9. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    O wauw @xxLinn geweldig, gefeliciteerd!! Hier is het toch vooral heel hoopvol om te horen als mensen zwanger raken, waar het in het dagelijks leven wel kan steken. Ik hoor graag de succesverhalen van mensen die het op dezelfde manier moeten doormaken!

Voor de andere dames: hou vol!!

xxLinn vindt dit leuk.
  10. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    @CaDi Hoe ik me voel.... verward vooral! Zó raar om 2 dagen positief te testen en dan negatief... buik rommelt als een malle. Pijntjes her en der. Gevoelige borsten... en dan morgen bellen en stoppen met de medicatie. Voelt gewoon raar...

11. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ik vind het zo raar, al zou ik zwanger worden en de test is positief mag ik gelijk stoppen met medicatie. Gyn zegt dat HCG dan hoog genoeg is dat je lijf het wel oppakt.

@Coccie, er is wel duidelijk iets geweest anders had je die 2 positieve testen niet. Heb je vandaag nog getest? Snap dat het raar voelt.

12. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    We proberen om het in ieder geval tot de 1e echo geheim te houden voor iedereen. Daarna willen we het onze ouders wel alvast vertellen. Zoals we er nu over denken komen alle anderen dan na een goede termijnecho.

CaDi vindt dit leuk.
  13. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ik vind het altijd zo lastig om te bepalen wanneer je het verteld en aan wie wel en wie niet.

14. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Wat leuk dat het een keer een geheimpje is...
    Man en ik hebben besloten om deze terugplaatsing ook een keer in het "geheim" te doen, alhoewel dat wel wat lastig is met het werk.. Maar misschien valt de terugplaatsing wel in het weekend deze keer!

@xxLinn : ik ben blij voor wensmama's hier! Ik herken wat @Kiwietje85 zegt.... in het dagelijks leven vind ik het inmiddels een stuk moeilijker dat iedereen zomaar ineens zwanger lijkt te worden.

@CaDi gek is dat he? die verschillen per ziekenhuis. In mijn ziekenhuis willen ze ook dat je dan stopt met utrogestan.

@Coccie nog getest vandaag en/of ziekenhuis gebeld?

@Desi111 Succes! Hoop dat icsi mooie bevruchtingen gaat brengen. Heb je last van de hormonen?

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en volgende week woensdag alweer een echo voor de volgende ronde, dat is op dag 11 van de cyclus.
    Dan ga ik meteen bespreken dat ik het wel erg vroeg vond, dag 8 na terugplaatsing al ongesteld.. Misschien willen ze toch iets van utro of extra pregnyl geven?
    Ik heb nog wat doosjes utro liggen maar durf het niet op eigen initiatief te nemen...
    Heb ook mijn dossier aangevraagd want we gaan de volgende IVF (mocht dat zover komen.) in Gent doen.

15. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    @Barbje wat fijn dat je zo snel door kan! Zou het inderdaad maar eens navragen.

Wij proberen de exacte timing toch zo veel mogelijk geheim te houden voor familie. Alleen mijn vriend heeft nog een bon voor een cocktailworkshop die bijna verloopt, die we met mijn moeder en haar vriend willen gaan doen. Als dat doorgaat wordt het wel lastig geheim houden dit keer :p

16. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    @Barbje fijn dat je al weer door kan.
    Hoe oud was de cryo die is terugplaatst? Want als die al 5 dagen oud was dan ben je op 13 dpo ongesteld geworden wat opzich netjes is. Als hij minder was dan is 8 dagen na de tp wel best snel.
    Ik zou als t ziekenhuis geen utrogestan wil voorschrijven het wel gaan gebruiken als je nog hebt liggen.

@Kiwietje85 snap dat je de timing zoveel mogelijk geheim houdt voor familie. Wij hebben onze ouders en broers en zussen met 4 weken wel ingelicht de rest pas met 8 weken.

Volgende week vrijdag staat bij ons de 1ste echo gepland. Vanddag heel onverwachts ongesteld geworden dus het gaat nu snel.

17. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    @Barbje en ook dan stoppen met progynova?
    Míjn terugplaatsing is in ander ziekenhuis dan waar ik echo's heb dus ga het daar ook is navragen. Denk dat het toch nieuw is.
    Ze gaf aan dat het nog niet bekend is wat voor werking de hormonen heeft op langere termijn en schijnt dat je lichaam het wel oppakt als het hcg hoog genoeg is. Maar ik vind het maar eng!

Fijn dat je weer door kan. Kan je je weer richten op nieuwe maand.

18. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Goed nieuws. Fijn dat je eindelijk nu echt naar de terugplaatsing toe kunt werken :) (en dan komt je carnavalsplanning ook niet in het nauw haha)

Ook jij een echo ingepland. Super. Ondanks dat je natuurlijk had gehoopt dat het afgelopen ronde raak was geweest ook wel weer fijn om te weten dat je weer door kunt.
    Is dit dan nu jullie laatste cryo en zou je hierna weer een nieuwe IVF moeten opstarten?

Wat betreft geheim houden, ik hoop dat het nog even een paar weekjes lukt.
    Gisteravond spontaan bij vrienden op visite, na de koffie gauw even een biertje en wijntje was hun idee. Doe mij maar fris ;) moet morgen weer werken. Je zag ze denken, want xxLinn slaat normaal nooit een wijntje af, ook niet als ze de volgende dag moet werken.

@alle andere dames, hoe is het met jullie?
    @Coccie hoe is het met jou? Heb je gebeld en ben je gisteren gestopt met de medicatie?

Ik kijk nog steeds elke keer als ik naar het toilet ga of ik niet toch ben gaan bloeden. Ik ben nog heel bang dat het alsnog mis gaat. Verder voel ik me wel al echt zwanger door de eerste symptomen, mega boobies, zere tepels en zelfs met vlagen misselijk.

Cassie21 vindt dit leuk.
  19. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hai allemaal!

Ik heb gisteren idd gebeld. Ik heb inmiddels het mailadres van mijn hoofdbehandelaar en ook een nummer naar haar eigen secretaresse. Omdat ik bij het inventaris hoor, en omdat ze mij vertrouwen in het gebruik ervan. Was ook de 1e x dat ik er gebruik van maakte. :)

Ik heb even overlegd of het relevante info was, het feit dat ik 2 dagen positief testte. Samen zijn we van mening dat we dit niet als MK zien, maar dat het wél positief is dat dat cryo nog zó zn best gedaan heeft! :D
    Ze bood me de optie aan om chromosomen- en stollingsonderzoek te doen. Met een zeer kleine kans dat er iets gevonden zou worden... en het gegeven dat ik dan 4 maanden niet bezwangerd mocht worden. :roflmao:
    Heb ik geen tijd en zin voor. Wij willen door!!

Ik ben gestopt met de medicatie, en mag op CD 2 bellen om een echo in te plannen. Op naar ons laatste cryo.

20. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Ik probeer wat mee te lezen maar kan niet altijd volgen haha.
    @xxLinn proficiat!
    Ik ben uit mezelf al gestopt met de progynova afgelopen vrijdag, dan laatste keer genomen. Was echt zeker dat het negatief was. Stom dat je dan nog dat bloed moet laten nemen en heb ik gisteren dan gedaan. Ik werd zondag al ongesteld, blij dat het zo snel is. Zaterdag op controle en hoop dat ik dan al terug mag beginnen voor de laatste cryo.. maar in de progynova geloof ik niet meer na drie pogingen telkens snel bloedverlies.
    We hebben we beslist om het nu meer geheim te houden. Iedereen weet van ons traject en op het werk moet ik het wel zeggen omdat je last minute vrij moet vragen. Toch ben ik al die vragen beu. Sommige begrijpen het niet en zijn ongevoelig met hun vragen.

Deel Deze Pagina