Nee, dosis verhogen was geen optie. Het heeft vooral nut in het begin van de stimulatie. Ik had ook niet verwacht dat het zou gaan stagneren. Het blijft balen, maar ik sta achter het besluit. Ik denk dat Menopur eenmalig was Ik heb over 2 weken een gesprek met mijn arts. Dan maar eens bespreken wat de optie(s) is voor de volgende keer. Wat fijn dat er niets bijzonders uit de bloeduitslagen is gekomen! Hebben jullie nu nog cryo's of zou je opnieuw een behandeling moeten gaan starten?
Het blijft inderdaad balen. Hebben ze nog aangegeven wat de reden zou kunnen zijn waarom de Menopur niet aansloeg?? We hebben nog 4 cryo's in de vriezer. Gelukkig maar want een nieuwe punctie zou ik echt niet aan kunnen.
Fijn dat jullie nog 4 cryo's hebben. Heb je zo'n nare punctie ervaring? Ik heb nog niet gevraagd wat de reden kan zijn waarom de Menopur niet goed aansloeg. Binnenkort vraag ik het aan mijn arts.
Pinkflower hier is het helaas weer mis gegaan Dinsdag had ik een negatieve test en ben ik gestopt met de progynova.. Donderdag ongi geworden.. Net pas gebeld naar het Zkh omdat ik er even tegenop zag pfff We wisten ook niet of we meteen door wilde of biet.. Ze hebben er helaas 3 moeten ontdooien... Bij de dag van terugplaatsing werden we gebeld dat het niet door kon gaan.. Ze hadden er 2 ontdooid en deze hadden het helaas niet gered.. Omdat we ook nog 2 blastocyste hadden hebben ze deze een dag later ontdooid.. Deze had het gelukkig gered maar helaas niet genesteld! We hebben nog maar 1 cryo in de vriezer en dan zijn ze op.. We hebben vandaag besloten om even een maandje te rusten voordat we voor de laatste gaan.. Even wat rust kan geen kwaad al was het een moeilijke beslissing! 24 augustus hebben we een gesprek om te evalueren en te bespreken over onze 3 poging.. In totaal hebben we nu 10 terugplaatsingen gehad.. 2 verse en 8 cryo's.. Begrijp het gewoon niet waarom het niet lukt ondanks we zulke goede emmies hebben.. Het is een zwaar traject!
Cheryl; wat ontzettend balen dat het weer niet is gelukt! En ook nog eens balen dat er 3 hebben moeten ontdooien. Nog 1 cryo over dus. Dat word straks spannend voor jullie. Misschien wel even goed dat jullie een pauze nemen. Het is soms zo makkelijk om lekker door te gaan; go with the flow, maar of het altijd goed is? Wij hebben nu een verplichte rustmaand en het bevalt mij prima. Even weer bijkomen van een teleurstelling en opladen voor de volgende ronde. Fijn dat jullie over een maand een evaluatiegesprek hebben. Jullie hebben dan de laatste cryo denk ik al terug laten plaatsen en weten dan waarschijnlijk ook al of het wel of niet gelukt is. Laten we hopen dat er geen gesprek voor een derde poging nodig is. Ik neem dat jullie eerst alle onderzoeken afwachten als jullie een eventuele 3e poging gaan doen? Ja bizar, dat het na zoveel tp's nog niet is gelukt. Waarschijnlijk gewoon (wat we allemaal niet willen horen) 'domme pech'. Het schijnt door de heftige stimulatie dat veel eicellen / embryo's chromosomaal afwijkingen hebben. Konden we maar binnen in de embryo's kijken en de slechte gelijk afschrijven i.p.v. terugplaatsen en weer afwachten. Tweelingmama; mijn arts gaf aan dat waarschijnlijk de dosis te laag was. Menopur sloeg wel aan, maar niet voldoende. Nu is de vraag wat we de volgende keer gaan gebruiken; hogere dosis Menopur of de vertrouwde Gonal F. Op dit moment zou ik zeggen Gonal F,maar ik sta nog open voor Menopur. Over 2 weken gaat ze overleggen met de gynaecoloog (heeft nu vakantie). Ben benieuwd wat zij adviseert. Mijn arts is er zelf namelijk nog niet over uit. Een andere arts (vriendin) adviseert Gonal F op basis van wat zij van mij hoort en omdat het ziekenhuis waar zij werkt geen Menopur gebruikt in mijn casus. Dus ja... Is het advies Gonal F, dan ga ik daar gelijk in mee. Word het Menopur, dan wil ik daar eerst nog het één en ander over vragen voordat ik daar eventueel in mee ga. Heb jij ondertussen alweer een cryo tp gehad? Ik heb vandaag trouwens een mindere dag Voel mij sinds gisteren emotioneel. vanmiddag even een potje zitten huilen. 2 lege slaapkamers die nog steeds niet zijn 'gevuld'. En dan het idee dat het misschien wel nooit gebeurd. Hoe gaan we ons leven dan verder invullen? De laatste tijd denk ik met vlagen aan die vraag. Pfff, moeilijk allemaal.
Ga ik 2 weken met vakantie en had dus gehoopt om eindelijk weer eens goed nieuws te lezen. Wat balen Cheryl dat het weer niet is gelukt. Het is gewoon zo balen waarom de een zo makkelijk zwanger wordt en de ander na 10 pogingen nog steeds niet. Blijft een moeilijk traject. Pinkflower, ik heb 25 augustus een gesprek hoe we nu verder gaan. Dan pas weet ik wanneer ik een terugplaatsing krijg. Tijdens het eerste traject heb ik zo mijn baaldagen gehad. Ons nieuwe huis keek toen uit op een speeltuintje en de een na de andere baby werd geboren. Ik stond dan af en toe met tranen met de vraag of ik daar ooit ook een keer zou staan. Begrijp je zeker. Ik heb altijd gezegd kinderen komen er zeker, maakt niet uit hoe. Wij hebben ons toen ingeschreven voor adoptie, na de 12 weken echo hebben we ons bkrnummer laten schrappen. Ik hoop echt dat de volgende poging meer succes gaat brengen.
Tweelingmama; een fijne vakantie gehad? Nog een maandje geduld dus. Dat lijkt mij ook moeilijk als je huis op een speeltuintje uitkijkt en je steeds baby's en kinderen ziet. Die vervelende gevoelens en emoties zijn denk ik voor iedereen in dit traject herkenbaar. Ze horen er helaas bij. Gelukkig was ik na 2 dagen weer positief gestemd Laten we hopen dat voor ons allemaal de volgende poging slaagt.
Pinkflower.. Heb afgelopen week ook bloed laten prikken voor de chromosomen ondezoek en bloedstolsels.. Uitslag duurt 8 weken en daar wachten we in iedere geval op voordat we de 3e poging gaan doen.. Heb een maandje rust gehad en ben nu ongi geworden en ga de laatste cryo in een natuurlijke cyclus doen.. Heb dan al 2 maanden geen hormonen gehad of welke medicatie dan ook.. Even z'n eigen ding allemaal zodat het even tot rust kan komen.. 24 augustus hebben wij ons evaluatie gesprek en tevens voor de 3e poging.. Het blijft een oneerlijk traject.. Tweelingmama ik ervaar het zelfde als jou.. Zit ook op een hofje en ondertussen heeft iedereen al kids 1 of meerdere en zie ik er ook geen meer bijkomen.. Alleen wij nog! Als het ooit lukt dan heeft hij ook niet meer echt een speelmaatje voor! Jongste wordt nu 3 jaar.. En kan wel denken ik moet dan opschieten maar zo werkt dat gewoon niet! Ik heb gelezen dat detoxen een goede manier is.. Als je lever vol zit en moeilijk de giftige stoffen kan filteren dak geeft jou dat geestelijke of lichamelijke problemen waaronder ook onvruchtbaarheid.. Een poging je lichaam reinigen kan helpen.. Maja op internet spreken ze mekaar zo tegen.. De ene zegt dat is perfect en zweert erbij dat dit altijd zou moeten gebeuren als je zwanger wilt worden (wel onder begeleiding) en de ander verbied het om te detoxen als je zwanger wilt worden bent of nog de borst geeft.. Hoe denken jullie hierover? Of kennen jullie iemand die dit heeft gedaan.. Ben er wel nieuwsgierig naar! Maja ik ben op moment canailles aan het zoeken wat misschien zou kunnen helpen.. Uit onmacht grijp je alles aan..
Cheryl; spannende 8 weken worden dat! Nu ben je aan je laatste cryo poging begonnen? Hopelijk ontdooit de embryo goed en blijft ie lekker zitten. Fijn zeg, in natuurlijke cyclus! Succes de 24e met het gesprek over IVF3. Misschien hebben jullie het niet eens nodig. Het is inderdaad een oneerlijk traject. Sommige mensen gooien in 1x 6 met dobbelen en de ander doet er bij wijze van 10x over of gooit nooit 6. Blijf hoop houden! Detox...ik denk dat het best goed is voor je lichaam, maar dan moet je daarna ook erg gezond blijven eten en drinken anders 'vergiftig' je de boel weer. Ik weet niet of het een bijdrage kan leveren. Er zijn zoveel mensen die zwanger raken en junkfood, alcohol etc. gebruiken. Ik denk dat het meer geluk hebben is. Maar ik kan mij indenken dat je alles wil proberen. Ik ben er zelf een beetje vanaf gestapt. Gebruikte tijdens de eerste poging granaatappelsap, dronk geen druppel alcohol (tijdens andere stimulaties af en toe een wijntje) en geen sushi etc. voor tp. Nu ga ik daar relaxter mee om, want ik denk niet dat het daar aan ligt. Met mij gaat het z'n gangetje. Ik heb mij van de week weer aangemeld voor IVF3.2, om het maar zo te noemen. We hebben besloten om toch nog een ronde te proberen met Menopur alleen hogere dosering. We hebben nagedacht en hebben zoiets van nu kunnen we Menopur nog proberen als verzekeringspoging. Mocht deze keer eventueel weer afgebroken worden dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Als we nu hadden gekozen voor Gonal F en stel je voor dat daar weer geen zwangerschap uit voort komt, dan gaat het misschien wel knagen dat we Menopur 150 EH niet hebben geprobeerd. Want nu denk ik dat we met een eigen betaalde poging nooit op Menopur gaan gokken, omdat ik niet weet hoe ik op 150 EH reageer. Met Gonal F weten we wel hoe ik op 100 & 150 EH reageer, dus met een eigen betaalde poging zouden we daar voor gaan. Dus weer op naar de vervelende ampullen volgende maand Vandaag een uitgangsecho gehad en die zag er prima uit. En even een gesprekje gehad over bovenstaande. Ben blij dat we de knopen hebben doorgehakt romdom de medicatie, dat geeft weer rust
Pinkflower, ik had niet verwacht dat je weer zou kiezen voor Menopur. Maar ik geef je groot gelijk dat je het nu probeert dan in een eigen betaalde poging (volgens mij is Menopur best prijzig) Wel weer spannend en ik hoop dat er meer eicellen zullen gaan groeien. Wanneer mag je dan de eerste spuit zetten?? Cheryl, detoxen kan denk ik geen kwaad en daar zou ik dan zeker de tijd voor nemen. Ik ben ook al aan het kijken wat ik kan proberen. Ik zat te kijken voor appelzuur en iets voor m'n darmen. Maar dat kan niet te heftig zijn, want ik heb last van PDS en als dat weer gaat opspelen dan verga ik van de pijn. Laat me weten wat jij gaat doen en of het bevalt??
Tweelingmama; hoe gaat het met jou? Een maand geleden had ik ook niet verwacht dat ik Menopur nog eens zou gaan proberen. Maar nu rustig er over na te hebben gedacht wil ik het nog wel een kans geven. En eigenlijk denk ik dat het niet zoveel uitmaakt; Menopur, Gonal F of wat dan ook. Als er maar 1 goede embryo uit voort komt en niemand kan mij van te voren vertellen met welke medicatie dat gaat lukken Over 2 weken zet ik de eerste spuit weer. Ik ben even een paar weken offline vanwege vakantie. Succes met het gesprek!
Afgelopen dinsdag het startsein gekregen om te starten met een cryo terugplaatsing in een onnatuurlijke cyclus. Ik heb hiervoor gekozen zodat ik niet hoef te menstrueren. Dan maar weer afwachten.
Tweelingmama; de eerste keer een cryo in onnatuurlijke cyclus? Heb je Progynova gekregen? Heb je al een echo gehad? Je zult volgende week al wel een tp hebben, succes! Ik ben maandag weer begonnen met Triptofem voor de volgende poging. Ik ga zo de nieuwe dosis medicatie ophalen. Ik heb nog voldoende Triptofem voorlopig, dus er was geen haast bij en we zijn net terug van vakantie Woensdag de eerste echo. Ik verwacht mijn menstruatie rond die dag. Dus het zal er om spannen of ik donderdag mag starten met Menopur. Anders de week erop. Cheryl; hoe is het met jou? Hoe was het gesprek? En heb je een cryo tp gehad?
Pinkflower; heb je een leuke vakantie gehad. Lekker bij kunnen tanken? Spannend dat je bijna weer mag beginnen. Hopelijk dus met een beter resultaat dan de vorige keer. Mag jij nu ook meerdere embryo's terug laten plaatsen en zou je dat dan doen?? Volgende week woensdag heb ik de eerste echo, kijken of het baarmoederslijmvlies dik genoeg is en dan mag ik daarna beginnen met de utrogestan. Dan weet ik waarschijnlijk ook wanneer de terugplaatsing is. Het eind is in zicht. Als deze 4 embryo's niets opbrengen stopt onze weg voor een derde. Het is een heftig jaar geweest, de miskramen en geen baan meer. Maar hopelijk is het ons toch nog gegund, we zullen het gaan zien.
De vakantie was super! Heerlijk genoten. Maar voel mij eigenlijk nu we weer thuis zijn niet super energiek. Zal wel door de combinatie van nachtvlucht, het herfstachtige weer (we zaten in een zonnig land), menstruatie die er binnenkort aankomt en misschien de volgende poging komen. Nou ja, het is bijna weekend Ik heb net de medicatie opgehaald. Althans alles behalve de Menopur; die moesten de apotheek bestellen. Het is dat ik het nog niet nodig heb en woensdag voor een echo er heen moet, maar anders was ik not amused. Ik ben zeer benieuwd wat de 150EH gaan doen. We laten inderdaad 2 embryo's terugplaatsen (poging 3) als we er voldoende hebben. Dit wilde we de vorige keer ook, alleen toen werd de poging afgebroken. Hopelijk is je baarmoederslijmvlies dik genoeg zodat je weer een stapje verder kunt. Hoeveel Progynova neem je per dag? 3 stuks? Hopelijk heb je maar 1 cryo nodig. Het is inderdaad niet niks wat er afgelopen jaar is gebeurd. Hopelijk in de tweede helft van 2015 meer geluk!
Hoi Lady's.. Ff een tijd niets van me laten horen! Was uitgelogd en wist mijn wachtwoord niet meer haha en dan nog maar niet hebben over het terug zoeken naar deze pagina! Ik had deze altijd als tab ope staan op mijn tel ☺️ Maar ik ben niet gaan detoxen maar wel met paleo aan de gang gegaan.. Dat is niet echt wen dieet maar gewoon een andere levenspatroon kwa voedsel.. Geen suikers! Bevalt me goed! En ik drink bijna iedere dag een smoothie en moet zeggen voel me stukke energieker en ben er al 4 kilo bij afgevallen.. Zit nu weer op m'n oude gewicht die ik al zeker 3 jaar niet meer heb gezien en dat geeft ook zelf vertrouwen! Verder hebben we een maandje rust gehad vanwege de vakantie en natuurlijk ook de druk omdat dit de laatste cryo was.. We hebben ons evaluatie gesprek gehad en we wachten even met de 3e poging tot mijn bloeduitslagen binnen zijn.. (Nu nog 4 weken wachten) die van mijn partner waren allemaal oke.. Hij had eerder geprikt als mij.. Ik moest wachten vanwege een vroege miskraam toen en daar moest 10 weken tussen zitten.. Dus nog even spannend.. Ook heb ik een jaar contract gekregen en zitten we ook te dubbel wat te doen.. Ze weten op het werk niks hierover.. Ben bang dat da in mijn nadeel was en geen contract zou krijgen.. Maar hier moeten we nog even goed over nadenken! Heb nu een jaar contract, zou ik zwanger raken dan wordt deze natuurlijk niet verlengd.. Denk ik... 😁 Misschien optie even wachten met 3e poging dat er een overlap is met krijgen van een vast contract en de behandelingen.. Maja dat is zorg voor later hahaha Pfff maar het houdt je wel bezig!! We hebben de laatste terugplaatsing gekozen in een natuurlijke cyclus.. M'n ei wilde niet springen en ze dachten vorige week vrijdag dat het niet zoo zou gaan.. Afgelopen maandag zouden ze besluit nemen.. Hij was gesprongen en ook opnieuw volgelopen dus hij was 4,5 cm in het rond groot!! Dat voelde ik ook wel.. Terugplaatsing mocht doorgaan.. Deze sou afgelopen donderdag zijn! Nog nooit zo zenuwachtig geweest omdat dit toch de laatste is.. En als deze blijft zitten dan kan m'n baan me eigenlijk niks schelen.. Ik zou hier alles voor over hebben.. Pauze nemen en of stoppen is echt moeilijk!! Gelukkig werd ik gebeld dat de terugplaatsing door ging.. Yes Yes dacht ik!! Maja moest het wel iemand vertellen op het werk wat ik moest dus even weg.. Het werd goed opgepakt gelukkig en hij gaf aan verder niks te vertellen op het werk en dat ik met hem moest bespreken als ik een keer ergens voor weg moest gaan.. Een opluchting dat ik het verteld had maar ook bang dat het er nu uit kolt op het werk terwijl ik dag ervoor m'n contract had getekend.. Voelde dubbel haha Heb m'n terugplaatsing gehad van een blastocyste.. Een kanjer noemde ze hem.. Hopelijk blijft deze plakken en hoef ik geen poging 3 te ondernemen.. Ik zal het snel weten want mijn cyclus is standaard 28-29 dagen.. Of m'n eisprong nu op dag 15 is of op dag 20.. Ik wordt op dag 28-29 ongi.. Twijfel soms of dat wel goed is.. Nu heb ik volgens hun op dag 19 een eisprong gehad maar volgens mijn telling moet ik nu dinsdag woensdag ongi worden.. Afgelopen donderdag tp gehad dus dat betekend dat het nog geen week de kans heeft om te blijven zitten.. Hopelijk heb ik het deze keer mis ☺️
Cheryl; spannend zeg! Ik hoop voor je dat deze blijft zitten! Heb je geen ovulatietesten moeten doen? Je eisprong kan ook nog op vrijdag of zaterdag zijn geweest en dan is donderdag toch best laat voor een tp? Of heb je in het weekend ook echo's gehad? Spannende dagen voor jou! Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt. Lijkt mij best lastig dit traject en een jaarcontract. Ik zou voor het traject gaan en dan maar eventueel mijn baan op het spel zetten. Dikke kans dat je na dit jaar weer een jaarcontract krijgt. Fijn dat de bloeduitslagen van je partner goed zijn. Nu nog afwachten op jou uitslagen. Ik heb nog nooit van Paleo gehoord. Zag op internet dat je dan geen suiker & bewerkt voedsel eet? Moet het ook biologisch zijn? Fijn dat je wat kilo's bent kwijtgeraakt en je energieker voelt. Hier weinig nieuws. Braaf de dagelijkse Triptofem aan het zetten en ik zit op mijn menstruatie te wachten. Woensdag de eerste echo.
Pinkflower.. Ik heb vrijdag een echo gehad en toen was ie nog niet gesprongen.. Maandag was ie wel gesprongen en hebben ze de zaterdag aangehouden dat toen de eisprong is geweest.. Ik heb geen ovulatie testen hoeven te doen nee.. M'n embryo is 5 dagen oud dus als je zaterdag teld als 0 dan is donderdag dag 5 😉 Als je ver wilt gaan met paleo dan is dat ook biologisch maar dat hoeft helemaal niet.. Als je maar niet meer uit blik, pakjes of kant en klaar eet.. Dus zelf je sauzen maakt enz.. En je miet zeggen geen brood eten dat scheelt een hoop!! Lijkt heel vreemd maar na paar weken geen brood te eten at ik laatst een boterham en m'n buik was die dag helemaal opgezet! Het is wel interessant om bewust te worden van eten! Dat er soms wel 20 suikerklontjes in een danio toetje zit of 65 suikerklontjes in een fles curry! Je gaat dan gewoon bewuster eten! En natuurlijk weleens een snackdagje! Maar je kan heel lekker eten en dan nog gezond ook.. Woensdag de echo zie ik.. Heel veel succes 👍 Hier verder ook weinig nieuws! Vanacht tot vanmorgen wel buikpijn gehad en een rare pijn in m'n maag.. Leek wel het zuur ofZo.. Heb ik nooit maar goed zou wel niks met de tp te maken hebben ☺️
Cheryl, hoe is nu? Hopelijk nog geen bloed gespot. Je bent gezond bezig, daar kan het in iedergeval niet aan liggen. Pinkflower, hoe was je echo?? De mijne was ok, het baarmoederslijmvlies was 8mm dik. Ik hoor morgen wanneer ik een terugplaatsing krijg.