O, maar dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen! Het is heel normaal om een aantal dagen na pregnyl pas de terugplaatsing te krijgen, dat heeft te maken met de leeftijd van je cryo bij invriezen. Als je pregnyl krijgt gaan ze uit van een ovulatie binnen 24-36 of 36-48 uur ( weet ik ff niet meer ), dan kijken ze hoe oud je embryo was bij invriezen en plaatsen ze deze hetzelfde aantal dagen als dat het embryo oud is terug. Ons embryo was bv. 3 dagen oud bij invriezen, ik heb ook afgelopen donderdag al de pregnyl gehad en gisteren dus de terugplaatsing. Spannend tweelingmama!! Hoop zo dat het goed gaat... Pinkflower; jouw afspraak komt ook dichterbij he? EBB; maandag echo, spannend! Ik duim voor een mooi kloppend hartje. Stillygirl; denk nog steeds aan je meid. Skita; hoe is het met jou nu? Hier nu in de wachtweken ja, moet zeggen, de afgelopen pogingen vond ik het echt vreselijk, had ook altijd direct het gevoel dat het toch niet ging lukken, voelde direct van allerlei pijntjes/ pijnen en was er hele dagen mee bezig. Ik voel me nu op 1 of andere gekke manier rustiger, denk er heus wel aan, maar heb meer het gevoel dat ik het los kan laten. Heb nu gelukkig ook niet zo veel last van mijn buik. Ga echt gewoon proberen het los te laten en afleiding te zoeken. Moet vrijdag en volgende week weer een aantal dagen werken, verder rustig aan wat in huis rommelen en ff lekker de hort op .
Kennen jullie trouwens dat gevoel dat je niks 'durft' zo net na de terugplaatsing? Vanwege verkoudheid behoorlijk aan het hoesten en niezen en iedere keer denk ik; 'als het er maar niet uit floept hier mee', zelfde met naar de wc gaan . Weet natuurlijk wel dat dat niet kan, maar is dit herkenbaar bij jullie?
Hallo meiden, Ik wil ook graag aansluiten! Voor het eerst in onze MMM-loopbaan, hebben we een cryo! En die wordt zaterdag teruggeplaatst, mits het natuurlijk goed ontdooit. Omdat we nooit eerder een cryo hebben gehad, heb ik vorige maand "geoefend" met de ovulatietesten. En vorige maand had ik pas op CD15 een positieve test. Dus voor deze maand ging ik daar ook vanuit....maar tot mijn stomme verbazing was die vanmorgen op CD12 al positief!!! Ben gewoon een beetje overdonderd, en m'n man ook haha! Dus nu op eerst vrijdag afwachten en hopen dat ie goed ontdooit! Spannend!
Lieve wensmama, Wat een lieve woorden dank je wel. Heb mandag ijzerinfuus gehad vanwege tekort aan ijzer en mede ter voorbereiding ivf ( heeft te maken mijn darmen dus niet schrikken meiden haha. Wat spannend wensmama. Je gevoel is heel herkenbaar haha. 1e keer durfde ik helemaal niks amper te bewegen en hoesten auto te rijden over drempeltje whaha. Hij moet het uiteraard gewoon goed kunnen hebben. Is dat je je ervan bewust bent. Laatste keer toen zwanger was had meer angstig in de auto me partner werd gek van me zo schrikachtig whahah we moesten er gelukkig om lachen. Gewoon beschermend. EN zelf bij auto rijden ook heel voorzichtig. Verder ging nadenken hoe ik het beste in bed kon liggen whaha. Op me zijn of me rug. Bizar he. Wel al lieve zorgjes. Ik vrijdag de echo als alles goed is word ik idem ingepland. Zal wel volgende week maandag of dinsdag de terug plaatsing zijn bij goede ontdooiing gaan we wel vanuit proberen positief te denken. Ik volg je mee meid. Duim en hoop voor je mee. Houd je mee op de hoogte. Als je iets wilt weten of vragen dan mag je ter alle tijden vragen of als je iets kwijt wilt mag kan dat idem. Voor iedereen trouwens
Ja dat gevoel herken ik maar al te goed. Ik heb toen ik zwanger werd van de jongens het rustig aan gedaan, zelfs met m'n benen omhoog gelegen😃. Helaas kan je zelf niet zoveel invloed er op uitoefenen, maar denk wel dat een relaxte instelling wel beter is. Ben je een vroege tester of niet?? Ik werd altijd voor de testdatum ongesteld, dus veel geld aan testen was ik nooit kwijt. Mag je na 14 dagen testen ( wat is je testdatum )??
Wensmama; fijn dat de embryo veilig in je buik zit! Nu 2 weken geduld hebben. Fijn dat je je rustig voelt; houden zo! Moest je een pregnyl injectie zetten omdat het in eigen cyclus is? Ik krijg namelijk geen injectie in kunstmatige cyclus. Ik moet nog even wachten hoor...deze dagen verwacht ik mijn menstruatie en kan ik mij aanmelden. Ik had na de terugplaatsing niet echt dat ik voorzichtiger was. De eerste dag vond ik het wel een beetje vreemd; hoppa, een embryo erin en bij de toiletgangers dacht ik wel 'niet te hard drukken' haha. Vroeg mij alleen af of ik buikspieroefeningen beter niet kon doen; volgens de artsen kon dat wel. Overigens niet gedaan; ik had vakantie en niet naar de fitness geweest.
Tweelingmama; voor jou ook een spannende dag zaterdag. Nog even afwachten dus wanneer je terugplaatsing is. Ik denk zeker dat een relaxte instelling helpt bij dit traject. Het is vooral op je af laten komen. Je hebt weinig invloed.
Stillygirl; jij hebt volgende week ook al een terugplaatsing, super! Vervelend dat je aan het infuus moest of moet je dat regelmatig?
Missgin; welkom! Zaterdag ws. al een terugplaatsing, spannend, zal voor je duimen. Tweelingmama; heb geen testdatum mee gekregen. Ik houd 14 dagen na terugplaatsing aan. Technisch gezien zou ik denk ik wat eerder kunnen testen, maar omdat ik t/m volgende week donderdag nog 3 keer 1500 eh pregnyl ga spuiten, hou ik het ruim aan, gezien de test anders een vals positieve uitslag kan geven. Ik gebruik de extra pregnyl om mijn LF te verlengen. Het is bij mij zonder extra pregnyl nog nooit tot de testdatum gekomen, werd altijd ruim voor de tijd ongesteld bij zowel de iui als de 1e ivf. Stillygirl; jij gaat dus ook richting de terugplaatsing, spannend ook voor jou. Duim voor je! En lief dat je aangeeft open te staan voor vragen, zal het onthouden . Pinkflower; die pregnyl krijg je om je eisprong te garanderen en de ontdooiing/ terugplaatsing concreter ten opzichte van de ovulatie te kunnen plannen.
Wensmama; dat dacht ik al wbt de pregnyl. Hopelijk helpt de extra pregnyl om je Luteale Fase te verlengen. Ik heb de vorige keer 14 dagen na terugplaatsing getest en dezelfde dag ongesteld. Aankomende keer ga ik weer na 14 a 15 dagen testen. Eerder vind ik 'gevaarlijk', aangezien 40% van de vroege zwangerschappen eindigen rondom je verwachte menstruatie.
Mag ik me ook (eventjes) bij jullie voegen? Ik lees al een tijdje mee en binnenkort gaan we ook aan een cryo poging beginnen. Ik heb nu mijn menstruatie, dus eind volgende week beginnen met ovulatie testen en over een week of 3 (hopelijk) de pregnyl en terugplaatsing. Ik vind het heel spannend, omdat het de enige overgebleven cryo uit een eerdere icsi poging is en het hierna ophoudt voor ons. Mijn man en ik hebben een dochter uit de laatste icsi poging en we willen allebei de mmm niet opnieuw in. Mijn grootste angst op dit moment is dat de cryo niet goed ontdooid, ook vanwege mijn verwerking van de mmm. Maar we zullen zien. Ik heb ook gelijk een vraagje, spuiten jullie de pregnyl allemaal zelf? Toen ik in de mmm zat mocht/moest ik het nog in het ziekenhuis laten spuiten, maar nu moet ik dat zelf thuis doen. Dat vind ik eigenlijk prettiger, maar ook een beetje eng, omdat ik nooit eerder zelf pregnyl gemengd en gespoten heb. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik wens jullie allemaal heel veel succes, het is zo spannend en zenuwslopend, vooral de wachtweken! Veel sterkte daarmee voor degenen, die hier middenin zitten!!
Loveaim; Welkom en spannend! Ik spuit de pregnyl zelf, of eigenlijk mijn man. Prima te doen, je kan hem gewoon onderhuids injecteren. Zorg ervoor dat de ampullen op tijd uit de koelkast gehaald worden en op kamertemperatuur gebracht. Het injecteren van de vloeistof kan wat gemeen aanvoelen, maar dat voorkom je ene heel stuk door de vloeistof op kamertemperatuur te injecteren. Verder langzaam inspuiten. W.b. mengen; zorg dat je een opzuignaald hebt ( waarmee je dus NIET injecteert ), dan de heldere vloeistof opzuigen uit het ampulletje en bij het ampulletje met de poeder voegen. Er ontstaat dan direct een heldere vloeistof, die je volledig opzuigt en vervolgens injecteert met een subcutane naald. Succes!
Pfff, meiden, sinds vannacht zoveel last van buikpijn/ krampen weer. Zit nog maar 2 dagen na terugplaatsing, maar ben er nu al bang voor.... Is 1 van jullie ook bekend met erge menstruatie krampen na terugplaatsing, en is het toen wel of niet goed afgelopen?
Ja, ik heb dat gehad, en bij mij is het goed afgelopen. Ik heb na alle terugplaatsingen altijd wel lichte kramp gehad, waarschijnlijk omdat ze toch 'naar binnen' zijn geweest of zo, en toen ik zwanger was kreeg ik rond de testdatum echte krampen en dacht dat ik ongesteld ging worden. Die krampen had ik ook daarna nog eventjes. Kan echt nog alle kanten op, kramp zegt niet altijd wat! Dank voor je uitleg over het spuiten! Ik spoot altijd zelf en ben daar ook niet bang voor of zo, maar ik vind stom genoeg het zelf mengen heel eng. Terwijl ik bij mijn laatste icsi dagelijks een zelf gemende spuit moest zetten. Dat ging altijd met trillende handjes. Toch bang dat het mis gaat en/of ik het verkeerd doe denk ik. Reeds gemengde spuiten zijn wat meer 'idiot proof', hahaha.
Loveaim; spannend hoor, je laatste cryo! Heb jij de cryo ook in eigen cyclus? Ik heb het idee dat ik bijna de enige ben die de cryo in kunstmatige cyclus krijgt hier. Ik heb geen ervaring met Pregnyl. Ik had Ovitrelle, is gelukkig kant en klaar. Wensmama; vervelend dat je krampen hebt. Het zegt het niets over een goed of slecht verloop. Ik denk dat de ene gevoeliger is dan de ander. Ik had nergens last van en ook geen positieve test Hopelijk houd het snel op.
Lieve wensmama, Krampen zegt inderdaad niks heb het gehad bij positief en negatieve test. Bij positieve test was ik ervan overtuigd dat ik de menstruatie kreeg zo een menstruatie krampen. Ze iedere dag tegen me partner nee nu gaat de menstruatie echt komen hij kwam niet en test was positief. Lekker rustig aan doen. Hoop zeker nog niet opgeven. Blijf voor je mee duimen en hopen. Pinkflower: Mijn terug plaatsing is ook in kunstmatige cyclus ziekenhuis mocht ik een jaar geleden nog kiezen en nu niet meer nu alleen nog in kunstmatige cyclus in hun ogen is dat de beste manier om het naar hun handen te zetten en zeker te weten dat cryo op het juiste moment wordt terug geplaatst. Maar goed ieder ziekenhuis heeft daar nou eenmaal hun eigen ideeën en gedachtes over.
Hallo dames... Lees ook al een tijdje mee.. ik heb as zondag terugplaatsing van een cryo (hoop ik). Heb nog 2 cryo's uit onze derde icsi behandeling. Na deze twee is het voor ons einde oefening of we moeten zelf gaan betalen. En pinkflower je bent niet de enige in een kunstmatige cyclus..
Ja, klopt, de cryo terugplaatsing is in mijn eigen cyclus. Ik heb altijd een super stipte cyclus van 28 dagen en ik wou zo weinig mogelijk 'gerommel' aan mijn lijf. In eerste instantie zou ik ook geen pregnyl gebruiken, maar dat vond de gyn later toch beter. Gelukkig hoef ik nu ook geen Utrogestan te gebruiken (als het al zo ver komt), dat vond ik echt verschrikkelijk.