Uit eerdere ICSI behandelingen hebben wij een dochter gekregen en een jaar later ook een zoon. Van zijn ICSI behandeling hebben we nog 5 goede B embryo's over. We gaan nu voor een 3e kindje. Ik ben twee weken geleden begonnen met het slikken van Progynova en ook tarwekiemolie, omdat ik er goede verhalen over las. Vorige week de eerste echo gehad en toen bleek het baarmoederslijmvlies veel te dun te zijn: 4,2 mm. Ik ben terug naar huis gestuurd en moest dubbele medicatie gebruiken. Vandaag weer een echo gehad. De verpleegkundige kwam na het meten uit op 5,6 mm - 5,7 mm. Toen heeft ze de arts erbij geroepen. Zij zette het echoapparaat op een andere stand met een andere functie (de follikelfunctie) en kwam met 1 keer meten op 6,0 mm uit. Vanaf 6 mm mag er een terugplaatsing plaatsvinden. Ik heb aangegeven dat mijn man en ik twijfelden over het doorzetten van deze behandeling. Konden we niet beter stoppen en bij een nieuwe behandeling in mijn volgende cyclus meteen beginnen met dubbele medicatie? Is de kans op zwangerschap niet groter met een dikker baarmoederslijmvlies? De arts gaf aan dat er nooit onderzoek is gedaan naar de hoeveelheid zwangerschappen bij een baarmoederslijmvlies van 6,0 mm, of 6,5 mm, of dikker. Het is 6,0 mm dus kans op een zwangerschap. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik nu onzeker naar huis ben gegaan. Ik hoop dat het allemaal mag lukken. Mijn baarmoederslijmvlies bij mijn andere kinderen was rond de 7 mm, ook niet super dus. Maar beter dan het minimum. Wie heeft er ook ervaring met een dun(ner) baarmoederslijmvlies bij een cryo behandeling? En nog een andere vraag, maar ik bel morgen ook nog maar even naar het spreekuur: moet ik doorgaan met de dubbele medicatie progynova? Zaterdag komt er Utrogestan bij. Zou het baarmoederslijmvlies dan nog iets doorgroeien deze week? Dankjewel voor het lezen. Duimen jullie voor mij? Liefs!
Ik denk dat je baarmoederslijmvlies nog wel gaat groeien nu je ook utro gebruikt. Mijn ziekenhuis hanteert overigens een ondergrens van 8mm als dikte. Vorige ronde had ik 5mm, en na een week een verhoogde dosis had ik 10mm. Nu heb ik na 2 weken die verhoogde dosis gelijk slikken al op dag 13 de dikte van 8mm bereikt. Je moet deze dosis gewoon blijven gebruiken, dus niet mee stoppen! Overigens worden er heel veel vrouwen met een dun baarmoederslijmvlies zwanger, dus probeer daarop toch op het ziekenhuis advies te vertrouwen.
Maar Utrogestan verdikt toch geen baarmoederslijmvlies?? Precies, dat dus! Veel ziekenhuizen hanteren dus de ondergrens van 8 mm... Dank voor je reactie, ik houd hoop! En gezien jouw onderschrift: ook heel veel succes!!
Ik wil zegen dat in radboud baarmoederslijmvlies willen ze boven 7 mm want ik heb zelf gevraag wat is de minnimum . Suc6 er mee duim ik voor je
Volgens mij heeft de utro wel invloed op het baarmoederslijmvlies, althans dat is mij verteld. Dankjewel, spannende tijden ook hier weer!
Weet ik niet zeker maar volgens mij werking van utro is extra baarmoederslijmvlies aanmaken en dopje dicht houden bij brengen van terugplaatsing want na het punctie baarmoederslijmvlies gaat dune worden en utro werd daar van ingebracht om te maken baarmoederslijmvlies tenminste zo ver dat ik denk en weet
Hier was bij de laatste terugplaatsing mijn baarmoederslijmvlies (als ik het goed onthouden heb) ook maar 6,7mm. Wel ietsje dikker dan bij jou, maar ik ben er dus wel zwanger van geworden! Eigenlijk hanteerde mijn ziekenhuis ook een ondergrens van 7mm. Ik heb daar ook mijn twijfels over geuit, maar ze leken zich niet al te veel zorgen te maken omdat ik er dicht tegen aan zat... Ik gebruikte overigens ook progynova en Utrogestan. Ik hoop heel erg voor je dat het bij jullie deze poging ook raak mag zijn!
Net even gebeld en ik moet de dubbele dosering blijven gebruiken. En ze gaven ook aan dat het baarmoederslijmvlies deze week nog door gaat groeien. Lekkere communicatie dus weer. Nu kijk ik er dus anders tegenaan. Volgende week is het waarschijnlijk wel dikker dan 6 mm, dus dan zit ik niet meer op het randje... Al blijft het hele gebeuren nog steeds super spannend!!!
Progynova maakt het baarmoederslijmvlies dik(ker) Utro behoud het op peil dus dat het dik blijft S6 TS Je zal nu al wel in de wacht weken zitten? Was het baarmoederslijmvlies nog dikker geworden? Fingers crossed toi toi toi
Woensdag de terugplaatsing! Tenminste, als ik dinsdag een positief telefoontje krijg over het ontdooien.