Cryo terugplaatsing najaar 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sifra, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    StillyGirl: ja vond het zo apart om een foto mee te krijgen van je eigen embryo! Moest ik gewoon even delen! Heb dit namelijk hiervoor nooit gehad..
    Hopelijk blijft ie ook plakken ;)
    Nu beginnen de spanningen dus al haha normaal heb ik dat pas na de 1e week!! Maar door de foto voelt het toch anders als normaal!
    Bedoel heb toch ook altijd wel het gevoel gehad dat je maar moet geloven dat het er nog in zit als je op staat.. Maar door de foto heb ik echt de spanningen nu al hihihi
    12 dagen na tp zou ik al kunnen testen.. We moeten thuis testen..
    Embryo is nu 4 dagen oud.. Afgelopen donderdag heb ik pregnyl gespoten.. Meestal 14 dagen naderhand wordt ik ongesteld dus dat zou volgende week donderdag/vrijdag zijn!
    Volgende week jou eerste echo! Echt spannend!! Lijkt me echt een super gave ervaring!!

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    EBB; ik had inderdaad bij de vorige cryo poging dun bms door de Progynova dosis. Daarom heb ik nu de dubbele dosis voorgeschreven gekregen.

LoveAim; kan mij indenken dat je even sip was. Hopelijk gaat het nu beter met je. Wat super dat jullie het voortraject voor ICSI al zijn gestart! Gelukkig (tot nu toe) geen bijwerkingen van de dubbele dosis.

Stillygirl; fijn dat het goed met je gaat. Over een week al de echo, spannend! Kan mij indenken dat je onzeker wordt van de ene dag wel symptomen en de andere dag niets.

Cheryl; fijn dat jullie een tp hebben gehad. Super foto van jullie embryo! Bijzonder he?! Wij kregen er ook eentje bij de IVF tp. Ik heb de foto ingeplakt in een boekje. Het heeft niet tot een zwangerschap geleid, maar blijf het een bijzondere foto vinden. Ben benieuwd hoe de cryo eruit ziet. Je mag over 12 dagen al testen; is dat standaard bij een cryo of ligt het eraan hoe oud het is?

3. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Cheryl, wat fijn dat er zo'n mooie cryo terug geplaatst is! Nu maar lekker warm houden daar binnen. Toi toi toi

Stillygirl, binnen een week al de eerste echo. Spannend! Ik hoop zo voor je dat het deze keer allemaal goed zal gaan.

Ik voel me nu pas helemaal gerust gesteld. Gister voor het eerst naar de verloskundige geweest. Ik heb het hartje gehoord en ze hebben nog een echo gedaan. Het zag er prachtig uit. Nu we op die magische 12 weken zitten durf ik helemaal blij te zijn.

Ik hoop ontzettend dat jullie dit ook allemaal snel (weer) mee mogen maken!

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hallo dames, ik wil jullie veel succes wensen!

Bij een cryo van 4 dagen oud ben je op de dag van de tp dus eigenlijk 4dpo. Dit betekent dat je eigenlijk al over 10 dagen op 14dpo zit, wat voor de meeste dames NOD is. Een test zou dan in de meeste gevallen al positief moeten zijn. En veel dames testen al rond 12dpo positief ;)

Als je embryo (vers of cryo) 3d oud is bij de TP is dat 3dpo, is het 5d oud, dan is het 5dpo. Bij een 3dt (3day transfer) kun je dus na 11 dagen testen (14dpo) en bij een 5dt (5day transfer) al na 9 dagen. Ziekenhuizen zeggen vaak langer, maar in principe kun je hier vanuit gaan.

5. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Stillygirl, ja, klopt, ik weet dat het kan. Maar ik weet ook dat het niet vanzelfsprekend is en dat we in het eerste traject ontzettend veel geluk hebben gehad en dat ik nu nergens meer van uit mag gaan. Maar niet geschoten is altijd mis en ik wil niet over 10 of 20 jaar denken ‘had ik maar….’.
    Ik vind je vragen niet vervelend, hoor, ben er zelf altijd vrij open over.
    De zwangerschap van mijn dochter was een verse tp. Ik heb nooit eerder een cryp tp gehad, vorige maand was voor het eerst. Omdat er zowel bij mijn man als mij iets mis is en wij ook met icsi maar een kleine kans hebben is een natuurlijke zwangerschap uitgesloten (al zijn de wonderen de wereld nog niet uit natuurlijk).
    Wij zijn naar Gent gegaan omdat ik in Nederland na twee mislukte icsi’s geen antwoorden kreeg op mijn vragen. Er werd steeds beweerd dat het probleem alleen bij mijn man lag, maar daar geloofde ik niet in (noem het een onderbuikgevoel). In Gent bevestigden ze meteen dat er inderdaad iets raars aan de hand was bij ons (dat alleen al was voor mij een verademing, eindelijk werd ik serieus genomen) en dat ze verder onderzoek wilden doen. Ik weet niet hoe gedetailleerd je alles wilt weten, maar er is in ieder geval gebleken dat de kwaliteit van mijn eitje niet heel goed is en dat ik auto immuun ziekte heb. Met beide gegevens zijn ze verder aan de slag gegaan om het te verbeteren. Bovendien voelen wij ons in Gent veel beter en menselijker behandeld. Mijn man ervaart dat net zo, vandaar dat we gezegd hebben dat we alleen in Gent verder willen gaan en anders niet.

Heel veel plezier met je echo volgende week!!! Spannend, maar ook zo leuk! Dan wordt het pas ‘echt’.

Cheryl, gave foto! Wij kregen er ook elke keer eentje mee en het is heel bijzonder dat ik die van mijn dochter nog heb. Ik zeg altijd dat dit haar eerste foto was! Er zijn maar weinig mensen die kunnen zeggen dat ze al zo een vroege foto van zichzelf hebben. :D
    Ik hoop van harte dat het voor jou ook de allereerste foto van je kindje mag zijn en ik hoop dat je de wachtweken een beetje goed doorkomt!!

EBB, fijn dat je gerustgesteld bent! Ik kan me voorstellen dat de 12 weken en verademing voor je zijn! Geniet van alles wat er komen gaat!

Hilly, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt in Gent. We hadden binnen 2 weken langs kunnen komen, maar omdat we er pas volgend jaar mee willen beginnen heb ik een afspraak voor medio januari gemaakt. We willen eerst dit jaar goed afsluiten. We hebben veel ellende gehad en willen dit jaar symbolisch afsluiten voor we weer vooruit kijken aankomend jaar.
    We zullen eerst weer bloed moeten prikken en ik zal een maand aan de pil moeten. En dan weer spuiten. Ik verwacht dat we rond februari/maart volgend jaar echt weer aan de slag kunnen.

6. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hilly: precies wat jij zegt inderdaad! Denk ook dat het zkh een latere datum mee geeft omdat je dan vaak al ongesteld bent geworden.. Een vroege miskraam komt vaker voor dan we denken..
    Afgelopen keer teste ik precies een week na verse icsi tp.. dag 3..
    Ik Teste al licht positief.. Helaas maar een weekje en werd ongesteld.. Achteraf als ik had gewacht tot de gegeven testdatum had ik misschien geen test gedaan omdat ik toen al wat bruinsige afscheiding verloor.. Mn gevoel zat dus al meteen niet goed! Bruinverlies verdween wel maar kwam dag of 3 lager terug..
    Gefeliciteerd trouwens met jou zwangerschap ;)

Ik test volgende week donderdag of vrijdag.. Heb afgelopen donderdag mijn pregnyl gezet en meestal heb ik dan 14 dagen later mijn nod..
    Vrijdag zou ik ook op de 10e dag na tp zitten.. En heb een morula van 4 dagen oud terug geplaatst gekregen..

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    EBB; super dat je het hartje hebt gehoord! Wat moet dat een geruststelling zijn. Nu voor de volle 100% genieten :)

LoveAim; fijn dat jullie een afspraak hebben staan voor januari. Vreemd dat ze in NL niet verder wilden kijken, maar in Gent wel.

Hilly; bedankt voor je uitleg. Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat ze inderdaad een paar dagen erbij optellen, omdat de helft van de zwangerschappen alsnog eindigt net voor / rondom je verwachte menstruatie.

Cheryl; jij mag binnen een week al testen. Spannende dagen!

Fijn weekend iedereen!

8. lamaris

lamaris Niet meer actief

Er zijn inderdaad uitzonderingen.
    Ik heb ook een cryo van 4 dagen oud teruggeplaatst gekregen. Maar ik testte pas 14 dagen na de tp positief. Dat is dus eigenlijk 18dpo!

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Natuurlijk. Net zoals er vrouwen in een 'gewone' zwangerschap pas na NOD positief testen.

10. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris: gefeliciteerd! Ik zie dat je 19 november een echo hebt! Spannend ;)

Pinkflower: ik mag inderdaad aankomende week ergens testen!! Zit nu 5 dagen na tp.. En de spanningen worden alleen maar meer hahahaha weet niet of je iets moet voelen of wat dan ook zoals iedere keer!!
    Heb afgelopen 3dagen buikpijn gehad en al 2 dagen heb ik het ijskoud! Het ijs koud hebben is niet echt bevorderlijk voor de innesteling ben ik bang voor :(

Afgelopen woensdag heb ik de tp gehad.. Mijn beste vriendin is meegeweest omdat dit voor haar (symbolische) toch heel speciaal was!
    Embryo was 4 dagen oud en haar moeder is 4 dagen eerder op zondag ochtend overleden.. Dus als deze zou blijven plakken dan zou het wel heel speciaal zijn voor ons!
    Misschien wil ik het daarom nu te graag dat ik vaneigens buikpijn krijg! Haha echt killing die wachtweken..

11. Sifra

Sifra Niet meer actief

Meiden, ik reageer niet zo veel in dit topic meer, maar lees zo af en toe nog wel mee.

EBB en Stillgirl, jullie lekker genieten van jullie zwangerschap, hoewel ik me ook voor kan stellen dat het toch wat spannend is/ blijft.
    Stillygirl, jij binnenkort de 1e echo dacht ik?

LoveAim, gun je/ jullie zelf de komende weken lekker even wat rust en heel veel succes voor jullie nieuwe poging in het nieuwe jaar.

Cheryl; voor jou wordt het spannend de aankomende week. Ik duim voor een positieve test!

Andere meiden; heel veel succes in alles waar jullie op dit moment mee bezig zijn.

12. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wensmama: hier wordt het idd steeds spannender ;)
    Weet niet wat ik mag of moet voelen! En wat ik voel of ik dit de vorige keren ook voelde toen het mis ging! Ahaha om gek van te worden dus!

13. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Cheryl: Wat mooi meid en mooi gebaar ook vanuit jou dat je je vriendin hebt meegenomen. Spannende dagen hoe korter je erop aan gaat komen hoe meer zenuwen he. Mag je zelf een dag kiezen om te testen? Had ook koud en nog steeds maak lekker kruikje warm aan de voetjes. Als ie wat meer afgekoeld is lekker in me onderrug. Ga voor je mee duimen meid. Begrijp je gedachte en gevoel. Ga iets delen wat aansluit op jouw bijzondere hoop. Mijn oom hebben we helaas in juli afgegeven op zijn sterfbed waren een van zijn laatste woorden dat ie me beloofde hij zou helpen en zorgen dat wij een gezond kindje zouden krijgen. Nu de eerste terug plaatsing na zijn overlijden zijn we zwanger..Heb veel aan hem gedacht mede zoals jouw gedachte en hoop dat extra bijzonder zou zijn.. NU weer schrijf dikke kippenvel .....Dus voor ieder zijn eigen gedachte of er meer is tussen hemel en aarde;)

Wensmama: wat lief dat je nog meeleest en reageert. Het klopt a.s woensdag hebben we de 1e echo. Pfff wat zal ik nerveus zijn. Vind spannend van ene kant kan niet snel genoeg gaan en andere kant is het eng hi. Woensdag zullen we rond de 7 weken zijn. Ik update uiteraard woensdag hiero.

Hoe gaat het met de rest de meiden hier?

14. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stillygirl: dan begrijp jij precies nu de spanningen en de druk omdat je zo erg hoopt dat het deze keer lukt!
    Je hoopt iedere maand natuurlijk maar nu zou het gewoon heel speciaal zijn! En of er nu meer is tussen hemel en aarde dat weet ik niet maar je zou dan zeggen van wel! Ik geloof er wel in!
    Leuk om te horen dat jij een soort van hetzelfde mee het gemaakt!
    Ondanks de spanningen, verdriet en hoop is ie toch blijven plakken!!
    Geeft me wel een goed gevoel! En ook omdat je aangeeft dat jij het ook vaak koud hebt hihi
    Ik heb niet echt een datum gekregen wanneer ik mag testen! Hebben ze niet over gehad volgens mij of ik heb het niet mee gekregen..
    Maar 5-11 was de to en de embryo was 4 dagen oud.. Je zou zeggen 14 dagen na bevruchting dus 10 dagen na tp en dat zou à.s vrijdag zijn.. Ik hoop dat ik het nog zolang vol kan houden ok niet te testen hihi maar ik verwacht ook donderdag/vrijdag mijn nod..
    Voor jou ook spannend! Woensdag de eerste echo! Ik zou ook extreem nerveus zijn haha denk dat er van alles door je heen gaat als de moment er bijna is! Hihi geniet er van en heel veel succes ;)

15. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Stillygirl, ik ben benieuwd hoe jullie echo was! Ik hoop zo dat alles goed leek!!! Het is je gegund. Voel je je verder goed?
    Cheryl, ik mocht pas 15 dagen na TP testen met een cryo van 3 dagen oud. Dus mocht je vrijdag al testen en er is nog geen streep zou ik alsnog na het weekend nogmaals testen. Ik duim met je mee!

16. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Wensmama, ik word emotioneel als ik je onderschrift lees. Wat mooi verwoord.

Na bijna 9 jaar is het nu tijd om je te laten gaan.
    Je bent geboren in mijn hart, om voor altijd daar te blijven.

"Mijn plan met jullie staat vast, Ik heb jullie geluk voor ogen, Ik zal je een hoopvolle toekomst geven"
    Jeremia 29:11

17. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    EBB: ze hebben ons inderdaad niet echt een datum meegegeven.. We hebben besloten om zondag te testen.. Ik zit dan op wachtdag 11/12.. Embryo was 4 dagen oud.. Dan zit ik wel goed ongeveer..

Stillygirl: hoe was idd jou echo vandaag?? Spannend zeg!! Hopelijk heb je een mooi knipperend hartje gezien ;)

18. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wensmama; hoe gaat het met je?

Cheryl; ik heb weleens gelezen; koude voeten is koude baarmoeder. En acupuncturist zei hij het jaren terug ook al eens (kwam er niet vanwege zwanger worden). Geen idee of het echt zo is, maar ik probeer mijn voeten bij een cryo tp warm te houden ;) Spannende dagen voor jullie!

Stillygirl; hoe was je echo?

Hoe gaat het met de rest?

19. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

'Grappig' dat jullie het hebben over meer tussen hemel en aarde... Op de dag dat ik precies 12 weken zwanger was van mijn dochter was de sterfdag van mijn moeder (toen 4 jaar). Ik heb dus op 'haar' dag aan iedereen mogen vertellen dat ik zwanger was. Toen we bij de 20 weken echo hoorden dat het een meisje was heb ik me weer even heel dicht bij mijn moeder gevoeld (raar gevoel, kan het niet omschrijven) en hier moest ik van huilen. Iedereen was overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen, alleen mijn tweelingzus zei een meisje...
    Ik geloof daar dus ook wel een beetje in.

Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat?!

20. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Lieve allemaal,

Heeft ff geduurd maar ben er whaha. Gisteren niet meer aan te gekomen. Onze echo was goed!!!! Zo mooi en bijzonder. We hebben 1 uur uitloop gehad dus barstte uiteindelijk in tranen uit van het mooie klopoend hartje. Ongelooflijk mooi binzonder gevoel. We zijn inderdaad 7 weken zwanger. De 24e weer een echo:);)

Lief dat jullie zo meeleven. Bedankt!

Loveaim: krijg kippenvel ook weer bijzonder verhaal.

Hoe is het verder met jullie meiden?

Deel Deze Pagina