Ik snap je gevoel! Heb meerdere verhalen gehoord van bloedverlies en toch zwanger! En het duurt lang voor alle hormonen eruit zijn. Ik heb nu pas en menstruatie zoals ik die kende voor kom miskraam. Dus dat is ruim 3 maanden later pas. Ben benieuwd naar je uitslag vanmiddag!
He meiden, We zijn weer terug van vakantie! Jeetje er is veel geschreven en wat weinig goed nieuws Lieve dames, die net als ik minder geluk hadden, een dikke digi-knuffel. Wat is het toch een oneerlijk traject! En jeetje Lotusbloempje wat een rollercoaster! Van medicatie verkeerd geslikt, naar toch zwanger, naar bloedverlies! Meis ik duim voor een wondertje, want dat is het toch echt! Hier de ergste teleurstelling van nummer 6 weer te boven. Nu me opmaken voor nummer 7...maar het vertrouwen is wel helemaal weg! Geloof er niet meer in en ga me opmaken voor Belgie waar we in september kunnen starten. Hopelijk willen zij verder kijken of dingen anders proberen. Sorry als ik op iemand vergeet te reageren, maar het was veel bijlezen!
Hoi Dames. We zijn weer voltallig voor een volgende poging... net een echo gehad. Lege baarmoeder. Ben al blij dat het geen buitenbaarmoederlijke is en dat alles er al uit is. Moren nog even bloed laten nemen voor de zekerheid maar als er nu niks te zien is... Wat een hell seg. Ik ga het nu even allemaal wat laten en hoop toch snel terug ongesteld te worden. Hopelijk in september ofzo terug een poging ondernemen...
Wat verdrietig Lotusbloempje Kan me voorstellen dat afgelopen dagen een behoorlijke rollercoaster zijn geweest. Neem je tijd om het een plekje te geven en dan hopelijk weer met nieuwe moed de volgende poging in te kunnen gaan. Sterkte!
Jemig @Lotusbloempje wat onwijs verdrietig en balen! Snap dat je het allemaal even laat rusten. Wat moet dit een hele rare mams voor je zijn geweest zeg! Sterkte!
Lotusbloempje wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je er nu even klaar mee bent. Neem je rust meis hopelijk doet het je goed voor een volgende poging in september (wij gaan in september ook weer verder) Dikke knuffel voor jou.
Deze maand red ik het niet. Maar begin augustus verwacht ik een verse tp te krijgen! Wanneer verwacht jij weer een tp te krijgen?
Deze maand red ik ook niet meer, maar ik verwacht ook begin augustus weer, heb morgen de eerste meting slijmvlies. Maar geloof dat het topic in beetje leeg gelopen is. Spannend voor jou weer een punctieronde! Duimen op mooi gegroeide follikels en vooralnop mooie embryootjes! Succes!
Ja volgens míj zijn wij inderdaad de enige die deze maand nog een tp krijgen. Hopen dat je bms al goed aan het opbouwen is. Ik ga zaterdag voor de eerste echo. Ben wel benieuwd want na menstruatie is de buikpijn gebleven. Af en toe flinke steken. Mn lijf reageert dit keer veel meer op alle hormonen. Jij ook succes!
Hoi Allemaal, Ik heb ook in Juni een terugplaatsing gehad van een CRYO, dit keer een Blastocyst, en inmiddels al wel positief mogen testen. Misschien dat mijn positieve verhaal jullie weer hoop geeft. Want dat kan soms nog het enige zijn wat je op de been houdt. Na de lange wacht weken ga ik nu op voor lange weken tot de eerste weken. En ook nu blijft het spannend want baarmoederkramp (hoop door Ustrogestan). Succes voor iedereen die nog wacht en zeker ook voor de mensen die op gaan naar een ronde in augustus. KH
Dames, kijk ik hier op het forum, allemaal berichten, heb ik geen melding van gehad.... raar! @dame82 , welkom terug van vakantie en wat fijn dat je alweer zo snel verder kan! En benieuwd hoe de 1e meting was van je bms. Weernin kunstmatige cyclus? @Lotusbloempje , wat verdrietig dat het uiteindelijk toch nog is misgeggaan... kan dat dan komen door de 1e dagen dat je geen medicatie hebt genomen? Of weten de artsen het niet? @CaDi, spannend zaterdag de 1e echo. Hoeveel follikels/eicellen en beruchtingen had je de vorige keer? Wij zijn gisteren op evaluatiegesprek geweest, fijn om ons hart te luchten. Arts begreep ook niet waarom het nog niet gelukt is. Bms mooie opbouw, veel, goede embryo's.. ook telkens goede kwaliteit. Ik heb nog gevraagd naar aanvullende bloedtesten, embryo onderzoeken e.d. maar dat vind ze alleen nuttig als er miskramen zouden zijn. Maar toch denkt ze dat het aan de embryo's ligt dat er geen innesteling is geweest. Nog gevraagd of er misschien een mismatch met mijn man kan zijn, maar zij zegt dat er anders ook geen 9 embryo's waren ontstaat als dat zo zou zijn. Voor de scratching studie zijn we helaas niet ingeloot, dat is echt heel erg balen. We zagen dat echt als iets wat wel eens zou kunnen helpen. Nu had ik op dit forum begrepen dat je het kan laten doen in het Amstelland ziekenhuis, je hebt wel een verwijzing nodig van het eigen ziekenhuis. En tja, dat wilde onze arts niet geven... zij zei we doen niet voor niks mee aan een studie, we weten helemaal niet of het helpt of kwaad kan. Mocht de verse niet slagen, wil ik een verwijzing via de huisarts proberen te krijgen en misschien dat zij nog wel aanvullende bloedtesten wil doen... Afgelopen woensdag ongesteld geworden, gisteren alle medicatie opgehaald. Aan het schema gaat niks veranderd worden, want bij ophoging van de gonal-f is ze bang dat ik overstimulatie krijg. Eigenlijk zijn we niet echt wat opgeschoten met het gesprek. Ik ga nu voor 3 weken aan de pil en dan starten met de Decapeptyl. Het precieze schema krijg ik vanmiddag, maar waarschijnlijk 2 of 3 september de 1e echo. We zijn ook al voorzichtig aan het nadenken om in Dusseldorf of Gent aanvullende onderzoeken te laten doen.
Toch nog wat leven hier @Marissie82 frustrerend dat je voor je gevoel niet veel opgeschoten met de evaluatie. Je hart luchten is een, maar wat meer hoop krijgen is twee... om die reden stappen wij in september over naar Gent. Ik hoop daar toch echt het gevoel te krijgen dat er voor me of op z'n minst met me mee gedacht wordt. Hier in NL heb ik dat gevoel helemaal niet en mijn vertrouwen is wel op. Je schrijft 9 embryo's, maar je hebt 5 tp's gehad? Zijn er 4 niet goed ontdooit? Super balen dat je bent uitgeloot voor scratching. Ik zou zeer zeker proberen via de huisarts een verwijzing te krijgen voor het Amstelland. Dat wil ik ook gaan doen als Gent niet aan scratching mee wil werken. Ik lees veel positieve verhalen erover. Hier een teleurstellende en verrassende eerste meting. Normaal ga ik cd 10 en is dan 7 mm. Meteen goed. Dacht ga ik nu een dag later is het misschien wat dikker, niks daarvan! Cd 11 en gemiddeld 6mm. Pfff, zo niet op gerekend, het hakte er ff in. Had me al ingesteld op het inplannen van de tp. Nu dus volgende week terug. Ze zei in eerste instantie dinsdag of woensdag, maar dat lijkt me zoveel dagen wachten?! Hoeveel groeit bms per dag. Als ik maandag ga heefr het nog 3 volle dagen kunnen groeien en 6mm zit niet ver van de grens van goed af. Jij hebt meerdere metingen gegad toch? Hoe snel groeide het bij jou?
Balen @dame82 dat het niet dik genoeg was. In het radboud is 6mm genoeg, zij gaven gisteren ook aan dat ze de mm meer gaan loslaten, dat de opbouw (3 lagen) belangrijker is. Ik had telkens maar 1 echo en dat was op cd 13/14.... en dan had ik tussen de 6.1 en 6.4. Blijft toch vreemd dat alle ziekenhuizen verschillende protocollen hanteren. Hebben jullie al een afspraak staan in Gent? We gaan maandag eerst op vakantie. Ik neem aan dat de scratch ook kan in de rustmaand toch? Na de vakantie zal ik de huisarts bellen of zij een verwijsbrief kan geven, want ik voel er ook wel wat voor. En nu kan ik dat niet meer regelen. Kan jij niet aan het onderzoek meedoen? We hadden 9 follikels, 9 bevruchtingen 1 op dag 3 teruggeplaatst en 4 uiteindelijk op daf 5 de vriezer in. Ik houd ook rekening met een mindere opbrengst voor icsi 2.
Krijg net bericht 3 september 1e echo. De vorige keer moest ik de dag daarna gelijk terugkomen en na 2 dagen was de punctie.. spannend weer! Hopelijk loopt dat nu weer zo, want dan hoef ik niks te regelen met mijn werk! Ik had nog 3 dagdiensten, maar ik trok het even niet meer... heb mij ziek gemeld... lastig joh dat minn teamleider deed.... pfff...
Oh jij had ook steeds maar een meting. Beetje in dubio of ik maandag al ga, maar met risico dat nog niet dik genoeg is. Maar kan ik me bijna niet voorstellen, 3 volle dagen om tot 7mm te groeien. Of dinsdag of woensdag. En waar heb ik het eigenlijk over, dinsdag is 1 dag langer wachten, maar wil zo graag door. Gek hoe ik over dit soort futiliteiten tegenwoordig ellenlang kan nadenken Wij zijn in maart voor een second opinion in Gent geweest en toen ook meteen een afspraak in september gepland voor een eventuele tweede poging. Dit was ruim gepland, maar doordat ik 3 maanden op een hysteroscopie heb moeten wachten, komt het net niet uit. Toch gaan we wel om alles al te bespreken en regelen. Dan kunnen we na de laatste tp in NL meteen beginnen. Om die reden wil ik nu niet weer een maand verliezen voor de scratch, buiten dat mijn vertrouwen in de embryo's hier wel op is. Ik start liever met frisse moed in België. Met een beetje geluk voeren zij de scratch uit en anders wil ik dan kijken om het in het Amstelland te laten doen. Je had uiteindelijk dus 5 embryo's en je cryo's zijn dus allemaal goed ontdooit. Dat is wel fijn, al heeft het helaas geen zwangerschap opgeleverd. Zelfde geldt voor mij, mooie scores:15 follikels, 12 eicellen, 10 bevruchtingen, 10 embryo's wasrvan 8 van goede kwaliteit. Toen dacht ik nog met een beetje geluk twee kindjes. Nu klap ik in mijn handen als er een uit ontstaat, maar dat vertrouwen heb ik eigenlijk niet meer. En zo zie je maar dat scores dus niets zeggen. Want hoe mooi deze score ook is, ik ben er nog niet zwanger van.
Spannend weer. Data's maken het altijd echt he, dan kun je gaan aftellen! Ik heb 6 september een jaar geleden de punctie gehad, wie weet jij dit jaar Wat naar dat je teamleider zo reageert, beetje begrip was fijn geweest. Ik zal je zeggen dat ik inmiddels al weken thuis zit(+nu vakantie) Was me ook teveel. Gelukkig is mijn manager heel begripvol, want rot is het wel. Maar goed dat je het gedaan hebt! Aan jezelf denken!
Idd, het schema heb ik ook al. De dag dat we terugkomen start decapeptyl. 6 september zou zomaar kunnen! Wie weet brengt het ons beide geluk! Zou de scratch ook kunnen in de rustmaand? Neem aan dat het niet uitmaakt toch? Heel vervelend, maar in die 7,5 jaar dat ik er werk ben ik misschien totaal 4 dagen ziek geweest... en sinds dit traject pas 1x, dat was op de dag van de punctie. Nu was ik er met mijn hoofd niet meer bij, dus klaar!
@Marissie82, ik had vorige keer 10 eicellen, 5 bevrucht, 1 verse en 2 cryo tp. Ben wel benieuwd wat uil morgen ga zien op de echo. Als ik jullie verhalen zo lees is het niet zo gek dat ik af en toe denk nou dit moet niet heel lang gaan duren. Elke x denk ik misschien moet ik iets minder gaan werken om het vol te houden. Maar elke keer schuif ik het weer voor mij uit. Bij mij was bms ook 6 goed genoeg. Met tp vorige keer was hij geloof ik tussen de 8 en 9 ofzo. Gek eigenlijk dat jullie best een mooi aantal cryo's ook had en toch niet zwanger. Ik had ook goed aantal cellen maar best wat afvallers en wel zwanger geweest. Het blijft toch een heel bijzonder iets dat zwanger worden. En zoveel moet er goed gaan. Helaas gaat het bij ons niet vanzelf.
@Marissie82 Ik zou zeker overwegen om eens in DD of iets dergelijks te kijken. Daar doen ze aanvullend onderzoek naar innesteling. @ego: wij zijn er nog niet helemaal uit, maar we overwegen om in augustus nog 1 laatste nieuwe (zelfbetaalde) poging te gaan doen.