Cryo terugplaatsing najaar 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sifra, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EBB

EBB Lid

4 sep 2014
    87
    0
    0
    Loveaim, dat snap ik dat het extra hard aan kan komen als men eerst zegt dat ze geen kinderen (meer) willen en nu de kans groot is dat het bij haar op de natuurlijke manier zomaar zal lukken. Ik heb ook van die voorbeelden van bijv een collega waarbij de 3e onverwachts kwam en ze er 'niet op zaten te wachten'. Dan kun je wel door de grond zakken van verdriet en boosheid.
    Ook besef ik me nu dat ik nooit zo intens mee geleefd heb toen m'n (schoon)zusjes in verwachting waren. Ik kon dat gewoon niet. En dat vind ik nu jammer nu ik merk hoeveel zij met mij meeleven. Zij begrijpen dat gelukkig wel.
    Je moet als je in dit traject zit ook gewoon wat vaker voor jezelf kiezen. Vooral als je ergens even geen zin in hebt. Dan maar even een keer geen Koningsdag vieren!

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Sifra; wat leuk dat je reageert! Hoe gaaf het met jou? Bedankt voor je lieve woorden :)

LoveAim; nee, ik voelde mij niet schuldig omdat ik geen zin had in leuke dingen, maar omdat het gevoel van 'door mij zitten we in de mmm' weer even naar boven kwam. En ja, hij was zeker teleurgesteld.
    Ik kan mij indenken als iemand roept dat ze nooit meer zwanger wil worden en dan alsnog voor een kindje wil gaan erg vervelend overkomt. Zo heb ik een kennis die altijd riep nooit kinderen te willen en ondertussen is ze 3x zwanger geweest. En bij elke keer onwijs klagen en zeggen dat ze zwanger zijn niets aan vindt. En bij nummer 1 'ik weet niet of ik hier wel aan was begonnen als ik wist hoe zwaar het is' en ondertussen was ze net zwanger van nummer 2 kwamen we later achter. Ook al 2x de opmerking gehad; als het niet lukt dan wil ik er wel eentje voor je maken. Maar fijn dat je je nu er beter onder voelt.

EBB; wat fijn dat je schoonzusjes zich kunnen inleven in jou situatie en dat ze met je meeleven. Dat is ontzettend fijn!

3. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Ja, 'ongelukjes' of klagen vind ik ook altijd heel erg.
    Toen wij net te horen kregen dat we de mmm in moeten trof ik een collega helemaal overstuur aan op toilet. Drie maanden later hoorde ik dat ze zwanger was. Ongepland en ze was alleen maar aan het klagen en best gemeen aan het praten over haar ongeboren kindje. Natuurlijk snap ik dat het zwaar is als het ongepland was, maar mij schoot het heel erg in het verkeerde keelgat iedere keer. Wij waren ondertussen bezig met onderzoeken en iui.

Vanochtend was de ovulatie test positief. Gent heeft al een sms'je gekregen en als het goed is wordt ik vandaag gebeld over de terugplaatsing (ik denk vrijdag of zaterdag). Nu duimen we maar weer voor een goede ontdooiing!!

Hoe gaat het met jullie?
    Ik ben even kwijt hoe jullie in de cyclus zitten nu...

4. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Update: volgende week zondag is de terugplaatsing. Op Moederdag. Nou zegt dat niets, want ik weet nog dat ik in 2011 ook een keer een tp op Moederdag heb gehad, die helaas mislukte, maar het is toch een bijzondere datum voor zoiets. ;)
    We worden in de ochtend eerst gebeld of het überhaupt door gaat. Dan zitten we al wel in de auto op weg naar Gent.

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Spannend loveaim! Wij reizen woensdag af naar Gent voor een cryo tp, maar als ze bellen tussen 8 en 9 zijn wij nog thuis. Ben zo benieuwd! Veel succes zondag!

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    LoveAim; super dat je een positieve LH test hebt en zondag een tp :) Inderdaad bijzonder op Moederdag! Ik hoop zo dat de cryo goed ontdooid.

Ik heb vandaag een dip. Ik zit even niet lekker in mijn vel. Het huilen staat mijn nader dan het lachen. Nou ja, het hoort erbij.

7. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Pinkflower, ik lees nu pas dat je er doorheen zat. :)
    Hoe gaat het inmiddels met je?
    Die dipjes ken ik helaas maar al te goed. Wat jij zegt, het hoort erbij. Maar fijn is het niet!!
    Weet je al hoe en wanneer je verder kunt?

Muzieknootje, wat spannend dat jullie morgen naar Gent gaan voor een cryo! Als de tp bij ons allebei doorgaat gaan we redelijk gelijk op met de wachtweken.
    Jullie wonen dichterbij dan wij denk ik (wij wonen in het midden van het land). Wij zitten minimaal 2,5 uur in de auto en moeten er om 10 uur zijn... Gelukkig deze keer op zondag, dat scheelt met files.
    Laat je even weten hoe het is gegaan?

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Met mij gaat het over het algemeen wel goed, dank je. Soms met wat up en downs, maar dat hoort er bij denk ik.
    Het zijn soms de simpele dingen die confronteren en het moeilijk maken. Verder mag ik niet klagen, hebben veel afleiding ( gehad ) in werk en privé waar momenteel onze energie en motivatie in zit.

Verder een dikke knuffel en nogmaals heel veel sterkte gewenst, lees net dat het momenteel toch weer wat moeilijk is voor sommigen, waaronder jij, pinkflower.
    Loveaim; jij heel veel succes met de tp zondag en in de wachtweken daarna!

9. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    LoveAim; inderdaad prettig dat jullie op zondag naar Gent moeten voor de cryo. Scheelt weer in het verkeer. Succes met de tp!
    Met mij gaat het sinds 2 dagen de betere kant op. Ik had last van nekpijn door spanningen neem ik aan en ben nog sneller moe in de avond. Mijn energiepeil is even wat minder. Ik heb een gesprek gehad met mijn arts en in principe kan ik mij aanmelden als mijn volgende cyclus start. Maar we weten nog niet of we dat willen of dat we een paar maanden rust houden. Voor de rest gaf ze aan dat ik kan nadenken of ik over wil gaan op Menopur i.p.v. Gonal-F. Ik ben goed te stimuleren met Gonal-F en hebben voldoende bevruchtingen, maar een zwangerschap is nog uitgebleven, de meeste cryo's zijn niet goed ontdooid en de vorige embryo's hebben dag 5 niet gehaald. Zij gaf aan dat ze regelmatig wel betere kwaliteit met Menopur zien, maar vaak wel minder follikels. Menopur gebruiken ze hier meestal bij vrouwen boven de 35 met vaak een lagere eicelvoorraad. Is bij mij niet van toepassing, maar misschien is het te proberen. Ik hoef nog niet te beslissen, als ik het maar weet bij het startgesprek. Dus ja, ik weet het nog niet :)

Sifra; dankjewel, lief van je! Fijn om te horen dat het opzich wel goed met je gaat. Ja, ups & downs horen er bij, maar het lijkt mij een ontzettend moeilijk proces om afscheid te nemen van je grote wens. Fijn dat je energie uit je werk en privé haalt en de nodige afleiding hebt.

10. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Sifra, wat ben jij sterk!! Ik heb echt heel veel bewondering voor je!
    Hoe ben je de dag gisteren doorgekomen? Was het niet extra confronterend allemaal?

Pinkflower, hoe gaat het met jou en hoe heb jij Moederdag beleeft?
    Ik heb een icsi menopur gebruikt, maar dat was juist de poging waarbij wij geen cryo's hadden. Voor ons was het dus helaas geen verbetering, maar dat zegt natuurlijk niets over een ander!
    Weet je al wat je wilt gaan doen?

Ik ben jarenlang met Moederdag onder een steen gekropen nadat mijn moeder overleden was en zeker toen wij in de mmm zaten. Nu is het nog heel dubbel, de mmm en het gemis van mijn moeder blijven altijd. Ik sta veel stil bij alle wensmoeders die geen knutselwerkjes mogen krijgen en dat doet pijn.

Gisteren heb ik een terugplaatsing gehad en in principe mag ik op mijn verjaardag testen als ik niet eerder al ongesteld ben. :)

11. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    LoveAim; super dat je weer een embryo aan boord hebt! Ik hoop dat je een mooi verjaardagscadeau krijgt. Al last van de Utrogestan?

Met mij gaat het redelijk oké. Drukke werkdagen gehad en merk dat dat net teveel is op het moment. 'S avonds flink moe en weg is de energie. Moederdag vond ik 's avonds een beetje moeilijk. Had mijn neefjes gezien en zie dan hoe mijn ene neefje met zijn moeder knuffelt. Vond het wel even confronterend. Maandagochtend zat ik daardoor ook niet lekker in mijn vel. De 3e Moederdag zonder een kindje of zwangerschap. Lijkt mij voor jou ook niet altijd een prettige dag aangezien je moeder niet meer leeft.
    Nee, ik blijf maar dubben over wanneer starten met IVF3 en Gonal-F of Menopur. Denk dat het nadenken hierover mij ook best wat energie kost. Ik probeer het een beetje los te laten en ik kijk wel hoe ik mij aankomende weken voel en wat we beslissen. Ik heb over 2 weken gelukkig nog een gesprek met mijn arts. Maar ben bang dat ik dan al net een paar dagen menstrueer en dus al een besluit moet hebben genomen om wel of niet te starten voordat ik haar heb gesproken. Keuzestress...

12. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Loveaim, inmiddels gelezen dat je een leuk verjaardagskadootje aan boord hebt. Ga er lekker van genieten!

13. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Ja, dat klopt! Vond het een beetje lastig om het hier te vertellen, maar ik heb inderdaad positief getest. :)
    Gisteren was mijn nod en ik mag woensdag (mijn verjaardag dus) pas voor de bloedtest gaan of vrijdag een urinetest doen. Woensdag heb ik helaas geen tijd, dus dan doe ik vrijdag de bloedtest.
    Het is nog erg pril en heel erg spannend. Eigenlijk ook compleet onverwacht.

Hoe gaat het met jullie, dames?

Tweelimama, hoe sta jij nu in het traject?

Pinkflower, heb jij al een keuze gemaakt? Volgende week heb je de afspraak, toch?

14. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Nou vond het wel een keertje tijd worden, hopelijk komen we allemaal nog een keertje aan de beurt:D
    De testen zagen er goed uit hoor, mooi rijtje.

Ik ben eindelijk klaar met m'n ijzertablettenkuur en hopelijk komt m'n stoelgang weer wat beter op gang. Zelfs met de medicatie van de mdl arts ga ik bijna niet. Morgen weer voor het eerst sporten, heb ik ook 7 weken niet kunnen doen. De miskraam heeft er aardig ingehakt. Over 3 weken weer bellen naar de fert. arts en dan weer bloed prikken, dan weer 3 weken wachten op uitslag (chromosonenonderzoek en stolling) Ivm vakantie kunnen we in augustus pas weer verder. Inmiddels is het dan weer een jaar verder, met als ik eerlijk ben alleen nog maar ellende. Ik hoop dat daar snel een einde aan komt.

15. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Tsja, laat ik nou een man hebben die me helemaal van mijn wolk haalt door te zeggen dat hij de tests juist vindt aflopen. :( Zit ik weer in spanning, het worden serieus lange dagen tot vrijdag!

Jullie hebben ook echt veel ellende gehad! Ik vind het knap hoe je elke keer weer door gaat, hoor!! Ik hoop dat de vakantie jullie evengoed rust brengt zodat jullie weer opgeladen zijn voor de volgende poging!

Mijn voordeel is dat ik na deze week 2 weken vrij heb, waarvan een week weg op vakantie. Als het goed is (!!) heb ik de week daarna gelijk een echo. Ik hoop dus dat die weken snel om zijn.

16. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    LoveAim; wat super zeg, een positieve test! Gefeliciteerd! Je moet dit gewoon met ons delen hoor! Hoe gaat het nu met je? Heerlijk van je vakantie aan het genieten? Ooh, ik zie dat je niet meer actief bent als lid :(

Tweelingmama; hoe is het met jou? Gaat het beter met je stoelgang? Wat goed dat je een chromosomen- en stollingsonderzoek krijgt. Ik kan mij indenken dat je baalt dat je nu een paar maanden een pauze moet inlassen. Maar het lijkt mij wel prettig dat je weet of er een afwijking is voordat je verder gaat.

17. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower, helaas heeft Love-aim ook een miskraam gekregen, staat bij het topic van zwanger- en ovulatietesten.

Ik heb in een dip gezeten, maar gelukkig gaat het nu de goede kant op. Ik ben weer begonnen met sporten en dat werkt altijd heel goed bij mij. Krijg er echt veel meer energie van. Over twee weken mag ik weer bellen naar het ziekenhuis of de uitslag al binnen is en dan weer prikken voor het volgende onderzoek. Misschien dat we in augustus weer verder mogen. Ben wel blij met deze pauze, want lichamelijk was ik er gewoon niet aan toe.
    Hoe is het nu met jou. Heb jij het allemaal een beetje kunnen verwerken. Weet je al of je doorgaat met Gonal F of met Menopur? Wilde jij nou uitwijken naar het buitenland of niet??

18. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ooh dat wist ik niet. Wat erg voor haar!
    Wat fijn dat het beter met je gaat en je weer energie hebt. Nog 2 weken geduld hebben dus voordat je de uitslag krijgt en door kunt naar het volgende onderzoek. Het is al bijna juni en voor je het weet is het augustus. Een pauze is inderdaad soms prettig. Ik heb afgelopen maand pauze gehad. Wel veel nagedacht over het vervolg; wanneer starten en welke medicatie. Dat kost ook wel wee energie merkte ik. Van het weekend de knoop doorgehakt om toch aankomende maand weer te gaan starten voor IVF3. Anders hadden wij pas in september weer gestart vanwege vakantie. Nu nog de definitieve knoop doorhakken wbt medicatie. Ik denk dat ik een ronde Menopur ga proberen. Eerst nog een keer overleg met mijn arts. Ik heb voor IVF2 nagedacht over een behandeling in het buitenland. Op dit moment wil ik het nog een keer in eigen ziekenhuis proberen en voel ik mij daar goed bij.

19. Tweelingmama78

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Wij wilden pas naar het buitenland als we hier waren uitbehandeld. Daarom zo blij dat de laatste poging de tweeling werd. Ben benieuwd of je de derde poging met Menopur gaat doen. En wat dan je opbrengst zou zijn. Spannend weer komende maand. Wanneer heb je het overleg over de medicatie??

20. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wat fijn dat jullie toen de stap naar het buitenland niet hoefde te zetten. Hopelijk hoef je daar nooit meer over na te denken. Ik heb rust in mijn hoofd gekregen wbt een behandeling in het buitenland. Ik heb er niet eens over nagedacht om IVF3 elders te gaan doen. Hopelijk hoef ik er hierna ook niet meer over na te denken.
    Ik heb besloten om voor Menopur te gaan. Ik vind het spannend om andere medicatie te gaan gebruiken in de zin van of de stimulatie goed verloopt. Ook het om de dag mengen van de vloeistof & poeder vind ik spannend. Nou ja, eigenlijk lijkt het mij een gedoe haha. Gelukkig is het maar voor zo'n 2 weken. Maar eens kijken hoe ik het buitenhuis ga doen (bij bijvoorbeeld een dagje weg). Met de kant en klare Decapeptyl / Triptofem en Gonal-F injecties vond ik het geen probleem om op het toilet te spuiten van een restaurant. Maar Menopur bereiden in een toiletruimte lijkt mij niet echt relaxed. Mocht de stimulatie niet goed of te weinig aanslaan dan kan het altijd afgebroken worden. Meestal gebeurt dat bij minder dan 3 follikels, maar omdat ik met Gonal-F goed te stimuleren ben (23/24 grote follikels bij 150EH en 13 grote follikels bij 100EH) kunnen we ook afbreken met meer dan 3 follikels als wij en arts niet tevreden zijn. Hopelijk is het niet nodig, maar het is goed om te weten dat het een optie is. Ben benieuwd of we betere kwaliteit embryo's gaan maken. Daar gaat het allemaal om. Over 1,5 week heb ik mijn startgesprek & Menopur bereidingsinstructie. En dan start ik 2 dagen later alweer met Triptofem. Al met al vliegt de tijd en word het weer een spannende periode! Zeker nu het onze laatste vergoede poging is.
    Kun je een beetje 'genieten' van je pauze? En ervaar je rust?

Deel Deze Pagina