Spannend meiden die vandaag en deze week al een terugplaatsing hebben!! @Juffie26, @dame82, @Lotusbloempje @CaDi, fijn dat je voor de echo mag komen. Hopelijk krijg je ook volgende week een terugplaatsing! Als ik niet gebeld word dinsdagochtend voor 12 uur gaat de terugplaatsing gewoon door, deze keer dus extra spannend omdat het onze laatste cryo is. Ik heb vanmorgen gebeld met het spreekuur, de verpleegkundige gaf aan dat ze mij begreep, maar dat als zij het niet vertrouwen het niet door gaat. Gisteren hadden ze al overleg gehad met de arts hierover. Extra progynova innemen heeft geen zin. Een extra echo ook niet (het is nu goed, dus dan ook) en het hoeft niet uitgesteld te worden. Pff.. begon gelijk weer te huilen door de telefoon. Alles zit mij zo hoog... voel mij zo onzeker over het slagen van dit traject. Mijn man is drager van het gen wat taaislijmziekte veroorzaakt, hierdoor heeft hij een obstructie in de zaadleiders of zijn ze niet goed aangelegd. Middels PESA hebben ze zaadcellen gevonden. 2 rietjes waarvan nr 1 gebruikt is voor deze ICSI. Met mij is ip niks aan de hand, maar doordat er tot nu toe geen geslaagde terugplaatsing is geweest ga ik daar wel aan twijfelen. Ik ben zelf verpleegkundige, op de IC, misschien dat ik daardoor extra moeite heb met het loslaten van alles, het vertrouwen hebben van anderen, want ik wil alles tot in de puntjes weten en geregeld hebben, maar soms kan ik niet op alles grip hebben. Aangezien mijn cyclus wat onregelmatig is heb ik daardoor de terugplaatsing in de kunstmatige cyclus. Voordat wij de mmm in gingen had ik ook vaak moeite om met ovulatietesten de ovulatie op te sporen, maar voor de volgende (die er hopelijk niet komt) terugplaatsingen wil ik het wel in mijn eigen cyclus proberen.
@dame82 ik denk aan je! Gisteren rond half elf al gebeld dat het door zou gaan, als ik dat zo hoor mogen wij precies niet klagen dan. En gelukkig vandaag om 10u30 al aan ons dus niet nog heel de dag wachten. Ik ben dus nu aan het wachten en tijdens de auto rit nog even geslapen dus lekker ontspannen. Enkel nu nog even goed drinken voor een volle blaas.
Goed dat je gebeld hebt! Ik ben er zeker van als zij zeggen dat het goed is dat het zo is. Ben zelf ool verpleegkundige en vind het ook moeilijk om los te laten maar het lukt me beter en beter
@Marissie82, Hebben ze bij jou ook wel onderzoeken gedaan of niks? Want waarom als jij buis hebt willen ze wel dat je medicatie gebruikt en niet in natuurlijke cyclus? Bij mij keken ze eerst ook alleen naar mij omdat ik endo heb. En ergens had ik zo iets test mn partner ook maar en hij bleek minder zaadcellen te hebben. Hierdoor kregen we gelijk ivf ipv iui. Wel goed dat je gebeld hebt. Loslaten is zo moeilijk. Zeker omdat dit iets is wat je zo graag wilt!! Ik zal morgen is vragen hoe dik mijn bms is.
Ik heb een HSG gehad, maar voor ICSI is dit niet belangrijk, verder bloedonderzoek (hormonen,schildklier). Verder niet, maar ik neem aan dat ze het bij de echo wel zouden zien als er iets in mijn baarmoeder zou zitten. Ik heb de kunstmatige cyclus omdat mijn cyclus wat onregelmatig is, zo hoef ik geen ovulatie op te sporen, maar bij een volgende keer wil ik het graag proberen! Loslaten is heel moeilijk, pfffff... Idd, ik wil zo graag moeder worden, al mag er maar 1 kan kindje komen dan zou ik zo blij en dankbaar zijn! Benieuwd naar de dikte van jouw baarmoederslijmvlies
@Lotusbloempje hoe is het gegaan? Weer een mooie embryo on board @Marissie82 wat cool dat je verpleegkundige bent! Lijkt me zo een gaaf beroep, maar ik kan niet tegen wonden dus dat wordt een beetje moeilijk dan he Het klinkt wel alsof het gesprek iets van opluchting heeft gegeven. Wat tranen laten is zo belangrijk in dit traject, kan ik nog maar veel te weinig. Probeer de onzekerheid los te laten. Artsen hebben er vertrouwen in. En hoe graag we ook willen, we krijgen nooit de zekerheid dat de innesteling zal slagen,helaas. Dus laten we onze energie positief proberen te gebruiken, want met piekeren schieten we helemaal niets op #zeg ik die morgen na de tp verandert in een moedeloos hoopje...zelfbescherming zullen we maar zeggen # @CaDi succes morgen met de meting. Hopelijk geeft het wat inzicht van waar je in je cyclus zit!
Het is goed gegaan de arts zei zelfs van oh dat ging vlot! Vorige keer had ik vanaf het begin al een slecht gevoel en nu ben ik wel positiever. Nu wachten pfff... en ik ben ook zo hoor, super voorzichtig ineens. Echt stom zelfs de tafel niet mee opheffen om te verplaatsen enz haha!
Fijn dat het goed ging! Weet je de kwaliteit? En wanneer mag je testen? Hihi, herkenbaar, het liefst zou ik 2 weken vakantie opnemen, mij elke dag laten vertroetelen met lekker eten en massages. Helaas, er moet gewoon gewerkt worden, ik ben ook bang om te zwaar te tillen. Zumba en yoga doe ik niet, omdat ik denk dat dat het embryo beïnvloedt. Ik probeer wel te wandelen. Succes!
@dame82, haha, tja dan is verpleegkundige zijn niet handig! Mij kan de wond niet groot genoeg zijn Het gesprek heeft een beetje opluchting gegeven, maar ik hoop dat er dinsdag nog een meting zal plaatsvinden in de hoop dat ik dan wat rustiger ben als het gegroeid is. Heel veel succesvol morgen meis!
De kwaliteit weet ik niet en vraag er bewust niet achter. Als ze zeggen het is heel goed gedeeld ofzo krijg je meer hoop en andersom ook. Ik ga er vanuit als het echt slecht is dat ze het niet laten doorgaan. Soms hoe minder ik weet hoe minder zorgen ik mij maak..
En over dat werken... ik mag gerust verlof op nemen van mijn hoofd maar stel dat we nog veel pogingen moeten doen gaat al men verlof daaraan op en wil graag in september ook eens even gewoon verlof hebben En sporten..ik rij paard, heb men eigen paard maar vanaf de terugplaatsing kruip ik er niet meer op. Ik neem geen risico's. Ik beweeg al genoeg op men werk en wandelen met de hond enz.
@Marissie82, ik durf niet te zeggen wat ze allemaal met echo kunnen zien. Zover gaat mijn kennis niet. En zelf ei opsporen heeft ook wat. Denk dat als je kan afspreken dat je alsnog 1 of 2x voor echo kan komen dat wel extra rust geeft. @Lotusbloempje, fijn dat het goed ging. Nu duimen maar! @dame82, succes straks! Hier is mijn ei gevonden. Vanmorgen positieve test. Dus ben benieuwd of ze hem vanmiddag nog zien of dat hij al is gesprongen. Vorige x was hij op de dag van de positieve test en paar uur later niet te zien. Ik doe na de terugplaatsing maar zo gewoon mogelijk. Mn moeder is verloskundige en die zegt gewoon lekker normaal doen! Ik heb ook een éigen paard en hobbel gewoon door. En al heb ik veel last van mn buik vraag ik m'n vriend om uit te mesten. Luister wel goed naar mijn lichaam, althans doe een poging. En met mn werk als fysiotherapeut beweeg ik ook een hoop. Lig voor werk elke week 2x een uur in het zwembad les te geven. Wel doe ik qua eten alsof ik zwanger ben en eet dus geen dingen die dan niet mogen, jullie ook?
Dank je dames het worden spannende uren! Gisteren was ik nog heel relax, vanochtend werd ik onrustig wakker. Dit wachten vind ik ook maar killing. En we zijn deze ochtend ook nog op visite tijdens het wachten. Ik hoop dat die afleiding goed doet! Wat slim lotusbloempje om niet naar de kwaliteit te vragen! Echter ben ik daar te nieuwsgierig voor...ondanks dat ik vorige keren teleurgesteld erdoor was. Marissie is er bij jullie geen inloopspreekuur? Anders ga je gewoon de dag voor de tp daar naar toe. Maar misschien is lotusbloempje haar taktiek wel beter, 'gewoon' vertrouwen! Hetwas 6mm en minder wordt het niet! Joepie Cadi een positieve test! Fijn dat je vandaag echo hebt staan die kan bevestigen. Want volgens mij kunnen ze ook zie als de eisprong net is geweest. Verder doe ik helemaal niets bijzonders meer na een tp. Na 3 jaar en geen succes leer je dat wel af Ik slik alleen mama plus folium en vitamine en drink geen alcohol. En let wel er op dat ik geen overdreven actieve activiteiten doe, maar is ook niet zo dat ik niets doe.
Qua eten doe ik ook of ik zwanger ben hoor gewoon uit voorzorg. Maar paardrijden niet want ik ken mijn merrie... de keren dat ze iets doet ga je er echt af en die paar keer dat het al gebeurd is eindigen meestal op spoed of intensieve ofzo. En als ik zelf nog maar de minste twijfel heb ofzo dan voelt ze dat dus geen goed idee. Had bij vorige zwangerschap ook bekkeninstabiliteit en vrij snel last van lage bloeddruk... Op men werk als verpleegkundige let ik wel op dat ik niet te zwaar hef en let ook wel op bij patiënten die agressief kunnen zijn. Verder proberen we zo normaal mogelijk te doen haha!
@CaDi nemen ze ook geen bloed af dan? Dan zien ze toch ook perfect waar je in je cyclus staat... als ze het niet doen zou ik er wel eens achter vragen. @dame82 succes vandaag!!
Ik heb morgen de tp (hopelijk) Heb net gebeld naar dusseldorf alle 5 zijn maandag in de embryoscope gegaan. Vanmorgen dag 4 waren ze nog alle 5 in ontwikkeling 3 zien er normaal uit en 2 lopen iets achter. Morgen de tp.....Zo spannend
Haal dat hopelijk maar weg juffie, morgen is er gewoon een tp! Wat super dat de embryo's het zo goed doen, er is er nog geen afgevallen Begrijp dat jezelf voorzichtig blijft, maar dit gaat goed komen!!!!