Cryo terugplaatsing najaar 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sifra, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower; ik heb geen idee op hoeveel dagen de embryo's zijn ingevroren. Ik denk zelf ook 3 dagen.
    Gistermiddag weer een terugplaatsing gehad. Wederom maar 1 embryo uit de vriezer gehaald en deze heeft het dus ook weer gered. Ik heb nu meer kansen dan 10 jaar geleden omdat het invriesproces is verbeterd. Echt super, nu nog maar hopen dat deze wel blijft plakken. Was wel grappig, want degene die nu het embryotje inbracht had ik ook de eerste keer. Zij herkende me en zei nu toen het was ingebracht dat die moest gaan luisteren en blijven plakken en dat ze me niet meer terug wilde zien. Nou nu maar duimen en hopen dat ze gelijk krijgt.
    Hopelijk krijg je vanmiddag ook goed nieuws, ben al aan het duimen hoor👍

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hier is het voor IVF1; Game over! :( Cryo is in slechte staat uit het ontdooiingsproces gekomen. Mega domper! We zijn verdrietig en teleurgesteld. Ik heb nu vooral de vraag; wat is er mis met de embryo's? 2 tp's zijn niet ingenesteld en 3 cryo's niet goed ontdooid.

Tweelingmama; wat super dat jullie een embryo teruggeplaatst hebben gekregen! Nu hopen dat het lekker blijft zitten. Gelukkig maar dat het hele IVF proces is verbeterd in de loop der jaren; hebben wij weer profijt van.

Juffie; waren jullie nou al onder behandeling in Dusseldorf? Volgens mij vriezen ze daar altijd op dag 5 in. In het ziekenhuis waar wij onder behandeling zijn was het altijd op dag 3, maar sinds januari op dag 5.

3. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    jeetje Pinkflower wat een domper. Dit had ik ook niet echt verwacht. Gaan jullie nog wel voor ivf 2??
    Ik heb toentertijd 2x ivf gedaan met GonalF en de laatste keer met Menopur. Toen werd ik zwanger van de tweeling ( met een resultaat van 3 embryo's). De arts vertelde mij dat de eicelkwaliteit met Menopur beter zou zijn. Daarom heb ik nu ook weer gevraagd om Menopur, dat vond ze geen probleem. Ik hoop dus nu ook weer op hetzelfde resultaat, maar het blijft geluk hebben. Je probeert gewoon alles wat eventueel zou kunnen helpen. Meer kan je gewoon echt niet doen. Ga je nog een gesprek aan met de ivfarts??

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    We gaan wel door met IVF. Zoals ik (mijn man vind dat ik de keuze moet maken) er nu over denk weer starten bij volgende menstruatie. Het zal allemaal wel domme pech zijn geweest dat er 2 niet zijn ingenesteld en 3 niet goed zijn ontdooid. Ik was makkelijk te stimuleren met Gonal F en voldoende eicellen uit de punctie, dus dat is het probleem niet. 5x A kwaliteit en nog 5x B/C kwaliteit embryo's. Maar ja, de buitenkant van een embryo zegt niet alles. Ik zal eens vragen over of Menopur betere kwaliteit levert. Ik heb toevallig vanmiddag een gesprek met mijn arts, dus dat komt mooi uit. Die afspraak had ik een paar weken terug gemaakt i.v.m. mijn geestelijke onrust die ik een paar weken had.

5. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Helaas hier geen goed nieuws, ik ben gisteravond begonnen met vloeien. Ik had een woensdag al buik- en rugpijn. Vond het wel snel, na 5 dagen al een aflopende zaak.
    Hopelijk breekt het snel door dan kunnen we weer verder. Op naar poging 4.
    Pinkflower; ben je nog iets wijzer geworden bij de gyn?

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    #466 Pinkflower, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    Tweelingmama; Zo snel al? echt menstruatiebloed? :( He jakkes, wat rot nieuws. Dikke knuffel!
    Ik ben met de meeste vragen wijzer geworden. Alleen wbt extra onderzoeken niet echt. De arts gaf aan in NL bepaalde onderzoeken niet zo snel doen. Afgelopen dagen het laten rusten & vrede mee, maar ik merk dat ik nu toch weer vraagtekens krijg. Misschien ook n.a.v. een collega die te horen heeft gekregen dat ze een schildklierafwijking heeft na een aantal tp's en 2 vroege miskramen.
    Is jullie bloed al eens op TSH, T4, T3 en TPO gecontroleerd?
    Bloedstolling is bij mij ook nog niet eerder geprikt. Ik ga denk ik aankomende week contact zoeken met mijn arts om hier alsnog op aan te sturen.
    Voor de rest alvast gehad over de volgende poging. En gevraagd wat het verschil is tussen Gonal-F en Menopur. Arts gaf aan dat Menopur natuurlijk is en vaak een beetje LH in zit. Het wordt vooral gebruikt bij vrouwen die wat ouder zijn, met minder eicellen en/of mindere kwaliteit eicellen. Met Gonal-F 150 was ik goed te stimuleren, dus wat dat betreft zal Menopur geen meerwaarde hebben. Ze gaf aan dat als ik Menopur wil gebruiken dat het een mogelijkheid is. De volgende ronde ga ik toch weer voor Gonal-F.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Beste Pinkflower,

ik ben na 4 miskramen naar Gent gegaan voor een second opinion, juist omdat zij veel meer onderzoeken dan NL. Als dat voor jou een optie is, dan kan ik je dat zeker aanraden.

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hilly; bedankt voor je reactie. Ik heb nagedacht over Gent afgelopen tijd en contact gehad w.b.t wachtlijst. Wij hebben besloten IVF2 toch in NL te gaan doen en houden Gent / Dusseldorf als optie voor als we het hier geen vertrouwen meer hebben.

9. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower; ik was met GonalF ook goed te stimuleren. Ook op het eerste oog goeie kwaliteit embryo's. Maar nooit een positieve test. Bij mij werkt Menopur beter, want er zijn nu ook al 3 embryo's goed ontdooit. Ondanks het weinige bloedverlies vanmorgen toch positief getest. Ben nog niet blij, gaat ook gewoon niet. Ik sta er nu wat nuchterder in, want de kans is toch best groot dat het weer mis gaat. We rekenen nergens op.....
    Heb je inmiddels met de arts al afspraken gemaakt?
    Ik heb trouwens nooit bloed laten prikken voor afwijkingen. Doen ze hier ook niet zo snel. Mijn moeder heeft een schildklierafwijking ik heb altijd gedacht dat ik het ook zou kunnen hebben ivm bepaalde symptomen. Via huisarts bloed laten prikken, maar daar is niets uitgekomen. Als het voor jou gerustelling helpt, mag je dan nu geen bloed laten prikken om dingen uit te sluiten?

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Tweelingmama; wat super zeg, gefeliciteerd! :) Al wel een vroege test of niet? Ik hoop zo voor je dat het een plakker is! Ik probeer het deze ronde nog met Gonal F, mocht het op niets uitlopen dan zou Menopur een goede optie zijn.
    Ik heb mijn arts vanmorgen een mail gestuurd dat ik graag een labformulier ontvang om bloed te prikken op TSH, T4 en B12. Ben benieuwd wat haar reactie is. Het gaat mij inderdaad vooral om geruststelling. Ik vind het gewoon zonde om eventuele kansen te verspillen mocht er eventueel iets aan de hand zijn. Goed dat jij het ook hebt laten controleren. Bloedstolling doen ze pas na een aantal miskramen.
    Het lijkt er trouwens op dat ik vandaag of morgen al ga menstrueren. Zit pas op dag 9/10 na mijn eisprong.

11. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower; officieel moet ik morgen ongesteld worden. Ik wilde gewoon weten of mijn menstruatie zou doorbreken of niet. Niet wetende dat ik een redelijke knaltest te zien zou krijgen. Normaliter begin in vanaf 14 DPO een tuurtestje te krijgen en dan pas lopen ze op. Had dit echt niet verwacht. Ik zit nog twijfelen of ik het ziekenhuis al bel. Heb al 2 x eerder af moeten bellen, misschien dat ik over 2 weken bel. Zie wel.
    Wat goed van je dat je een mail de deur uit hebt gedaan, hopelijk wil de arts met je meedenken. Heb je nog nagedacht over acupunctuur?

12. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Tweelingmama, wat super dat je toch weer een positieve test hebt! Kan het eerdere bloed ook van de innestelling zijn? Het blijft natuurlijk erg spannend voor je na je eerdere miskramen, maar die knaltest is natuurlijk erg positief.

Voor de dames die twijfelen over het IVF buitenland en extra onderzoeken. Wij hebben alleen de onderzoeken in Gent laten doen tijdens IVF4 en hebben vervolgens de TP gewoon in Nederland gedaan. Samenwerking tussen de ziekenhuizen is natuurlijk wel een voordeel. Bij ons adviseerde Gent antibiotica voor & na terugplaatsing en Leeuwarden heeft dat advies opgevolgd.

Hier gaat alles prima. De kleine groeit goed (bijna een kilo) en is lekker levendig in m'n buik. Vanavond had ik wel iets wat volgens mij leek op een wee. Maar het zakte gelukkig weg, hopelijk blijft die kleine nog lekker lang zitten.

Ik zit niet dagelijks meer op dit forum, maar leef nog steeds met jullie mee.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #473 Juffie26, 17 feb 2015
    Laatst bewerkt: 17 feb 2015

Hey meis wat rot zeg :(
    Nee wij zijn nog niet weer in behandeling, we willen binnenkort wel een afspraak makem om eens langs te gaan om te vragen hoe en wat.
    Onze cryo is op dag 5 ingevroren en was toen blastocyst.
    Ik heb verder geen flauw idee hoe dat allemaal gaat? En of het verschil maakt tussen invriezen op dag 3 of dag 5?
    Willen jullie ook naar Düsseldorf?
    In Dusseldorf controleren ze ook op veel meer dingen dan in Nederland, alles wordt eerst uitgesloten en dan wordt er een persoonlijk plan voor je gemaakt, niet zo standaard en volgens het boekje als in Nederland.
    Ik ben heel blij dat we nooit in Nederland een icsi hebben gedaan, maar dat we meteen naar Düsseldorf zijn gegaan voor de icsi.
    Ze kunnen daar zoveel meer en nog belangrijker ze kijken veel verder dan hun neus lang is.

14. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Tweelingmama; hoe gaat het? Al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt? Ik kan een labformulier ophalen voor TSH. Ben blij dat ze openstaat & luistert. Dus binnenkort even bloedprikken. Acupunctuur ga ik niet doen; word niet vergoed. Ik ben ondertussen alweer relaxter geworden en voel mij weer beter in mijn vel. Als het goed is start ik over 3 weken weer met Decapeptyl. Heb mij gisteren aangemeld...met goede moed op naar IVF2!

EBB; wat leuk weer wat van je te horen! Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. Weinig klachten? Hopelijk krijg je niet nu al (voor)weeën. Alles al in huis voor de kleine? Wel prettig dat Leeuwarden en Gent samenwerken. Hier in eerste instantie niet, maar mijn arts wilde het wel in het team bespreken mochten we het echt willen en goede argumenten hebben. Op dit moment gaan we toch nog voor alleen NL.

Juffie; ik ben sinds het weekend weer beter gestemd en zit ik weer lekkerder in mijn vel. Het was even flink balen, maar we moeten verder. Ik neem aan dat dag 5 embryo's sterker zijn dan dag 3 embryo's. Ze zijn in iedergeval stukken verder in celdeling. Het schijnt dat veel embryo's tussen dag 3-5 afvallen, dus dat scheelt embryo's invriezen die het bij het ontdooien anders ook niet zouden overleven.
    We hebben overwogen naar DD of Gent te gaan. Maar we willen het de volgende ronde toch nog in NL proberen. Mijn verzekering heeft geen contract met DD, wel met Gent. Fertiliteitsteam wil misschien meewerken aan een samenwerking, maar dat is ook niet zeker. Zou het wel een pré vinden als ik de echo's in NL kan doen, anders wordt het heen en weer rijden gekkenwerk. Ik kan mij aankomend jaar er nog verder in verdiepen mocht het nodig zijn. Spannend dat jullie binnenkort ook weer gaan beginnen!

15. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Pinkflower. Mooi dat jullie weer met goede moed verder gaan. Ook fijn dat het ziekenhuis wel openstaat voor een eventuele samenwerking.
    Onze embryo's zijn altijd op dag 3 ingevroren. Ik heb me in Gent laten vertellen dat ze op dag 5 (blastocyst) beter kunnen zien hoe het zich ontwikkeld en doordeelt. Ze zeiden ook dat hun kwaliteit van invriezen beter is, dat beaamde Leeuwarden. Ze lopen daar gewoon een beetje voor. Maar onze cryo, inmiddels baby ;) is dus ook gewoon op dag 3 in Nederland ingevroren. En hij doet het nu goed.

Ik heb inderdaad bijna alles in huis. Ik heb ook heel veel spulletjes gekregen van m'n (schoon)zusjes en vriendinnen. Voor ons dus niet een hele dure babyuitzet. Dat compenseert weer wat met de ziekenhuisrekeningen 😂.

16. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Helaas is hier miskraam nr. 3 in aantocht. Geloof niet dat er iets wil blijven plakken😩

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    EBB; wat leuk dat je bijna alles al in huis hebt voor de kleine. Altijd handig dat je spullen hebt gekregen van anderen. Kan enorm in de kosten schelen. En sommige dingen / kleding gebruik je maar zo kort.
    Ik ben benieuwd hoe het nieuwe beleid exact is. Ik weet dat ze de embryo's op dag 5 gaan invriezen, maar of de verse tp ook op dag 5 is???

Tweelingmama; ach nee toch! Gatver, wat een rotnieuws weer! Sterkte en een knuffel!

Hier weinig nieuws. Gister bloed laten prikken op TSH en B12. Einde van de week krijg ik de uitslag. Maandag weer het startgesprek. Voor de rest probeer ik aankomende weken wat minder met alles bezig te houden. Ga mij lekker op vakanties richten.

18. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Tweelingmama, wat een dikke domper weer! Ben je ongesteld geworden? Het geluk zit jullie niet mee. Ik kan me voorstellen dat dit wat met je zelfvertrouwen doet. Ik hoop dat jullie de moed weer bij elkaar kunnen rapen om weer verder te gaan! Sterkte.

19. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag de waardes van TSH en B12 te horen gekregen; beide goed :)
    De medicatie is ook weer binnen. Dit keer als onderdrukkend middel Triptofem i.p.v. Decapeptyl. Het ziekenhuis schijnt geen Decapeptyl meer te gebruiken. Iemand ervaring met Triptofem?

20. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower; gelukkig maar dat er niets uit de bloedtesten is gekomen. Betekend toch dat alles goed werkt.
    Het middel dat jij schrijft ken ik niet, maar het maakt toch niet wat je gebruikt om je cyclus te onderdrukken??
    Ik heb de afgelopen weken nogal wat stress gehad. Ik dacht iedere keer dat mijn menstruatie door zou breken, bloedverlies en krampen. Maar tot op heden blijft die toch zitten. Ik ben vandaag 6 weken zwanger. Durfde vandaag eindelijk het ziekenhuis te vragen voor een echo. Beetje een tegenvaller dat ik pas over 3 weken mag komen. Ga morgen maar weer bellen, want ik vind dat best laat.

Deel Deze Pagina