Hoi allemaal, Ik heb een tijdje niets van me laten horen, maar heb wel altijd meegelezen. Op 2 november mochten we naar het ziekenhuis voor het terugplaatsen van een embryo. Omdat de vorige keer de ontdooiing niet goed ging hadden we aangegeven om meerdere embryo's te laten ontdooien. Bij aankomst kregen we te horen dat het niet nodig was en dat dit een doorzettertje is. Nou dat is wel gebleken. Van het ziekenhuis mag ik morgen pas officieel testen, maar de testen worden steeds duidelijker. Zie het resultaat. Meiden houdt moed!
Stillygirl en Tweelingmama, van harte gefeliciteerd!! Ik ga me even wat terugtrekken, merk dat ik er toch alweer (te veel) mee bezig ben en er komen weer allemaal gevoelens bij kijken die ik nog niet wil toelaten. Heel veel succes allemaal!!
LoveAim, bedankt voor je felicitatie. Ik snap je gevoelens en ik hoop van harte dat 2015 jullie jaar wordt! Veel succes met de behandelingen.
Tweelingmama; wat super zeg, gefeliciteerd! Wat fijn dat ze maar 1 hoefde te ontdooien. Hoe voel je je? Stillygirl; ook voor jou geweldig nieuws, een mooie echo! Lijkt mij inderdaad erg bijzonder en ook emotioneel. LoveAim; ik hoop volgend jaar goed nieuws voor jullie. Succes! Ik heb morgen weer de eerste echo. Mijn onderbuikgevoel zegt dat mijn bms nog niet dik genoeg is. Ik ga er maar vanuit dat ik Progynova nog een week langer moet gebruiken. Ben benieuwd morgen.
Stillygirl; van harte met de goede echo. Wat een bijzonder moment moet dat zijn geweest. Nu lekker genieten. Tweelingmama; super zeg. Van harte met je zwangerschap. LoveAim; sterkte meid en een dikke knuffel. Alle andere meiden; denk aan jullie! Hier; over het algemeen gaat het wel. Ben erg druk met werk en andere dingen en dat geeft wel de nodige afleiding. Aan de ene kant fijn, want dan is het makkelijker mijn gevoel een beetje weg te drukken, maar aan de andere kant merk ik wel dat er meer zit dan ik nu toe wil laten. Vandaag weer ongesteld geworden, 1e keer na de mislukte en definitief laatste poging en dat is dan wel weer even een moment van confrontatie. Niet de menstruatie zelf, want ik weet dat ik niet zwanger kan worden, maar wel weer het besef dat het definitief voorbij is en mijn cyclus totaal geen nut meer heeft ( haha, misschien een beetje een vreemde gedachtengang ).
Pinkflower: ja dat is dus ook mijn angsten geweest!! Kouwe voeten bevordert niet echt de innesteling inderdaad Heb ook echt mijn best gedaan om ze warm te houden maar dat is iedere keer maar voor korte duur.. Maja wachten wel af.. De antwoord zou niet al te lang meer duren LoveAim: dan is het voor jou ook extra bijzonder dan!! Wel fijn als je het aan een bijzondere datum kan knopen! Maja hopelijk winnen de stress en spanningen het niet van de innesteling hahaha je wilt dan zo graag! En ze zeggen weleens probeer te ontspannen want anders lukt het al helemaal niet! Maja makkelijker gezegd dan gedaan... StillyGirl: super!! Nu kan je echt lekker gaan genieten!! Geeft Iets meer rust in iedere geval! Hopelijk mogen we jou snel volgen 😉 Tweelingmama: wat een super mooie duidelijke test!! Zo zie je maar weer dat geduld beloond wordt! Geniet er van!! Hoeveel cryo's heb je nog in de vriezer? Wel fijn om al die mooie testen te zien en goede nieuws verhalen!! Dit geeft mij wel echt hoop dat je door moet knokken en geduld moet hebben.. Dat het wel kan al voelt dat onwerkelijk! Ik lees liever iedere dag positieve verhalen dan sombere verhalen waarbij je zelf je moed laat zakken.. Wensmama: ik wens je heel veel succes in 2015 en hopelijk komt onze beurt ook nog!
Wensmama: ik hoop voor je dat je het uiteindelijk een plekje kan geven. Pinkflower: ben nog duimen aan het draaien voor een goeie echo. Ik heb iedere dag getest, omdat ik gewoon weg niets voel. Het is zo raar, het tweede streepje geeft gelukkig wel weer de bevestiging. Cheryl2014: ik heb iedere dag geslapen met een kruikje vanwege de koude voeten, zou het geholpen hebben We hebben nog 5 embryo's die we ter beschikking stellen voor onderzoek mocht deze poging lukken. Stillygirl: gefeliciteerd met de goeie echo!!
Wensmama: Zie nu pas je berichtje! Langs mekaar af gegaan bij het plaatsen.. Wat balen zeg!! Hoop dat je het een plekje kan geven! X
Helaas hier vanmorgen ongesteld geworden 24-11 staat alweer een echo gepland voor de nieuwe ronde! Pff op zo een dag als deze denk je het is genoeg geweest.. We kappen ermee! Maar dan heb je alweer een nieuwe dag staan! Je wordt eigenlijk geleefd.. En na morgen dan heb ik vaak ook wel weer de kracht om weer te starten! Ik weet van mezelf ook als ik zeg dat we een maand over willen slaan dat ik na het weekend spijt krijg! Maja ook hier slaan we ons eigen er wel weer doorheen.. M'n partner heeft een halve dag vrij gevraagt dus die gaat een poging doen dat deze dag zo snel mogelijk voorbij is..
Wensmama; ik kan mij je gedachten over cyclus / menstruatie wel voorstellen. Voor jou gevoel zijn ze nutteloos, want waarvoor het bedoelt is, voortplanten, zal er niet van komen. Ik heb die gedachten ook weleens gehad nadat ik wist dat ik nooit op een natuurlijke manier zwanger zou raken. Het is fijn om het een en ander te doen te hebben, maar je verdriet toelaten is ook erg belangrijk. Tweelingmama; ik zou denk ik ook regelmatig testen om er maar zeker van te zijn haha. Stel je de embryo's ter beschikking aan de wetenschap? Wat bijzonder! Enig idee wat ze gaan onderzoeken? Cheryl; wat een flinke domper! Voelde je het aankomen? Fijn dat je partner vandaag bij je is; steun van elkaar is prettig op deze dagen. Jullie hebben alweer een nieuwe afspraak staan voor een volgende ronde. Weer iets om naar toe te leven. Zo ervaar ik het wel elke keer als er een afspraak staat. Ik heb weer geen leuk nieuws; bms was vanmorgen maar 5.1 Ondanks mijn slechte voorgevoel ben ik behoorlijk teleurgesteld. Ik heb net een potje zitten huilen. Afgesproken om een week door te gaan met Progynova. Hopelijk groeit het nog voldoende door. Ik heb er zelf geen tot weinig vertrouwen meer in. In mijn vorige cyclus was het bms 4.7 bij de eerste echo met normale dosis en nu 5.1 bij dubbele dosis. Heeft weinig gedaan dus. Ik kijk het volgende week nog aan en heeft het dan geen groeispurt gemaakt dan is mijn voorstel om het af te breken. Bij mijn vorige cyclus was het bij de derde echo niets gegroeid, dus zonde van mijn tijd om daarna nog een week door te gaan. Mocht het op niets uitlopen, dan ga ik de volgende ronde in natuurlijke cyclus proberen. Bms was in natuurlijke cyclus 7 mm op dag 9. Daar heb ik dus meer vertrouwen in.
Pinkflower: ik had wel m'n vermoedens! Het aan zien komen is moeilijk omdat je natuurlijk zo extreem hoopt maar het kon gewoon niet anders haha ik ben echt een heks de dag voordat ik ongi moet worden! En dat is bijna altijd zo hihi ik geniet gewoon dan van het mopperen tegen alles en iedereen.. Ik vind dan echt dat iedereen loopt te mauwen en ken er dan niet zo goed tegen.. Ik loopbaan echt mezelf in de weg dus had het misschien wel aan zien komen ja haha Wat balen dat jou bms niet genoeg gegroeid is! Misschien toch maar keer poging zonder medicatie? Maja wel moeilijk om die keuze te maken als de voorkeur van dokters met progynova.. Maja hopelijk heb je toch nog een goeie uitslag bij je volgende tjeck en mag je deze ronde gewoon starten!
Cheryl; alweer klaar voor een volgende ronde? Je komt in ieder geval relaxed over. Volgens mij is planning de enige reden dat het ziekenhuis medicatie als voorkeur heeft. Ik heb namelijk geen afwijkende cyclus. Ik kijk het deze week nog aan en wacht de echo af. Met een beetje geluk kom ik boven 6 mm uit en alsnog een tp, anders wil ik het afbreken en de volgende ronde in natuurlijke cyclus. Hoe gaat het met de rest?
Hoi Allemaal ben ik weer ff. Bedankt voor jullie lieve berichtjes en meeleven. CHeryl: meid wat balen. Is bizar hoe je schakelt in zo traject he. Teleurstelling gevoelens en emoties. De wens is zo groot dat je schakelt en toeleeft naar de volgende poging. Pinkflower: Heb je al eens in natuurlijke cyclus poging gedaan en beter resultaat dan met bms? Wanneer heb je je echo meid? Tweelingmama: Gefeliciteerd met de mooie testHoe is het met je na zo een mooi mooie test?Hoe voel je je? Hoe is het met de rest van de meiden? Hier de 24 e onze 2e echo zijn dan ongeveer 9 weken. Ben al overgeplaatst naar ziekenhuis hier bij ons in de buurt. Was met stomheid geslagen. Denk die leveren me over met 12 weken. Maar nee hoor zwanger en je wordt over geplaatst. Van andere kant ook wel fijn. Verder gaat het redelijk goed gelukkig. Afgelopen dagen veel krampen gehad houd je je hart weer vast.
Pinkflower: het is alweer wat gezakt de emoties! Ik kijk nu wel weer uit naar de 24ste om te kijken hoe het ervoor staat! Hopelijk groeit mijn bms die week en niet zoals de vorige keer dat het een week langer duurde Wanneer is jou echo! Ik hoop dat jou bms minimaal 6mm is!! Dat is de minimale wat je moet hebben voor een tp toch? Juffie26: een blastocyste is een benaming van een embryo van 5 dagen oud en ontstaat ongeveer uit16-32 cellen.. Bij 64 cellen is het klaar om in te nestelen dus een dag later! (Innesteling verschild per persoon) Ik weet niet wat je precies wilt weten erover? In een natuurlijke cyclus wordt deze cryo ook pas 5 dagen na eisprong terug geplaatst.. StillyGirl: het is eigenlijk ongelooflijk hoe sterk en nuchter je er sommige momenten in staat als je geen andere keus hebt Fijn dat je snel weer een echo krijgt! Schiet al op zo hihi bijna uit de gevarenzone! Niet te veel druk maken om de krampen als snap ik dat wel! Maar probeer toch lekker te genieten!! Als je jou eigen gelukkig voelt en onbezorgd is dat altijd beter voor jou kleintje
Sorry ik heb even niets van me laten horen. Ik ben blij dat er naast de verdrietige verhalen ook weer wat successen zijn. Stillygirl ik had de eerste 3 maanden ook veel krampen hoor. Is de laatste tijd wat minder. Tweelingmama, gefeliciteerd! Voor de andere dames, ik leef met jullie mee. Constant die spanningen en het wachten.. zucht. Hang in there 😉
Stillygirl; ik heb vrijdag de 2e bms echo. Ik heb nog geen poging in natuurlijke cyclus gedaan, maar heb het idee (door meting in natuurlijke cyclus) dat ik daar betere resultaten mee krijg. Spannend zeg, jij hebt al bijna weer een echo. Hoelang blijf je onder behandeling in het ziekenhuis voordat je naar een verloskundige gaat? Cheryl; jij hebt maandag je bms meting. Hopelijk is het goed gegroeid. Hier hanteren ze inderdaad minimaal 6 mm.
Bedankt voor je uitleg. Onze dochter was een blastocyst en we hebben van die poging een blastocyst laten invriezen. Hoe gaat het ontdooien? Ik heb geen idee gaat dat vaker goed dan fout? Maakt het wat uit of het een blastocyst is of niet? Bedankt!
Pinkflower: ik heb inderdaad maandag weer een echo in natuurlijke cyclus. Ik zit dan op dag 11.. Dus ben benieuwd.. Juffie26: je hebt 50% kans! Een blastocyste is wel wat verder doorgedeeld als een andere embryo maar dat wil niks zeggen of deze sterker is als een morula.. Ze hebben tegen ons altijd gezegd dat je vanaf de punctie vanuit moet gaan dat 50% va de gevonden eitjes bevrucht wordt.. 50% overleefd de invriezing en 50% overleefd de ontdooiing! En natuurlijk is het bij de ene minder of meer als de ander maar hier moesten wij vanuit gaan! Tot nu toe klopte het bij ons wel ongeveer! 1e ronde hadden wij 10 eitjes, 6 bevrucht! 4 ingevroren en 2 is maar uit de ontdooiing gekomen.. Nu 2e ronde is nog afwachten hoeveel er goed uit de ontdooiing komen dus daar ken ik nog niks van zeggen.. Wel super dat je nog een extra kans hebt zonder opnieuw het traject in te moeten gaan! Wanneer krijg je de terugplaatsing?
Nog geen idee wanneer we tp doen. We gaan in Juni eerst trouwen en daarna willen we bellen voor een keer een tp.