Hallo allemaal, Zojuist heb ik geprobeerd om dit verhaal te delen, dus misschien komt het nu gewoon nog een keer op het forum. Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste terugplaatsing (ivf) gehad. We zijn nu dus 4 dagen verder en ik merk aan alles dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen. Ik herken de klachten die horen bij kan ongesteldheid zijn, maar kan ook zwangerschap zijn. Denk aan menstruatiepijn, saggo en pijnlijke borsten. Echter heb ik ook klachten die geen zwangerschap kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan openstaande schaamlippen/baarmoederhals. Op het toilet voelt het alsof er een grote luchtbel in zit. Wat ik misschien nog even moet zeggen, is dat ik ook dephaston gebruik, 3x per dag. Herkent iemand zich in mijn verhaal? Ik kan er echt niks van vinden op internet. Groetjes van Bodille
Hi Bodille, Spannend dat je een TP hebt gehad en op een wachtbankje zit! Is het een tp van een 3daagse of 5 daagse emmy? Je vraag is eigenlijk niet te beantwoorden, want voor iedereen zijn klachten weer anders (of niet bestaand of hetzelfde als menstruatieklachten inderdaad). Ik vrees dat je gewoon geduld moet hebben. Als er al symptomen zijn kan dat van de hormonen komen, van een aankomende menstruatie óf een zwangerschap... Je weet het niet. En helaas wie niemand het je te vertellen tot dat je een test kan doen. Zelf begin ik met testen vanaf 10 dpo vaak. Dus misschien is dat voor jou morgen al? En anders nog 3 dagen. Vrees dat je gewoon geduld moet hebben. Hoe moeilijk dat ook is natuurlijk!!
Een 5 daagse. Ik zit er nog niet helemaal in. Dus geen idee wat dat precies verder betekent. Ben je nooit bang dat je te vroeg test? Dank je wel voor je reactie!
Je kunt heel veel symptomen krijgen door duphaston. Dit is een vorm van progesteron en dat is eigenlijk echt rotspul
Het betekent dat ie verder gedeeld is al en dus in een volgende fase van ontwikkeling zit. En praktisch betekent het vooral dat je 2 dagen eerder kan testen Ja je kan zeker te vroeg testen. Maar omdat je zoveel vragen over je symptomen stelde dacht ik: met 10 dpo kan je wellicht al wel wat zien en duidelijkheid krijgen. Maar als je liever wacht, is dat ook een heel goed idee! Dan heb je op je testdatum iig zekerheid. Veel succes!!
Pfff naar allemaal he! Waarom moet het allemaal zo moeilijk gaan he?! Ben jij wel eens eerder dan de volledige reeks pillen ongesteld geworden? Ik heb altijd een hele korte cyclus en daarom wilden ze het ondersteunen. Maar ik heb niet het idee dat het helpt.
Ik zit dan nu op 9 dpo inderdaad. Dus vanaf morgen zou je met een vroege test kunnen? Aangezien ze in het zh allemaal zeggen vanaf 10- 12 dagen na TP.
Ik had steeds bruinverlies met duphaston. Dus niet echt rood bloed maar wel oud bloed. Ik heb toen eerst opgehoogd met de duphaston van 3 naar 5 tabletten maar dat hielp niet en daarna ben ik overgestapt naar prolutex injecties en dat gaat wel goed.
Vervelend! En was dan je hele menstruatie zo? En bij de prolutex injecties heb je wel een langere cyclus met goede menstruatie?
Nee. M'n menstruatie was gewoon echt goed bloedverlies zoals ik altijd heb. Mijn cyclus is overigens gewoon prima qua lengte, dus daarom heb ik de progesteron niet gekregen
ja kan zeker! Ik ben toevallig vandaag10 dpo en testte vandaag licht positief met de dipsticks van sensitest. Je kan ook even googlen of op youtube zoeken naar early test of testing 9 dpo etc
Ik krijg preventief duphaston, niet om symptomen te onderdrukken. In de kliniek waar ik onder behandeling krijg je standaard een vorm van progesteron na een terugplaatsing.
Ik ga morgen pas beginnen met prikken voor icsi 4. Ik heb de punctie rond 14 mei denk ik. Hoe gaat het met jou?
Zo spannend allemaal weer!!! Ik hoop zo dat het gaat lukken voor je! Ik heb gisteravond en net getest. En elke keer zijn ze positief. Maar ik durf het niet te geloven omdat ik bang ben dat het komt door de medicijnen.
Ik heb ook in je andere topic gereageerd gisteravond, maar de medicatie kan geen invloed (meer) hebben dus je bent echt zwanger!