Cryo terugplaatsing najaar 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sifra, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tweelingmama: ivf doe je zeker niet even tussen neus en lippen door! Vond de eerste ronde meevallen maar merk dat het steeds zwaarder wordt en dat het steeds meer energie van je verlangt om positief te blijven!! Wel knap als je het langs je neer kan leggen! Begrijp je keuze want je andere kleintjes mogen er niet onder leiden en met al de hormonen ben je niet altijd jezelf haha maar wel knap als je jou wens langs je neer kan leggen...

Loveaim: gelukkig hoor ik ook dat jij dezelfde gedachtenis had dat het nooit niet gaat lukken.. Fijn om te horen dat er meerdere zijn! Dat scheeld mij weer een angst moet ik zeggen.. Ik moed dus toch gewoon moed en hoop houden!! En of het nu pas bij de 3e ronde gebeurd bij de 3e terugplaatsing, ik vond dat prima haha als het maar ooit lukt! Dan heb ik alle geduld van de wereld ;)
    Ik heb ook een tijdje ovulatie testen moeten gebruiken maar kreeg ze gelukkig van het ziekenhuis.. Waren digitale van CB.. Heb er gelukkig nooit geen problemen mee gehad.. Altijd duidelijk.. Wel of geen smiley 😉. Zie dat jij ze nu ook gebruikt dus ik zou zeggen succes ermee en ook met jullie huisje en hopelijk mag je vast een babykamer reserveren en tel je snel aan.. Het is mogelijk bij je dus fingers cross!

Stillygirl: ik ben 6 dagen na tp ongi geworden.. Had dit de maandag doorgebeld ivm het weekend.. Was geen twijfel mogelijk vond ik of dit wel of geen menstruatie was.. Ze gaf aan dat dit altijd wel een keer kon.. In juni heb ik dit 1x eerder gehad dat ik ook al op dag 6 ongi werd! Als dit nog eens voor kwam dan willen ze dit wel onder de loep gaan nemen want 6 dagen is gewoon te snel..
    Ik mag de 24e komen voor een echo.. Ben echt blij dat het Zkh open blijft.. Maar ze starten geen nieuwe ivf rondes meer op! Dus ze gaan alleen door met dames zonder hormonen..
    Fijn dat de nekplooimeting goed was! Nu mag je nu echt gaan genieten van alles!! Laat deze onwerkelijke gevoel werkelijkheid worden en hopelijk mogen wij jou allemaal snel volgend 😉

Pinkflower: het is wat jij idd zegt!! Terug kijken naar de goede en minder goede dingen de afgelopen jaar.. De dierbaren die je af hebt moeten geven en vooral dat je wens nog steeds niet vervuld is daar loop ik ook echt tegenaan! Ik ben ook zo bezig met deze dingen dat ik al een aantal dagen emotioneel ben!! We gaan met de kerst gezellig naar onze ouders met familie!! Maar hebben wij deze familie over 20 jaar zelf gecrieerd?? Komt dan onze kind(deren) met aanhang bij ons kerst vieren of zijn wij dan maar met z'n 2e.. Ik denk veel ste moeilijk deze dagen pfff werd er gek van hahaha je beseft dan toch wel dat het steeds meer met je doet... Dus ik begrijp je verhaal helemaal!
    Ik kreeg altijd nog een extra echo als mijn follikels nog niet groot genoeg waren.. Hopelijk jij ook en anders gewoon naar vragen dat scheelt een hoop onzekerheid!! Bij ons doen ze de ovulatie testen omdat da een hoop tijd scheelt voor ons en niet voor een echo naar het ziekenhuis hoeven te komen.. Maar gewoon over hebben en als jij een extra echo niet erg vind om op en neer te komen dan hier gewoon om vragen..

EBB: fijn dat met jou alles goed gaat! En die buik bevestigd dat je echt zwanger bent hihi denk dat het ook onwerkelijk blijft totdat je een dikke buik hebt of de kleine voelt bewegen in je!! Lijkt me een magisch moment!!
    Geniet er van!!

Dames hopelijk hebben we met z'n alle een positiever jaar in 2015 en kunnen we elkaar blijven steunen door elkaars verhalen uit te wisselen!! Fijne dagen aankomende week xx

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    EBB; wat fijn zeg, dat je afgelopen week echt kon genieten van je zwangerschap en dat je je beter voelt :) Zeker een mooie bevestiging als je buik wat begint te groeien en als je de baby op een gegeven moment gaat voelen. Heerlijk om zo het jaar af te sluiten; blijf genieten!
    Misschien inderdaad een beetje te vergelijken met rouwen. Gelukkig is het voor de meeste van ons niet afscheid nemen van, maar het verwerken van het langdurige proces tot resultaat.

Cheryl; wat rot dat je je emotioneel voelt de laatste dagen. Echt vervelend als je steeds van die hersenspinsels hebt. Kun je er met iemand over praten? Ik ben er gelukkig weer een van af. Vorige week na mijn post uiteindelijk de boom versierd. Kostte mij wel wat moeite, maar was uiteindelijk blij dat het af was en mooi eruit ziet. 's Avonds aan mijn man vertelt dat ik het moeilijk vond de boom op te tuigen en heb flink zitten huilen. Hij vond dat ik hem had moeten vragen om het te doen. Aangegeven dat ik het zelf moest doen; hoort bij mijn proces & verwerking. Volgende dag kwam hij met een bos bloemen aan, omdat ik het afgelopen 1,5 week erg moeilijk had gehad, zo lief :)
    Ik ga inderdaad vragen of ik een extra echo krijg als de follikels nog niet groot genoeg zijn. Ik weet niet of ze hier standaard een extra echo doen. Ik hoor het tegen die tijd wel.

Ik wens iedereen alvast fijne & gezellige kerstdagen! :)

3. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower: ja het is vervelend als je jou eigen emotioneel niet in de hand hebt!! Ik loop sinds een paar maanden bij een Psygoloog rond.. Heeft me nooit niet echt iets gedaan totdat mijn partner de laatste 2x is meegegaan! Toen zag ik ook wat dit hem allemaal doet en hoe bezorgd hij eigenlijk is om mij.. Ik kan er met hem zeker wel over praten maar vaak schuift ie het af en zegt ie als grapje jaaa pregnyllii haha zo noemt ie mij dus ook als ik weer een bui heb die ik niet onder controle heb! En of dat nu een zeur bui, drift bui of een emotionele bui hij zegt nu steeds pregnyllii of hormoontje haha dan moet ik ook wel lache en besef ik pas dat ik weer bezig ben en even niet mezelf ben!
    Gelukkig probeerde de laatste tijd ook mijn moeder hier een gesprek over te beginnen dus dat is wel fijn om niet altijd alles voor je te houden..
    Ik snap goed dat het moeilijk is om de kerstboom te zetten op de plek waar de box komt!! Wel goed dat je deze zelf versierd hebt en loef van je partner dat ie jou heeft verwend met een bos bloemen! Mag ook wel op z'n tijd :p hihi
    Ik had hetzelfde probleem met de indeling van het huis! Reserveerde ook al een plekje voor de box! Nu hebben we weer nieuwe meubels en deed ik dit weer! Mijn partner vond dat ik dit los moest laten en de indeling moeten doen zoals we het hadden gedaan zonder box! En als het zover is dan is het hauw zat veranderd! Hier had ik ook heel veel moeite mee! Maar heb het gelukkig wel gedaan want we zijn alweer een tijd verder zonder zwangerschap en naar een gereserveerde plek kijken is ook niet altijd leuk om aan herinnerd te worden...

Morgen heb ik de echo dus ben benieuwd maar verwacht maandag terug komen voor nieuwe echo! Zit morgen op dag 11 van cyclus en meestal pas rond dag 17 heb ik de eisprong :D

Fijne dagen iedereen x

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hoe is het met iedereen?
    Allemaal gezellige kerstdagen gehad?
    Wij hebben 2 leuke dagen gehad met familie :)
    Gelukkig geen vervelende emoties gehad.

Cheryl; fijn dat je partner meegaat naar de psycholoog en dat jullie daar als koppel wel iets aan hebben. En een beetje humor is ook wel prettig ;) Hoe was je echo?, al een tp ingepland?
    Wij hebben de woonkamer niet ingedeeld vanwege een box. Het is gewoon een plek in de woonkamer waar niets staat. Een jaar geleden hadden we de meubels anders staan, dus ook een andere plek voor de kerstboom.

5. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower: ik heb 3 hele leuke kerstdagen gehad met familie! Gelukkig waren de emotions niet zo erg als voor deze dagen hihi dus ben er goed doorheen gekomen..
    Ik heb morgen weer een echo en dan is het hopelijk rond m'n eisprong ;)

6. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joeppiie zaterdag staat er weer een terugplaatsing gepland :D
    M'n bms was 1,2 cm dik en m'n follikel was aan de grote kant en niet niet gesprongen! 3,1-3,4 groot 😳
    Ze wilde toch een tp inplannen omdat de rest toch wel bezig is met de cyclus en m'n bms mooi dik is.. Kon zijn door al de hormonen en dergelijke dat de capsul van de follikel wat stugger is om door te breken dus dat deze aan grote kant was en nog niet gesprongen was niet zo heel erg..
    Heb deze ronde ook geen hormonen of pregnyl hoeven te spuiten dus in natuurlijke cyclus..
    Heeft iemand hier ervaring maar dat ze een tp inplannen terwijl de follikel nog niet gesprongen is?? En zo groot? Kan dat geen kwaad?

7. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Cheryl, ik denk wel dat ze weten wat ze doen. Aangezien je het eitje niet nodig hebt voor de bevruchting lijkt het me ook niet veel uitmaken of die wel of niet springt. Heel veel succes morgen en dan weer lekker broeden!!

8. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tweelingmama: heb net een tp gehad dus ken weer gaan broeden.. Hopelijk een nieuwe start met een goed begin van 2015 😄

9. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    De beste wensen allemaal voor 2015! Ik hoop dat dit voor ons allemaal een bijzonder jaar wordt.
    Iedereen de feestdagen goed doorgekomen?

Cheryl; super dat je alweer een tp hebt gehad! Hoe voel je je? Hoeveel cryo's heb je nog? Mijn cyclus is nog in de war van de medicatie van de vorige cryo. Ik zit ondertussen op dag 23 en nog geen eisprong, wel veel cervixslijm, dus het zal van de week wel komen. Dus een tp wordt voor mij pas in februari.

Tweelingmama; hoe is het met jou?

10. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower: heb nog 7 cryo's in de vriezer.. Kan het zelf nog steeds niet geloven maar tot nu toe hoeven ze er steeds maar 1 te ontdooien.. Dat ging bij de 1e poging wel anders! Dus ben erg tevreden ;D
    Maar als jij al slijm hebt gespot dan zal de eisprong niet lang meer duren! Ik krijg dat meestal een dag of 3-4 voor de eisprong..

11. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower, is er al een eisprong in zicht?? Wanneer moet je weer terug naar het ziekenhuis?

Cheryl, gaat alles nog goed, lekker aan het broeden??

Wij hebben met de Kerst een leuk kadootje gekregen. Namelijk een positieve test. Ik heb vandaag gebeld en mag 22 januari komen voor de echo. Spannend weer. Moet zeggen dat ik me nu heel anders voel, bij de vorige terugplaatsing had ik al een slecht gevoel. Nu eigenlijk niet. Ik dacht wel dat het over was, want op kerstavond begon ik bruin slijm te verliezen en de pijn in m'n buik was niet te harden. Maar ja geen bloed en na 3 dagen was de pijn en slijm weg. Begreep er niets van en dus maar een test gedaan, die was dus positief.
    Nu in spanning of ik de echo wel ga halen en zo ja klopt het hartje dan wel, ga zo maar door. pff vreselijke verlengde wachtweken.

12. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Tweelingmama; wat geweldig! Gefeliciteerd! :D Hoe voel je je? Over 2 weken al een echo, spannend! Geniet ervan!
    Mijn eisprong is van het weekend geweest zo aan mijn temperatuur te zien. Nu nog gaan menstrueren om mij aan te melden voor onze cryo. Denk dat ik aan het einde van de maand de eerste echo heb voor bms. Ik vond de pauze opzicht prima, maar nu word ik weer ongeduldig haha.

Cheryl; hoe verloopt jou eerste wachtweek? Hartstikke mooi dat jullie nog 7 cryo's hebben en tot nu toe maar eentje ontdooit hoefde te worden. Hopelijk blijft deze lekker zitten.

13. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tweelingmama: gefeliciteerd!!! Super zeg!! Wat een gaaf cadeau!! En een mooi begin voor het nieuwe jaar hihi hopelijk was dat bruinverlies onschuldig en mag jij nu echt genieten en wij jou vlug volgen 😄

Pinkflower: hopelijk mag je snel een belletje plegen voor een echo en mag het ook bij jou meteen raak zijn voor het jaar 2015!!
    Ik ben idd super blij dat we al 3x achter mekaar maar 1 hoeven te ontdooien in deze ronde! Hebben we natuurlijk meer kansen maar tegelijkertijd vraag. Je jou eigen dan wel af dat als ik zulke top cryo's heb.. Waarom blijft er dan geen plakker.. 😏
    Dit is toch al de 7de die ze terug hebben geplaatst en waren allemaal top cryo's.. Je gaat dan wel twijfelen of er niet nog iets anders aan de hand is! Maja geduld hebben dat het gewoon een keer gaat lukken!!

Hier gaat alles nog steeds goed eigenlijk!
    Af en toe wat krampen onderin maar deze krampen lijken meer op een eisprong hHaha kramp zit dan echt links onder!
    En heb gisteren ineens een dikke sliert slijm in m'n onderbroek gespot en vandaag weer!! Heel dik stuk slijm sliertje van 2cm lang ofzo en 3mm breed! En deze is super elastisch!! Heb dat nu vandaag en gisteren 1x gehad.. Dag heb ik nog nooit gehad na een tp..
    Iemand van jullie wel?? Herkenbaar onder de zwangeren 😜???
    Ik heb dit wel soms voor m'n eisprong gehad maar nooit na een tp of IUI dus dit is voor mij nieuw! Verder ben ik nu pas 4 dagen na tp dus kan natuurlijk nog niks voelen ofzo..

Hopelijk herkent iemand dat slijm en hopelijk bij de zwangeren hahahaha 😂

14. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    OW en vandaag heb ik een boek besteld.. Spuiten en snikken
    Heeft een vergelijkend verhaal geschreven als wat wij nu meemaken.. Dus ben benieuwd wat haar gedachtenis waren op welke momenten.. 😊

15. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Kijk das mooi, dan is het aftellen begonnen. Dan gaat het weer spannend worden. Is dit nu de laatste cryo? Zou mooi zijn als je geen nieuwe poging hoeft te doen:D

16. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Ik hoop ook echt dat jullie snel zullen volgen. Gewoon duimen blijven draaien. Het slijm herken ik niet echt behalve van de eisprong. Ik heb nu wel last van wittig slijm verlies, volgens mij is dat progesteron. Vergelijkbaar met die bolletjes die je in moest brengen. Ik dacht trouwens voor de test al zwanger te zijn door iets wat mijn zus een keer had verteld. Als je zwanger bent zijn je schaamlippen meer doorbloed. Bij de tweeling waren ze paars en nu donkerrood. Grappig hè.
    Ik ben deze maand voor de eisprong met tarwekiemolie begonnen. Mijn BMS was ook een stuk dikker dan ik gewend was, allemaal dingen die misschien een beetje meehelpen. Ik blijf het iniedergeval slikken tot 12 weken.

17. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

2 sep 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tweelingmama: het slijm zegt mij ook niks maja je gaat toch weer hopen als je iets anders hebt dan anders 😜
    En als je inderdaad zwanger bent dan produceer je meer afscheiding maar daar is het bij mij nog veel ste kort voor natuurlijk om eigenlijk ook maar iets te merken..
    Ik ga eens in de gaten houden of er bij mij iets verkleurd hihi maar klinkt wel logisch dat het van onderen meer doorbloed is..
    Heb je verder nog andere kwaaltjes? Of niks anders als anders?

18. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Cheryl, helaas hoeft je iets anders voelen ook niets te betekenen. Ik had bij de eerste terugplaatsing geen pijn bij NOD. Dit werd een miskraam. Nu heb ik wel pijn en is het ook raak en zit het nu al iets langer in m'n buik. Bij de tweeling had ik bij nod geen bloed of bruin slijm maar wel pijn in m'n buik en been. Geen pijl op te trekken dus.
    Nu heb ik last van een opgeblazen buik en heel de dag honger. Ik kan wel blijven eten. Mijn zoon stond vanavond naast me en kon m'n buik flink horen borrelen. Dat was trouwens ook een symptoom. Oh ja en hij raakte m'n buik aan en zei wat heb je een dikke buik, tja dat komt ervan als je met de kerstdagen zo snoept:D. Hihi.
    Heb gisteren de laatste clearblue digital gedaan en die gaf 3+ aan. Omdat ik zo weinig voel is dit wel weer een gerustelling, want vorige week stond die nog op 2-3 weken.

19. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Cheryl; ik kan mij indenken dat je je gaat afvragen of er iets anders mis is omdat de cryo's tot nu toe niet tot een zwangerschap hebben geleid. Ik denk daar na 2 tp's al over na ;) Ik ken iemand die tig tp's heeft gehad en uiteindelijk assisted hatching heeft laten toepassen en daar gelijk van zwanger is geraakt. Toeval of niet? Ik vind het jammer dat NL dit nog niet toepast. En ik las ook weleens over immuumziekte; lichaam accepteert de embryo niet vanwege niet lichaamseigen cellen (helft van je partner). Je kunt deze dingen beter niet lezen, want ik merk dat ik weleens denk 'stel je voor dat...'. Lang leve internet met al zijn informatie ;)
    'Spuiten en snikken' heb ik vorige week gekregen. Al begonnen met lezen? Ik moet er nog aan beginnen. Nog geen tijd gehad. Afgelopen jaar ook een paar andere boeken gelezen.
    Fijn dat het goed met je gaat. Geen idee wat slijm betekent na een tp. Heb het zelf niet gehad. Zwanger ben ik een keer in het verleden geweest (miskraam), maar geen idee meer of ik afscheiding heb gehad.

Tweelingmama; haha, dat is wel een goede 'teveel gegeten met de kerstdagen'. Dat kun je voorlopig nog aan iedereen vertellen ;) Fijn dat de CB het extra bevestigt! :) Ik zal volgende maand mijn schaamlippen in de gaten houden haha. Tarwekiemolie heb ik afgelopen jaar ook gebruikt, maar dan na de eisprong. Voor de eisprong gebruikte ik teunisbloemolie (zit ook veel vitamine E in), vooral om de cyclus een paar dagen te verkorten. Nu weer teunisbloemolie gebruikt, maar helaas alsnog een langere cyclus van een week. Maar is ook niet heel erg, het is na een onnatuurlijke cryo cyclus. Wel veel slijm. Nou hopelijk volgende maand ook een goed bedje met teunisbloemolie en tarwekiemolie. Dit is inderdaad de laatste cryo vanuit IVF1. Ik hoop ook niet aan IVF2 te hoeven beginnen.

20. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat je zwanger bent tweelingmama! Hopelijk zal alles voorspoedig verlopen! Zo spannend, vooral de eerste weken.

Cheryl, ik herken het helemaal, het gezoek naar symptomen. Ik gebruikte utrogestan, dus had sowieso slijm, dus herken dat van jou niet. Ik had zelf onrustige darmen. Maar volgens mij kun je allerlei of helemaal geen symptomen hebben. Het blijft dus wachten. Maar volgens mij niet te lang meer voor jou, want je mag alweer bijna testen.

Pinkflower. Ik hoop dat jij ook snel weer voor een TP mag. En dat 2015 ook voor jou een wonder zal brengen.

Hier gaat alles goed. Ben nu 21 weken zwanger. Vorige week de 20 weken echo gehad. Zo speciaal wat ze allemaal kunnen zien. Ik geniet nu ook met volle teugen. Helemaal omdat ik het kindje steeds duidelijker en vaker voel. Het klinkt misschien raar, maar ik voel me echt een gelukkiger mens. Ondanks dat ik natuurlijk ook wel gelukkig was, hadden alle behandelingen toch wel invloed op mijn gevoel. M'n man en ik raken ook niet uitgepraat over de baby. Misschien is het ook vooral omdat we zo lang gewacht hebben dat dit gevoel zo intensief is.

Ik gun dit echt iedereen en vooral jullie meiden die er ook zoveel voor over moeten hebben!

Deel Deze Pagina