Cryo terugplaatsing najaar 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sifra, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Wat irritant die cystes! Ik heb er ook ervaring mee. Ik hoop dat de menstruatie snel doorbreekt en dat het inderdaad voorlopig de laatste keer zal zijn!!
    Ik wist trouwens niet dat cystes de eisprong in de weg konden zitten. Interessant om te weten. Mijn vriendin zit nl ook op haar eisprong te wachten en heeft ook een grote pijnlijke cyste.
    Ik krijg zelf de terugplaatsingen altijd in de onnatuurlijke cyclus, dus misschien een domme vraag, maar de terugplaatsing van de cryo wanneer vindt dat bij jullie plaats?

2. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Eindelijk vanmorgen ongesteld geworden, vanmiddag het ziekenhuis bellen voor een afspraak. We kunnen eindelijk weer verder.

3. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    In ons ziekenhuis zeggen ze dat de kans van slagen groter is als je een terugplaatsing doet in een natuurlijke cyclus. Ze gaan dus mijn eigen ovulatie in de gaten houden. Wel lekker, want de endo wordt daardoor iets meer onderdrukt. Ik had nog veel restanten van de punctie dus een eisprong was ver te zoeken, daarom was het beter om ongesteld te worden.

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Tweelingmama: fijn dat je menstruatie is door gebroken en je verder kan!

Pinkflower: hoop dat je gauw je eisprong hebt, zodat er wat meer schot in de zaak komt!

EBB: is het nieuws van je zwangerschap al een beetje geland? Lijkt me heel onwerkelijk na al die tijd...

Hier mag ik morgen voor de 1e echo, krijg nu wel een beetje de kriebels, heb al zo vaak gehad dat er wel weer wat bijzonders te zien was aan cystes e.d., hoop dat alles er nu rustig uit ziet.
    Zometeen mijn 1e dagje werken na de vakantie, dus afleiding genoeg.
    Op naar morgen!

5. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    #45 Pinkflower, 17 sep 2014
    Laatst bewerkt: 17 sep 2014
    EBB; ik neem aan dat mijn eisprong deze week nog is aangezien ik wel cervixslijm heb gehad. Na mijn operatie was mijn cyclus ook langer en had ik pas op dag 21 een eisprong. Afgelopen jaar meestal rond dag 14/15. Ik moet trouwens eerst nog gaan menstrueren begin okt en dan pas starten met cryocyclus.
    Ik heb geen idee wanneer de terugplaatsing van een cryo plaatsvindt. Ik moet nog een evaluatiegesprek hebben van mijn verse poging en voor mij word het de eerste keer. Ik dacht 2-3 dagen na je eisprong wat ik in de folder van het ziekenhuis las, maar weet het niet zeker.

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Tweelingmama; fijn dat je menstruatie is gekomen! Ik weet niet zo goed hoe mijn cryo cyclus gaat lopen. Ik krijg de cryo teruggeplaatst in een onnatuurlijke cyclus. Recept voor Progynova & Utrogestan ligt al klaar. In ieder geval een echo op dag 11,12 of 13, maar geen idee of er ook ovulatietesten gebruikt moeten worden. Ik hoor dat binnenkort wel. Fijn dat jij het in eigen cyclus kunt gaan doen. Er zijn niet veel ziekenhuizen in NL die dat doen toch?

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wensmama; altijd spannend, een echo. Succes morgen!

8. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Wensmama succes morgen bij de echo

9. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Wat bizar dat de meningen overal anders zijn in de ziekenhuizen. Bij onze zeggen ze weer dat de kans groter is als zij de cyclus overnemen hierdoor preciezer kunnen werken o.a met terug plaatsing. Bij sommige artsen mogen we kiezen de arts waar we nu bij zijn die gaf aan in een Niet natuurlijke cyclus te doen.

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Stillygirl; dat is ook apart, dat je bij sommige artsen kunt kiezen voor een natuurlijke of onnatuurlijke cyclus.
    Het blijft zeker vreemd dat elk ziekenhuis / kliniek een eigen mening heeft en op hun manier een behandeling geven. Je zou denken dat er in zo'n klein landje 1 lijn getrokken wordt.

11. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Ongesteldheid is niets aan, maar fijn dat het er nu toch is! Komt de terugplaatsing ook weer wat dichter bij. :)

12. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Het nieuws is geland, begin het nu allemaal wat spannend te vinden. Het is natuurlijk nog zo pril en onzeker. Maar ik geniet wel van het idee dat het nu misschien dan eindelijk zover is.

Jij erg veel succes morgen met je echo. Hopen dat er geen obstakels zijn en er een terugplaatsing gepland kan worden! Laat je het even weten?

13. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Je moet dus nog even geduld hebben.. Misschien weet iemand anders hier wanneer je een cryo terugplaatst in een natuurlijke cyclus?

14. Sifra

Sifra Niet meer actief

Tweelingmama; ziekenhuis al gebeld voor een afspraak?

Pinkflower; een cryo terugplaatsing in eigen cylus is afhankelijk van hoe oud het embryo was bij invriezen. Volgens mij is het meestal zo'n 3-4 dagen na eisprong.
    Ik dacht dat onze cryo terugplaatsing de vorige keer 4 dagen na eisprong gepland stond, had 'ie goed ontdooit geweest.
    Het gekke vind ik altijd dat op t moment dat je er in zit denkt dat je t nooit meer vergeet, maar dat je later soms zo moet terug denken van 'o ja, hoe zat het ook al weer'...

Hier vanmorgen voor de echo geweest, er zat een grote cyste op de eierstok, waarvan ze niet konden zeggen of t nu om een endocyste ging of een 'functionele' cyste, zoals ze dat noemen. Ze wilde eerst overleggen of we wel/ niet door konden gaan met de poging gezien de cyste. Maar ben net gebeld dat de cyste ip geen invloed heeft op de verdere behandeling en we door kunnen. Ben van schrik helemaal vergeten te vragen hoe of wat verder, maar er zat iig een follikel van, ik meen, 12 mm en bms zag er mooi uit. Nu zaterdag weer echo.

15. Skita

Skita Lid

25 jun 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb even een beetje meegelezen. Altijd naar om de tegenslagen te lezen.

Maar gelukkig ook goede berichten EEB, gefeliciteerd!!!!

En wensmama, gelukkig dat je door kunt met de behandeling.

Tweelingmama78, al een afspraak gemaakt?

Ik zelf heb vandaag gebeld voor een afspraak van de eerste echo, maandag 29 september cyclusdag 13. Spannend!!!!!

Anderhalf jaar gelegen heb ik ook een cryo terugplaatsing gehad en ben nu gezegend met een super vrolijke dochter van 10 maanden.

Tijdens mijn ivf behandeling had ik overstimulatie maar mocht gelukkig (na veel rust en vocht) nog door met de behandeling. Wij hadden 30 eitjes waarvan 22 bevrucht en uiteindelijk 1 terugplaatsing en 9 ingvroren. Na de vorige cryo terugplaatsing hebben we nu nog 7 cryo's over.

16. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Hey wensmama, wat goed om te horen dat de echo ok was. Ik ben ook benieuwd wat er uit mijn echo zal komen. Ik mag volgende week vrijdag, daarna wordt dan weer bepaald hoe verder te gaan. Jouw terugplaatsing zit er dan al snel aan te komen, spannend.

17. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Wat een opluchting dat jullie door kunnen gaan of niet? Succes zaterdag!

18. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Hoi Skita, leuk dat je hier ook mee praat. Wat hebben jullie veel eitjes en embryootjes zeg! Zijn deze dan nog van voor de geboorte van jullie dochter?

Ik weet niet of ik het al verteld heb, maar 6 oktober mag ik voor de eerste echo, kijken of er een hartje klopt.. Zo onwerkelijk dat ik dit zeg!

19. Skita

Skita Lid

25 jun 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dit is allemaal nog van voor de geboorte van onze dochter, wij hebben dus veel geluk gehad met de eerste behandeling. Het is ook allemaal wel snel gegaan, 1 verse terugplaatsing en 1 cryo terugplaatsing (hiervoor zijn er 2 ontdooid).

Wat leuk dat je 6 okt de echo hebt, zoooooo spannend!

20. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Ik hoop In oktober ook een cryo terugplaatsing te krijgen, durf er bijna niet aan te denken omdat de vorige twee cryo's niet goed waren ontdooid (had ik toen niet aan gedacht ze zeiden 90% ontdooid goed dus wij dachten als je er nog twee hebt...dus die klap kwam wel hard) nu maar 1 cryo waarvan ze voor invriezen al zeiden reken er maar niet op dat er iets ingevroren kan worden...wij waren dus blij toen we brief van VU kregen dat er 1 in vriezer zat. Volgens mij doen ze het in natuurlijke cyclus. Was vorige keer ook alleen uiteindelijk geen terugplaatsing. Voor endometriose is het beter om pil/lucrin/decatepyl te gebruiken maar voor mijn humeur niet :x we zijn voorzichtig aan het kijken voor ander ziekenhuis hierna omdat ik het zelf moet gaan betalen.

Deel Deze Pagina