Hallo dames. In 2012 ben ik na 1 iui behandeling zwanger geraakt van onze dochter. Nu willen we graag voor een 2e kindje gaan maar nu vraag ik me af of er dames zijn die bij een 2e spontaan zwanger werden? Of weer via IUI of andere vruchtbaarheidsbehandelingen of zijn er ook mensen waarbij t niet meer lukte. Onze wens is heel groot maar ik ben ook een beetje bang dat t misschien niet meer lukt. ik heb wel die ene iui in eigen cyclus gehad. Hoor graag verhalen van dames die hier over mee kunnen en willen praten. Liefs Chelleke84
Ja! Ik ben nu spontaan zwanger van een brusje We hadden een afspraak staan in januari bij de gyn om het traject weer op te starten. Mijn cyclus was weer prut na de bevalling en iui zou ook weer besproken worden. Tot die tijd zouden we geen ac meer gebruiken en wel zien wat er gebeurde.. nou wonder boven wonder had ik voor mijn doen een redelijke cyclus én meteen raak Ons eerste kindje hebben we ruim 2 jaar over gedaan, clomid, spuiten en 3x iui. Verder was het zaad van ml in orde en verder geen oorzaak gevonden waarom het toen niet lukte. Blijkbaar was nu de weg vrij gemaakt
Hallo Chelleke, onze dochter kregen wij na 5 jaar spontaan proberen, 4 IUI's, 1 verse IvF en 1Cryo. Toen ik in 2010 de drang kreeg naar een tweede wonder zag mijn man de hele mmm niet meer zitten. Wij hebben toen afgesproken om dat jaar de natuur 'een tweede kans' te geven. Na een jaar zouden we wel zien. 6maanden later was ik spontaan zwanger. Helaas in mk uitgedraaid maar ik was wel spontaan zwanger... Dus het kan zeker
Ja hier ook goede ervaring Bij ons was geen reden gevonden waarom het niet lukte.. Van onze dochter zwanger in de 33e ronde met de 5e IUI poging (met hormoon injecties). Nu in de 1e ronde spontaan zwanger vd 2e!
Wij waren: "overklaarbaar onvruchtbaar" Gelukkig zwanger geworden via IUI en een dochter gekregen. Bijna 2 jaar later spontaan zwanger geworden van een zoon. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.
Oh wauw dames jullie geven mij echt hoop. Vorig jaar ook een poging gedaan maar ivm met gezondheid van man af moeten breken... helaas toen na 8mndn geen succes... Ik zou zo graag zwanger raken zonder mmm ..... dank je wel voor jullie reacties.... geeft me echt hoop!!!! Wij zijn ook onverklaarbaar onvruchtbaar... Alles was goed bij ons beiden. Ps nog meer positieve reacties??? Kom maar op!!!!
Nee, ik ben nu zwanger van de tweede, ook weer via IUI. Maaaaaaaaaaaar, ik ben een stuk ongeduld en heb ook direct weer het ziekenhuis gebeld zonder zelf te proberen. Wij zijn ook onverklaard verminderd vruchtbaar. Heel veel succes!!
Ik herken de angst. Wij zijn ook zwanger geraakt dmv IUI en heb ook wel de angst dat het een tweede keer wellicht niet meer lukt. Bij ons was wel duidelijk een reden waardoor het niet lukte, daardoor zullen we voor een tweede zwangerschap ook weer aangewezen zijn op de mmm.
Hier geen goed verhaal. Bij prinsje zwanger na de 2e iui maar helaas uitbehandeld voor een 2e wonder. We hebben 9 iui's en 4 icsi's gehad die allen mislukt zijn
Ja dat wordt bij ons een goede vraag. Destijds bij mijn man antistoffen aangetroffen. 3e IUI poging was toen raak. Dat was in 2012. Nu weer het traject in en het lijkt erop dat het bij mijn man nu wel goed is. Een soort medisch wonder. Misschien dus nu toch spontaan. Wie weet.
Pfff ik ben ook best ongeduldig maar probeer t nu toch een kans te geven.... maar betrap me er wel op weer veel bezig te zijn ermee... Oei krabje.... wat heftig..... hopelijk gebeurt er bij jullie dan een spontaan wonder..... 🍀🍀 Roos: om welke antistoffen gaat het als ik vragen mag?? Duim heel hard voor jullie..... Pfff was t maar december dan wist ik waar ik aan toe was.... zwanger of MMM... Iedereen heel veel succes en sterkte.... Liefs Chelleke
Tuurlijk mag je dat vragen. Dezelfde antistoffen die jouw lichaam aanmaakt als je een griepje hebt. Bij mijn man ziet zijn lichaam het zaad als indringers. Daardoor worden er antistoffen aangemaakt die zich hechten aan het zaad. Als deze antistoffen in het laboratorium eruit gehaald worden is er niets aan de hand. Gisteren zagen we echter na een samenlevingstest dat de zwemmertjes actief bewegen in mijn baarmoederslijmvlies. Deze samenlevingstest hebben we in 2012 ook gedaan en toen konden ze geen levend zaad ontdekken. Morgen horen we de uitslag van de semenanalyse. Ik krijg nog 1 onderzoek en dan wordt alles bij elkaar bekeken. Kan dus best zo zijn dat we nu het advies krijgen om het zelf te proberen. Ja lastig hè. Ik was heel rustig totdat we de belissing hadden genomen voor een 2e te gaan. Sinds dat moment ben ik er weer iedere dag mee bezig.
Roos... hen je inmiddels al duidelijkheid over de uitslag en weet je welke traject je ingaat? Pfff hier op 8 dpo en voel me bagger maar zal wel ontpillen zijn...