Pinkflower: heb geen last meer van de krampen! Gisteravond wel en vanmorgen nog! Heb zelf gedroomd dat ik buikpijn had dus dan zal in mijn slaap de buikkrampen er ook wel geweest zijn hihi Wat naar dat je een negatieve test hebt gehad zeg! Ik dacht echt dat het weleens raak kom zijn bij jou! Maja misschien lage hgc waarde? En kan het alsnog.. Tijdens cryo tp heb ik nooit geen arts gesproken mocht altijd meteen doorgaan omdat deze in natuurlijke cyclus terug geplaatst werden.. Bij laatste mislukte cryo kreeg ik een evaluatie gesprek met de arts!! Hierin hebben we besproken hoe alles is verlopen en dat we bijvoorbeeld de punctie met morfine ging doen! Deze gesprek werd 15 dagen later gepland toen ik belde om mijn menstruatie door te geven dus mocht meteen starten met decapeptyl! Toevallig viel dat mooi dat ik hiermee op tijd was anders moest ik een maand wachten! Wij mogen op dag 20 van cyclus hiermee starten.. Dus voor ons ging dat heel snel en meteen door op naar de nieuwe ronde!! Maja nog even vertrouwend hebben in deze ronde en dan in de cryo's 😉 Wij vroegen ook meerdere keren aan de verpleegkundige wat als de cryo op zijn blad blah blah maar hier geven ze geen antwoord op omdat het nog niet zover is en misschien niet nodig is.. Bij ons tenminste.. Nou sterkte deze dagen x
Pinkflower: Wat balen meid weer klap van teleurstelling. Je hoopt dan toch extra met de feestdagen dat anders mocht zijn. Zal je vertellen hoe het bij ons ging in maart hadden we nog 4 cryo's helaas ontdooide de eerste 3 niet goed en de laatste wel. Daar waren we ff zwanger van die helaas eindigde toen in een miskraam. Weet dat je vrij snel door mag naar de volgende ivf poging. Nadat ik schoon was en emotie op rijtje had mocht ik ook alweer snel door voor poging 2.Feestdagen zitten er tussen Waarschijnlijk zal jij in jan feb weer mogen spuiten ligt aan je menstruatie hoe die valt. Wel moet ik zeggen dat poging 2 anders voelde op de een of andere manier begint de druk al beetje te komen. Poging 1 heb je er helemaal zin in en poging 2 begin je al meer na te denken. Maar meid de laatste zijn vaak het beste Dus wie weet hopelijk is het niet nodig een kans is een kans. Begrijp je voorbereiding die heb ik ook gedaan. Misschien tipje voor de meiden die er iets mee willen en kunnen. De laaste twee keren ben ik gaan speuren innesteling te bevorderen. Beide keren dat ik ze gebruikte werd ik ook zwanger. Toeval?! geen idee maar vond het de moeite waard. - tarwekiemolie tabletten bij kruidvat. Bevordert doorbloeding baarmoeder en innesteling - magnesium liefst incl B6 ontspant de baarmoeder spier voorkomt krampen tegen afstoting - vitamine D - vitamine E Patiënten in België en Duitsland krijgen deze dingetjes al voor geschreven in het traject van de arts. Vriendin van mij loopt er ook weet ik het van en van forums gelezen. Loveaim: Leuk weer ff wat van je te horen!! Hoe is het met je? Cheryl: Lekker doorbroeden Verder ff update : Gisteren hebben we een echo gehad. Ik was wat ongerust. Maar gelukkig is alles goed. Kleine uk is goed gegroeid. Hij/zij doet het harstikke goed is goed actief met beentjes en armpjes hi. Blijft spannend wat een killing weken. Weekend eindelijk 12 weken dan gaan we het met iedereen delen eindelijk. Volgende week dinsdag nekplooimeting echo. 30e weer terug naar het ziekenhuis. Blijf jullie volgen meiden en meeduimen. Ik houd jullie mee op de hoogte.
Pinkflower balen dat de test negatief was! Wat betreft een eventuele volgende ivf ronde. Wij planden deze iedere keer al voor de laatste cryo terugplaatsing in, zodat de wachttijd niet te lang zou zijn. Onder het mom van 'we kunnen het altijd nog afzeggen'. Maar misschien gaat ieder ziekenhuis daar anders mee om. Wij hadden trouwens ook nooit een verpleegkundige, maar altijd een fertiliteitsarts, misschien maakt dat ook verschil? Zij hadden wel altijd teamoverleg voordat we een nieuwe ronde in 'mochten'. Maar daar waren ze dus altijd mee akkoord. Ik hoop voor je dat de laatste cryo je gelukscryo wordt! Stillygirl, wat fijn dat je de 12 weken nadert. En dat je weer een goede echo had. Het blijft spannend, maar des te verder in de zwangerschap, des te rustiger je misschien wordt. Ik wel i.i.g. ben niet meer ongerust na ieder krampje. En toch vind ik iedere controle toch weer wat spannend. Het blijft zo'n wonder dat ik het nog steeds niet helemaal durf te geloven. Voor de rest van de dames die nog steeds in afwachting zijn. Ik hoop dat jullie toch een beetje kunnen genieten van de feestdagen. Ik had er zelf ieder jaar meer moeite mee. Ik heb de afgelopen maanden al zoveel momenten beleeft waarin ik het voorheen moeilijk had gehad en dat ik nu eindelijk kan denken 'wij zijn nu eindelijk aan de beurt'. Ik hoop dat jullie allemaal zo snel mogelijk aan de beurt zullen zijn!! Het is jullie gegund.
Cheryl; hoe verloopt je wachtweek? bedankt voor je uitleg. Fijn dat je gelijk door kon naar IVF2. Na een mislukte cryo poging mag ik ook gelijk door voor een nieuwe cryo poging ongeacht of het met medicatie of natuurlijk is. Maar helaas, hier een maand overslaan vanwege de winterstop. En dan op naar onze laatste cryo. Wensmama; het gaat stukken beter met mij. Dinsdag alle emoties laten gaan en dat was fijn. Afgelopen dagen door het werk afleiding gehad. Ik ben nog steeds teleurgesteld, maar probeer deze cryo langzaamaan af te sluiten. Gisteren nog van iemand uit mijn omgeving gehoord dat ze zwanger is en een opmerking van iemand gehad 'dat ik aangezien mijn leeftijd weleens mocht opschieten met kinderen krijgen'. Vooral het laatste was even op mijn tanden bijten en voor de andere persoon ben ik blij dat zij zwanger is geworden in de 1e ronde, maar het komt allemaal net even in de verkeerde week. Voor de rest zie ik nog een beetje tegen de 'feest'dagen op. Hoe gaat het met jou? Stillygirl; fijn dat jij zo snel weer door kon naar IVF2. Ik merk inderdaad ook als ik aan poging 2 denk dat ik zoiets heb van 'we gaan al richting de helft van onze kansen'. Maar inderdaad, met een beetje geluk hebben die poging niet eens nodig en blijft onze cryo zitten. Ik neem al een aantal supplementen; foliumzuur, vitamine D3, Omega 3, Prenatal Nutrients, tarwekiemolie. Magnesium heb ik afgelopen jaar wel even gebruikt voor een andere klacht, maar ik wist niet dat positieve invloed op de baarmoeder heeft. Welke hoeveelheden gebruikte jij voor de vitamine D & E en de Magnesium met B6? Vitamine D3 neem ik nu dagelijks 25 mcg (500% ADH), vitamine E 12,7 mg (104% ADH) deze zitten in de tarwekiemolie & Prenatal Nutrients. In de Prenatal Nutrients zit qua Magnesium 227 mg (61% ADH) en vitamine B6 1,25 mg (89% ADH). Ik heb ook al een aantal keren gelezen dat deze vitaminen in Duitsland en Belgie worden voorgeschreven. Wat fijn dat de echo goed was! Weet nog niemand van jullie zwangerschap? Lijkt mij erg bijzonder en spannend om het aan familie en vrienden te mogen vertellen. Gaan jullie het 'gewoon' vertellen of met toeters en bellen (taart, cadeautjes of...)? Veel plezier in ieder geval! En succes met de nekplooimeting! EBB; dankjewel, ik hoop ook dat dit onze gelukscryo wordt. Fijn dat jullie al ingepland konden worden voor een volgende IVF poging ondanks dat er nog een cryo tp moest plaatsvinden. Ik denk niet dat ze dat hier doen. Wachttijd is er geloof ik ook niet, dus dan maakt het ook niet uit. Super fijn voor jullie dat het eindelijk een echte feestmaand is met een kleintje in je buik na al die jaren. Geniet er goed van! Het gaat met mij dus redelijk goed. Ik ben vandaag gelukkig al gaan menstrueren. Nu kan ik deze cryo afsluiten en op naar de volgende in januari. Wel last van buikpijn, veel bloed en stolsels. Iets wat ik normaal niet heb. Woensdag heb ik mijn arts telefonisch gesproken. Nog even gehad over de volgende ronde; met medicatie of natuurlijk. Zij vond dat ik dit zelf moet gaan beslissen en achter mijn keuze staat. Ze heeft het schema'tje doorgemaild met hoe de natuurlijke cryo poging verloopt. Even een paar nachtjes over geslapen en besloten om in januari met een natuurlijke cryo poging te starten. Wel een prettig idee om zonder hormonen aan een poging te gaan beginnen. Weinig last gehad van de Progynova, maar van de Utrogestan word ik altijd erg moe. Utrogestan hoef je dan toch ook niet te gebruiken? Ook nog even gehad over een eventuele IVF2. Ga ik nu voor een natuurlijke cryo poging dan kan ik daarna gelijk door voor IVF2. Had ik besloten om voor een cryo poging met medicatie te gaan dan wil ze graag dat ik een maand pauze tussendoor neem. Een evaluatiegesprek wil zij ook graag (en ik ook), maar dat kan wat haar betreft ook als ik alweer ben gestart voor IVF2 (krijg weer lang protocol; pas op dag 20 aan de Decapeptyl). Vind het prettig dit alvast helder te hebben, maar hopelijk is het niet nodig.
Pinkflower: ik had idd hetZelfde als ebb! Ze hadden mij ook alvast een datum gegeven voor een evaluatie voor de volgende ronde! En als deze datum niet nodig zou zijn voor een nieuwe ronde dan kon ik deze afzeggen.. Dit Deden ze ook omdat er best wel een wachttijd was en ik dan snel aan de beurt zou zijn en door kon gaan.. Hier gaat alles super goed! Dit is m'n 2e week bij m'n nieuwe baan dat ik er nauwelijks aan denk wat ik wel en niet moet voelen hihi Eerst was ik er constant mee bezig en zat ik heel de dag te durven op internet! Werkloos zijn was niks voor mij! Terwijl wij er bewust voor hadden gekozen om even thuis te blijven tot we het traject achter de rug hadden maar ben blij dat ik toch maar weer ben gaan werken! Enigste wat me opvalt is dat ik savonds heel veel dorst heb in water! Kan echt aan de kraan blijven hangen! Echt dorst!! Al 3 dagen achter mekaar.. En ook heb ik al 3 dagen meer afscheiding! Denk iedere keer van huh ben ik nu aan het vloeien!! Dat zijn de enigste dingen wat mij dan weer even herinnert aan de tp maar ben het ook meteen weer vergeten! Maar verder nergens last van of kwaaltjes! Zit nu op dag 6 van tp.. Dus nog eventjes geduld 😉
Pinkflower, wat jammer dat deze poging niet is gelukt. Hebben jullie nog 1 cryo of gaan jullie verder met een nieuwe ivf poging? Cheryl, wanneer ga jij een testje wagen? Stilligirl, nog leuke reacties gehad van iedereen?? Ik vond dat wel 1 van de leukste dingen van de hele zwangerschap, eindelijk mogen vertellen dat het nu eindelijk onze beurt was. Ik had vanmorgen een positieve ovulatietest van de Kruidvat, maar die van clearblue niet. Lekker duidelijk. Morgen maar even verder kijken. Dit gedoe maakt me zo onzeker, vreselijk.
Tweelingmama: ik weet nog niet wanneer ik ga testen! As maandag is het 2 weken geleden dat ik mijn pregnyl heb gezet.. Dus ik kan er meestal de klok op gelijk zetten dat ik dinsdag ongesteld ga worden.. Misschien dat ik morgen een testje doe! Maar dat ligt een beetje aan het weer hahaha morgen laatste wedstrijd met voetballen en ik doe in deze tijden van afwachten doet mee! Maar als het morgen droog is dat ik een testje ga doen en als deze negatief is dat ik dan lekker een wedstrijdje ga voetballen Regent het morgenvroeg dan blijf ik lekker thuis en dan wacht ik denk ook nog even met testen.. Krijg jij jou ovulatie testen niet van het Zkh zelf? Toen ik nog de IUIs kreeg moest ik ook via een ovulatietest meetesten en dan komen voor een echo wanneer deze positief was! Maar kreeg van het Zkh digitale van clearebleu mee.. Dus dat scheelde mij een hoop geld.. En die werken perfect! Ik ben er nu minder mee bezig met alles dat ik ook niet zo bezig ben met eerder testen en dergelijke.. Heb ook verder nergens geen last van ofzo.. Normaal heb ik wel allemaal kwaaltjes! Ik ken me wel nog herinneren bij de verse tp 3 maanden gelden waar ik een positieve test van had dat ik overal zin in had!! Als ik naar de alberthein ging dan kwam ik met werkelijk waar met chips, snoep, speculaas en gebak en vanalles thuis!! En vooral snoep!! Rooie zure matjes at ik een pakje op een dag op haha en de rest bleef dicht in de kelder maar moest wel alles hebben wat ik zag! En veranderde van zin in eten!! Ging m'n partner een pizza halen waar is zo naar verlangde en als ie dat had gehaald dan at ik toch maar met hem mee!! En iedere ochtend stond ik kipfilet te bakken met rijst! Hahaha Op dat moment viel me dat niet op omdat ik ook natuurlijk een hoop hormonen had gespoten en die bolletjes in moest brengen.. Dus je gaat er nu ook automatisch vanuit dat je dat nu niet hebt dus dan zou er nu ook wel geen zwangerschap zijn! Ik denk er op moment heel anders over moet ik zeggen.. Maja komt ook door de feestdagen die eraan komen! Zou een super mooi kerstcadeautje zijn maar je bent zo bezig met inkopen doen en dergelijke dat de weekend ook zo weer voorbij is.. Ben nogmaals blij dat ik weer werk en niet zo bezig ben met wat ik wel en niet moet voelen.. Hoop alleen dat ik het ooit mee mag maken hoe het voelt om dat getrappel in je buik te voelen en dergelijke! Maar soms kan ik het m'n eigen ook niet voorstellen dat het ooit lukt!! Degene die nu zwanger zijn: hadden jullie ook wel gedachtenis gehad dat het nooit niet zo lukken en dat je ook geen beeld erbij had dat het zo gewoon is dat ook jij moeder wordt? Ben zo bang soms dat je jou eindbestemming al weet! Denk al zo lang dat het mij niet gaat lukken omdat het ook zo ongewoon voelt dat er een kind in mij kan groeien.. Hopelijk heb ik het verkeerd maar dat maakt me wel soms bang! Ben dan weleens nieuwsgierig of jullie dit gevoel ook hebben gehad.. En de mensen die kinderloos door het leven moeten of ze dit aan hebben gevoeld of niet! Ondanks de hoop die ze hebben.. Klinkt raar maar toen ik jong was heb ik weleens liggen fantaseren dat ik graag een tweeling zou willen! Maja dat zit niet in de familie dus als ik dan ivf zou doen dan kan ik er wel 2 krijgen! Haha is misschien kinderlogica maar nu ben ik wel zo ver dat ik met ivf/ICSI bezig ben! 3e poging krijg je 2 emmies terug geplaatst.. Ik ben zo bang dat daarom ook pas de 3e poging voor ons zin heeft omdat het zo moet zijn en is iets wat ik altijd aan het gevoeld.. Heb hier nooit met iemand over gehad maar ben wel benieuwd waar jullie diep van binnen aan hebben gedacht! Ik heb vanaf start traject al gedacht bij 3e keer ivf gaat het ons lukken of het gaat ons nooit lukken en dat laatste daar was ik altijd heel zeker van! Ik hoop natuurlijk het tegendeel want ik zou het van de daken willen schreeuwen en echt in de hemel zijn als het gaat lukken..
Cheryl; nee toch?! is het echt menstruatiebloed? Ik hoop zo voor je dat het een late innesteling is met wat bloedverlies. Hoe bevalt je nieuwe baan? Wat fijn dat je van het ziekenhuis digitale CB ovulatietesten krijgt. Volgens mij moet ik ze zelf kopen. Als onze laatste cryo niet lukt dan meld ik mij gewoon aan voor IVF (is afgesproken). Het evaluatiegesprek plannen ze dan maar ergens in die 3 weken in voordat ik aan de Decapeptyl start. Ik heb nog nooit gehad dat ik niet in een korte tijd ingepland kon worden Tweelingmama; we hebben nog 1 cryo van de 4. De eerste 2 hebben de ontdooiing niet overleefd en van nummer 3 ben ik gisteren gaan menstrueren. Nog steeds veel bloedverlies & stolsels Wat balen dat de Kruidvat ovulatietest positief was en de CB niet. Is de CB test met een smiley? Ik heb die van Sensitest in het verleden gebruikt. De streepjes werden met de dag duidelijker of in de middag licht en 's avonds donker. Ik ben van plan deze in januari weer te gaan gebruiken (heb nog een nieuw pakje liggen). Moet jij 1 of 2x per dag testen?
Pinkflower: helaas echt menstruatie bloed! Wel vreemd op dag 6 al! Normaal standaard dag 10.. Dus ik had ook nog een beetje hoop bij de eerste gespote bruin verlies maar helaas geen twijfel meer mogelijk nu! Lees dat jij van de 4 cryo's al 1 tp hebt gehad en 2 niet hebben overleefd! Ik had precies dezelfde score bij de eerste ronde! Gelukkig overleefde de laatste cryo wel de ontdooiing Zodat we nog een extra kansje hadden.. Hopelijk voor jou hetzelfde verhaal 😉 Kan gek lopen allemaal! Ik gaf de moed ook al op bij de laatste en dacht die overleefd het ook wel niet en was met me hoofd al bezig voor een nieuwe ronde! Dus nog even vertrouwen hebben in je laatste cryo 😄 Verder heb ik het echt naar me zin bij m'n nieuwe baan! Maar de stress begint nu alweer op te spelen dat ik voor de echo's opnieuw iedere keer smoesjes moet verzinnen om vrij te vragen.. Ik wil ze niet vertellen dat ik met dit traject bezig ben! Heb het gevoel dat ik hierom ontslagen be bij mijn vorige werkgever!! Heb wel even uitgeteld en als ik net zo uit kom als opgelopen maand dan mag ik op oudjaar pregnyl spuiten en 4 januari een tp.. Maja je hebt het natuurlijk niet helemaal in de hand maar hoop wel dat het zo gaat lopen want dan hoef ik geen vrij te vragen!! En nog maar de vraag of indoor mag gaan meteen ivm de feestdagen! Maandag eventjes bellen! Fijne is wel dat ze bij ons de echo controle al vanaf 7:10 uur doen dus lekker voor werktijd! Maja de tp is altijd tussen 10-12 bij ons.. Maja komt goed nog niet aan denken ☺️ Stillygirl: hoe gaat het nu met jou? Al een beetje neer rust? En hoe reageerde iedereen? Heb je het op een speciale manier verteld aan iedereen?? Lijkt me ook echt een super ervaring! Ik zou het alleen niet zo lang voor me kennen houden denk ik hihihi Tweelingmama: krijgen jullie een IUI of zelf klussen?
Cheryl, wat ontzettend balen en inderdaad is na 6 dagen ongesteld worden wel snel. Maar ja een negatieve test na 14 dagen heb je ook niets aan. Nu kan je misschien ook weer sneller door. Hier zijn ze dus wel dicht met de feestdagen, met name de cryo afdeling. Ik heb ivf gedaan en alles is de vriezer ingegaan. Ik ga nu voor de 3e cryo, heb er dus nog 6 in de vriezer. Ze gaan dit keer wel kritischer kijken, want iedere ongesteld is voor mij niet bevordelijk. Er blijft ook weer een cyste zitten van 3,5 cm die maar niet weg wil. Daar heb ik af en toe het meeste last van. Pinkflower, het gebruik van ovulatietesten is niet mijn ding. Daar ben ik wel achter. Ik word hier zo onzeker van. Ik heb de foto's bij het topic van ovulatietesten gezet. Ik snap ook niet dat er 1 donkere tussen zit en bijna iedereen vindt deze nog negatief, terwijl het streepje net zo donker is als de controle streep. Maar ja het zal wel want de clearblue is negatief. Ik test 1x per dag,is toch voldoende of niet?? Ik heb vandaag geen cb gedaan omdat de testen van Kruidvat en Action vandaag bijna negatief waren. Ik ga morgen maar weer testen en kijken wat daar van weer uit komt.
Tweelingmama; ik heb even naar je foto's gekeken op je ovulatietest topic Ik denk dat je LH piek op 13 dec is geweest en je eisprong de dag erna. Ik testte ook altijd 1x per dag aan het einde van de middag. Dat liep altijd goed. Tot ik een keer rond 14 uur testte en het streepje nog niet zo donker was als het controlestreepje. Ik dacht eerst wat maken die 3 uurtjes uit. Ik heb toen 's avonds nog eens getest uit nieuwsgierigheid en toen knalde de test. De volgende dag nog eens getest en die was bijna wit. Als ik niet 2x had getest dan had ik de LH piek gemist. Op het formuliertje van het ziekenhuis staat tijdens de cryo poging; 2x per dag een ovulatietest. Het blijft inderdaad gedoe die testen! Daarom vond ik het prima om een cryo poging met Progynova te doen; geen testen. Nu lijkt mij het fijn om in een natuurlijke cyclus te proberen, vanwege geen hormonen. Alleen hoop ik niet zo veel stress te krijgen van de testen. Cheryl; wat onwijs balen dat je echt bent gaan menstrueren! Hoe voel je je? Sterkte! Dat lijkt mij erg rot als je waarschijnlijk bent ontslagen vanwege dit traject. Ik kan mij indenken dat je bang bent om het aan je nieuwe baas te vertellen. Maar het maakt toch niet uit of je vrij neemt om iets leuks te gaan doen of omdat je naar het ziekenhuis moet? Je baas denkt waarschijnlijk alleen maar als ze maar haar vakantie uren ervoor opneemt. Dat zou mooi zijn als je 4 januari alweer een tp zou hebben! Dan ben je alweer snel aan de beurt Ik verwacht niet eerder dan 9 januari mijn volgende menstruatie en dan 2-3 weken later tp.
Cheryl, balen van je test! Antwoord op je vraag: ik kon ook bijna niet meer geloven dat het ooit zou lukken. Toch lukte het me, mede dankzij mijn man er na iedere TP een beetje in te geloven en hopen. Misschien is t ook wel zelfbescherming waar je last van hebt. Als je je voorbereid op een teleurstelling is de klap altijd minder groot. Toch zou ik proberen om positief te blijven. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik was nog nooit zwanger geweest. En het is nu toch na al die jaren nog gelukt. Ik ben nog steeds verbaasd en kan het soms nog niet geloven dat er nu iets in m'n buik groeit. Houdt vol!!
Tweelingmama: heb vandaag gebeld naar het Zkh om mij mislukte poging door te geven maar kan altijd een keer wat eerder idd.. Alleen als het vaker voor kwam dan gingen ze het wel in de gaten houden.. Wij hebben totaal 1 verse en 2 cryo's terug geplaatst gekregen van onze 2e (ICSI) poging.. We hebben er nog 8 in de vriezer dus kennen gelukkig nog even vooruit 😊 Wel balen van de cyste die steeds terug komt! Kan dat verder geen kwaad? Pinkflower: ja dat is ook wel zo dat het de baas niks uit maakt maja als je net bent gestart met werken heb je nog niet echt dagen opgebouwd Maja hopelijk houdt dat vrij vragen al gauw op en raak ik gewoon sel zwanger hihi dan zou het probleem grotendeels opgelost zijn! Zou ik dan ontslagen worden dan heb ik er wel een zwangerschap voor terug! Nu ben ik ontslagen en ook geen zwangerschap dus voelde als dubbel pech.. EBB: super fijn om te horen dat die gedachtenis normaal zijn! Zie dat jij er ook al genoeg voor het moeten doen! Ook mijn buik zat vol verklevingen en vocht in een eileider! Verder is nu alles oke en zal het toch een keer moeten lukken.. Ook m'n emmies zijn van super kwaliteit dus daar ligt het niet aan.. Maja na 8 IUI en 6 terugplaatsingen begint je moed wel te zakken ja! Maar als ik naar jou handtekening kijk dan moet ik idd moed houden en erin blijven geloven! Soms is er gewoon geen oorzaak en moet het gewoon een keer lukken! Bij ons is het Zkh gelukkig niet dicht! Ik mag 24ste weer komen voor een echo om een eisprong te gaan vervolgen 😄 dus hopelijk zit het mij nog een keer mee qua planning en is de tp nog voor 5 januari ✌️
Cheryl, het overzicht wordt wel onduidelijker met iedere ongesteldheid. Die dingen groeien daardoor en maken de menstruaties zeer pijnlijk. De pijn is wel beter uit te houden dan 10 jaar geleden, heb dan ook 5 jaar een spiraaltje gehad dat heeft wel geholpen. Onze tweeling waren ook embryo 6 en 7, dus geef niet op. Hopelijk heeft het gewoon wat tijd nodig. En je hebt gelukkig nog wel wat kansen. Als de cryo's op zijn gaan we denk ik niet verder. Ik wil niet dat de kids eronder gaan lijden, want ivf doe je niet effe tussen neus en lippen door.
Pinkflower, wat balen van je negatieve test! De huildagen herken ik wel, die had/heb ik ook. Het is ook gewoon niet eerlijk. Je moet er zo veel voor doen, je hebt zo een lange weg afgelegd en dan is de kans op een zwangerschap aanwezig en dan toch weer niets. Dat is gewoon heel erg frustrerend en verdrietig. Fijn dat je alweer uit kunt kijken naar de volgende poging in januari! In eigen cyclus is inderdaad wel prettig, ook omdat je dan gelijk door kunt met een volgende ronde (mocht dit nodig zijn). Ga je dan met ovulatietesten aan de slag of laat je echos maken in het ziekenhuis? Cheryl, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan!! Dat maakt al veel uit, he, lekker veel afleiding en goed in je vel zitten op je werk. Jammer dat het ook bij jou net gelukt was de laatste ronde. Op naar een nieuwe kans in januari, voor Pinkflower ook! Je gedachten, dat het nooit zou lukken, herken ik wel. Ik heb daar veel last van gehad. Hoe meer pogingen wij deden hoe minder hoop ik had. Ik had nooit het gevoel dat het bij de derde poging zou gaan lukken en toch was het bij ons zo. 3e icsi, derde tp. Dus voor ons was 3 x zeker scheepsrecht. Wie weet geldt dit ook voor jou, al hoop ik dat je voorgevoel wat dat betreft niet klopt en dat je al veel eerder zwanger bent (maar dan misschien niet van een tweeling)! EBB en Stillygirl, wat fijn dat bij jullie alles goed is! Jullie gaan in ieder geval een fantastisch nieuw jaar tegemoet! Heerlijk om met een zwangere boom onder de kerstboom te zitten en het jaar uit te knallen! Geniet ervan! Tweelingmama, ik werd de vorige rond (cryo in natuurlijke cyclus) ook helemaal gek van de ovulatietesten! Ik had al 2 maanden getest om er een beetje gevoel voor te krijgen, maar had iedere keer weer twijfels of de test voldoende positief waren. Uiteindelijk ben ik toch maar de dure cb tests erbij gaan gebruiken, die zijn tenminste duidelijk. Maar ik snap je onzekerheid heel goed, ik had dat ook heel erg. Ben je er inmiddels uit en weet je wanneer je weer voor een tp kunt gaan? Hoeveel cryos heb je nog? Een aantal van jullie vroegen hoe het met mij is. Best goed eigenlijk. Deze tijd van het jaar voelt wat dubbel voor mij. Dit is het jaar waarin mijn vader overleed en waarin ik veel verdriet heb gehad. Maar ook het jaar waarin mijn man en ik besloten om voor een tweede kindje te gaan. Dus ook wel heel positief. Ik ben altijd wat sentimenteel aan het einde van het jaar, maar dit jaar is het weer heel erg, haha. Ik heb veel zwangere vrouwen om me heen (de meeste van nr. 2) en tot een paar weken geleden deed het me niet veel, maar nu ik weet dat wij er ook snel weer voor gaan nemen de kriebels toe en vind ik de confrontatie toch weer moeilijker. Als het goed is gaan we aankomend jaar een nieuw huis kopen en wellicht nog in 2015 verhuizen (moet nog gebouwd worden, dus ik weet nog niet zeker hoe het gaat). En wie weet komt er een kleintje aan. Dan zou ik mijn geluk echt niet op kunnen! Ik heb mezelf nooit toegestaan om te fantaseren over nog een kindje, omdat ik dacht dat mijn man het niet wou. Hij maakt nu steeds vaker duidelijk dat hij het wel erg leuk zou vinden. Ik merk dat ik nu stukje bij beetje weer mag dromen van mezelf en dat ik steeds vaker probeer te bedenken hoe mijn dochter als grote zus zou zijn. Aan de andere kant ben ik juist erg bang voor deze hersenspinsels, omdat ik maar al te goed weet dat het niet zo goed niet zou kunnen lukken. Beetje dubbel allemaal. Ik hoop in ieder geval op een super vruchtbaar nieuw jaar 2015 voor ons allemaal! En een dikke knuffel voor de meiden, die het dit jaar moeilijk gaan hebben onder de kerstboom. Wie weet zitten jullie er volgend jaar heel anders bij!!
Cheryl: Ff vraagje meid als wij vroeg stondig de menstruatie krijgen moeten we toch testen hoeven jullie dat niet? Wat heerlijk en fijn dat jullie ziekenhuis gewoon doorgaan. Komt niet veel voor. Hier gaat het gelukkig goed afkloppen. Gisteren nekplooimeting echo gehad alles is goed! Ook hebben ze bloed afgenomen voor de nipt of nip test. Maar als de echo goed is hoefde ik daar niet bang voor te zijn zei ze. Het vertellen was bijzonder heel gek zo onwerkelijk blijft het. Komt dat je er jaren mee bezig bent geweest nu zo onwerkelijk is dat echt waar is. We hadden onze ouders uitgenodigd zonder dat ze het van elkaar wisten en flessen wijnen laten maken met de echo op afgedrukt en gefeliciteerd opa's en oma erop. Meiden blijf jullie volgen en mee hopen. Wens voor jullie allemaal in het nieuwe jaar jullie wens verhoord mag worden.
EBB; ik kan mij indenken dat je het soms nog niet kan geloven dat er een kleintje in je groeit. Het blijft bijzonder en zeker via de mmm. Groeit je buik al? Cheryl; fijn dat de afdeling niet gesloten is. Kun je weer door voor de volgende cryo Tweelingmama; voor jou weer duimen draaien. Succes aankomende tijd! LoveAim; laat je emoties lekker gaan. Het overlijden van je vader moet nog een plekje krijgen en daar is tijd voor nodig. Ik kan mij indenken dat veel zwangere vrouwen in je omgeving confronterend is. Deze tijd van het jaar vind ik ook altijd moeilijker; dierbaren die je bent verloren die je mist, terugkijken op het jaar met leuke & minder leuke dingen en de wens voor een kindje. Wat leuk dat jullie een nieuwe woning gaan kopen! Weer iets om naar uit te kijken en misschien wat afleiding. Blijf vooral dromen van een tweede kindje Ik merk vooral dat ik nu moeite heb met de kerstboom...die staat namelijk op de plek waar we ooit de box neer willen zetten. Nogal apart, maar heb het idee dat ik daarom geen zin heb om de boom op te tuigen. Mijn man heeft 'm dinsdag neergezet en de lampjes erin gedaan. Ik zou de rest doen...nog niet gebeurd. Merk wat boosheid & verdriet en de boom kan er niks aan doen Ik krijg op een dag 10 een echo en als de follikel gemiddeld 14mm is 2x daags ovulatietesten doen. Maar mocht de follikel op dag 10 nog geen 14mm zijn dan zal ik wel een extra echo krijgen??? Ik hoor het tegen die tijd wel. Stillygirl; wat fijn dat de nekplooimeting goed is! Leuk idee, een fles wijn met de echofoto. Waren ze verrast of zijn ze redelijk op de hoogte qua behandelingen?
Pinkflower. Ja m'n buik begint nu echt een beetje te groeien. En ik voel me onderhand ook wat beter. Ik had gister zo'n dag dat ik er echt van kon genieten. Die dikkere buik bevestigd toch dat het echt zo is. Ook heb ik nu steeds vaker het idee dat ik de baby kan voelen. Eigenlijk raar dat de tijd van het jaar ons de emoties laat voelen. Maar het is wel zo. M'n stiefmoeder is weduwe en heeft ook altijd erg veel moeite gehad met deze tijd van het jaar. Zij zei weleens dat ons verdriet te vergelijken is met rouw. En dat is denk ik ook wel zo. Stillygirl, wat een leuk idee die echo op de wij glazen. Blij voor je dat je nu de 12 weken gepasseerd bent!