Tweelingmama; dat is inderdaad een groeispurt 5 dagen. Fijn dat alles goed was. Hopelijk geen zwangerschapssuiker. De uitslagen van de combitest waren prima. Het blijft natuurlijk een kansberekening, maar we gaan van het goede uit. Ik krijg mijn bloeduitslag van HB, glucose, ijzer etc. pas over 2 weken. Ben benieuwd of er iets uitkomt w.b.t. ijzertekort. Fijne dagen!
Pinkflower, wij hebben een paar weken geleden de combinatietest laten doen en daar kwam uit dat ik 1:61 kans heb op een kind met down. We hebben hierna bloed prikken voor de Nipttest en hopelijk krijgen we daar volgende week de uitslag van. Ik dacht na de 12 weken te kunnen gaan genieten, maar dat gaat helaas nog steeds niet. En hoe is het met jou?
Ach jee, dat is zeker even schrikken. Ik hoop voor jullie dat de Nipt test een goede uitslag geeft. Heeft het kindje een verdikte nekplooi? Of komt de verhoogde uitslag i.c.m. je leeftijd? Hopelijk krijg je snel de uitslag! Met mij gaat het wel prima op moeheid en kortademigheid na...blijft helaas nog aanhouden. Daardoor denk ik ook soms vaker hoofdpijn (te druk/actief geweest of te weinig gerust). Mijn HB waarde zit tegen de ondergrens aan. Ijzerwaarde was wel prima. Vanaf volgende week ga ik minder werken. Nu gaat mijn energie doordweeks vooral naar het werk. Vrijdag de kindjes nog gezien. Eentje was steeds aan het zwaaien, erg leuk! Ik geniet nu gelukkig wel sinds zo'n 4-5 weken. Al vind ik de 20 wk echo die er binnenkort aankomt wel spannend! Hopelijk zijn ze gezond.
De echo zag er goed uit, nekplooi van 1,8mm. M'n bloed was niet goed en icm met mijn leeftijd kwam er dus een hoog risico uit. Hopelijk worden we volgende week uit de onzekerheid gebracht. Ik ging rond de twintig weken minder werken, dan ging ik om 15.00 naar huis en had ik nog even om uit te rusten voordat ik dan begon met het eten klaarmaken. Toen voelde ik me al een stuk beter. Snap dat het nog even spannend is, maar gelukkig kan je er van genieten.
Yes,heb net de brief binnen en er zijn geen aanwijzingen gevonden voor afwijkingen. Jeetje wat ben ik opgelucht. M'n buik staat al 2 dagen strak van de stress, eindelijk ontspannen en ook genieten.
Wat ontzettend fijn! Zal een enorme opluchting zijn. Nu lekker genieten van je zwangerschap! Ik was vandaag bijna flauwgevallen in een winkel. Was er best warm en ik werd ineens niet goed. Medewerkster haalde snel een krukje, paar keer diep adem gehaald, wat water gedronken en toen ging het beter. Was ook wel wat moe voor die tijd. Hopelijk gebeurt dit niet vaker.
Is dit geen symptoom van een laag HB gehalte? Wel aankaarten dan hoor, ook al gebeurt het verder niet zou het wel melden hoor.
Ik ga het over een week zeker melden. Kan dacht ik wel bij laag HB horen. Moet volgende week ook weer bloedprikken voor HB waarde. Heb jij nog last van kwalen?
Als die laag is wat kunnen ze er dan aan doen? Of moet je het dan gewoon rustiger aan doen. Ik heb ook wel last van een kwaal. Jeuk, jeuk, jeuk en nog eens jeuk. Overal jeukt het, maar vooral m'n buik en rug. Hoe meer ik krab hoe meer ik last krijg, moet er dus echt vanaf blijven. Mentholcreme helpt gelukkig wel aardig. Zijn jullie al begonnen met de kinderkamer?? Of andere dingen??
Volgens mij is er niks aan te doen, behalve rust nemen. Gyn zei de vorige keer dat mijn ijzerwaarde prima was en daarnaast krijg ik alsnog ijzertabletten. Ik heb nog wel wat gelezen over B12 en foliumzuur tekort. Kan dacht ik verband hebben met HB. Zal het volgende week eens vragen. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van jeuk! En dan niet proberen te krabben...succes Ik kijk op martkplaats voor wat spullen zoals kinderkamer en kinderwagen. Maar we hebben afgesproken te wachten met kopen tot na de 20wk echo. Lastig vol te houden haha. Al hebben we al wel een tweelingbox voor een mooi prijsje gekocht. Hebben jullie nog spullen of moet je alles opnieuw kopen?
Ik slik toevallig nog steeds b12 en foliumzuur. Mocht van de gyn er gewoon mee doorgaan. Of dat iets met je hb waarde doet weet ik niet. Volgens mij is het gewoon omdat het er twee zijn. Ik ben al wel naar kinderwagens wezen kijken. Het wordt waarschijnlijk een Mutsy Igo. Deze zijn nog een beetje betaalbaar. Het bedje halen we bij de Ikea, dan gaat de kast die nu bij de tweeling staat naar de babykamer. Scheelt ook weer wat geld. We maken eerst de zolder af en daarna pas de babykamer. We kopen ook alles pas na de 20 weken echo. Met de jeuk gaat het al wat beter, hoe meer die buik oprekt hoe meer het jeukt en gelukkig gaat dat alweer een stuk beter. Hebben julli al besloten of jullie het geslacht willen weten. Wij in inmiddels wel en het is praktischer voor ons en leuker voor de jongens als ze het geslacht weten. Maakt het wat echter.
Ik nog wel foliumzuur, maar geen extra B12 meer. Zit wel in de multivitamine die ik neem. Denk zelf ook dat het komt omdat het twee kindjes zijn. Lichaam moet toch harder werken. De Mutsy Igo lijkt mij een mooi wagentje. Ik zou wel graag de Bugaboo twin willen, maar dan tweedehands. Nieuw vinden we het echt te duur. En anders denk ik een tweedehandse Easywalker. Fijn dat je alleen nog een bedje hoeft bij te kopen. Als we nieuw kopen gaan we ook voor meubeltjes van Ikea. Gelukkig dat je minder last hebt van jeuk. Erg irritant lijkt mij. Wij hebben maandag al de 20wk echo. Ben erg benieuwd naar de kindjes. Man neigt nog naar geheimhouding tot aan de geboorte. Qua praktische dingen maakt het mij niet zoveel uit. Gaan toch niets roze of blauw schilderen Beddengoed, babykleertjes in het begin etc. is neutraal ook prima. Maar ik ben wel nieuwsgierig! Leuk dat jullie het binnenkort weten!
Toppie. Ben heel blij voor jullie. Het geslacht blijft dus een verrassing? Ik vind het echt heel lang duren voordat wij mogen. Ik ben niet echt een geduldig typje.
Dankjewel! Het blijft inderdaad een verrassing. Voor je het weet zijn jullie aan de beurt Ik vind de tijd snel gaan en krijg nesteldrang haha. Vanmorgen bij de gyn geweest voor een consult. Niets bijzonders. Vroeg nog wat over HB waarde en ijzer, zeg ze dat ik er niet zo diep in moet gaan Uuh, ben gewoon geinteresseerd. Ik moet de uitslag van het bloedprikken maar gewoon afwachten zei ze. Nog even naar de kindjes gekeken en hartjes geluisterd. Omdat alles opzicht prima verloopt hoef ik pas over 4 weken weer te komen. Daarna wat vaker.
Pinkflower, hoe is het nu met je? Hou je het nog een beetje vol? Hier gaat het met ups en downs. Ik heb veel last van angsten en dan vooral dat ik bang ben dat dit kind te vroeg komt. Waar op dit moment geen aanleiding voor is. Ik ben vrijdag nog naar de gyn geweest om mijn cervix op te laten meten en dat zag er prima uit. Afgelopen maandag dan eindelijk de 20 weken gehad en hij/zij is goed gekeurd. Het is een heel beweeglijk kind die bevestiging kreeg ik ook nog, stilliggen was niet z'n sterkste kant😉. As zaterdag gaan we de taart aansnijden zodat we met z'n allen kunnen zien wat het wordt. En dan zondag naar de 9 maandenbeurs. Nou ik hoop dat alles goed met je gaat.
Hier gaat alles prima op de HB waarde /klachten na Ben donderdag bij de gyn geweest en HB was hetzelfde gebleven ondanks de ijzertabletten. Kan wel zijn dat het zonder ijzertabletten lager is, dus ik blijf ze braaf slikken. De kindjes groeien goed Verder soms (bijna) kuitkrampen, wat maagzuur/brand en sinds gisteren iets vocht in mijn onderbenen aan het einde van de dag. Nou ja, als het hier bij blijft Wat vervelend dat je angsten hebt. Kun je daar ergens mee terecht? Maatschappelijk werk, pop-poli? Fijn dat je cervix meting goed was en dat het kindje is goedgekeurd! Ondertussen weten jullie het geslacht d.m.v. de taart. Hebben jullie familie/vrienden uitgenodigt of alleen met het gezin? Hoe was de 9 maandenbeurs? Nog wat leuks gekocht? Ik ben er nog nooit geweest, wel over na gedacht, maar het lijkt mij een beetje commercieel net als bij een bruidsbeurs. Of viel dat wel mee? Rustig aan!
Volgens mij vallen de klachten wel mee voor een tweelingzwangerschap. Gewoon genoeg rust houden, daar groeien de kindjes goed van. Inmiddels weten we dus dat onze jongens een zusje krijgen. Ben er heel blij mee, toch leuk nog eentje van het andere geslacht. Dat was op de 9 maandenbeurs wel erg handig. Daar hebben we ook gelijk de kinderwagen besteld. Ik vond de beurs erg leuk en zeker de moeite waard. Blij om te lezen dat het allemaal goed gaat met je.